Στα χέρια των Ελλήνων βατραχανθρώπων θα είναι από τη Πέμπτη 9 Απριλίου 2020 τα νέα Σκάφη Ανορθόδοξου Πολέμου της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος. Πρόκειται για τα νέα σκάφη MARK V από τους Αμερικανούς SEALS.

Με τη παρούσα εξέλιξη αναβαθμίζονται οι επιχειρησιακές δυνατότητες της ΔΥΚ. Τα σκάφη αυτά θεωρούνται κορυφαία στο είδος τους και έχουν αποδείξει τις ικανότητές τους και σε πολεμικές επιχειρήσεις όπως πχ αυτές του Περσικού Κόλπου. Άλλωστε οι SEALS – οι Αμερικανοί βατραχάνθρωποι, που είναι και οι κύριοι χρήστες τους – έχουν αρχίσει να παραλαμβάνουν τα Mark VΙ, που βεβαίως δεν είναι τίποτε άλλο από τους «διάδοχους» του Mark V. Τα σκάφη έχουν ειδική σχεδίαση με γάστρα σχήματος V, κατασκευασμένο από αλουμίνιο τύπου 5086 έχουν 25 μέτρα, πλάτος 5,33 μέτρα, ύψος 5,33 μέτρα και το βύθισμα του 1,5 μέτρα.

Το εκτόπισμα του σκάφους, πλήρες φορτίου, είναι 57 τόνοι και το προωθητικό σκεύος περιλαμβάνει δύο κινητήρες MTU 12V396 TE94 που αποδίδουν 2.285 ίππους έκαστος και δύο υδροπροωθητές τύπου KaMeWa K50S, που επιτρέπουν στο σκάφος να επιτύχει ταχύτητα 47-50+ κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 2 και 25-35 κόμβων σε Κατάσταση Θαλάσσης 3. Η εμβέλεια του σκάφους με ταχύτητα πλεύσης, είναι 550+ ναυτικά μίλια και η αυτονομία του για μία τυπική αποστολή φτάνει τις 12 ώρες. Το πλήρωμα του Mark-V αποτελείται από 5 άτομα και μπορεί να μεταφέρει σε αντικραδασμικά καθίσματα εξοπλισμένους στρατιώτες, οι οποίοι κάθονται πίσω από το πλήρωμα εντός της καμπίνας. Συνολικά είχαν παραδοθεί 20 Μk-V με το πρώτο να δίνεται για τις ανάγκες των SEALs το 1995.

Το ωφέλιμο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει το Mark-V είναι 2.948 κιλά. Επιπλέον το σκάφος μεταφέρει δύο φουσκωτά σκάφη με δυνατότητα μεταφοράς 8 ανδρών έκαστο, τα οποία βρίσκονται σε ειδικό χώρο στην πρύμνη, από όπου μπορούν να εξαπολυθούν με ευκολία χάρις στη κεκλιμένη ράμπα που διαθέτουν. Το Mark-V διαθέτει πέντε σημεία ανάρτησης πολυβόλων των 7,62 και 12,7 χλστ καθώς και βομβιδοβόλων των 40 χλστ. Επιπλέον στο σκάφος μπορεί να τοποθετηθεί μία τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα εξοπλισμένη με ένα πυροβόλο των 25 χλστ, ενώ υπάρχει και υποδομή για τη χρήση αντιαεροπορικών βλημάτων FIM-92 Stinger. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σκάφους περιλαμβάνει Radar ναυτιλίας, GPS, σύστημα κινούμενου χάρτη, συστήματα επικοινωνιών που απαρτίζεται από συσκευές VHF-BTB, VHF-FM, UHF/VHF-FM, LOS/SATCOM, VHF-High Band, και σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF).

Τα σκάφη αυτά είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για αποστολές διείσδυσης των ΟΥΚ και ακολούθως διαφυγής – απαγκίστρωσης από τη περιοχή ενδιαφέροντος.

Η ΔΥΚ σήμερα αξιοποιεί έναν ανομοιογενές και ετερόκλητο στόλο σκαφών αποτελούμενο από δωρεές και κατασχέσεις. Με εξαίρεση τα SUPER TERMOLI ST60 κορυφαίων επιδόσεων τα υπόλοιπα αποτελούν πολιτικές σχεδιάσεις. Η άφιξη των Mark V παρά τα όποια προβλήματα τους που μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο σηματοδοτεί μια νέα θετική και αισιόδοξη εξέλιξη.

Φωτογραφία άρθρου: Δημήτρης Κοκκαλιάρης

Comments

  1. Ωραία καλορίζικά, θα προσδώσουν κατακόρυφη αύξηση στις δυνατότητες των ΜΥΚ. Δεν εμποδίζει κανένας τις ελληνικές εταιρείες να το αντιγράψουν και να παρουσιάσουν ένα μοντέλο που θα απαλείφει τις αδυναμίες του. Στα χέρια τους είναι γιατί η απόπειρα του Ωκυαλού, δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις του Π.Ν

    1. …»Δεν εμποδίζει κανένας τις ελληνικές εταιρείες να το αντιγράψουν και να παρουσιάσουν ένα μοντέλο που θα απαλείφει τις αδυναμίες του».
      Πολύ σωστά.Ένα νεώτερο μοντέλο με βελτιώσεις,θα είναι ο,τι το καλύτερο.
      Ευκαρία δίνεται με τα εν λόγω σκάφη,(μέσω αντιγραφής)να αρχίσει επί τέλους,μια παραγωγή σκαφών ειδικών επιχειρήσεων.
      Και κάποια στιγμή,να κατασκευάσουμε,ταχύπλοα αποβατικά για τους πεζοναύτες,να ξεκολλήσουν από τα Αβάκς.

  2. Καλορίζικα και τα στελέχη της ΔΥΚ θα τα κάνουν πολυεργαλεία. Μακάρι να μπορούσαμε να τα αντιγράψουμε και να καλύψουμε και τις ανάγκες των ΜΑΚ/ΕΤΕΘ. Ακόμα και για το λιμενικό θα ήταν ένα και ένα για καταδίωξης και χρήση από τις ειδικές μονάδες.

  3. Μια χαρά,καλώς να έρθουν.
    Απλά θα πρέπει το Π.Ν να καλέσει όλες τις εταιρείες που ασχολούνται με ναυπήγηση αλλά κ με ηλεκτρονικά, σκοπευτικά,θωρακίσεις κτλπ να έρθουν κ να κάνουν φύλλο κ φτερό τα σκάφη.
    Μετά Copy paste σε ένα μεγάλο μέρος του σκάφους, βελτιώσεις κ τροποποιήσεις όπου χρειάζεται για να έρθουν στα μέτρα μας τόσο για τις μονάδες Π.Ν ,του Λιμενικού κ όπου αλλού χρειάζονται.
    Κ μετά έναρξη σχεδιασμού κ ναυπήγησης όσων σκαφών χρειάζονται .
    Ώστε κ κέρδος να βγει από την εδώ παραγωγή αλλά κ να σταματήσουμε επιτέλους να περιμένουμε τι θα αποσυρθεί για να το πάρουμε.

  4. Πολύ μεγάλο πρόβλημα:
    «Η ΔΥΚ σήμερα αξιοποιεί έναν ανομοιογενές και ετερόκλητο στόλο σκαφών αποτελούμενο από δωρεές και κατασχέσεις.»
    Είναι ένα μεγάλο ερώτημα τι θα δουλέψει όταν χρειαστεί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *