Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες του προγράμματος F-16V της Πολεμική Αεροπορίας από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Τα νεότερα σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος αναφέρονται στους παρακάτω τρεις βασικούς άξονες ενεργειών.

Αρχικώς, το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα ολοκληρώθηκαν οι επισκευές στα υπόστεγα της ΕΑΒ ώστε να λάβουν χώρα οι εργασίες του πρωτοτύπου (πρόκειται για το αεροσκάφος με σειριακό αριθμό «005»). Υπενθυμίζεται, ότι υπήρχαν πολλαπλά προβλήματα στα υπόστεγα της ΕΑΒ λόγω εισροής υδάτων.

Δεύτερον, έχει πραγματοποιηθεί το πέρας της εργαστηριακής ανάπτυξης και των δοκιμών της τροποποίησης του πρωτοτύπου (αφορά το λογισμικό και την εγκατάσταση των LRU(Line Replaceable Unit).

Τρίτον, έχουν αγοραστεί όλες οι συσκευές, δηλαδή τα LRU (ραντάρ AESA, επικοινωνίες, υπολογιστές κτλ) που θα εγκατασταθούν στο πρωτότυπο. Αναμένεται να εγκατασταθούν στο πρωτότυπο F-16V της ΠΑ και ακολούθως στα τέλη του 2020 να μεταβεί στις ΗΠΑ για την εκτέλεση δοκιμών και της έγκρισης των πιστοποιήσεων.

Η παραπάνω εξέλιξη θα σηματοδοτήσει τα επόμενα βιομηχανικά πρωτότυπα. Συνολικά, τέσσερα στον αριθμό. Ακολούθως θα έχουμε τα βιομηχανικά πρωτότυπα F-16V ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο από κάθε Block 52+ και ακολούθως από τα Block 52+ Advanced μέσα στο 2021.

Αγκάθι παραμένει το γεγονός πως ενώ έχει δοθεί η έγκριση για προσλήψεις προσωπικού στην ΕΑΒ συνολικώς 80 τεχνικών δεν έχουν προχωρήσει ακόμα οι γραφειοκρατικές και νομικές διαδικασίες ώστε το προσωπικό να ενταχθεί στην ΕΑΒ και ακολούθως να εκπαιδευτεί. Πρόκειται για εγκληματική αμέλεια που αποτελεί τροχοπέδη στο πρόγραμμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες λύση φέρεται να έχει βρεθεί με το σύστημα αυτοπροστασίας των αεροσκαφών και τη διασύνδεση του με το νέο ραντάρ AESA του F-16V. Όπως μας επισημαίνουν οι επιτελείς της ΠΑ σίγουρη απάντηση θα υπάρχει μόνον όταν το πρωτότυπο F-16V εκτελέσει τις σχετικές δοκιμές στις ΗΠΑ και λάβει τις ανάλογες πιστοποιήσεις.

Τέλος, συνεχίζονται οι εργασίες στα ΑΦΝΣ P-3B Orion του ΠΝ. Το ενδιάμεσης λύσης παραδόθηκε στο ΠΝ και επιχειρεί στα πλαίσια της ένταξης και της εκπαίδευσης των πληρωμάτων του ενώ το 2022 (αρχές και τέλη) αναμένεται να παραδοθούν τα άλλα δύο ΑΦΝΣ πλήρως εκσυγχρονισμένα.

Comments

  1. Δηλαδή παλεύουν 3 μήνες να μονώσουν το υπόστεγο? αντε μακάρι να είναι μόνο αυτή η καθυστέρηση. Ελπίζουμε να τρέξει το πρόγραμμα όσο πιο γρήγορα γίνεται. όσο για το σ/α πολύ καλό νέο αν δεν έχει πρόβλημα με το aesa. Τελικά ξέρει κανείς πόσο κόστισε η αναβάθμιση και αν δόθηκαν χρήματα από ΗΠΑ όπως μας αναφέρουν διάφοροι?

    1. Μέχρι το 27 ή 30 που θα πάει, οι Τούρκοι με τους ρυθμούς που τρέχουν τα εξοπλιστικά και τη βιομηχανία τους, θα έχουν καμιά 200αριά F35 ή θα παράγουν – και ας το γελάμε εμείς ακόμη – το δικό τους ΤFX. Για ΠΝ και ΣΞ δε μιλώ.
      Δυστυχός αργάμε πολύ, πέρνουμε λάθος και δειλές σποφάσεις. Βασικά εύχοντε μερικοί ακόμη, να έρθουν ξένοι και να μας βγάλουν τα κάστανα από τη φωτιά.
      Πρέπει το πρόγραμμα F16V να το τρέξουμε όσο πιο γρήγορα γίνετε. Παράλληλα να υπάρξει μια διαπραγμάτευση για F-35 και εκπαίδευση στα συστήματα από τώρα. Σε 7-10 χρόνια άλλοι στήνουν ολόκληρες δικιές τους βιομηχανίες, παράγουν και εξάγουν. Δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου, πρέπει το 23-24 να έρχοντε τα πρώτα επιχειρησιακά F16V μαζί με F-35.
      Εδώ θέλουμε επαγγελματίες project manager και εφοπλιστές, να τρέξουν τα πράγματα.
      Στα χέρια του κράτους, πολιτικών ή στρατιωτικών δε βλέπω να υπάρξει πρόοδος
      Τα τελευταία 2-3 χρόνια οι Τούρκοι πιέζουν στη Συρία, στη Λιβυή, στη Κύπρο με τα γεωτρύπανα τους, στον Έβρο και τα νησιά με τους μετανάστες, στη Μεσόγειο και το Αγαίο, υπερπτύσεις, παρενοχλήσεις, με τους S-400 και F-35 κτλ.
      Τα επόμενα 2-3 χρόνια δηλ.τι μας περιμένει;
      Θα ευχόμαστε για δωρεές για να πάρουνε ότι σαράβαλο υπάρχει. Θα πάμε σε πόλεμο του 21ου με τεχνολογία του 20ου αιώνα.
      Δίπλα από ποσότητα, θέλει και ποιότητα.
      Ανοίξτε άνθρωποι του Θεού επιτέλους έναν ειδικό λογαριασμό, φόρο, έρανο, crowdfunding, πέστε το όπως θέλετε για την Άμυνα της χώρας. Ας πληρώσει ο καθένας Έλληνας όσο μπορεί και θέλει.
      Πρέπει πρώτα να έχουμε καμιά 100αριά bayraktar πάνω από το κεφάλι μας, για να ξυπνίσουν μερικοί;

      1. Δύσκολα τα πράγματα και ελπίζουμε στο καλύτερο. Ανάσες μας δίνει η δυσκολία του ερντογάν πλέον να εμπιστευτεί την τουρκική αεροπορία μετά το πραξικόπημα και δίνει τεράστια βαρύτητα στα uav(τα πιλοτάρουν από το έδαφος άρα κάποιος πάντα μπορεί να σημαδεύει τους πιλότους), ότι είχαν δεσμευτεί με το f-35 και τα προηγούμενα χρόνια που είχαν δυνατή οικονομία δεν επένδυσαν σε επιπλέον μαχητικά(ευτυχώς) και η τριβή με ΗΠΑ όπου εκτός των F-35 συμπαρασύρει και αναβαθμίσεις των F-16(γι αυτό επιμένουν σε εγχώριες προτάσεις που ναι μεν μπορεί στο μέλλον να αποδώσουν αλλά το πιο πιθανό είναι απλά να έχουν ανακαλύψει ξανά τον τροχό-δεν είναι εύκολο να φτιάξεις έτσι αμυντική βιομηχανία επειδή το ανακοίνωσε ο ερντογάν). Όσο για την δική μας ΠΑ εννοείται είμαι υπερ η αναβάθμιση να γίνει πακέτο στις ΗΠΑ που έχουν τεράστιες παραγωγικές ικανότητες και ξέρουν από τήρηση συμβολαίων και για εδώ και για να τους βρουν δουλειά στην ΕΑΒ να ζητηθούν πλήρης συλλογές συντήρησης μέχρι και 4ου κλιμακίου για τα F-16 όπως έχουμε στα mirage. Για να δούμε την διαφορά ΕΑΒ με παράδειγμα την Ταιβάν που αναβαθμίζει στην AIDC τα δικά της εκεί ξεκίνησαν την αναβάθμιση των πρώτων το 2018 και θα έχει ολοκληρωθεί το 2023 για 144 μαχητικά δεν θα κάθονται να παίζουν με συνδικαλιστές και γενικούς διευθυντές. Εμείς ακόμα τρίβουμε. Η ΕΑΒ πρέπει να γίνει τρία τμήματα αν θέλουμε να ελπίζουμε σε κάτι καλό για τον τόπο. Το μεγάλο να βρεθεί στις τάξεις της ΠΑ σαν εργοστάσιο βάσης για υποστήριξη της ΠΑ, και το άλλο τμήμα της R&D να φύγει εντελώς και να υπάγεται στο ΓΕΕΘΑ ή σε κάποιο επιστημονικό trust για συμμετοχή σε προγράμματα που θα εκχωρεί μετά σε βιομηχανίες με σκοπό την επίτευξη μεγαλύτερης ΕΠΑ δλδ ένα τεράστιο κέντρο αεροναυπηγικής σχεδίασης με συνεχή συνεργασία με βιομηχανίες, τις ένοπλες δυνάμεις, τα πανεπιστήμια και φορείς τους εξωτερικού. Το τρίτο είναι το κομμάτι των αεροκατασκευών που ουσιαστικά είναι παράρτημα της Lockheed να γίνει μια ουσιαστικά άτυπη θυγατρική ιδιωτικών κριτηρίων.

        1. Εάν γίνει έτσι χάνει ότι δουλειές εντός και εκτος Ελλάδας θα μπορούσε να κυνηγήσει σαν MRO/Repair center αλλα και ως σχεδιαστικη/ κατασκευαστική εταιρία

          Η υπάρχουσα κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί αλλα δεν υπάρχει ενδιαφέρον

          Υπενθυμίζω πως όταν άλλαξε η κυβέρνηση για πάνω από 6 μήνες δεν ξέραν σε ποιο υπουργείο να την βάλουν στο Aμυνας η στο Οικονομικών

          Δεν βλέπω θέληση για δουλειά

      2. Εύγε σωστή και ολοκληρωμένη τοποθέτηση για τα αυτονόητα.Αποψη μου είναι ότι δεν προλαβαίνουμε ο πόλεμος είναι πολύ κοντά.Να επισπεύσουμε διορθωτικές κινήσεις για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας άμεσα.

  2. Mε αλλα λογια, ζησε Μάη μου.
    Οι εργασιες στο πρωτοτυπο οχι απλως δεν εχουν ολοκληρωθει, αλλα ουτε καν ξεκινησει.
    Και δεν εχει καν προσληφθει το αναγκαιο προσωπικο.
    Οπως ειχα προβλεψει εδω και 2 χρονια, το προγραμμα θα κολλησει μολις ελθει στην ΕΑΒ.
    Το χρονοδιαγραμμα ληξης το 2027 φανταζει πλεον υπεραισιοδοξο. Ουτε το 2030 δεν θα ολοκληρωθει το προγραμα. Kαι εχει τεραστια σημασια, διοτι η ΠΑ δεν προκειται να δει νεα μαχητικα για την επομενη δεκαετια τουλαχιστον. Επαναλαμβανεται η ιστορια με τα Ναυπηγεια. Στο ιδιο εργο θεατες………….

    Λυση: Μεταφορα ολου του προγραμματος στην Lockheed Martin, με ανταλλαγμα καποια εκπτωση. Το καφενειο που λεγεται ΕΑΒ, να συρρικνωθει και να μετατραπει σε εργοστασιο βασης της ΠΑ, με αποκλειστικη αρμοδιοτητα την εργοστασιακη συντηρηση αεροσκαφων. Διαφορετικα, να κλεισει εντελως. Η πολεμικη βιομηχανια εγινε για να υπηρετει τις Ενοπλες Δυναμεις, οχι το αντίστροφο.

    ΥΓ: Εχω βαρεθει να ακουω για «γραφειοκρατικα προβληματα» και «νομικα κωλυματα». Αυτα ο Κουλός τα ελυνε σε λιγες μερες με μερικους καλους δικηγορους και 2-3 τροπολογιες στη Βουλη, αν ενδιαφεροταν πραγματικα. Αλλα οποιος δεν θελει να ζυμωσει……………

    1. Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα μέρες κοσκινίζει.
      Γραφειοκρατικά προβλήματα και ο χρόνος να περνάει.
      Όταν πρόκειται για τους κομματάρχες και τον κομματικό τους στρατό εκεί όλα γίνονται ταχύτατα τώρα ακόμα καθυστερούν την πρόσληψη του προσωπικού στην ΕΑΒ και ουσιαστικά βάζουν τρικλοποδιές σε ένα τόσο σοβαρό πρόγραμμα.
      Τα ίδια και με τα ναυπηγία που παραμένουν κλειστά τάχα δεν τα βρίσκουν και τάχα δεν μπορούν να βρούνε λύση τόσα χρόνια ενώ στην πραγματικότητα εκτελούν εντολές των Γερμανών.
      Έχουν διαλύσει κάθε βιομηχανική παραγωγή στη χώρα εκτελώντας ξένες εντολές και υπηρετώντας συμφέροντα.
      Τα ίδια και τα ίδια παντού.

      1. Επειδή γράφετε πολλά για την πρόσληψη του προσωπικού ,μάλλον χωρίς να έχετε κάνει σχετική έρευνα, θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι προσλήψεις είχαν προχωρήσει εντός του Μαρτίου και ήδη οι τεχνικοί θα είχαν προσληφθεί ΑΛΛΑ ΠΡΟΕΚΥΨΕ ΤΟ lockdown. Που όπως καταλαβαίνετε δημιούργησε πρόβλημα σε όλες τις υπηρεσίες σε όλες τις ιδιωτικές εταιρίες αλλά και σε πολλούς ανθρώπους λόγω της κατάστασης της υγείας του. Πχ έστω ότι κάποιος από όλους τους υποψηφίους τεχνικούς είχε ΧΑΠ πως θα μπορούσε να προσέρχεται για εργασία? Έστω ότι δεν προσλαμβάνονταν κάποιοι εργαζόμενοι πως θα ξεκινούσε η ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ των τεχνικών? ΔΥΣΤΥΧΩΣ προέκυψε οcovid19 . Όποιος θέλει με μια επίσκεψη στο site της εαβ θα το διαπιστώσει. Σημειωτέον οι προσλήψεις αυτές έγιναν με καινούριο νομοθετικό πλαίσιο που έχουν ως όρο την επικύρωση των οριστικών πινάκων από τον ΑΣΕΠ εντός 10 ημερών. Κάτι που που παλαιότερες εποχές κρατούσε μέχρι και 10 μήνες για συμβάσεις ΣΟΧ

        1. Το προγραμμα εχει υπογραφει προ πολλων μηνων.
          Η πρόσληψη και εκπαιδευση έπρεπε να έχει ολοκληρωθει προ μηνων…Αλλα ηρθαν 70 Kiowas και μετα αρχισαμε εκπαιδευση σε 2 !!! ζευγη χειριστων και παραλάβαμε και τα Mark ΙV και ΘΑ αρχισουμε να ψαχνουμε χρηματοδότηση για να τα ενεργοποιήσουμε…μη χαλασουμε την πιατσα…

          1. Να έχει προσληφθεί το προσωπικό και να έχει έχει εκπαιδευθεί ενάμιση χρόνο πριν; Ο φόρτος εργασίας που θα απαιτούνται όλο το προσωπικό είναι στις αρχές του 2021 . Αν είχαν προσληφθεί από την υπογραφή του προγράμματος μετά θα γκρινιαζαμε για τα οικονομικά δεδομένα καθώς θα απαιτούνταν χρήματα για μισθοδοσίες. Δεν λέω ότι πάνε όλα καλά. Απλά ας μην γκρινιάζουμε για όλα από τόσο νωρίς.

          2. Τιποτα απο οσα γράφεις αγαπητε δε θα συνέβαινε εαν υπηρχε ο στοιχειωδης προγραμματισμος και αισθηση ρης κρισιμοτητας της κατάστασης.
            ΤΙΠΟΤΑ απο τα δυο δεν υπάρχει

  3. Μια ερώτηση προς τον γράφοντα, έχουμε κάποιο νέο το τι θα γίνει με τις απαρτίες από τα σετ των 52(σε οποία έκδοση τους); Θα γίνει κανα θαύμα να τα δούμε στα 50 & 30;

  4. Βρε παιδεία…με το να γίνει το έργο στην ΕΑΒ κερδίζουμε κάτι που κανένας δεν μας το εγκειαται….οσω υπάρχουν τα αναγκαία ανταλλακτικά η μηχανική μας θα κάνουν τεράστιες πατέντες για εξοικονόμησουν χρήματα και χρόνο……για σκευτειτε
    ….στα leopard a6 οι μηχανικοί μας έχουν κάνει την πατέντα της προσθήκης κάνης 105 mm, , εξοικονομούνται έτσι ΧΡΗΜΑΤΑ για τα βλήματα 120mm που να υπενθυμησω ότι είναι λιγοστά στα αποθέματα μας και την φθορά της κάνης 120mm….τι θα κάναμε χωρίς το μεράκι και τις γνώσεις τον μηχανικών μας στην φθηνή συντήρηση τον phantom…το mirage που όταν ήρθαν οι Γάλλοι βγάλανε το καπέλο στην ΠΑ που τα συντηρεί κατά αυτόν τον τρόπο χωρίς ανταλλακτικά τα εδώ και σχεδόν μια 8 αιτία ….η άλλο παράδειγμα ότι η τεχνογνωσία είναι χρυσάφι στα χέρια του στρατού μας….ΠΩΣ ΘΑ ΣΥΝΤΗΡΟΥΝΤΑΝ ΟΙ ΦΡΕΓΆΤΕΣ S εάν οι μηχανικοί μας δεν γνώριζαν μέχρι και το παραμικρό που έχει η φρεγάτα…Με απλά λόγια ο στόλος μας θα ήταν αδρανείς και ΑΧΡΙΣΤΟΣ …όπως το καημένο αεροπλανοφόρο της Ρωσίας που μέχρι φωτιά έπιασε για να γλυτώσει από τα προβλήματα που το ΤΑΛΕΠΩΡΟΥΣΑΝ…ΓΙ ΑΥΤΟ Η ΓΝΏΣΗ ΑΞΗΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΑ ΑΠΌ ΧΡΥΣΌ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΌ ΜΑΣ….,,για κάθε όπλο που έχει ο ελληνικός στρατός έχει και μια πατέντα για αυτό το όπλο …. ΤΥΧΑΊΟ????ΔΕΝ ΝΟΜΊΖΩ….ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΘΑ ΠΑΙ ΚΑΛΟ 2030μην νευριάσει…ολόκληρος ο κορμός των αεροσκαφών της ΠΑ αναβαθμίζεται…όλα τα f16 τι…λίγα σας φενονται…???άσε που καθηστερουμε γιατί ακόμα δεν έχει εγκριθεί ούτε έχουν παραγγελθεί,πληρωθεί και πιστοποιηθεί τα καινούρια όπλα που ζητήσαμε από τους αμερικανους…ΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΟΥΣ ΠΟΙΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΕΓΚΡΊΝΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ ΜΑΛΙΣΤΑ????ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΜΜΑ ΤΙΚΟΤΕΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΩΝ VIPERκαι όχι ποτέ θα είναι διαθέσιμα….

    1. @Bill

      Tοτε η ΕΑΒ να διακοψει τη λειτουργια της ως πολιτικη εταιρεια και να μετατραπει σε εργοστασιο βασης της ΠΑ, κρατωντας μονο το τεχνικο προσωπικο που ειναι καταλληλο και απαραιτητο, περιοριζομενη σε εργασιες συντηρησης αεροσκαφων. Οι υπολοιποι απολυση.
      Δεν μπορουν οι φορολογουμενοι να πληρωνουν τις τεραστιες ζημιες της ΕΑΒ, ουτε η ΠΑ να περιμενει 7 χρονια για να αναβαθμισει 84 Α/Φ.

      1. Πολιτική εταιρία? Δεν μπορώ να καταλάβω τον ορο. Τι εννοείτε αγαπητέ πολιτική εταιρία? Η ΕΑΒ λειτουργεί ΚΑΙ ως βάση της ΠΑ. Μάλλον σας διαφεύγει. Ίσως βολεύει να ναι βάση της ΠΑ μόνο καθώς το κατασκευαστικό της κομμάτι που έχει λάβει πολλάκις τα εύσημα από την lm για της παραγωγή του c-130 αλλά κ του f16 φέρνει κέρδη και μάλλον χαλάει την μαγιά. Μια μαγιά που κάποιοι κολλητοί ίσως θα θέλαμε να εκμεταλλευτούν. ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ

  5. Δεν μπορώ να καταλάβω ποιος ο λόγος να γίνει η αναβάθμιση στην Ελλάδα αφού δεν έχουμε υποδομές .
    Τα 80 άτομα μηχανικοί έχουν προϋπηρεσία πάνω στην αεροναυπηγική ;
    Τα 80 άτομα από ότι κατάλαβα δεν ειναι από ΣΤΥΑ, που θα έπρεπε να ειναι.
    Ενώ δεν έχουμε μια αντίστοιχη εταιρεία στην αεροναυπηγική σαν την EODH που ειναι άτομα με εξειδίκευση , αποφάσισαν να πάρουν το προγραμμα στην Ελλάδα και βλέπουμε ότι δεν τραβάει.
    Ολο αυτό έγινε για να βολευτούν άτομα;

    1. @Πυρρος

      Το λουκούμι στον κυριο. Για αυτο ακριβως εγινε. Για τι αλλο; Γιατι διατηρειται εν ζωη το ζόμπι που λεγεται ΕΑΒ, ενω φορτωνει τεραστια χρεη και ζημιες στους φορολογουμενους;

    2. Υπενθυμίζω πως στην ΕΑΒ είχαν εκσυχρονιστεί τα αμερικανικα F16 της Ευρώπης προ μερικών χρονων
      http://www.f-16.net/f-16-news-article4270.html

      HAI upgraded the electronic and structural modification (STAR/CCIP) as part of a program started in 2007 for 94 F-16 block 40 and block 50 aircraft for the United States Air Force in Europe (USAFE).

      Υποδομές υπάρχουν

      Σωστό Management χρειάζεται και προπάντων αλλαγή της δημόσιο υπαλληλικής νοοτροπίας πως ο μισθός πέφτει βρέξει χιονίσει και πως ο πελάτης το ελληνικό δημόσιο θα μας ταΐζει for ever and ever

  6. Ευχάριστα νέα.
    Αν και οι καθυστερήσεις με τις προσλήψεις προσωπικού στην ΕΑΒ είναι απαράδεκτες.
    Όταν πρόκειται για κομματικούς κηφήνες και αργόσχολους τους διορίζουν αμέσως και εκεί δεν υπάρχουν γραφειοκρατικές διαδικασίες.

  7. Υπάρχει εθνική αναγκαιότητα να ανεβάσουν στροφές διότι με τους ρυθμούς που δουλεύουν όταν τελικά τελειώσει ο εκσυγχρονισμός τα αεροσκάφη αυτά θα ενσωματώνουν μια τεχνολογία η οποία θα είναι στην δύση της. Να αφήσουν τα παλαβά λοιπόν και να στρωθουν στην δουλειά.

  8. Και κάποιοι μας λενε οτι τα F4 και τα Μ2000egb τελειωσανε το 2025…για να μην πούμε για αυτούς που θελουν να δώσουν και τα -30 γιατι δςν εχουμε λεφτά …αλλα ξέχασα τα 150 αφη ειναι αρκετα…

  9. Μου αρέσει που ανησυχείτε για τους μηχανικούς. Δεν θα κάνουν R & D, θα εφαρμόσουν προδιαγραφές και πιστοποιήσεις, όλα by the book απ` έξω. Ούτε αυτό να μην κάνει η ΕΑΒ; Βέβαια, πρέπει η γραφειοκρατία πρώτα να κάνει καμια πρόσληψη, δηλαδή να κάνει outsourcing τις υπηρεσίες HR κλπ κλπ. Η νέα μόδα.

  10. Αυτα που λες δεν στεκουν, για μια σειρα απο λογους. Εξαλλου η κωλυσιεργια στις προσληψεις των τεχνικων, και η………διαρροη όμβριων υδατων απο τα υποστεγα ειναι πραγματα γνωστα εδω και μηνες, πολυ πριν την επιδημια.

    Η ΕΑΒ ειναι μια ακρως ζημιογόνος και αντιπαραγωγικη επιχειρηση, μη δυναμενη να εκτελεσει το προγραμμα εγκαιρως και αποτελεσματικως. Aκομα και εαν ετηρειτο το χρονοδιαγραμμα, η Αεροπορια δεν μπορει να πεειμενει μεχρι το 2027, ουτε οι φορολογουμενοι να πληρωνουν τις τεραστιες ζημιες της ΕΑΒ.

    Οι λυσεις ειναι αυτες που ανεφερα. Ο εχων ωτα ακουειν ακουέτω.

    1. @ΝF
      Όταν έχεις μια προβληματική, ζημιογόνο και αντιπαραγωγική επιχείρηση όπως λες, προσπαθείς να λύσεις τα προβλήματα… Αν φυσικά σε ενδιαφέρει να συνεχίσει να υπάρχει…

      Εδώ έρχεται το πραγματικό ερώτημα, αν θέλουμε να έχουμε αμυντική βιομηχανία (ΑΒ)…
      Μια και η ΑΒ είναι όπως τα θεμέλια της οικοδομής όπου χτίζεις, αν αυτά είναι σαθρά ή ανύπαρκτα, στον 1ο μικρό σεισμό θα καταρρεύσει το οικοδόμημα σαν χάρτινος πύργος…

      Οι καθυστερήσεις δεν είναι ελληνική πατέντα, ούτε αφορούν μόνο προμήθειες της Ελλάδας…
      Λύσε μου όμως μια απορία…
      Η ΕΑΒ είναι Ανώνυμη εταιρία… Πια άλλη ανώνυμη εταιρία του χώρου προσλαμβάνει προσωπικό από ΑΣΕΠ (Miltech, Τheon, INTRACOM DEFENSE (IDE) και λοιποί) ?
      Και πως γίνεται το 2003 το 50% του τζίρου της η ΕΑΒ να το έχει από τον τομέα των ηλεκτρονικών σήμερα να έχει σχεδόν μηδενίσει? Τον οποίο εύκολα κάλυψαν Intracom, ΜΕΤΚΑ, Siemens παίρνοντας μάλιστα και προσωπικό της ΕΑΒ?

      «Ομως από το 2004 η διοίκηση αύξησε τους γενικούς διευθυντές από 2 σε 6, τους διευθυντές από 17 σε 30 και τους τομεάρχες από 58 σε 90! Εντελώς συμπτωματικά το μόνο πόστο διευθυντή που μένει κενό για χρόνια είναι εκείνο του Εσωτερικού Ελέγχου!»
      Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2010

      1. ,Δεν με εδιαφερει να συνεχισει να υπαρχει, και δεν μπορει να λυσει τα προβληματα της το υπαρχον πολιτικο προσωπικο
        Το μονο που με ενδιαφερει ειναι να εκτελεστει γρηγορα και σωστα το προγραμμα των F-16, και η ΕΑΒ να σταματησει πια να μαδάει τον Ελληνα φορολογουμενο, απομυζώντας του λιγους και ανεπαρκεις οικονοικους πορους της χωρας.

        Εγραψα κατι, και εμμενω σε αυτο.

    2. Αυτά που λέω φίλε μου όχι στέκουν αλλά είναι η απόλυτη αλήθειαhttp://www.haicorp.com/el/news-el/announcements/256-announcement-20200226 Το ότι χρειαζόταν επιδιόρθωση η στέγη και απαξιώνετε όλο το εργοστάσιο της εαβ ποιου πιστεύεις ότι είναι ευθύνη? Γνωρίζεις φίλε μου ότι από κάθε πρότζεκτ της εαβ παρακρατειτε το 20% του ποσού του μπάτζετ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΓΙΑ ΧΡΕΗ ΤΗΣ ΕΑΒ? ΟΧΙ ΤΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΣΥΝΟΛΙΚΟΥ ΠΟΣΟΥ. ΟΤΑΝ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ ΑΝΈΡΧΕΤΑΙ ΣΤΟ 3% ΠΕΡΙΠΟΥ? ΑΥΤΟ ΚΑΤΕΥΘΕΊΑΝ ΣΤΕΡΕΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΑΒ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΡΟΓΡΑΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΤΗΝ ΖΗΜΕΙΩΝΕΙ 17%. ΑΠό την μια λέτε ότι έχει χρέη αλλά όταν σας μιλούν για μισθολογικό κόστος και κόστος εκπαίδευσης εκεί λεφτά υπάρχουν . ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΖΗΜΕΙΩΣΕ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ ΨΑΞΤΕ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΑΝΤΕΨΥΕ ΠΟΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΦΕΡΟΥΝ ΤΟ ΒΑΡΟΣ.ΤΟ ΟΤΙ η ΕΑΒ έχασε τεράστιο κομμάτι του εργατικού της δυναμικού κατά την διάρκεια του μνημονίου αφού έφτασε ο μηχανικός αεροσκαφών να αμείβεται σαν τον καθαριστή του δήμου δεν ζημιώνει την επιχείρηση και την χώρα? Καλά για το know how που πάει να χαθεί δεν συζητάμε καν. Για το know how που μεταλαμπαδεύσει σε ΣΥΜΒΑΣΙΟΎΧΟΥΣ που φεύγουν στην Ευρώπη γιατί ΑΜΟΙΒΟΝΤΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΏΣ δεν ευθύνεται κανένας? ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΩΝ ΤΟΥ 2016 ΕΧΕΙ ΑΠΟΧΏΡΗΣΗ ΗΔΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΑΒ? ΑΛΛΑ ΟΙ ΕΧΩΝΤΕΣ ΩΤΑ ΜΑΛΛΟΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΝ τον ΣΤΟΧΟ τους απαξίωση και πώληση σε φιλαρακους τους…… Πχ conex

        1. Συμφωνώ. Υπάρχει μια εμμονή με το να λες υπάρχουν χρέη. Το ποιος τα ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΠΟΙΟΣ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΔΕΝ ΜΑς ΝΟΙΑΖΕΙ . ΜΟΝΟ ΟΤΙ ΧΡΩΣΤΑ. ΤΟ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΣΩΣΤΟ ΔΡΟΜΟ; ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ. ΕΊΠΑΜΕ ΕΜΜΕΝΕΙΣ . και ναι το ότι χρωστά συνιστά απαξίωση για σένα. Προφανώς το know how δεν σε ενδιαφέρει. Αλλά θα μιλάτε για brain drain μετά. Είπαμε εμμένουμε να το δώσουμε μωρέ το κομμάτι. Αφού δεν μπορούμε να κάνουμε σαν πολιτεία αυτά που πρέπει . Και εννοείται με ΜΗΔΕΝΙΚΌ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ ΓΙΑΤΙ ΒΟΛΕΥΕΙ . ΕΜΜΟΝΈΣ

          1. Μιλάς για την εταιρεία που δεν μπόρεσε να παραδώσει εμπρόθεσμα ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ στον κυπριακό στρατό, που ζητούσε απο το Π. Ν σχεδον 300.000€ για την εγκατάσταση ενός FLIR δουλειά που τελικά εγινε στο ΤΣΑΥ για 80.000 €. Αφου τα ξέρεις τοσο καλά με τα C130 που θα εκσυγχρονιζε το σαπακι τι εγινε, με τα Ρ3; Ρητορική η ερώτηση, γνωρίζουμε πολυ καλα τι εγινε, προσωπικά αμφιβάλλω εαν θα μπορέσει να παραδώσει έστω τα μισά αεροσκάφη το χρονο. Οσοι υπέγραψαν για την ΕΑΒ σαν υποκατασκευαστη πρέπει να πάνε φυλακή και κανονικά η εταιρεία πρεπει η να κλείσει η να δωθεί στν Π. Α όπως ειπαν και άλλοι και τα αεροσκάφη να φυγουν αλλού να εκσυγχρονιστούν αρκετά με το πρυτανείο και τους αργοσχολους του. Οποιος δεν φερνει κέρδος, πτωχεύει, απλά τα πράγματα τα κορόιδα και τα λεφτά τελειωσαν, θα προσγειωθείτε ανώμαλα.

  11. «80 τεχνικών δεν έχουν προχωρήσει ακόμα οι γραφειοκρατικές και νομικές διαδικασίες ώστε το προσωπικό να ενταχθεί στην ΕΑΒ και ακολούθως να εκπαιδευτεί. Πρόκειται για εγκληματική αμέλεια που αποτελεί τροχοπέδη στο πρόγραμμα. »

    Το γραικικο δημοσιο κι το πελατολογιο του….
    Μηπως χρειαζεται οι 80 ειδικοι τεχνητες να λαδωσουν κατι τις ετσι ωστε να αρχισει η μπαλα να κυλαει;;;

    Α, ρε μεταπολιτευση με τα ωραια σου !!

        1. Αν κατάλαβα καλά φταίει ο ΑΣΕΠ. Μάλιστα, ενώ όταν τηλεφωνούσε ο Μητροπολίτης ή ο πολιτευτής ήταν καλύτερα. Εγώ λέω γραπτό ΑΣΕΠ σε όλες τις προσλήψεις. Εσύ τι προτείνεις;

  12. Κανονικά έπρεπε να άφηναν του τεχνικούς των κλιμακίων των πτερύγων να έκαναν αυτή τη δουλειά. Άνθρωποι δηλαδή που δουλεύουν κάθε μέρα στα αεροπλάνα, τα γνωρίζουν και τα επισκευάζουν. Κι ας είχε απλά η ΕΑΒ την υπεργολαβία, αν ήθελαν να το κάνουν έτσι.

  13. Μπορώ να πω ότι με έχει συγκινήσει το site. Στις 19.4.2020 έγραψα ότι θα ήταν ωραίο να βάζατε άρθρα για:
    «-Εξελίξεις στην Λιβύη και τι γίνεται εκεί (επίσης γιατί πέφτουν τόσα Bayraktar)
    -Τι γίνονται τα P3, P3 ακούμε αλλά δεν βλέπουμε πως πάει το χρονοδιάγραμμα και γιατί
    -Πως προχωράει (που δεν προχωράει) το F-16 στην ΕΑΒ
    -Κανα συγκριτικό NSM με Exoset? (και ότι άλλο παρόμοιο)
    -Καμία άποψη/προτάσεις/εναλλακτικές για εξοπλιστικό του ΠΝ και της ΠΑ?»

    Μέχρι στιγμής:
    -NSM, tick V
    -F-16 πρόοδος στην ΕΑΒ, tick V
    (και μάλιστα δικαιώνομαι καθώς είναι τα άρθρα με τα περισσότερα σχόλια)
    Το παν είναι να πιαστεί ο σφυγμός του τι ενδιαφέρει και καίει τους αναγνώστες, ακόμη και αν δεν είναι το super duper άρθρο, αν είναι καλό, και καλό το θέμα, πολλά τα συμπληρώνουν οι σχολιαστές (οπότε μετά το διαβάζεις και ξαναδιαβάζεις και για την ποιότητα των σχολίων)

  14. Νομίζω ότι αν δεν αντιλαμβάνεται το προσωπικό της ΕΑΒ την σημασία που έχει το να γίνουν όλα άψογα στο πρόγραμμα αυτό, και μάλιστα πολύ πιο γρήγορα από τον προγραμματισμό, τότε να δοθούν όλα να τα κάνει η LM στην Αμερική και τέρμα. Μετά από απανωτές νίλες είναι η τελευταία τους ευκαιρία να δείξουν αξιοπιστία και κατάρτιση σαν προμηθευτής. Αν το πετύχουν, θα πάρουν και άλλες παραγγελίες και θα μακροημερεύσουν, αν υπάρξει καθυστέρηση ή μάπα δουλειά στο πρώτο, η πίεση να πάνε όλα στην LM θα είναι αφόρητη και θα χάσουν και την στήριξη όσων λένε για Ελληνική προστιθέμενη αξία κτλ κτλ. Είναι ένα καίριο και υπερζωτικότατο πρόγραμμα, όχι για την ΠΑ αλλά για την χώρα (αμυντικά) και δεν θα επιτραπεί:
    -ούτε να γίνει P3 με απίστευτες καθυστερήσεις και κόστος με το οποίο εκεί που θα φτάσει σε λίγο θα παίρναμε P-8 καινούργια που λέει ο λόγος
    -ούτε Super Vita, που για την τελευταία πάνε από αναβολή σε αναβολή και από αύξηση κόστους σε αύξηση κόστους (θα την πληρώσουμε πιο ακριβά από την Μπελάρα στο τέλος)

    1. Το θέμα είναι ποιοι είναι οι «άλλοι». Αν εννοούμε τους Τούρκους, το AESA με το GaN θα το έχουν έτοιμο όταν έχουν έτοιμο το στελθ τους που ενώ το ετοίμαζαν για 5ης γενιάς θα είναι έκτης γενιάς και θα είναι έτοιμο όταν ο υπόλοιπος πλανήτης θα είναι στην 10η γενιά.

      Αν μιλάμε για άλλες χώρες, τότε νομίζω ότι καθώς οι ΗΠΑ είναι στην κορυφή της δοκιμασμένης τεχνολογίας, και επειδή έχουν παραγγείλει το AESA upgrade σε εκατοντάδες μαχητικά τους, απλά θα ζητήσουν να τροποποιήσει η LM και ο προμηθευτής της το δικό της AESA για να γίνει GaN και να περάσει η τροποποίηση άμεσα στα υπό τοποθέτηση ραντάρ.

      Ωστόσο το AESA δεν είναι πανάκεια, η πανάκεια είναι το F-35 και η αγορά των κατάλληλων όπλων να φέρουν και τα δύο, καθώς και ο παράγοντας χρόνος (τι να το κάνουμε το AESA το 2027, όταν πια ο κόσμος θα μιλάει για την 6η γενιά)

    2. Από το ετοιμάζουν μέχρι τοποθετείται και με τι επιδόσεις έχει απόσταση μεγάλη…
      Στην τελική το πλατό ξηλώνεται και μπαίνει GaN αν απαιτηθεί.

  15. @Ενας τύπος . Σίγουρα δεν τα ξέρω όλα. Αλλά εσύ αφού ξέρεις για ρίξε φίλε μου μια ενημέρωση πόσο προσωπικό απασχολείται στα c-130 και μια ενημέρωση για το πρόγραμμα του p3 . Έχει ενδιαφέρον να δω τις πληροφορίες σου. Βέβαια για το πρόγραμμα του ccip που ανέφερε κ παραπάνω άλλος σχολιαστης δεν μιλάμε. Καιει

  16. @Enas typos όπως επίσης κανείς δεν είδα να σχολιάζει ότι το δημόσιο ΒΑΖΕΙ ΜΕΣΑ ΤΗΝ ΕΑΒ 15% σε κάθε προγραμμα που αναλαμβάνει καθώς παρακρατειτε ποσό μεγαλύτερο του κέρδους. Ειπαμε δημιουργεί ζημιές . ΟΧΙ ΤΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ

  17. @Νeo Δηλαδή υποστηρίζεις μια σαπακοεταιρεια η οποία δεν γνωρίζεις τι κανει; δεν με νοιάζει πόσοι απασχολούνται, απο τη στιγμη που δόθηκαν τα κονδύλια, αγοράστηκε εξοπλισμός/αναλώσιμα, πληρώθηκαν μισθοί, η εταιρεία έπρεπε να ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ, εφοσον αδυνατεί να ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ πρέπει να πληρωθούν ρήτρες. Εαν εχει υπαρξει μπαλαμουτιασμα πολιτικων/στρατιωτικών/ εταιρείας για να δωθει το συμβόλαιο σε μια εταιρεία που αδυνατεί να παραδώσει γιατί ειναι κρατικό μαγαζάκι ψήφων τοτε υπαρχουν ευθύνες και θα αποδοθούν κάποια στιγμή, οτιδήποτε φτιάχνεται εδω εχει καπελο 20-30% , δηλαδη πληρώνουμε ακριβότερα απ’οτι εαν γινοταν στο εξωτερικό και περιμένουμε αποτελέσματα. Η μάλλον απαιτούμε αποτελέσματα, δεν βαζεις εσύ τα λεφτά άλλα υποζύγια πληρωνουν. Και θα σου πω να μην συγκρίνεις τα μερεμέτια των F16 της USAFE με τον καθολικό εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών της Π. Α οπου θα ειναι καθολικός. Να νιώθουμε λιγο, ειπαμε ούτε λεωφορεία δεν μπορει να παραδώσει η L. M της κατω ραχουλας.

  18. Είμαι σίγουρος ότι την περίοδο τον μνημονίων θα ήσουν από εκείνους που ζητούσαν το πετσοκομα των μισθών των μηχανικών. Τώρα που υπάρχουν συνέπειες από αυτό να το κλείσουμε το μαγαζάκι. Το 20-30% καπέλο στις τιμές που λες δεν ξέρω από που έχει προκύψει. Ίσως κάτι ξέρεις παραπάνω. Αλλά ίσως να ξέρω κάτι διαφορετικό. Όπως για το ότι ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΟΙ ΕΑΒ ΔΕΝ ΧΡΕΩΝΕΙ OVER AND ABOVE?? Η έχω την τιμή να έχω ακούσει με τα αυτιά μου χειριστή της ΠΑ να δηλώνει ότι η δουλειά που γίνεται στην συντήρηση στην ΕΑΒ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΟΥ ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΟΤΙ ΕΚΕΙ ΝΙΩΘΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ. ΑΛΗΘΕΙΑ για το ελικόπτερο που έφυγε για Ισπανία για συντήρηση αλλά το παραλάβαμε σε κούτες Έχεις ακούσει κάτι? Τελοσπαντων . Δύσκολο να αλλάξει κάποιος άποψη. Το ccip μερεμετι. ….νιώθουμε νιωθουμε

    1. Και για το σαπακοεταιρεια είπαμε δεν σε νοιάζει αν από πίσω υπάρχουν σαπακοπροεδροι και σαπακοδιεθυνοντες …. Και κανένας ποτέ δεν τιμωρήθηκε για τα πεπραγμένα του . Είπαμε να κλείσει

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *