Στις 29 Δεκεμβρίου του 2022 η γαλλική Dassault Aviation ανακοίνωσε την παράδοση ενός (1) μαχητικού αεροσκάφους Rafale F3R στη γαλλική Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA), για λογαριασμό της Γαλλικής Αεροπορίας. Με την παράδοση του αεροσκάφους ξεκίνησαν, εκ νέου, οι παραδόσεις Rafale προς τη Γαλλική Αεροπορία, μετά από παύση τεσσάρων (4) ετών. Τα αεροσκάφος που παραδόθηκε ανήκει στην Παρτίδα Παραγωγής 4, για 60 συνολικά αεροσκάφη, σύμβαση η οποία υπογράφηκε το 2009. Η διακοπή στις παραδόσεις έγινε για λόγους προϋπολογισμού και λόγω των αναγκών παραδόσεων μαχητικών Rafale σε χώρες του εξωτερικού, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Από τα 60 αεροσκάφη της τέταρτης παρτίδας, απομένουν να παραδοθούν 27, ενώ πέραν των 60 θα παραδοθούν άλλα 12 (σύμβαση του 2021) για να καλυφθεί το κενό που άφησαν τα 12 Rafale F3R που παραδίδονται στην Ελλάδα. Το 2022 ήταν μια πολύ παραγωγική χρονιά για την Dassault με 92 νέες παραγγελίες, εκ των οποίων 80 αεροσκάφη για τα ΗΑΕ, έξι (6) για την Ελλάδα και έξι (6) για την Ινδονησία. Συγκριτικά, το 2021 η εταιρία έλαβε παραγγελίες για 49 αεροσκάφη, εκ των οποίων 37 για εξαγωγές και 12 για τη Γαλλική Αεροπορία. Το 2020 δεν είχε γίνει καμία παραγγελία αεροσκαφών Rafale.
Η σύμβαση προμήθειας αεροσκαφών της πέμπτης παρτίδας (έκδοση Rafale F4) αναμένεται να υπογραφή το 2023 και θα αφορά σε 42 αεροσκάφη (δύο παρτίδες των 12 και των 30 αεροσκαφών, τα 12 πρώτα αφορούν στην κάλυψη του κενού που προήλθε από την πώληση ισάριθμων, μεταχειρισμένων αεροσκαφών στην Κροατία). Τα άλλα 30 αεροσκάφη θα αποκτηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος αντικατάστασης των γαλλικών Mirage-2000 την περίοδο 2027-2030. Σε σχέση με την έκδοση F3R η έκδοση F4 θα διαθέτει αυξημένες ικανότητες εκτέλεσης αποστολών και επιχειρήσεων σε δικτυοκεντρικό περιβάλλον, ενώ οι διαδικασίες συλλογής, επεξεργασίας και διαβίβασης πληροφοριών και δεδομένων θα ενισχυθούν, τόσο σε επίπεδο υπολογιστικής ισχύος και αποθηκευτικού χώρου, όσο και σε επίπεδο ταχύτητας στην επεξεργασία δεδομένων και ασφάλειας κατά τη διαβίβαση τους από και προς άλλες φίλιες πλατφόρμες.
Οι βελτιώσεις αυτές θα πλαισιώνονται από την προσθήκη και της ικανότητας επικοινωνίας του F4, μέσω δορυφορικών συστημάτων, καθώς και της υιοθέτησης νέου, βελτιωμένου, συστήματος απεικόνισης δεδομένων επί της κάσκας του πιλότου. Η έκδοση F4 θα είναι εφοδιασμένη με νέο λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης, υπεύθυνο για τον έλεγχο και τη διαχείριση των ατρακτιδίων αναγνώρισης και στόχευσης. Επίσης, έμφαση θα δοθεί στην επιβιωσιμότητα του αεροσκάφους και στο κομμάτι της έγκαιρης και ορθής διάγνωσης βλαβών. Βελτιώσεις θα υπάρξουν και στους ψηφιακούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές που ελέγχουν τη λειτουργία των κινητήρων M88. Στον τομέα του οπλισμού οι σημαντικότερες προσθήκες αφορούν στην υιοθέτηση των νέων βλημάτων αέρος-αέρος MICA NG (New Generation) και των κατευθυνόμενων βομβών AASM των 2.200 λιβρών.