Το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση ύψους $ 9.326.062 με τη Lockheed Martin για την ολοκλήρωση του προηγμένου βλήματος αντί-ραντάρ AGM-88E AARGM-ER (Advanced Anti-Radiation Guided Missile-Extended Range) στα μαχητικά αεροσκάφη F-35 Lightning II. Τα AARGM-ER θα αντικαταστήσουν τα εν υπηρεσία AGM-88E Block.1 AARGM. Το σχετικό πρόγραμμα ανάπτυξη έχει αναλάβει η Orbital ATK. Η έκδοση AARGM-ER θα ανήκει στο υπερηχητικό φάσμα και θα μπορεί να εκτελεί αποστολές καταστολής της εχθρικής αεράμυνας, αλλά και καταστροφής της εχθρικής αεράμυνας.

Σε σχέση με τις προηγούμενες, η έκδοση AARGM-ER θα ενσωματώνει βελτιωμένο κινητήρα, αλλά θα διατηρεί τους αισθητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα της έκδοσης AGM-88E Block.1 AARGM, η οποία επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές περί τα 150 χιλιόμετρα. Στόχος είναι η έκδοση AARGM-ER να επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές άνω των 200 χιλιομέτρων. Υπενθυμίζουμε ότι το βλήμα αντί-ραντάρ AGM-88, στην έκδοση ΑGM-88B Block.3A HARM, βρίσκεται σε υπηρεσία τόσο από την Ελλάδα όσο και από την Τουρκία, ήδη από τη δεκαετία του 1990.

Comments

  1. Ο παλιός Harm δεν χωράει νομίζω στα εσωτερικά σημεία ανάρτησης του F-35 οπότε επιβάλλεται η ολοκλήρωση του νέου πυραύλου στο αεροσκάφος που δεν έχει τα μεγάλα πτερύγια όπως ο παλιός. Αναβάθμιση η πρόοδος δεν θα είναι όμως ο νέος αφού χρησημοποιεί τα ηλεκτρονικά της παλιάς έκδοσης του πυραύλου.

    Η εξέλιξη ήταν όμως αναμενόμενη αφού το σχέδιο στέλθ = αόρατο για τα σύγχρονα ραντάρ, ήταν μάλλον εξαρχής υπερβολικά αισιόδοξη σκέψη και υπόθεση η εσκεμμένη τακτική μάρκετινγκ.
    Η επιμονή του USN στην πρακτική παρεμβολών με το σύστημα Growler με ισχυρότερο SOJ σε συνδιασμό με τον Harm ήταν πιο οικονομική σαν λύση και ακόμα και χωρίς τεχνολογία στέλθ αποτελεσματική και ικανοποιητική, χωρίς τα προβλήματα που συνοδεύουν προβληματικό αεροσκάφος της ΛΜ.

  2. @Ndgi Το USN πάντα κάνει τις πλέον ορθολογικές επιλογές (κάποιες φορές και το Σώμα των Πεζοναυτών).
    Εμείς πρέπει να δούμε χθες την απόκτηση JASSM-ER & JSOW-ER για τα V… Tα AGM-88IIIA που έχουμε κάνουν ακόμα δουλειά. Επίσης, πρέπει στη 2η παραγγελία RAFALE που θα τοποθετηθεί να αγοραστούν HAMMERs.

    1. Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

      Υπήρξαν και στο USN περιπτώσεις με ατυχές επιλογές, αλλά δεν προχώρησαν όπως το F-35 σε σημείο να επιβάλλεται η συνέχεια για πολιτικούς λόγους.

      Όσον αφορά την Ελλάδα, νομίζω πως δεν θα πάρει AGM-158 επειδή με την παραλαβή των Rafale θε υπάρχει συνέχεια για τους Scalp EG που αν θυμάμαι σωστά επιλέχθηκαν επειδή ο αντίστοιχος αμερικανικός πύραυλος δεν ήταν διαθέσιμος ούτε ως προοπτική να αποκτηθεί αργότερα.
      Συμφωνώ όμως ότι θα έπρεπε να αποκτηθούν επιπλέον JSOW, επειδή το θεωρώ και πιο ρεαλιστικό σαν σενάριο αφού έχει αποκτηθεί ήδη απο την Ελλάδα. Ως επέκταση θα ήταν ίσως πιο χρήσιμο η ρεαλιστικό να γίνει προσπάθεια για απόκτηση της έκδοσης JSOW ER για μεγαλύτερες αποστάσεις.

      Οι Hammer νομίζω ότι γρήγορα η αργά θα αποκτηθούν, ειδικά αν αγοραστούν περισσότερα Rafale στο μέλλον, οπότε η απόκτηση των Hammer θα επιβάλλεται για να αξιοποιηθούν στο μέγιστο οι ικανότητες του Rafale.

      Πρέπει όμως να αποφευχθεί οπωσδήποτε η σπατάλη χρημάτων σε αγορές ακατάλληλων πλοίων και ειδικά αν συνδέεται με την υπόθεση των ναυπηγείων, για να υπάρχουν τα χρήματα για αγορές των συστημάτων που ανέφερα παραπάνω.

      Έχω την εντύπωση ότι η πολιτικοί που είναι στην εξουσία προσπαθούν απο την πίσω πόρτα να στηρίξουν τα ναυπηγεία που δεν μπορούν να σταθούν χωρίς κρατική οικονομική υποστήριξη, με πρακτικές χρηματοδότησης που απαγορεύονται στην ευρωπαϊκή ένωση, φέροντας πάλι τους αμερικανούς στο παιχνίδι, όπως έγινε παλαιότερα με μια Goldman Sachs για να μαγειρέψουν τα στοιχεία που μας άνοιξαν τον δρόμο για ένταξη στο Eurosystem αφού η ελληνικη οικονομία δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις, και ελπίζω η ΕΕ να το αποτρέψει και μαζί με αυτό μια ζημιογόνα απόφαση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *