Η Μεγάλη Βρετανία εξετάζει την περίπτωση της μείωσης του τελικού αριθμού απόκτησης μαχητικών αεροσκαφών F-35B Lightning ΙΙ (STOVL : Short Take-Off and Vertical Landing), υπέρ της χρηματοδότησης του προγράμματος ανάπτυξης του νέου μαχητικού αεροσκάφους Tempest. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού τύπου, το Λονδίνο σκοπεύει να μειώσει τον αριθμό των υπό προμήθεια F-35B από τα 138 στα 70 αεροσκάφη. Μέχρι σήμερα το Λονδίνο έχει δεσμευτεί για την προμήθεια 48 F-35B, μέχρι το 2025, έναντι £ 10,5 δισεκατομμυρίων. Τα F-35B προορίζονται για το Βασιλικό Ναυτικό και τα αεροπλανοφόρα κλάσης «Queen Elizabeth».

Τα «Queen Elizabeth» έχουν σχεδιαστεί να μεταφέρουν έως 36 F-35B (τρείς Μοίρες), με επιθυμητό τυπικό φόρτο αποστολής τα 24 αεροσκάφη. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό το Βασιλικό Ναυτικό θα πρέπει να διαθέτει 24 F-35B μέχρι το 2023 (σήμερα έχει παραλάβει 18 αεροσκάφη). Ο αριθμός των 70 F-35B έχει κριθεί ως το «επαρκές ελάχιστο» από το Βασιλικό Ναυτικό, με βάση την ανάγκη ανάπτυξης 24 αεροσκαφών σε κάθε αεροπλανοφόρο (σύνολο 48 αεροσκάφη) συν 22 αεροσκάφη για εκπαίδευση, αναπλήρωση απωλειών, εναλλαγής αεροσκαφών κατά την εκτέλεση των εργασιών συντήρησης κ.ά.

Ένα μέρος της εξοικονόμησης δαπανών που θα προκύψει από τη μείωση του αριθμού απόκτησης των F-35B αναμένεται να διοχετευτεί στο πρόγραμμα ανάπτυξης του νέου μαχητικού αεροσκάφους Tempest, το οποίο προορίζεται για την αντικατάσταση των Eurofighter, από το 2035 και μετά. Η ανάπτυξη του Tempest εντάσσεται στο ευρύτερο πρόγραμμα FCAS TI (Future Combat Air System Technology Initiative), το οποίο θα χρηματοδοτηθεί με £ 2 δισεκατομμύρια μέχρι το 2027.

Comments

  1. Δημιουργείται η αίσθηση ότι, σταδιακά όλοι οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα του f35 μειώνουν τον αρχικό προσδοκόμενο αριθμό αεροσκαφών και προσδοκούν σε πωλήσεις σε τρίτες ως προς το πρόγραμμα χώρες. Ταυτόχρονα, επενδύουν τα εναπομείναντα κεφάλαια σε πρόγραμμα άλλου μαχητικού αεροσκάφους. Είναι ιδέα μου;

    1. Όχι όλοι, αλλά όσοι έχουν τους πόρους να προχωρήσουν σε άλλα νέα προγράμματα, όπως οι Ιταλοί και οι Άγγλοι. Οι άλλοι που πήραν η συμφώνησαν να πάρουν μικρούς αριθμούς μέχρι 50 F-35 θα μείνουν απο ότι φαίνεται με την πατάτα στο χέρι, αφού δεν έχουν τα χρήματα για άλλο πρόγραμμα μαχητικού.

      Όσοι δεν μπήκαν στο πρόγραμμα γλύτωσαν πάντως και θα έχουν την άνεση για να ασχοληθούν με εναλλακτικές λύσεις που θα είναι η πιο οικονομικές η πιο αποτελεσματικές η έστω λιγότερο προβληματικές και περίπλοκες.

  2. Tο ξαναλέω άλλη μια φορά…καλά κάνουν…το f35 δεν είναι ακόμα επιχειρισιακο …θα γίνει πλήρους επιχειρισιακο κοντά στο 2030…είναι ανώριμο και από ότι ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΩ η Lockheed Martin βρείτε τρόπο μέσο του αεροσκάφους αυτού να αποκομίσει αρκετά ΤΡΙΣΕΚΑΤΟΜΙΡΙΑ παρακαλώ πολύ….τώρα καταλαβενεται γιατί η ΠΑ στρέφεται προς rafale,αναβαθμηση των f16,καινούρια όπλα για τα f16,διότι το f35 θα αργήσει πάρα πολύ!!!ΑΠΟ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΕΝΩ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΙΤΕΡΟΙ στο πρόγραμμα και άρχισαν τα όργανα….οι Βρετανοί,οι Ιταλοί,οι Ισπανοί…όλοι μιλούν τις παραγκελιες τους….ΜΆΛΛΟΝ ΚΆΤΙ ΞΕΡΕΙ Η ΠΑ ΠΟΥ ΨΗΦΊΖΕΙ RAFALE ….

  3. Το πρόγραμμα του F-35 θα αφήσει ιστορία για άλλους λόγους απ’ ότι υπολογίζονταν, κυρίως ως το χαρακτηριστικότερο, μεγαλύτερο και πιο σκανδαλώδες παράδειγμα «acquisition malpractice» για να χρησιμοποιήσω τα λόγια των φίλων μας Αμερικάνων.

    Γι αυτό και το νέο πρόγραμμα «e» μαχητικού 6ης γενιάς των ΗΠΑ γνωστό ως NGAD που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σε μόλις 1 χρόνο, και πέταξε την πρώτη του πτήση με συστήματα αποστολής πριν λίγες μέρες δεν προωθείται από γραφεία της USAF μόνο ως καλύτερο αεροσκάφος αλλά ως κάτι πολύ πιο θεμελιώδες και ριζοσπαστικό, δηλαδή ως ένας νέος τελείως διαφορετικός και καλύτερος τρόπος να φτιάχνεις αεροσκάφη.

    Το concept βασίζεται σε «open» πρότυπα, δηλαδή «ανοιχτά» τεχνικά σχέδια, χρήση «ανοιχτού» λογισμικού, μοίρασμα της πληροφορίας και της τεχνογνωσίας μεταξύ νέων αεροδιαστημικών εταιριών τύπου «start up», χρήση μιας κοινής τεχνικής δεξαμενής για μεγάλα υποσυστήματα όπως πιλοτήρια, συστήματα προσγείωσης, κινητήρες, κ.α. ώστε να υπάρχει ραγδαία εξέλιξη και παραγωγή εξειδικευμένης χρήσης μαχητικών (επανδρωμένων και μη) με ενσωμάτωση όλων των νέων τεχνολογιών.

    Μιλάμε για το ακριβές αντίθετο της τωρινής κατάστασης τύπου «μαύρο κουτί» με το F-35 για το οποίο η Lockheed κατέχει τα πλήρη δικαιώματα στα μηχανολογικά σχέδια, το λογισμικό, την τεχνική υποστήριξη, την εκπαίδευση και την παραγωγή και διανομή των ανταλλακτικών. Στις ΗΠΑ κυριολεκτικά δεν ξέρουν που πηγαίνουν τα λεφτά που δίνουν στην Lockheed. Δεν τους ανήκει τίποτε πέρα από τα τελικά αεροσκάφη, δεν υπάρχει διαφάνεια, δεν υπάρχει καν πλήρης και ενιαία βάση δεδομένων με τα διαθέσιμα ανταλλακτικά και το πόσο κοστίζουν, αφού η Lockheed είπε πως θέλει επιπλέον χρήματα και… 450,000 εργατοώρες(!) για διαθέσει στο Πεντάγωνο αυτές τις βασικές πληροφορίες. Χάος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *