Το ισπανικό Υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο συνολικού ύψους € 111 εκατομμυρίων, με την Indra, για την αναβάθμιση 23 ελικοπτέρων NH-90 με νέα συστήματα αυτοπροστασίας. Συγκεκριμένα, τα ελικόπτερα θα εφοδιαστούν με σύστημα διαχείρισης ηλεκτρονικού πολέμου, σύστημα ειδοποίησης εντοπισμού από ραντάρ ALR-400FD και το σύστημα υπέρυθρων αντιμέτρων InShield κατηγορίας DIRCM, το οποίο προστατεύει το ελικόπτερο από πυραυλικές απειλές, μέσω της τύφλωσης του θερμικού συστήματος καθοδήγησης. Οι εργασίες θα ολοκληρωθούν το 2027. Συνολικά η Ισπανία διαθέτει 45 NH-90, τα οποία απέκτησε σε δύο (2) παραγγελίες των 22 και 23 ελικοπτέρων.

Comments

  1. Σκέψου να είχαν κοινά σύνορα με.τους Τούρκους τι θα έκαναν οι Ισπανοί ….

    Τα δικα μας τα ελικόπτερα της αεροπορίας στρατού και γενικά όλα τα ελικόπτερα μας ποτέ θα αποκτήσουν ανάλογα συστήματα ?

    1. Όλοι οι χρήστες που τα αναβαθμίζουν έχουν προγραμματίσει με σοβαρότητα και συνέπεια, η Ελλάδα απο αυτά τα ΝΗ90 που πήρε τα περισσότερα αγοράστηκαν εξαρχής με ελλείψεις στον εξοπλισμό ενώ τα 4 ελικόπτερα που φέρουν πλήρες πακέτο τα βάφτισαν «ειδικών αποστολών» είτε επειδή δεν ήξεραν που πάνε τα πέντε είτε για πονηρούς σκοπούς για μα μην φανερώσουν ότι αγόρασαν κουτσουρεμένα ελικόπτερα για να περισσέψουν και χρήματα για χαρτζιλίκι και άλλα αδιευκρίνιστα γραφειοκρατικά έξοδα.

  2. Αγαπητό σαιτ, ελπίζω να μην μας αφήσετε γιορτινές μέρες με άρθρο που να μας στέλνει στα κάγκελα (και ελπίζω με κάτι καλό και χαρούμενο).

    Άλλα σαιτ άρχισαν να γράφουν για ενδιάμεσες λύσεις των Γάλλων

  3. Ρε παιδια αυτα τα ΝΗ90 εχουν αποδειχθει μεγαλη πληγη.εξαιρετικα ελικόπτερα πλην όμως πηγή συνεχών προβλημάτων, λίγα σε αριθμό για να κάνουν τη διαφορά,πανακριβα.μηπως ,λέω μήπως να τα πουλαγαμε,να πάρουμε κάνα φράγκο για να αποκτήσουμε δεύτερη μοίρα Ραφαλ?απο την αλλη η ν.κορεα έχει 101 μεταχειρισμένα μπλακχωκ,που μας προσφέρουν καποιο βαθμο τυποποίησης με τα απατσι και τα ελικόπτερα του Π.Ν.και απαλασσομαστε από τα χιουι

    1. Εντωμεταξύ τα ΝΗ-90 είναι τα καλύτερα ελικόπτερα στον κόσμο, στην κατηγορία τους, καλύτερα και από τα ΜΗ-60 Romeo ή τα UH-60 BlackHawks, όμως τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και επιδέξιους…

    2. Καμία πληγή, αντίθετα θεωρείται το κορυφαίο ελικόπτερο στην κατηγορία του. Όποιος το έχει ..κάνει τη διαφορά σε πολεμική αναμέτρηση.
      Πετάει υπό ακραίες συνθήκες, είναι stealth και προσαρμόζεται σε ό,τι θέλεις.
      Η διαφορά είναι ότι κάποιοι δεν καταλαβαίνουν την κατηγορία που ανήκει. Τα blackhawk που αναφέρεις είναι μικρότερα ελικόπτερα και σαφώς κατώτερα του NH90. Το ΝΗ90 μεταφέρει σχεδόν διπλάσιο αριθμό στρατιωτών με ασφάλεια, ταχύτητα σε περιβάλλοντα ακραίων συνθηκών πολέμου.
      Τα blackhawk θα ήταν βολικά για ένα καθημερινό ελικόπτερο και για πόλεμο υπό συγκεκριμένες συνθήκες …δεν είναι πολλάπλασιαστης ισχύος. Χρειαζόμαστε και τα δυο γιατί τα blackhawk θα αντικαταστήσουν τα Huey. Τα NH90 μαζί Chinook θα είναι στην 1η γραμμή όταν γίνει πόλεμος και θα κάνουν τη διαφορά υπέρ μας.

  4. Απιστευτη επιβιωσιμοτητα με ολα αυτα τα αντιμετρα που αποκλειετε αλλο ελικοπτερο να εχει τοσα πολλα.
    Μιλαμε αν βαλουμε ολα αυτα τα συστηματα ειναι το μονο μεσο που οταν εχουμε και τα 20 NH-90 ετοιμοπολεμα, ειναι σχεδον σιγουρο οτι θα καταφερουμε να στειλουμε τους 500 καλυτερους ειδικοδυναμιτες μας ασφαλεις στο συμπλεγμα του καστελοριζου σε 1μιση ωρα απο την αθηνα.
    Μιλαμε για την μερσεντες των ελικοπτερων. Το αν ειναι τοσο ακριβο το κοστος συντηρησης τους ειναι συζητησιμο.
    Αν δεν μποπρουσαμε να τα συντηρησουμε ας μην τα παιρναμε.
    Βεβαια τελειως αλλο πραγμα αυτο (το κοστος συντητησης) απο το αν ειναι καλο το ελικοπτερο.
    Το ελικοπτερο ειναι το κορυφαιο σε επιβιωσιμοτητα και τεχνολογια στο κοσμο αυτη τη στιγμη σε μεσαια/μεγαλα μεταφορικα.
    Ιδανικα και στα 20 εκτος απο τα ιδια συστηματα αυτοπροστασιας με τους ισπανους, θα εβαζα και 4 Sea Venom που δεν εχουν ιδιαιτερο βαρος και μπορουν να τους κουβαλουν και με πληρες φορτο στρατιωτων, και ταυτοχρονα με τα μεταφορικα καθηκοντα τους να αλλαζουν τα φωτα σε καθε ειδους αποβατικο/πλοιαριο, κανονιοφορο των τουρκων, απο την ασφαλεια των 20χιλρων. Ετοιμος πιστοποιημενος ο πυραυλος στον τυπο σε 2 χρονια πληρως επιχειρησιακος.

  5. Αγαπητοί φίλοι,είναι ξεκάθαρο ότι δεν αμφισβητω καμμία από τις ικανότητες του ελικοπτέρου. ΜΠΟΡΕΙΤΑΙ όμως με ακρίβεια να μου πείτε ποτέ θα περιληφθούν και τα 20 ελικόπτερα που παράγγειλε ο Ε.ς.το μακρινό 2003?Μπορείτε να μου πείτε από τα όσα μετά βασάνων έχουμε σήμερα πόσα πετάνε?2 η`3,η`4?ποτε αναμένουμε να πεταξουν και τα 14 ΝΗ90 που εχουμε?με αυτά θα κάνουμε αεραποβασεις στο Καστελόριζο?έχουν όλα τα ελληνικά ΝΗ90 τα ίδια συστήματα που φέρουν τα ευρωπαϊκά, η `Μόνο τα 4 από τα 20 που βάφτισαμε ειδικών επιχειρήσεων?
    Καλύτερα να έχω λοιπόν 101 μεταχειρισμένα μπλακχωκ(το πιο μπαρουτοκαπνισμενο ελικοπτερο εφοδου) που μου καλύπτουν όλο τον ελλαδικό χώρο,που έστω στην ανάγκη με κανιβαλισμό 10,15 εξ αυτών όταν οι πολιτικοί πάλι θα το ρισκάρουν και δεν θα υπογράψουν dos ,θα πετουν τα 85,90 υπολοιπα ,παρά 2,3,4 ΝΗ90 που θα τα έχω για να κόβουν βόλτες οι υπουργοί.εδω είναι Ελλάδα όχι Ευρώπη,δεν ψάχνουμε μεταξωτα βρακιά γιατί δεν έχουμε τους επιδεξιους …..

    1. C.p.

      Αγαπητέ φίλε C.p. με ακρίβεια δεν μπορούν να το πούνε ούτε οι αρμόδιοι εμπλεκόμενοι αυτό, αφού προφανώς δεν το θεωρούν προτεραιότητα, ενώ είναι ξεκάθαρο ότι οι παραλαβές θα έπρεπε να ολοκληρωθούν το συντομότερο αφού τα παλιά ελικόπτερα πρέπει να αντικατασταθούν.
      Όσα απο αυτά που παραλήφθηκαν ήδη δεν πετάνε όμως επειδή δεν φρόντισαν εκείνοι που είναι αρμόδιοι να υπάρχουν τα ανταλλακτικά και η υποστήριξη απο την εταιρία, σε αυτό δεν φταίνε τα ελικόπτερα, ούτε η Airbus αφού η εταιρία προσφέρει ανταλλακτικά και υποστήριξη στους πελάτες/χρήστες του ελικόπτερου.
      Ο χρήστης είναι όμως αυτός που αποφασίζει για τα % διαθεσιμότητας δεν είναι απόφαση της εταιρίας που τα πουλάει.

      Όσο για τα αμερικάνικα S-70 νομίζω ότι θα ήταν πλέον ασύμφορο να ασχοληθούμε, επειδή θα πάει 1ον όλη η επένδυση για τα NH90 που πλήρωσε ο φορολογούμενος χαμένη, και 2ον θα στοιχίσει πολλά χρήματα να στήσεις υποδομές για τα αμερικάνικα απο το 0 οι οποίες δεν υπάρχουν σήμερα.
      Οπότε το μόνο λογικό θα ήταν να σοβαρευτούν επιτέλους οι αρμόδιοι να ολοκληρώσουν τις παραλαβές των υπολοίπων ΝΗ90 και να σεβαστούν την επένδυση του φορολογούμενου στο πλέον σύγχρονο μεταφορικό ελικόπτερο που είναι το μέλλον, αφού και αντικατάσταση του S-70/UH-60 φαίνεται πλέον στον ορίζοντα…

      Με την νοοτροπία που έχουν ακόμα εκείνοι που είναι υπεύθυνοι, όπιο ελικόπτερο και να πάρουν θα υπάρχει το ίδιο πρόβλημα με τις διαθεσιμότητες, αφού δεν είναι θέμα υποστήριξης της εταιρίας αλλά θέμα αντίληψης και νοοτροπίας του χρήστη, όπως έχει αναφερθεί σε σχετικές παρουσιάσεις του σύγχρονου ευρωπαϊκού ελικόπτερου.

      Σε παλιότερο σχετικό άρθρο έγινε αναφορά για συμφωνία για συνεχόμενη υποστήριξη, αλλά δεν γνωρίζω αν προχώρησε η αν ακόμα εκκρεμεί η υλοποίηση…

      https://defencereview.gr/epiteloys-apokatastasi-diathesimoti/

    2. Απορίας άξιο είναι πάντως το γεγονός που ως χρήστης του ελικόπτερου δεν συμμετέχουμε στο πρόγραμμα υποστήριξης του ΝΗ90 μέσο NSPA στο οποίο συμμετέχουν ήδη 5 ευρωπαϊκές χώρες που είναι όλες μέλη στο ΝΑΤΟ.
      Ενώ σπαταλάμε πολλά χρήματα σε νέα ελικόπτερα για το ναυτικό που σε λίγο δεν θα έχει πλοία για να τα φιλοξενήσει, αν τα αγοράζει για χρήση απο φρεγάτες.

      NSPA SIGNS 4TH LOGISTICS SUPPORT CONTRACT WITH NHINDUSTRIES FOR NH90 HELICOPTERS
      Luxembourg, 8 April 2020 – The NATO Support and Procurement Agency (NSPA) announced today the signature of the 4th Logistic Items Contract with NHIndustries. This contract will continue securing the ongoing supply support to the NH90 helicopters in service with the Armed Forces of Belgium, France, Germany, Italy and the Netherlands.

      https://www.nspa.nato.int/news/2020/4th-logistics-support-contract-nhindustries-nh90

  6. Ευτυχώς που πήραμε και τα επιπλέον Σινουκ ώστε όταν χρειαστεί να μεταφέρουν τους κοκινοσκουφιδες από βορρα και νότο γιατί είχαμε μείνει με τα Χιούι.
    Κάποιοι προσπαθησαν να τα σπρώξουν προς Εμιράτα μεριά γιατί είχαν αγανακτήσει αλλά δεν έκατσε(760 εκατομμύρια δεν τη λες μικρή μάσα).
    Ας ελπίσουμε όταν χρειαστεί να πετάξουν όλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *