Σύμφωνα με δημοσιεύματα του τουρκικού αμυντικού τύπου, τα οποία όμως δεν έχουν επιβεβαιωθεί από το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας, τα ονόματα των τεσσάρων φρεγατών κλάσης «I», της δεύτερης παρτίδας, θα είναι οι τέσσερις θάλασσες που περικλείονται στο δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας». Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με τα τουρκικά δημοσιεύματα, τα τέσσερα πλοία θα ονομαστούν TCG «Akdeniz» (F-519), δηλαδή Μεσόγειος Θάλασσα, TCG «Karadeniz» (F-520), δηλαδή Μαύρη Θάλασσα (Εύξεινος Πόντος), TCG «Ege» (F-521), δηλαδή Αιγαίο και TCG «Marmara» (F-522), δηλαδή η Θάλασσα του Μαρμαρά (Προποντίδα). Να σημειωθεί ότι οι πρώτες τέσσερις φρεγάτες της κλάσης ονομάστηκαν από πόλεις που αρχίζουν με το γράμμα «I», εξου και το όνομα της κλάσης («I» ή «İstif»). Συνολικά η Τουρκία θα ναυπηγήσει οκτώ φρεγάτες κλάσης «Ι», η πρώτη εκ των οποίων (TCG «Istanbul», F-515) εντάχθηκε σε υπηρεσία στις 24 Ιανουαρίου του 2024. Οι άλλες τρείς φρεγάτες της πρώτης παρτίδας έχουν ονομαστεί TCG «İzmir» (F-516), TCG İzmit (F-517) και TCG «İçel» (F-518).

Οι φρεγάτες κλάσης «I» αποτελούν τη δεύτερη φάση του προγράμματος MILGEM το οποίο αποτελεί τη προσπάθεια εθνικού σχεδιασμού και κατασκευής κύριων μονάδων κρούσης για το Τουρκικό Ναυτικό. Η φρεγάτα έχει ολικό μήκος 113,2 μέτρα, πλάτος 14,4 μέτρα, βύθισμα 4,05 μέτρα και εκτόπισμα 3.000 τόνων. Η σχεδίαση της φρεγάτας είναι βασισμένη στο σχέδιο των κορβέτων «Ada» μεγεθυμένο κατά 30% έτσι ώστε να μπορεί να δεχθεί τα επιπλέον ηλεκτρονικά και όπλα. Το σύστημα πρόωσης είναι CODAG (Combined Diesel and Gas) με δύο ναυτικές ντιζελομηχανές MTU 20V 4000 M93L με απόδοση 4300kW στις 2100 σ.α.λ. και έναν ναυτικό αεροστρόβιλο LM2500 με απόδοση 23MW που κινούν δύο άξονες που καταλήγουν σε ισάριθμες προπέλες μεταβλητού βήματος. Το μεταφερόμενο καύσιμο είναι περίπου 180 τόνοι και το πλοίο σε επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 29+ κόμβους και έχει εμβέλεια 5700 ν.μ. με οικονομική ταχύτητα των 14 κόμβων. Το πλήρωμα ανέρχεται σε 123 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες.

Ο κύριος οπλισμός του πλοίο αποτελείται από ένα ναυτικό πυροβόλο ΜΚΕ 76/62 στην πλώρη, αντίγραφο του ιταλικού OTO Melara 76/62 SR με σύστημα ελέγχου πυρός TAKS-100/76GFCS της ASELSAN. Πίσω από το πυροβόλο είναι εγκατεστημένοι 2×8 συστήματα MIDLAS VLS τουρκικής σχεδίασης με ικανότητα μεταφοράς είτε 16 ΑΑ μέσου-μεγάλου βεληνεκούς Siper είτε έως 64 ΑΑ πυραύλους Hisar D1/D2 μικρού-μέσου βεληνεκούς. Κατά πλοίων επιφανείας έχει εγκατεστημένους 16 στο σύνολο αντιπλοϊκούς πύραυλους ATMACA με εμβέλεια άνω των 200χλμ και δυνατότητα πληγμάτων στην ξηρά. Επίσης θα φέρει ένα ζεύγος 25 χιλιοστών STOP Τηλεχειριζόμενων Σταθεροποιημένων Συστημάτων Ναυτικού Πυροβόλου της Aselsan εγκατεστημένα εκατέρωθεν του πλοίου, ένα CIWS Gokdeniz στην πάνω από υπόστεγο ελικοπτέρου και ένα ζευγάρι διπλών τορπιλοσωλήνων ZIPKIN 100/D για ελαφρού βάρους τορπίλες των 324 χιλιοστών Mk46 Mod 5, Mk54 και ORKA LWT. Το πλοίο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς και υποστήριξης ενός Α/Υ ελικοπτέρου κλάσης δέκα τόνων με την ύπαρξη ελικοδρόμιου και υπόστεγου στην πρύμνη.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός αποτελείται από ένα περιστρεφόμενο ραντάρ 3D AESA CENK-400N της ASELSAN που εκπέμπει στην μπάντα S και έχει μέγιστη εμβέλεια 400 χλμ. Η μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού αεροσκάφους μεγέθους μαχητικού είναι τα 160 χλμ. και μπορεί να διαχειριστεί μέχρι 500 στόχους. έχει ικανότητα κάλυψης σε ανύψωση 70 μοίρες και σε αζιμούθιο 360 μοίρες λόγω μηχανικής περιστροφής και 100 μοίρες λόγω μετατόπισης της δέσμης σάρωσης. Για έρευνα επιφανείας διαθέτει το ραντάρ ALPER-200N LPI της ASELSAN. Το ALPER-200N LPI είναι ένα ραντάρ χαμηλής πιθανότητας υποκλοπής με μονάδες εκπομπής/λήψης στερεάς κατάστασης που εκπέμπει στην μπάντα Χ. Έχει μέγιστη εμβέλεια 48 ν.μ. και δυνατότητα ARPΑ (Automatic Radar Plotting Aid) καθώς και ενσωμάτωσης του AIS (Automatic Identification System) και του ECDIS (Electronic Chart Display & Information System). Τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα του πλοίου είναι, το ραντάρ ελέγχου πυρός AKR-D, το σύστημα αναγνώρισης και επιτήρησης SeaEye-AHTAPOT EO, το σύστημα PIRI-KATS IRST αναζήτησης και παρακολούθησης υπέρυθρων διπλής ζώνης [LW: 640×512 & MW: 640×512] με 3 κεραίες εγκατεστημένες, η καθεμία έχει κάλυψη 120 μοιρών και μπορεί να παρακολουθεί 50 στόχους ταυτόχρονα ήτοι 150 στόχους στο σύνολο με κάλυψη 360 μοιρών. Δορυφορικές επικοινωνίες X-Band SatCom, ζεύξεις δεδομένων Link11, 16 και 22, σύστημα αναγνώριση φίλου ή εχθρού IdentIFF M5 TPX & I/LR, σύστημα προειδοποίησης λέιζερ LIAS 200-N και σόναρ κύτους FERSAH 100N/MF. Το FERSAH 100N/MF λειτουργεί στα 5 kHz-9 KHz σε ενεργητική λειτουργία και στα 3 kHz-12 KHz σε παθητική λειτουργία, έχει εμβέλεια έως 36 χιλιόμετρα και κάλυψη ASW 360 μοίρες και MAS στις 90 μοίρες. Το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου είναι το ESM ARES 2N/NGE και το ECM AREAS 2NC/E. Ως τελευταία γραμμή άμυνας είναι το σύστημα κατά τορπιλών Hizir και εκτόξευσης αντιμέτρων KARTACA-N. Όλα τα οπλικά συστήματα και ηλεκτρονικά είναι ολοκληρωμένα στο σύστημα μάχης του πλοίου ADVENT εξέλιξη του GENESIS των κορβέτων «Ada».