Σε διαρκώς εντεινόμενη ναυτική παρουσία σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο προχωρά η Άγκυρα με βραχίονα δράσης το Τουρκικό Ναυτικό. Σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντα και του DefenceReview.gr κατόπιν συνομιλίας μας με επιτελείς του ΠΝ, το Τουρκικό Ναυτικό διατηρεί σε μόνιμη παρουσία 16 με 18 κύριες μονάδες επιφανείας (φρεγάτες ή κορβέτες).

Η διάταξη των παραπάνω 16 ή 18 τουρκικών μονάδων επιφανείας περιλαμβάνει διάταξη από τα οποία 4 πλοία βρίσκονται μόνιμα εγγύς των ακτών της Λιβύης ενώ τα υπόλοιπα βρίσκονται σε Ανατολική Μεσόγειο ή στο Αιγαίο συνοδεύοντας τα τουρκικά πλοία ερευνών ή πραγματοποιώντας ασκήσεις.

Σημειώνεται, ότι το Τουρκικό Ναυτικό διαθέτει συνολικώς 8 φρεγάτες Perry (οι 4 πλήρως εκσυγχρονισμένες), 4 εκσυγχρονισμένες φρεγάτες κλάσης Barbaros (MEKO 200 Track IIA/B), 4 φρεγάτες Yavuz (MEKO 200 Track I) καθώς και 10 κορβέτες εκ των οποίων οι 4 είναι κλάσης Ada του προγράμματος MILGEM και 6 παρωχημένες Α69 κλάσης Βurak.

Οι διαθεσιμότητες των ελικοπτέρων είναι οριακές.

Την ανάληψη των επιχειρησιακών έργων και αποστολών αναλαμβάνουν οι φρεγάτες Perry, ΜΕΚΟ και οι κορβέτες κλάσης Ada. Όπως μας αναλύουν οι επιτελείς του ΠΝ το Τουρκικό Ναυτικό διατηρεί σε πολύ καλή κατάσταση τα πλοία του από τεχνικής απόψεως και παρότι την διαρκή καταπόνηση τα πλοία ανταπεξέρχονται.

Παράλληλα, καλλιεργείται μια αίσθηση και κουλτούρα ναυτικής υπεροχής στο Τουρκικό Ναυτικό και συγκεκριμένα στα πληρώματα του. Όπως δείχνουν τα στοιχεία των Ελλήνων επιτελών η διαρκής τους θαλάσσια παρουσία και η πλειάδα ασκήσεων έχει αναβαθμίσει το επίπεδο της εκπαίδευσης τους σε όλα τα τεχνικά και τακτικά αντικείμενα.

Επίσης, ένα άλλο στοιχείο είναι η μετατόπιση του ναυτικού πεδίου επιχειρήσεων από τη θάλασσα του Αιγαίου σε ανοικτή θάλασσα όπως νοτίως της Κρήτης ή ανατολικά του συμπλέγματος της Μεγίστης. Το παραπάνω εξουδετερώνει το πάγιο και παραδοσιακό ελληνικό πλεονέκτημα του Αιγαίου ως μιας θάλασσας με πλειάδα πλεονεκτημάτων για το ΠΝ.

Το ΠΝ στην Ανατολική Μεσόγειο εφαρμόζει το δόγμα της θαλάσσιας άρνησης

Μια άλλη παράμετρος είναι ο πόλεμος φθοράς που προκαλεί η μόνιμη δράση του Τουρκικού Ναυτικού καθώς το ΠΝ αναγκάζεται να επιχειρεί με πλοία 40 ετών που διαρκώς βγάζουν τεχνικές αστοχίες.

Η μεταστάθμευση δύο μονάδων κρούσης στη Κρήτη και συγκεκριμένα ενός υποβρυχίου και μιας φρεγάτας δεν λύνει το πρόβλημα. Ο ναύσταθμος της Σαλαμίνας είναι παρωχημένος ως κύρια βάση έδρας όμως η δαπάνη για την αναδιάταξη του Στόλου είναι μεγάλη. Και γράφουμε παρωχημένος από πολλές απόψεις: επιχειρησιακές, αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών, χρονικών περιορισμών σε σχέση με το κύριο θέατρο επιχειρήσεων που είναι η Ανατολική Μεσόγειος κτλ.

Εκτός της παραπάνω αδυναμίας, το ΠΝ στερείται «τακτικής εικόνας» από την Ανατολική Μεσόγειο απόρροια της έλλειψης ΑΦΝΣ ή άλλων μέσων όπως τα UAV. Μπορεί στο Αιγαίο τα μάτια να είναι οι κανονιοφόροι της Διοίκησης Πλοίων Επιτηρήσεως όμως στην Ανατολική Μεσόγειο ή εγγύς της Λιβύης απαιτούνται μεγάλα πλοία. Σύμφωνα, με τα ισχύοντα δεδομένα το πρώτο εκσυγχρονισμένο ΑΦΝΣ αναμένεται να παραδοθεί το 2021 ενώ το ΑΦΝΣ της ενδιάμεσης λύσης επιχειρεί με έμφαση την εκπαίδευση των πρώτων πληρωμάτων.

Οι κύριες μονάδες κρούσης του ΠΝ κρατιούνται με νύχια και δόντια.

Στα παραπάνω συντελεί το γεγονός της έλλειψης οργανωμένης και συγκροτημένης Ακτοφυλακής καθώς  το Λιμενικό Σώμα αδυνατεί να κάνει τα απολύτως απαραίτητα με αποτέλεσμα όλο το βάρος να πέφτει στο ΠΝ. Αντί της εκμετάλλευσης και αξιοποίησης ευρωπαϊκών κονδυλίων με πρόσχημα το μεταναστευτικό και με όφελος την εθνική άμυνα το Αρχηγείο ΛΣ αρέσκεται σε ένα περιβάλλον αδιαφορίας προς τα θέματα εθνικής άμυνας.

 Αρχικώς, η πλέον σοφή λύση θα ήταν η διοικητική υπαγωγή του ΛΣ στο Υπουργείο Δημόσιας Τάξης ώστε να αξιοποιεί τα ευρωπαϊκά κονδύλια για το μεταναστευτικό. Δυστυχώς, στο Υπουργείο Ναυτιλίας το ΛΣ γίνεται έρμαιο ποικίλου έργου εις βάρος του κύριου.

Κλείνοντας, το σίγουρο είναι πως και αυτή η κυβέρνηση καθυστερεί εξαιρετικά πολύ στα θέματα των εξοπλιστικών ενώ οι τρέχουσες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας με τις αρνητικές εξελίξεις στο οικονομικό σκέλος θα αποτελέσουν τροχοπέδη για τα προγράμματα του ΠΝ. Ακόμα και ουσιώδη και υποτυπώδη προγράμματα όπως του εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ 200ΗΝ και των νέων τορπιλών θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί χθες.

Comments

  1. Κατ΄αρχήν με τις κορβέτες το ΤΠΝ διαθέτει 26 πλοία επιφανείας και όχι 16-18. Σε περίπτωση που, να δω που θα πρωτοπάμε με τον αριθμό πλοίων που έχουμε και θέλουν κάποιοι να πάμε και στις 12 φ/γ!
    Για το ΛΣ, δεν μόνο η προτροπή του άρθρου, αλλά ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ και ΠΑΘ. ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΠΑΘ 90+ μέτρων με συστήματα παρακολούθησης, οπλισμό, ε/π, σύστημα παραγωγής γλυκού νερού κ.λπ. που έχει ένα κανονικό ΠΑΘ, το οποίο θα μπορεί να περιπολεί και στα ανοιχτά. Γιατί τώρα βαφτίζουμε ΠΑΘ κάτι περιπολικούλια των 40μ.! χωρίς καν οπλισμό και ελικόπτερο. Περιπολίες της κακιάς ώρας δηλαδή για πιο ανοικτή θάλασσα.
    Όσα πάνε και όσα έρθουν και στο θέμα των ναυστάθμων.

    1. Καλημέρα και Χρόνια πολλά. Ασφαλώς και γνωρίζουμε πως 26 πλοία είναι το γενικό σύνολο. 18 είναι αυτά που ενεργούν αυτή τη στιγμή που μιλάμε και το προηγούμενο διάστημα. Για τα υπόλοιπα συμφωνώ απολύτως.

  2. Οι Τουρκικες Perry.MEKO δεν είναι πολύ νεότερες των ελληνικών S και MEKO
    Έχουν όμως εκσυχρονιστεί με CMS,3D RADAR,VLS ESSM

    Οι πρώην γαλλικές κορβέτες A69 δεν έχουν ελπίδα επιβίωσης έτσι και αρχίσει πιστολίδι

    Επιπλέον οι φρεγάτες τους κοντά στη Λιβύη στερούνται προστασίας από τη τουρκικη αεροπορία

    Για άλλη μια φορα αναδεικνύεται το τραγικότερο λάθος στη ιστορία των ελληνικών εξοπλισμών ο εKSυχRονισμος των P-3

    Οι τορπίλες και οι MEKO έπρεπε να είχαν ήδη γίνει αλλα τα λεφτά πήγαν να ταΐσουν EAB,LM και λοιπούς

    Για την επιτήρηση στο Αιγαίο αλλα ιδιαιτερα στη Μεσόγειο έπρεπε να είχαν αποκτηθεί UAV

    Είχε γραφει επίσης για ένα OTH RADAR που κατασκευαζόταν στη ανατολική Κρήτη με τους Ισραηλινούς
    Κανένα νέο για αυτό?
    Η έμεινε στα μπετά?

    Σωστές και οι θέσεις για το Λιμενικό
    Πρέπει να αναβαθμιστεί και να εκσυχρονιστεί mE ευρωπαϊκά κονδύλια με νέα πλοία αεροπλάνα ελικόπτερα και μέσα επιτήρησης

    Αλλα μάλλον κοιμόμαστε και εκεί

  3. Οι ανάγκες είναι πολλές και κάθε μέρα που περνάει η Τουρκία εξοπλίζεται ακόμα περισσότερο σε βάρος της Ελλάδας. Εμείς τι κάναμε? Η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε την πιο αποτυχημένη αγορά του αιώνα με την αναβάθμιση των P-3. Σωστά προχώρησε κατά την άποψή μου στην αναβάθμιση των F16. Έκανε τραγική διαπραγμάτευση με τις Η.Π.Α αφού δεν ζητήσαμε τίποτα για αντάλαγμα για τις βάσεις.
    Πάμε στη σημερινή κυβέρνηση. Σωστά προχώρησε στην FOS των Mirage γιατί είναι αεροσκάφη που χρειάζεται να είναι επιχειρησιακά. Σωστά έδοσε χρήματα για να γίνουν επιχειρησιακά τα 3 Τ214 και το 1 Τ209 γιατί είναι τα 4 από τα 5 υποβρύχια που έχουμε (τα άλλα είναι για μουσείο). Από εκεί και πέρα δεν έγινε τίποτα στα εξοπλιστικά και πάμε να αγοράσουμε 2 κορβέτες με τεράστειο κόστος. Πραγματικά απογοήτευση.

  4. Δυστυχώς το ΠΝ δύσκολα θα επανέλθει στην κατάσταση που ήταν τις δεκαετίες του 90 και του 2000. Με δύο bellhara και ίσως ένταξη σε πρόγραμμα κορβετών δεν λύνεται το πρόβλημα. Δεν είναι μόνο οι κύριες μονάδες επιφανείας, η κατάσταση στα υποβρύχια (εκτός των 214 ) στις ΤΠΚ (εκτός των super vita) αλλά κυρίως στα βοηθητικά σκάφη ( πετρελαιοφόρα,ρυμουλκά,πλωτοί γερανοί) αρχίζει και γίνεται εξαιρετικά δύσκολη . Με εξαίρεση τα δύο πλοία γενικής υποστήριξης που παραλαμβάνει τώρα το ΠΝ στο κομμάτι υποστήριξης έχει μείνει αρκετά πίσω. Δεν λέω ότι όταν έρθει η ώρα δεν θα κάνουν τη δουλεία τους ή ότι δεν την κάνουν τώρα απλά δεν μπορούμε να αφήνουμε τα πληρώματα να ελπίζουν μόνο στο φιλότιμο και τη προσπάθεια τους γτ είναι άνθρωποι και όχι θεοί
    να κάνουν θαύματα.

    1. Διαφωνώ αφού η χρηματοδότηση που ενέκρινε ο Παναγιωτόπουλος δε φτάνει για τα 214. Δε λύθηκε το θέμα με τις τορπίλες. Για τις super Vita έχει γίνει συντήρηση των μηχανών? Αν ναι πότε? Η κατάσταση είναι τραγική ακόμα και σε αυτά τα όπλα.

  5. Το είχα ξαναγράψει και κάπου αλλού. Θα μπορούσε η Ελλάδα να αντλήσει ευρωπαϊκά κονδύλια σε μεγάλο ποσοστό για κατασκευή πλοίων για επιτήρηση ακτών και αοζ. Τα όποια πλοία αποκτηθούν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται για το σκοπό που αγοράστηκαν αν δεν κάνω λάθος για τουλάχιστο 1- χρόνια. Αρα γιατί να μην κατασκευαστούν για λιμενικό πλοία μεγέθους φρεγάτας με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρινίκα χωρίς τον βαρύ οπλισμό και γιατί όχι ALS χωρίς sonar όπλα κτλ. Αν ξεκινήσει το πρόγραμμα με έστω και αργούς ρυθμούς να υπάρξει ροή κενούριων πλοίων στο λιμενικό και μόλις λήξει η σύμβαση να παραγγέλουν κενούρια και να πηγαίνουν στο ναυτικό, με μικρότερο κόστος να αντικατασταθούν οι όποιες S θα έχουν απομείνει μέχρι τότε και στη συνέχεια οι ΜΕΚΟ. 12 FDI νομίζω δεν περιμένει κανένας. Οι τελευταία S θα υπάρχει στο ναυτικό μέχρι να γίνει συλλεκτική όπωε πάει η κατάσταση..

  6. Καλημέρα μας. Τι γίνεται με της ενδιαμεσες λυσεις για το ΠΝ;

    Πιστευω πως 2 πλοία κλάσης Aquitaine εστο κ υπόεξοπλισμένα όπως ειναι τώρα σε σύγκριση με της κορβέτες S θα αποτελούσε μεγάλη αναβάθμιση. Έτσι θα μπορούσαμε να αποσύρουμε 2 κορβετες S.

  7. Όποτε βλέπω την λέξη ΑΦΝΣ ή P3 ανεβαίνει η πίεσή μου. Πραγματικά πρέπει να ήταν η πιο αποτυχημένη και άκαιρη αγορά όλων των δεκαετιών. Με τα λεφτά εκείνα, και μόνο εκείνα, μπορούσε να είχε γίνει και ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ η αγορά τορπιλών και ένας πολύ καλός εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ, για να μην πω ότι έμεναν λεφτά να δώσουμε μέρος και για το κόστος των Perry (του οπλισμού τους βασικά).

    Αν δεν πάρουμε καλά μεταχειρισμένα ΧΤΕΣ είτε μια ημιμόνιμη είτε για προσωρινή/ενδιάμεση λύση, είμαστε σε δύσκολη θέση στην θάλασσα. Καλό είναι να λέμε για την ναυτοσύνη μας, αλλά και τον καλυτερο οδηγό να βάλεις σε ένα αυτοκίνητο, αν του άλλου έχει καλύτερες επιδόσεις και έχει και περισσότερα κομμάτια, δύσκολα το αντιμετωπίζεις.

    Χρειαζόμαστε επειγόντως 2-3 σκαριά καλύτερα από των Τούρκων, μια εξπρές αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, και τορπίλλες, καθώς η τεχνολογική υπεροχή των υποβρυχίων δεν μεταφράζεται σε απτό και με διαφορά πλεονέκτημα, αν θυμάμαι καλά μάλιστα αυτοί έχουν καλύτερες από εμάς.

    Επίσης θεωρώ ότι για όσο διαρκεί ο «ψυχρός» πόλεμος στις νησίδες μας, χρειαζόμαστε μεγαλύτερα και πιο ανθεκτικά σκαριά για το λιμενικό, να αντέχουν και να μπορούν να ανταποδώσουν στα τζαρτζαρίσματα, καθώς των Τούρκων είναι μεγαλύτερα και συνέχεια παρενοχλούν τα δικά μας επί της βάσης του μεγέθους τους (έχουν μεγαλύτερα) και υλικού κατασκευής (τα δικά μας μοιάζουν πιο εύθραυστα), καθώς είναι φτιαγμένα για να γίνεται δουλειά και όχι να συμμετέχουν σε «καυγάδες»

  8. Χρειαζόμαστε επείγοντος μια ενδιάμεση λύση.

    Εδω κ 2 χρόνια εχει ακουστεί οτι θα πηγαιναμε να νοικιάσουμε 2 φρεμμ aquitaine..το να της νοικιάσουμε δεν τον θεωρώ σωστό, καλά θα κάναμε να αγοραζαμε 2.μεταχειρισμενες aquitaine οπως της έχουν οι γάλλοι. Γτ έστο κ 2 υποεξοπλισμένες aquitaine είναι μακράν βελτίωση σε σύγκριση με 2 φρεγάτες S για να της αποσύρουμε σιγά σιγά. Υπαρχει πιθανότητα να πάρουμε 2 aquitaine?

    Επίσης αναβάθμιση τον apache Α σε Longbow D κ εφόσον γίνεται απόκτηση άλλον 12, για να έχουμε έναν ικανοποιητικό αριθμό πού μπορεί να κάνει κ την διαφορά.

  9. Όταν δεν μπορείς να λάβεις ούτε τα 8 κατασχεμένα MRAP τί να λέμε………..

    Τώρα με την πανδημία, θα βρουν εύκολη πρόφαση να μην δώσουν τίποτα, αυτή είναι η γνώμη μου…

    Γενικότερα, γνώμη μου είναι πως υπάρχει αδιαφορία για το Υπουργείο Άμυνας.

  10. Απο τις 16 τουρκικές φρεγάτες οι 4 πέρρυ και οι 4 γιαβουζ έχουν αρχαία ηλεκτρονικά,
    και σίγουρα οι SM-1 των πέρρυ έχουν λήξει και οι γιαβούζ ρίχνουν Sea sparrow.
    Οπότε οι 8 απο τις 16 φρεγάτες τους είναι στο ίδιο επίπεδο με τις 3 μη αναβαθμισμένες
    S που έχουμε εμείς και είναι οριακά νεότερες απο τις πέρρυ και λίγο παλιότερες απο τις γιαβούζ και ρίχνουν και αυτές Sea sparrow.
    Οι καλές μας φρεγάτες λοιπόν είναι 10 και αυτών 8.
    Βέβαια οι 4 αναβαθμισμένες πέρρυ και οι 4 εκσυχρονισμένες Μεκο τους είναι πολύ καλύτερες απο τις 4 δικές μας Μεκο (που θέλουν οπωσδήποτε εκσυχρονισμό)
    Και τις 6 εκσυχρονισμένες μόνο στα ηλεκτρονικά S, καθώς ρίχνουν πολλούς ESSM.
    Καλό για την αντιπυραυλική άμυνα των πλοίων αυτών καθώς η πολεμική μας αεροπορία δεν πρόκειτε να πλησιάσει στα 37 χιλιόμετρα εμβέλειας που έχει ο ESSM
    ωστέ να απειληθεί απο αυτά τα πλοία. Τα 20 μιράζ 2000 που έχουμε με τους εξοσέτ είναι αποκλειστικά για αυτό το λόγω και θα τους ρίξουν απο τα 50-60 χιλιόμετρα χωρίς να κινδυνέψουν.
    Σε 1 χρόνο έρχονται και οι υπόλοιπες 2 σούπερ βήτα και έτσι θα γίνουν 7 πλοία
    και όλα θα αναβαθμιστούν σε μπλόκ 3 με εμβέλεια τα 180-200 χιλιόμετρα.
    Θυμίζω ότι σε δύναμη πυρός οι τούρκοι δεν έχουν κάτι ανάλογο των σούπερ βήτα που
    επίσης έχουν και αυξημένη επιβιώσιμότητα με την Ram που διαθέτουν.
    Κάτι ανάλογο ακόμα δεν έχουν και για τα 5 (4+1) ΑUP υποβρύχια μας που μόλις πάρουν και τις σύχρονες τορπίλες θα κάνουν πάρτυ με το τουρκικό στόλο.
    Οι 4 κορβέτες Ada έχουν μεγάλα προβλήματα σε πλέυση άνω των 5 μποφών
    και δύσκολα θα ξεμυτισουν για να κυνηγήσουν τα υποβρύχια μας που δύσκολα εντοπίζονται.
    Οσο για τις αρχαίες κορβέτες Burak των 1300 τόννων, έχουν μικρότερη δύναμη πυρός
    απο τις πυραυλακάτους μας Combattante των 400 τόννων.
    Τα 4 ελικόπτερα που αγοράσαμε MH-60R ROMEO θα μας δώσουν και ποιοτικό πλεονέκτημα στον ανθυποβρυχιακό αγώνα, και τα P-3 Orion θα βοηθήσουν κι αυτά πολύ στον εντοπισμό υποβρυχίων.

    1. Γραφεις αρκετές ανακρίβειες! Ξεκινώντας από το τέλος:

      I) Δεν έχει προχωρήσει η αγορά των 4 ROMEO και καλώς κατά τη γνώμη μου
      Έχει γραφει πως είχε υπογραφει από Αποστολάκη ως υπουργό άμυνας που το χε πάρει προσωπικά να προχωρήσει η προμήθεια

      II) Τα P-3 όταν και εάν εksυχρονιστουν στερούνται οποιαδήποτε μέσου εντοπισμού υποβρυχιων εν καταdUσει

      III) Οι μη εKSυχρονισμενες τουρκικες MEKO(YAVUZ) έχουν σαφώς ανωτερα ηλεκτρονικα από τις 3 μη εKSυχρονισμενες S

      IV) Νομίζω πως όλες οι PERRY έχουν πάρει σύχρονο CMS
      Οι εKSυχρονισμενες Perry έχουν 8plo MK 41 VLS
      Που σημαίνει μπορεί να φέρουν 4*32 ESSM με ότι αυτό συνεπάγεται

      V) Από τα ελληνικά M2000 ποσα πετάνε?
      Τα ίδια ισχύουν και για τους EXOSET :Έχουν λήξει η κοντεύουν να λήξουν

      VI) Αισιόδοξος είσαι πως θα πάρουμε και τις 2 SV σε ένα χρόνο!!

      1. I) Απο το καλοκαίρι έχει γραφτεί ότι για τα 4 ΡΟΜΕΟ έχουν πέσει οι υπογραφές και το μεγάλυτερο μέρος του κόστους θα καλύφτει απο το περίσσευμα του κόστους του εκσυχρονισμού των P-3 Orion.
        Περισσέυουν γύρω στα 150 εκ/ρια και των συνολικό κόστος για τα 4 ΡΟΜΕΟ
        δεν θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 250 εκ/ρια.

        ΙΙ) Υπάρχουν και οι ηχοσημαντήρες

        ΙΙΙ) Ναι οριακά είναι καλύτερες στα ηλεκτρονικά απο τις 3 δικές μας μη εκσυχρονισμένες, αλλα μιλάμε για διαφορα σε ηλεκτρονικα του 1979-80 με ηλεκτρονικά του 1986 σιγά το πράγμα.

        IV) Οι 4 πέρρυ που δεν έχουν εκσυχρονιστεί δεν έχουν πάρει καινούργιο ΚΠΣ
        προφανώς θα γίνουν ανταλλάκτικα (άν δεν γίνονται ήδη) για τις 4 εκσυχρονισμένες που είναι και 2 χρόνια παλιότερες απο τις δικές μας S
        Οσους ESSM και να φορτώσουν (που αμφιβάλω αν έχουν τόσους για 4 Μεκο και 4 Περρυ) είναι καλό για την αντιβληματική προστασία των πλοίων αλλα δεν απειλούν τα δικά μας μαχητικά με 37 χιλιόμετρα εμβέλεια, δεν θα πλησιάσουν
        τα συγκεκριμένα πλοία τόσο κοντά.
        Επειδη είχα συγγενικό πρόσωπο στο ναυτικό το δόγμα μας ήταν προ 5ετιας τα καλά τους πλοία (4 Περρυ, 4 Μεκο) να χτυπηθουν ταυτόχρονα (αέρα-βυθό-επιφάνεια) απο σούπερ βήτα και μιράζ 2000 με εξοσετ, και απο τα 214 + τον Ωκεανό που δεν πρόκειτε να τα εντοπίσουν με τίποτα σε ανοιχτή θάλασσα. Τα υπόλοιπα πλοία που δεν έχουν ESSM τα αναλαμβάνουν οι ΜΕΚΟ και οι S με χάρπουν, και τα F-16 με Jdam.

        V) Η Fos όλων των μιράζ και των 2000-5 και των 2000 υπογράφτηκε πρίν μερικούς μήνες και οι διαθεσιμότητες θα αποκατασταθούν και με το παραπάνω
        όπως και η επαναπιστοποίηση των ΑΜ-39 EXOCET που περιλαμβάνετε μέσα στην ίδια Fos.

        VI) Τα πλοία είναι έτοιμα ο οπλισμός τοποθετείτε τώρα.

        1. I) UH60 R: Έτσι έχει γραφτεί αλλα δεν έχει επιβεβαιωθεί από τη νέα κυβέρνηση
          Δεν έχει ακουσθεί τίποτα νεότερο μάλλον έχει παγώσει

          Το ότι θα χρηματοδοτηθεί από το περίσσευμα του έχει γραφει από ιστότοπο ιστορικού περιοδικού
          Που από την άλλη είχε δημοσιεύσει το χρονοδιάγραμμα πληρωμών των p-3
          δεστο και εδώ
          https://www.armyvoice.gr/2018/05/p-3-orion-kati-trechi-me-ton-eksigchronismo/
          Δεν περισσεύει μια !!!

          Παραμυθια της LM και λοιπών ! Όπως το ότι οι αμερικανοι χρηματοδοτούν τον εκσυχρονισμό των F16 και ότι έρχονται τον Μάιο AB!!

          Το κόστος θα πάει στα 480MIL $ όσα είχε προϋπολογιστεί
          τα ROMEO κοστίζουν πάνω από 100 MIL $ το ένα

          II)»Hχοσhμαντιρες» κάποτε υπήρχαν αλλα ήταν ήδη απαρχαιωμένοι
          Δεν έχει γίνει καμια παραγγελια νεοτερων
          επιπλeον οι ηχοσημαντιrτες θέλουν και σύστημα επεξεργασίας ακουστικών που δεν έχει περιληφθεί στο πρόγραμμα και είναι πανάκριβο
          Έχω κάνει σχετικά σχόλια στο ιστότοπο του ιστορικού πeριοδικου ψάξε να το βρείς
          με references kai links
          Το κόστος θα πάει στα 480MIL $ όσα είχε προϋπολογιστεί
          τα ROMEO κοστίζουν πάνω από 100 MIL $ το ένα

          III)-IV) Θα δώσω σε άλλο σχόλιο αργότερα
          Οι γείτονες τα έχουν εκσυχρονίσει

          V) Το ότι υπογράφηκε η σύμβαση δεν σημαίνει πως άρχισαν και οι πληρωμές
          Και να αρχίσουν οι πληρωμές δεν σημαίνει πως τα ανταλλακτικά θα έρθουν αύριο
          Βάλε χρονια το ελάχιστο

          VI)

          https://www.lawandorder.gr/Article/69101/npanagiotopoulos-to-pn-den-tha-dosei-alla-chrimata-an-den-exasfalistei-i-egkairi-paradosi-ton-duo-puraulakaton

          σημειώνοντας ότι οι εργασίες για τη μία πυραυλάκατο έχουν ολοκληρωθεί κατά 95% ενώ για τη δεύτερη κατά 75%.

        2. Το συνεχίζω

          Σχετικά με τις PERRY:

          https://www.dzkk.tsk.tr/icerik.php?dil=0&icerik_id=76

          All GABYA (Ex-PERRY) Class frigates furnished with GENESIS “Ship Integrated Combat Management System”.
          After modernization, GABYA Class frigates have gained a modern command and control system which can satisfy future long term requirements

          YAVUZ
          :The Yavuz class frigates are receiving very limited upgrades, because they are about to retired by mid-2020s, which are mainly focused on the replacement of the existing Racal Cutlas-B1 ESM system with Aselsan’s ARES-2NC ESM system.

          https://www.navalanalyses.com/2017/09/turkish-navy-modernization-and.html

  11. Εχουν το εγχώριο GENESIS του οποίου τις ικανότητες δεν γνωριζουμε.Όντως υπάρχει θέμα με τις διαθεσιμοτητες των Mirage,αν και θέλω να πιστεύω πως ήδη κρίσιμα ανταλλακτικά έχουν ελθει ανεπίσημα,όπως και η επαναπιστοποίηση των όπλων τους.Πράξεις που γίνονται αλλά δεν λέγονται!Out of the box πρόταση:Ενσωματωση στον mk29, πυραύλων ESSM II,στις εκσυγχρονιμένες S που δεν χρειαζονται καθοδήγηση ρανταρ έστω και 8 με λίγους στο πλοίο για ανεφοδιασμό του εκοξευτή και τα phalanxτων 3 τελευταίων σε τρεις από τις αναβαθμισμένες.Λυση ανάγκης αλλά θα δώσει ενα αξιοπρεπές αποτέλεσμα για λιγα χρόνια,μαζί με μικροπροσθήκες.Ένα καράβι με εξαιρετική συμπεριφορα στην θάλασσα.Πατέντες.

    1. https://www.marinedealnews.com/a-true-success-story/

      Η εντύπωση που έχω είναι ότι βασίζεται στο TACTICOS αν και το παρουσιάζουν ως προϊόν δικό τους R& D

      https://www.pentapostagma.gr/ethnika-themata/11695_exagogi-toy-toyrkikoy-genesis-sto-pakistan

      Το CMS τύπου GENESIS γεννήθηκε στο Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης (ArMerKom) του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK) με βάση αδειοδοτημένη τεχνολογία του TACTICOS της Thales Nederland, προτού μεταφερθεί στη Havelsan για πλήρη ανάπτυξη και παραγωγή

      Εκεί που έχουμε φτάσει οι προτάσεις σου περί είναι λογικότατες αφού θα πάμε με τις S …για όσο αντέχουν Ακόμα

      Βεβαια χρειαζομεαστε επιπλέον ESSM αφού έχουμε αρκετούς για μόλις μια φόρτωση των MEKO

      Ο ESSM BII : είναι εξαιρετική λύση για τις ανάγκες μας και θα πρέπει να αποκτηθεί και ίσως να εKξυχρονιστουν κάποιοι από τους υπάρχοντες ESSM

      Το όνερο περπάτημα για [email protected],ASTER30, AB, TICO,SM2 στη μετά COVID-19 εποχή πρέπει να σταματήσει

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *