Σε εξέλιξη είναι οι εργασίες του προγράμματος F-16V της Πολεμική Αεροπορίας από την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ). Τα νεότερα σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος αναφέρονται στους παρακάτω τρεις βασικούς άξονες ενεργειών.

Αρχικώς, το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα ολοκληρώθηκαν οι επισκευές στα υπόστεγα της ΕΑΒ ώστε να λάβουν χώρα οι εργασίες του πρωτοτύπου (πρόκειται για το αεροσκάφος με σειριακό αριθμό «005»). Υπενθυμίζεται, ότι υπήρχαν πολλαπλά προβλήματα στα υπόστεγα της ΕΑΒ λόγω εισροής υδάτων.

Δεύτερον, έχει πραγματοποιηθεί το πέρας της εργαστηριακής ανάπτυξης και των δοκιμών της τροποποίησης του πρωτοτύπου (αφορά το λογισμικό και την εγκατάσταση των LRU(Line Replaceable Unit).

Τρίτον, έχουν αγοραστεί όλες οι συσκευές, δηλαδή τα LRU (ραντάρ AESA, επικοινωνίες, υπολογιστές κτλ) που θα εγκατασταθούν στο πρωτότυπο. Αναμένεται να εγκατασταθούν στο πρωτότυπο F-16V της ΠΑ και ακολούθως στα τέλη του 2020 να μεταβεί στις ΗΠΑ για την εκτέλεση δοκιμών και της έγκρισης των πιστοποιήσεων.

Η παραπάνω εξέλιξη θα σηματοδοτήσει τα επόμενα βιομηχανικά πρωτότυπα. Συνολικά, τέσσερα στον αριθμό. Ακολούθως θα έχουμε τα βιομηχανικά πρωτότυπα F-16V ένα μονοθέσιο και ένα διθέσιο από κάθε Block 52+ και ακολούθως από τα Block 52+ Advanced μέσα στο 2021.

Αγκάθι παραμένει το γεγονός πως ενώ έχει δοθεί η έγκριση για προσλήψεις προσωπικού στην ΕΑΒ συνολικώς 80 τεχνικών δεν έχουν προχωρήσει ακόμα οι γραφειοκρατικές και νομικές διαδικασίες ώστε το προσωπικό να ενταχθεί στην ΕΑΒ και ακολούθως να εκπαιδευτεί. Πρόκειται για εγκληματική αμέλεια που αποτελεί τροχοπέδη στο πρόγραμμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες λύση φέρεται να έχει βρεθεί με το σύστημα αυτοπροστασίας των αεροσκαφών και τη διασύνδεση του με το νέο ραντάρ AESA του F-16V. Όπως μας επισημαίνουν οι επιτελείς της ΠΑ σίγουρη απάντηση θα υπάρχει μόνον όταν το πρωτότυπο F-16V εκτελέσει τις σχετικές δοκιμές στις ΗΠΑ και λάβει τις ανάλογες πιστοποιήσεις.

Τέλος, συνεχίζονται οι εργασίες στα ΑΦΝΣ P-3B Orion του ΠΝ. Το ενδιάμεσης λύσης παραδόθηκε στο ΠΝ και επιχειρεί στα πλαίσια της ένταξης και της εκπαίδευσης των πληρωμάτων του ενώ το 2022 (αρχές και τέλη) αναμένεται να παραδοθούν τα άλλα δύο ΑΦΝΣ πλήρως εκσυγχρονισμένα.