Όπως ανακοίνωσε ο Νορβηγός Υπουργός Άμυνας Bjorn Arild Gram η Νορβηγία ακυρώνει το πρόγραμμα των ελικοπτέρων NH-90 NFH, θα επιστρέψει στην NH Industries (NHI) 13 ελικόπτερα που έχουν ήδη παραδοθεί και απαιτεί την επιστροφή των $ 500 εκατομμυρίων που έχει δαπανήσει για την προμήθεια. Πρόκειται για τη δεύτερη χώρα, μετά την Αυστραλία, που φεύγει από το πρόγραμμα των NH-90 (η Αυστραλία αποφάσισε της πρόωρη απόσυρση των NH-90 και την προμήθεια UH-60M Black Hawk). Ο Bjorn Arild Gram δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι μια σοβαρή απόφαση, αλλά όσο κι αν εργαστεί το προσωπικό, όσα ανταλλακτικά κι αν παραγγείλουμε, το NH-90 δεν θα μπορέσει να καλύψει ποτέ τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων μας».
Ο Gro Jaere, προϊστάμενος της Διοίκησης Αμυντικού Υλικού της Νορβηγίας, υπογραμμίζει τέσσερις (4) κύριους λόγους για την ακύρωση του προγράμματος: Σοβαρές καθυστερήσεις στην παράδοση των ελικοπτέρων, ζήτημα αξιοπιστία, ζητήματα υποστήριξης και παλαιότητα υπό-συστημάτων. To 2001 η Νορβηγία προχώρησε στην προμήθεια 14 NH-90 για χρήση από το Ναυτικό και την Ακτοφυλακή της χώρας. Οι παραδόσεις είχαν προγραμματιστεί για την περίοδο 2005-2008. Ωστόσο, το πρώτο ελικόπτερο παραδόθηκε το Δεκέμβριο του 2011, ενώ μέχρι τον Ιανουάριο του 2016 είχαν παραδοθεί έξι (6) από τα 14 ελικόπτερα.
Το Φεβρουάριο του 2018, έκθεση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας, ανέφερε ότι τα ελικόπτερα δεν παρέχουν επαρκείς ώρες πτήσης για το ρόλο τους. Σύμφωνα με το τελικό χρονοδιάγραμμα και τα 14 ελικόπτερα θα παραδίδονταν εντός του 2022, αλλά τελικά και αυτό το χρονοδιάγραμμα δεν τηρήθηκε και το τελευταίο ελικόπτερο θα παραδιδόταν το 2024. Αυτό ήταν και σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της υπομονής για τη Νορβηγία και προχώρησε στην ακύρωση του προγράμματος. Ως προς την αξιοπιστία του ελικοπτέρου, ο Gro Jaere δήλωσε ότι ο ρυθμός παρουσίασης αστοχιών είναι 40 φορές υψηλότερος από το προβλεπόμενο. Αυτό, σε συνδυασμό, με τα προβλήματα στη συντήρησης και υποστήριξη, έχει ως αποτέλεσμα ορισμένες φορές μόνο ένα (1) ελικόπτερο να είναι διαθέσιμο ή και κανένα.
Το Υπουργείο Άμυνας της χώρας δήλωσε ότι τα ελικόπτερα έπρεπε να πετάν 3.900 ώρες το χρόνο, αλλά πετάν μόνο 700 κατά μέσω όσο. Επιπλέον, υπό-συστήματα που έχουν να κάνουν με την ανθυποβρυχιακή ικανότητα των ελικοπτέρων πλέον έχουν ξεπεραστεί τεχνολογικά. Πλέον η Διεύθυνση Αμυντικού Υλικού της χώρας έχει ενημερώσει εγγράφως την κατασκευάστρια εταιρία και έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες επιστροφής των ελικοπτέρων. Όλα τα ελικόπτερα θα αποσυρθούν άμεσα από την ενεργό υπηρεσία. «Έχουμε προσπαθήσει επανειλημμένα να λύσουμε τα προβλήματα σε συνεργασία με τον προμηθευτή, αλλά πάνω από 20 χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, είμαστε ακόμη χωρίς ελικόπτερα που μπορούν να κάνουν τη δουλειά για την οποία αγοράστηκαν και χωρίς ο προμηθευτής να μπορεί να παρουσιάσει ρεαλιστικά λύσεις στα προβλήματα», δήλωσε ο Gro Jaere. Πλέον η Νορβηγία θα προχωρήσει στην επιλογή νέου ελικοπτέρου.