Θαλάσσιες δοκιμές, μετά την αναβάθμιση της, ξεκίνησε η φρεγάτα F-77 «Te Kaha» κλάσης «ANZAC», τύπου MEKO-200, της Νέας Ζηλανδίας, όπως ανακοίνωσε το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας. Η αναβάθμιση, η οποία ξεκίνησε τον Μάιο του 2018, έγινε στον Καναδά, από τη Lockheed Martin Canada. Η αναβάθμιση γίνεται στο πλαίσιο του προγράμματος FSU (Frigate Systems Upgrade), συνολικού κόστους $ 297 εκατομμυρίων περίπου, για δύο (2) πλοία, σύμβαση η οποία υπογράφηκε το 2014. Το 2017 ανακοινώθηκε η αύξηση της δαπάνης κατά $ 98 εκατομμύρια περίπου, λόγω υπερβάσεων κόστους. Η αναβάθμιση του δεύτερου πλοίου F-111 «Te Mana» ξεκίνησε τον Μάιο του 2019 και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2020.

Το πρόγραμμα αφορά στην αναβάθμιση των συστημάτων επιτήρησης, μάχης και αυτοπροστασίας των πλοίων με στόχο την παραμονή τους σε υπηρεσία μέχρι το 2035 περίπου. Τα αναβαθμισμένα πλοία ενσωματώνουν νέο σύστημα διαχείρισης μάχης, νέο σύστημα εκπαίδευσης, το αντιαεροπορικό σύστημα Sea Ceptor με βλήματα CAMM (Common Anti-Air Modular Missile), προς αντικατάσταση των RIM-7P Sea Sparrow, το νέο σονάρ τρόπιδας Spherion B, νέο σύστημα υποθαλάσσιων επικοινωνιών, σύστημα αυτοπροστασίας (Soft-Kill), σύστημα αντιμετώπισης τορπιλών και νέα ραντάρ ναυτιλίας και έρευνας αέρος και επιφανείας.

Αναλυτικά για τα προγράμματα αναβάθμισης των MEKO-200 της Αυστραλίας και της Νέας Ζηλανδίας μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

  1. Υπερβασεις προυπολογισμου….μισο δις ευρω τελικη τιμη αναβαθμισης και στην ουσια μια τρυπα στο νερο…Με απλη συγκριση δεδομενων η Μπελ οσο κ αν καποιους τους ξυνιζει ειναι μακραν το καλυτερο σκαρι που κυκλοφορει εστω κ σε μακετο….Στην xl μορφη των 48 κελιων δεν εχει αντιπαλο…Ονειρο ηταν και παει….Ποιος ξερει τι τενεκεδες θα μας φορτωσουν παλι…Επιτροπες, αναβαθμισεις, προμηθειες…Τι ειχες Γιαννη τι ειχα παντα..

    1. Τα 2 σκάφη της Ν. Ζηλανδίας υπέστησαν εκτεταμένες αλλαγές, και άλλαξαν και πυραύλους και VLS, συν αναβάθμιση των ντιζελοκινητήρων και αντικατάσταση των Η/Ζ. Το δικό μας πρόγραμμα δεν θα έχει τόσες αλλαγές.

      Το πώς το συγκρίνεις με τις Belharra δεν το καταλαβαίνω.

      Η «XL» έκδοση της Belharra είναι όντως σούπερ.

      1. Δεν τιθεται θεμα συγκρισεως…Τα γεγονοτα , οι αριθμοι και οι επιδοσεις μιλουν απο μονα τους…Αντικειμενικα προκειται για αποτυχημενο προγραμμα που αφορουσε 10 συνολικα πλοια. Ο σχολιασμος ειναι σαφης με σκοπο να δειξει οτι δεν ειναι οι Ελληνες πολιτικοι προδοτες κ μιζαδοροι…Και σε προηγμενα κρατη υπαρχουν αστοχιες…Εδω απλα στην καλυτερη θα ζητουσαν ειδικα δικαστηρια…. Η αναφορα στη Μπελ ειναι μια απλη απαντηση σε οσους καλοπροαιρετους… φαινεται υπερβολικο το ποσο αγορας…Η αμυνα ειναι ακριβο σπορ…Τα χωνεις και παιρνεις Μπελ η Ομεγα…με τον αντιστοιχο οπλισμο ΠΑΝΤΑ η αλλιως αποδεχεσαι σιωπηλος τη μοιρα σου…Οσον δε αφορα στις Ελληνικες ΜΕΚΟ…χρειαζεται ειδικη αρθρογραφια για το τι τελικα συμφερει…Αναβαθμιση μερικη η γενικοτερη..η αποσυρση και αγορα νεου τυπου σκαφων μεταχειρισμενων η καινουργιων…

      2. A ναι, δεν διαγωνώ. Ιδίως, οι Αυστραλοί και Νεοζηλανδή έχουν κάνει τρελές γκέλες! Υποβρύχια, ε/π Seasprite και πολλά άλλα.

  2. https://twitter.com/D__Mitch/status/1295068454987464705. Όπως προκύπτει από την παραπάνω ανάρτηση στο twitter του naval analyses, στις Νεοζηλανδικές ΜΕΚΟ αντικαταστάθηκε ο ΜΚ41 με όμοιο εκτοξευτή με εκείνο των Type 23. Προβάλλονται διάφοροι λόγοι, όπως μη συμβατότητα της έκδοσης του ΜΚ41 που φέρουν οι ΜΕΚΟ, μέχρι προβλήματα βάρους και άλλα.

  3. https://www.kathimerini.com.cy/gr/ellada/ti-syzitoyn-ellada-kai-gallia-gia-ta-exoplistika

    Μετά το ναυάγιο του Ιουνίου, οι Γάλλοι έχουν επανέλθει με προτάσεις για τις [email protected] αλλά και για πλοίο πολλαπλού ρόλου, όπως και για κάποιες εκδοχές ενδιάμεσης λύσης, επιχειρώντας να ανταγωνιστούν τις προτάσεις που έχουν ήδη κατατεθεί από χώρες όπως οι ΗΠΑ, η Ολλανδία, η Γερμανία, η Ισπανία κ.ά.

    Τι είναι το πλοίο πολλαπλού ρόλου?
    Gowind???

    1. Αυτήν η «καινούρια» πρωταση για belharra ελπίζω να μην είναι η έκδοση της γαλλικής ΑΟΠΛΗΣ belharra ,των 16 aster30… ΔΙΌΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΣΗΚΏΣΕΙ…ΕΡΩΤΙΣΗ ΠΡΩΣ ΤΟΝ ΙΣΤΌΤΟΠΟ….. ΓΝΩΡΊΖΟΥΜΕ ΕΑΝ ΟΙ ΟΛΛΑΝΔΟΊ ΜΑΣ ΈΚΑΝΑΝ ΠΡΩΤΑΣΗ ή ΣΥΖΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΑ ΝΑΥΠΗΓΗΣΗ LCF ????

    2. Υποθέσεις κάνουμε θα μπορούσε να είναι και Belharra με περιστρεφόμενη διάταση SeaFire 500…
      Θα μπορούσε και Gowind μια 3100 αν εξοπλιστεί κατάλληλα να έρθει στα μέτρα μας, θα μπορούσε και μια FREMM DA με μερικές τροποποιήσεις…

  4. Άσχετο με τις ΜΕΚΟ, αλλά μου φαίνεται ενδιαφέρουσα σύμπτωση ότι μέχρι τώρα αυτοί που κάνουν πρόταση για ενδιάμεση λύση στα πλοία είναι η Γαλλία (Total), Ολλανδία (Shell), ΗΠΑ (Exxon) και λείπει μόνο η Ιταλία (με την ΕΝΙ), χώρες που εκτός από καλά πολεμικά πλοία και συστήματα, έχουν και τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές.

    Η Ιταλία ενδεχομένως κατανοητό, γιατί αν στηρίξει Τουρκία και η Τουρκία πάει καλά στην Λιβύη, θα έχει μεγάλα οφέλη από Λιβύη που είναι ακριβώς απέναντί της.

  5. Να δούμε τελικά τι προτάσεις θα έχουμε…. ακούμε για Αγγλους, Γάλλους, Ολλανδούς.

    Πάντως έχουμε επικεντρωθεί στις φρεγάτες αλλά στα υποβρύχια θα ήταν καλύτερο να επιζητούμε στην αντικατάσταση μονάδων που πάνε για 50 χρόνια υπηρεσίας. Στις φρεγάτες ίσως να την βγάζαμε με λύσεις από δεύτερο χέρι.

    1. Για τα υποβρύχια εχεις πολλές φορές προτείνει διάφορα μεταχειρισμένα και μάλλον συμφωνώ. Άλλωστε αν πέσει τόσο χρήμα για ραφαλ, ΜΕΚΟ και νέες φρεγάτες, δύσκολα να ναυπηγηθούν και νέα υποβρύχια. Εκτός και στα πλαίσια της «εξοπλιστικής διπλωματίας» μπουν ξανά στο παιχνίδι τα 2 214.

      1. Εχω αναφερθεί, σε εποχές δεν φαίνονταν ότι τα πηγαίναμε με τα 500εκ. στα εξοπλιστικά, τα δεδομένα όμως φαίνεται ότι αλλάζουν… θα διπλασιαστεί το σχετικό κονδύλι. Όπως και να έχει όμως δεν επαρκούν αυτά τα χρήματα να καλύψουν όλες τις ανάγκες, χρειάζονται λύσεις από δεύτερο χέρι, παρά τα πρόβλημα τους.
        Κατά την άποψη μου πάντως υποβρύχια και μαχητικά πρέπει να είναι υψηλότερα σε προτεραιότητα από τις φρεγάτες…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *