Τη στιγμή που η Σαουδική Αραβία συνεχίζει να δείχνει ενδιαφέρον για το πρόγραμμα μαχητικών αεροσκαφών GCAP (Global Combat Air Program), η Ιταλία θέτει όρους προκειμένου να εγκρίνει τη συμμετοχή της αραβικής χώρας. Συγκεκριμένα, ο Γενικός Διευθυντής της Leonardo, Lorenzo Mariani, τόνισε τη σημασία της απόκτησης, από τη Σαουδική Αραβία, ευρωπαϊκών συστημάτων, όπως μαχητικά αεροσκάφη Eurofighter και μεταφορικά ελικόπτερα NH-90, προκειμένου η Σαουδική Αραβία να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα GCAP. Υπενθυμίζουμε ότι η Ιταλίδα πρωθυπουργός, Giorgia Meloni, δήλωσε κατά την επίσκεψη της στη Σαουδική Αραβία τον περασμένο μήνα ότι βλέπει θετικά τη συμμετοχή της χώρας στο GCAP, αλλά ότι αυτό δεν είναι άμεσα δυνατό. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, η Σαουδική Αραβία και η Leonardo υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης για την ενίσχυση της συνεργασίας σε μαχητικά αεροσκάφη και ελικόπτερα. Στο πλαίσιο τη συμφωνίας, το Ριάντ εξετάζει το ενδεχόμενο απόκτησης επιπλέον Eurofighter (ήδη διαθέτει 72 αεροσκάφη) και το ενδεχόμενο προμήθειας ελικοπτέρων NH-90. Ο Mariani είπε ότι η Σαουδική Αραβία θα μπορούσε να αποκτήσει την απαραίτητη βιομηχανική ικανότητα για να συμμετέχει στο πρόγραμμα GCAP εάν συμμετείχε στις παραγωγικές διαδικασίες των Eurofighter και NH-90. «Η διαδικασία εισαγωγής στο GCAP θα πάρει χρόνο και είναι απαραίτητο να αξιοποιηθεί όσο το δυνατόν καλύτερα αυτή η περίοδος. Γι’ αυτό προτείνουμε να εργαστούμε μαζί στα νέα προγράμματα Eurofighter και NH-90. Παλιά πουλούσαμε, τώρα προσφέρουμε να συνεργαστούμε». Ο Mariani είπε επίσης ότι τα Eurofighter θα μπορούσαν να γίνουν το σωστό βήμα για τη μετάβαση στο πρόγραμμα GCAP.

Ενώ η Μεγάλη Βρετανία ηγείται της πώλησης των Eurofighter στη Σαουδική Αραβία, η Ιταλία υποστηρίζει αυτή τη διαδικασία. Σχετικά με το θέμα της οικονομικής εισφοράς της Σαουδικής Αραβίας στο πρόγραμμα GCAP, ο Mariani είπε: «Αυτό θα μπορούσε να είναι μια γραμμή συναρμολόγησης, μια γραμμή παραγωγής για μεγάλες μονάδες, θα πρέπει να αξιολογηθούν διαδικασίες όπως η παραγωγή ραντάρ και επικοινωνιών. Συνιστούμε την ίδια προσέγγιση για το NH-90. Η Airbus και η Leonardo εργάζονται για το πώς να οργανώσουν ορισμένες από τις τεχνικές δραστηριότητές τους στη Σαουδική Αραβία. Ενδέχεται να ληφθούν υπόψη επιλογές όπως η τελική συναρμολόγηση, η συντήρηση ή η εργασία σε δομικά μέρη». Ο Μαριάνι απέφυγε να δώσει συγκεκριμένη ημερομηνία για την ένταξη της Σαουδικής Αραβίας στο GCAP, λέγοντας «ελπίζω ότι θα γίνει σύντομα». Τόνισε επίσης ότι οι επενδύσεις των χωρών του Κόλπου στην αμυντική βιομηχανία αυξάνονται και ότι αυτή η προσπάθεια συνάδει με τις στρατηγικές σχέσεις της Leonardo στην περιοχή. Δηλώνοντας ότι οι χώρες του Κόλπου στρέφονται τώρα στην τεχνολογία μειώνοντας την εξάρτησή τους από τον ενεργειακό τομέα, ο Mariani είπε: «Πολλές χώρες έχουν ξεκινήσει προγράμματα για να μεταμορφώσουν τις οικονομίες τους. Το σχέδιο Vision 2030 της Σαουδικής Αραβίας είναι το πιο γνωστό, αλλά παρόμοια εργασία εκτελείται και στα ΗΑΕ».