Το βρετανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε την πρόθεση του να πωλήσει, σε τρίτους, δύο αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης E-3D Sentry και ένα αεροσκάφος επιτήρησης εδάφους και συλλογής πληροφοριών Sentinel R1. Η σχετική ανακοίνωση έγινε μέσω της υπηρεσίας DESA (Defence Equipment Sales Authority) και αναφέρει ως όρο τη χρήση των συστημάτων αυτών μόνο ως πηγή άντλησης ανταλλακτικών και όχι για χρήση των αεροσκαφών ως συστήματα.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού τύπου ο όρος αυτός ενδέχεται να λειτουργήσει ανασταλτικά για κάποια χώρα, ενώ τα Sentinel R1 υπηρετούν μόνο στη Βρετανική Αεροπορία, άρα ποιος θα αγοράσει ένα αεροσκάφος και μάλιστα για ανταλλακτικά;

Τον Οκτώβριο του 1987 το Λονδίνο προχώρησε στην προμήθεια επτά E-3D (Sentry AEW-1 σε βρετανική υπηρεσία). Η παράδοση του πρώτου αεροσκάφους έγινε το 1991, ενώ σήμερα σε υπηρεσία παραμένουν μόλις τρία αεροσκάφη. Ένα αποσύρθηκε από την υπηρεσία το 2009 και χρησιμοποιήθηκε ως πηγή άντλησης ανταλλακτικών, άλλα δύο αποσύρθηκαν τον Μάρτιο του 2019 και ακολούθησε ακόμη ένα τον Ιανουάριο του 2020.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό τα εναπομείναντα τρία αεροσκάφη θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά, από τον Δεκέμβριο του 2023, καθώς θα αντικατασταθούν, από το 2023, από πέντε νέα E-7 Wagtail. Τα πέντε Sentinel R1 βασίζονται στο επιβατικό αεροσκάφος Global Express της Bombardier. Το σχετικό συμβόλαιο υπογράφηκε το 1999, ενώ το πρώτο αεροσκάφος παραδόθηκε το 2008. Το 2017 αποφασίστηκε η μείωση του αριθμού από πέντε σε τέσσερα αεροσκάφη.