Η Αμερικανική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι παρέλαβε το πρώτο αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης, συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης και αναγνώρισης (CAS/ISR : Close Air Support/Intelligence, Surveillance and Reconnaissance) AT-6E Wolverine, το οποίο είναι έκδοση του εκπαιδευτικού T-6A Texan II, που έχει στο οπλοστάσιο της και η Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ). Η έκδοση AT-6E αναπτύχθηκε κατόπιν της απαίτησης της Αμερικανικής Αεροπορίας για ένα ελαφρύ αεροσκάφος, οικονομικό στη χρήση και την υποστήριξη του, ικανό για την παροχή πυρών υποστήριξης και για την συλλογή πληροφοριών. Επίσης να AT-6E έχουν την ικανότητα διαμοιρασμού δεδομένων και πληροφοριών με άλλες φίλιες πλατφόρμες, ενώ διατηρούν και το ρόλου τους ως εκπαιδευτικού.

Τα AT-6E φέρουν έξι (6) σταθμούς ανάρτησης στις πτέρυγες και έναν (1) σταθμό ανάρτησης στην άτρακτο. Μπορεί να μεταφέρει κατευθυνόμενες βόμβες και βλήματα αέρος-εδάφους, κάλαθους ρουκετών, κατευθυνόμενων και μη-κατευθυνόμενων, ατρακτίδια πολυβόλων και εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Στο σταθμό ανάρτησης της ατράκτου μπορεί να μεταφέρει ηλεκτροπτικά συστήματα ή υπέρυθρες κάμερες. Τα AT-6E της Αμερικανικής Αεροπορίας φέρουν το σύστημα WESCAM MX-15D με καταδείκτη λέιζερ της L3Harris καθώς και κεραία δορυφορικών επικοινωνιών στο ρύγχος. Επιπλέον, ενσωματώνει ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών καθώς και σύστημα ROVER μετάδοσης εικόνας σε πραγματικό χρόνο στο έδαφος.

Το AT-6E ενσωματώνει τον ίδιο ηλεκτρονικό υπολογιστή αποστολής με το A-10C Thunderbolt II και διάταξη χειριστηρίων HOTAS (Hands-On-Throttle-And-Stick). Η παραλλαγή που επέλεξε η Αμερικανική Αεροπορία είναι η «European One», με απόχρωση πράσινου και γκρι χρώματος. Ενσωματώνουν κινητήρα PT6A-68D της Pratt & Whitney, μέγιστης ισχύος 1.600 ίππων. Επίσης το αεροσκάφος έχει ενισχυθεί δομικά, σε σχέση με το T-6A Texan II, αν και τα δύο αεροσκάφη μοιράζονται κοινά συστήματα σε ποσοστό 85%. Η παράμετρος αυτή επιδιώχθηκε εσκεμμένα από την Textron Aviation, στην οποία ανήκει η Beechcraft, ώστε η μετατροπή παλαιότερων εκδόσεων στην έκδοση AT-6E να είναι εύκολη και οικονομική.

Έμφαση έχει δοθεί και στην επιβίωση του αεροσκάφους, δεδομένου ότι σε αποστολές εγγύς υποστήριξης θα είναι εκτεθειμένο σε αντιαεροπορικά πυρά, πυροβόλων και κατευθυνόμενων βλημάτων. Από κατασκευής τα AT-6E, όπως και τα υπόλοιπα T-6, έχουν μικρό θερμικό ίχνος, αποτέλεσμα της χρήσης ελικοφόρου κινητήρα, ενώ είναι ιδιαίτερα ευέλικτα στην εκτέλεση βίαιων ελιγμών. Επιπλέον, ενσωματώνουν και σύστημα αυτοπροστασίας, το οποίο αποτελείται από το σύστημα προειδοποίησης επερχόμενου βλήματος AN/AAR-47 MAWS (Missile Approach Warning System) και ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου AN/ALQ-213 EWMS (Electronic Warfare Management System).

Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα της τάξεως των 821 χιλιομέτρων την ώρα (0,67 Mach), ενώ το ανώτατο όριο φόρτισης είναι της τάξεως των 6g. Με εσωτερικό καύσιμο μόνο μπορεί να παραμείνει στον αέρα για 4,5 ώρες συνεχώς, ενώ με την χρήση τεσσάρων (4) εξωτερικών δεξαμενών καυσίμου το αεροσκάφος μπορεί να παραμείνει στον αέρα για 7,5 ώρες ή για μια πτήση σε μέγιστη απόσταση 3.195 χιλιομέτρων (δηλαδή χωρίς επιστροφή στη βάση του). Το βάρος του (κενό) είναι 2.671 κιλά, ενώ το μέγιστο μεταφερόμενο φορτίο δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 1.864 κιλά. Το AT-6E μπορεί να απογειωθεί και να προσγειωθεί με μέγιστο βάρος τα 4.536 κιλά (αεροσκάφος, καύσιμα και πυρομαχικά).

Comments

  1. Επανέρχεται η φιλοσοφία που χρησιμοποιήθηκε με επιτυχία με τα Α-1 Skyraider 1965-1975 στο Βιετνάμ. Θα ήταν ιδιαίτερα θετική μια αναβάθμιση και των δικόν μας στο ίδιο επίπεδο. Θα μπορεί να παίξει και σε ρόλο drone-killer? Πάντως A-10C δεν είναι το οποίο είναι εξίσου εξαιρετικό αεροσκάφος το οποίο πολύ θα ήθελα να δω με Ελληνικά χρήματα αν ποτέ το παροπλίσουν οι Αμερικανοί. 3-4 μοίρες με αεροπορική κάλυψη θα μπορούσαν να κάνουν κιμά τις χερσαίες δυνάμεις της Τουρκίας σε Θράκη και οποιαδήποτε αποβατική προσπάθεια.

  2. Αυτο ειναι ενα ΤΕΛΕΙΟ εργαλειο για την ΑΣ.

    Ανετα μπορει να εχει πολλαπλους ρολους.
    Να βαλει με πυραυλους/ρουκετες εναντιον ΤΘ κι οχηματα μαχης,
    Ενατιον του ΜΚ πεζικου, εναντιον UCAV/UAV, ενατιον ΕΠ.
    και βεβαια ακομα κι σε ειδικες περιπτωσεις να αναλαβει επιχειρησεις SEAD.

    Ευλογο θα ηταν να ειχε αναλαβει η ΕΑΒ ενα προγραμμα αναβαθμισης των T-6A Texan II της ΠΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *