Η Ιαπωνία ανακοίνωσε ότι υπέγραψε σύμβαση ύψους $ 1,038 δισεκατομμυρίων, με την MHI (Mitsubishi Heavy Industries), για τη ναυπήγηση ενός νέου Πλοίου Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ), εκτοπίσματος 14.500 τόνων, και δύο βελτιωμένων φρεγατών κλάσης «Mogami» (New FFM). Το κόστος του νέου ΠΓΥ είναι $ 493 εκατομμύρια, ενώ το κόστος των δύο «Mogami» είναι $ 545 εκατομμύρια, χωρίς το κόστος των όπλων και της υποστήριξης (σύμφωνα με τον αμυντικό προϋπολογισμό της Ιαπωνίας, για το έτος 2024, το κόστος των δύο πρώτων «Mogami», μαζί με τα όπλα και την υποστήριξη τους, ανέρχεται στα $ 1,2 δισεκατομμύρια). Το νέο ΠΓΥ αναμένεται να παραδοθεί το 2028 και τα αντικαταστήσει το JS «Towada» (AOE-422), ενώ μέχρι το 2036 η Ιαπωνία θέλει άλλα πέντε νέα ΠΓΥ. Οι δύο νέες «Mogami» είναι οι πρώτες από τις 12 φρεγάτες, του τύπου, που θέλει η Ιαπωνία μέχρι το 2032. Οι δύο νέες «Mogami» αναμένεται να ενταχθούν σε υπηρεσία το 2028. Θα προστεθούν στις 12 «Mogami», της 1ης παρτίδας, που η Ιαπωνία ναυπηγεί. Επτά φρεγάτες έχουν ήδη ενταχθεί σε υπηρεσία (2022-2025), ενώ οι υπόλοιπες πέντε θα έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία μέχρι το 2027.
Οι νέες «Mogami» είναι πλοία πολλαπλού ρόλου, με ικανότητα αντιαεροπορικής άμυνας, προσβολής στόχων επιφανείας, συλλογής πληροφοριών, ηλεκτρονικού πολέμου και ναρκοπολέμου. Η σχεδίαση τους ενσωματώνει χαρακτηριστικά απόκρυψης ίχνους (Stealth), ενώ έχουν υψηλό βαθμό αυτοματισμού και χαμηλές απαιτήσεις επάνδρωσης. Επίσης, ενσωματώνουν διάφορα μη-επανδρωμένα συστήματα, εναέρια (UAV), επιφανείας (USV) και υποβρύχια (UUV). Έχουν σόναρ τρόπιδας και συρόμενο. Ο οπλισμός τους αποτελείται από κελιά κάθετης εκτόξευσης, για αντιαεροπορικούς πυραύλους, πυραύλους προσβολής χερσαίων στόχων από απόσταση και ανθυποβρυχιακές ρουκέτες. Επίσης, ενσωματώνουν σύστημα αυτοπροστασίας SeaRAM. Το μήκος τους είναι 142 και το πλάτος τους 17 μέτρα. Το εκτόπισμα τους, με πλήρη φόρτο, είναι περί τους 4.880 τόνους. Οι 12 «Mogami» της 1ης παρτίδας έχουν εκτόπισμα 5.500 τόνων με πλήρη φόρτο, μήκος 133 μέτρα και πλάτος 16,3 μέτρα. Ενσωματώνουν σύστημα πρόωσης CODAG, με έναν αεροστρόβιλο κινητήρα MT-30 της Rolls-Royce και δύο πετρελαιοκινητήρες V28/33DD STC της MAN. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 30+ κόμβοι (55+ χιλιόμετρα την ώρα).
Έχουν υποδομή μεταφοράς και υποστήριξης δύο ταχύπλοων σκαφών RHIB, δύο USV και δύο UUV. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 90 άτομα. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός τους αποτελείται από ραντάρ τεχνολογίας AESA OPY-2, ηλεκτροπτικό/υπέρυθρο αισθητήρα OAX-3, σόναρ μεταβλητού βάθους και παθητικό συρόμενο σόναρ OQQ-25, σόναρ εντοπισμού ναρκών OQQ-11, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αναλώσιμων NOLQ-3E και σύστημα διαχείρισης μάχης OYQ-1. Ο οπλισμός τους αποτελείται από κύριο πυροβόλο Mk.45 Mod.4 των 127 χιλιοστών (ρυθμός βολής: 16-20 βλήματα το λεπτό, μέγιστο βεληνεκές: 37 χιλιόμετρα με συμβατικά πυρομαχικά), οκτώ βλήματα κατά πλοίων Type-17 μέγιστου βεληνεκούς 400 χιλιομέτρων, ένα σύστημα αυτοπροστασίας RAM, τορπιλοσωλήνες για τορπίλες Type-12 και σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS με 16 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα (αμερικανικά SM-2, ESSM ή ιαπωνικά Type-03). Επίσης ενσωματώνει και δύο τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα. Το κύριο ελικόπτερο είναι επιπέδου S-70 SeaHawk.