Η Bombardier ανακοίνωσε ότι παρέδωσε στη Σουηδία το πρώτο αεροσκάφος Global-6000, στο πλαίσιο του προγράμματος απόκτησης δύο εναέριων συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης GlobalEye της Σουηδικής Αεροπορίας. Τον Ιούνιο του 2022 η Σουηδική Αεροπορία υπέγραψε σύμβαση με τη Saab, ύψους € 712 εκατομμύριων, για την προμήθεια δύο GlobalEye, με δικαίωμα προαίρεσης για δύο ακόμη συστήματα. Τα δύο GlobalEye, τα οποία αναμένεται να έχουν παραδοθεί έως το 2027, θα αντικαταστήσουν ισάριθμα εν υπηρεσία αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης Saab-340. Το Global-6000 θα μεταφερθεί στις εγκαταστάσεις της Saab προκειμένου να ενσωματωθούν τα προβλεπόμενα συστήματα αποστολής και να γίνουν οι σχετικές δοκιμές πριν παραδοθεί στη Σουηδική Αεροπορία.
Καρδιά του GlobalEye είναι το ραντάρ EriEye ER (Extended Range), εξέλιξη του EriEye. Το GlobalEye μπορεί να εντοπίσει στόχους στον αέρα, τη θάλασσα και το έδαφος. Είναι η απάντηση της Saab στην ανάγκη για ένα αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου με έμφαση στην έγκαιρη προειδοποίηση και τον εντοπισμό στόχων παντού και πάντα. Ενσωματώνει ραντάρ τεχνολογίας AESA, το οποίο λειτουργεί στην ζώνη συχνοτήτων S και είναι τεχνολογίας στοιχείων νιτριδίου του γαλλίου (GaN). Η εμβέλεια αποκάλυψης στόχων επιπέδου F-16 είναι πάνω από τα 450 χιλιόμετρα. Παράλληλα, διατηρεί την ικανότητα να έχει εικόνα επιφανείας εντοπίζοντας ακόμα και μικρές λέμβους στην επιφάνεια της θάλασσας. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το GlobalEye λειτουργεί με κάλυψη 360ο.
Επιπλέον, το GlobalEye λειτουργεί και ως σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ενώ μπορεί να φέρει και όπλα προσβολής στόχων επιφανείας όπως τα βλήματα RBS-15. Εκτός από ιπτάμενο ραντάρ, το GlobalEye λειτουργεί και ως αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας. Το αεροσκάφος μπορεί να επιχειρεί για 11 ώρες πετώντας στα 35.000 πόδια και δύναται να εντοπίζει στόχους που πετούν χαμηλά στα 200 πόδια σε απόσταση 458 χιλιομέτρων ή 247 ναυτικών μιλίων (η επίδοση προέρχεται από δοκιμή της Saab και μαχητικό αεροσκάφος JAS-39 Gripen). Αξίζει να τονιστεί πως έχει την ικανότητα να απογειώνεται και προσγειώνεται σε αεροδρόμιο με διαδρόμους μικρότερους των 2.000 μέτρων. Επίσης, το GlobalEye λειτουργεί και ως σύστημα που προσφέρει πληροφορίες για χερσαίες μετακινήσεις δυνάμεων.