Η γερμανική Rheinmetall παρουσίασε τη νέα σειρά στρατιωτικών φορτηγών HX3, εξέλιξη της οικογένειας φορτηγών βαρέως τύπου HX. Τα HX3 είναι πλήρως ανασχεδιασμένα, σε σχέση με τα ΗΧ2, έχουν καλύτερη εργοστασιακή θωράκιση καμπίνας η οποία μπορεί να αυξηθεί ακόμα περισσότερο αν το επιθυμεί ο πελάτης, καλύτερες επιδόσεις κίνησης, καλύτερη εργονομία και ψηφιακά συστήματα, διαθέσιμα στον οδηγό, τα οποία αυξάνουν την επίγνωση της κατάσταση και βοηθούν στην τήρηση του δρομολογίου. Επίσης ενσωματώνουν, ως δυνατότητα επιλογή, ενεργητικό σύστημα ανάρτησης στους πίσω τροχούς, το οποίο βελτιώνει τις επιδόσεις και τη συμπεριφορά του οχήματος σε ασφαλτόδρομο και χωματόδρομο.

Το HX3 έχει σχεδιαστεί για να παρέχει τακτική και λογιστική υποστήριξη σε όλα τα κλιμάκια, από το επίπεδο Τάγματος μέχρι το επίπεδο της Στρατιάς, με εκδόσεις των 4 x 4, 6 x 6, 8 x 8 και 10 x 10. Επίσης μπορούν να αποτελέσουν και πλατφόρμες ενσωμάτωσης οπλικών συστημάτων και αισθητήρων (πυροβόλων, ρουκετοβόλων, ραντάρ). Ενσωματώνουν αυτόματο σύστημα διαχείρισης φορτίου ALHS (Automated Load Handling System) και UTRS (Universal Torsion-Resistant Subframe), ενώ στην περίπτωση ενσωμάτωσης πυροβόλου, ενσωματώνουν και το σύστημα διασύνδεσης ATI (Artillery Truck Interface). Για την ασφαλέστερη οδήγηση ο οδηγός έχει στη διάθεση του σειρά συστημάτων όπως το EBA (Emergency Brake Assist), το ACC (Adaptive Cruise Control) και το LDW (Lane Departure Warning).

Η αυτοπροστασία του οχήματος έχει επίσης αυξηθεί. Εκτός της συμβατικής βαφής παραλλαγής, τα HX3 έχουν τη δυνατότητα παύσης όλων των συστημάτων επικοινωνιών που διαθέτουν, έτσι ώστε να μειωθεί το ψηφιακό τους ίχνος. Η οροφή της καμπίνας είναι ενισχυμένη έτσι ώστε να μπορεί να δεχθεί την ενσωμάτωση τηλεχειριζόμενου πύργου με πολυβόλο, τον οποίο ο συνοδηγός λειτουργεί από το εσωτερικό της καμπίνας. Επιπλέον, τα HX3 μπορούν να δεχθούν και τα συστήματα παθητικής και ενεργητικής προστασίας, ROSY (Rapid Obscuring System) και ADS (Active Defence System) αντίστοιχα.

Comments

  1. Ολίγον ακριβά αλλά εξαιρετικά που σίγουρα αξίζουν τα χρήματα.
    Ειδικά η έκδοση με το οβιδοβόλο του PzH 2000 που είναι μπροστά στην φωτογραφία φαίνεται ιδανική για αντικατάσταση των Μ110 και των (206) ρυμουλκούμενων M114 155mm (εποχής του ´40) που είναι αρχαία συστήματα με χαμηλό ρυθμό πυρός που εκθέτουν και το προσωπικό σε εχθρικά πυρά και αέρια.

    1. Όντως. Φέρνει κάπως σε Archer ή CAESAR.
      Εξαρτάται από την τιμή του το εάν αξίζει τον κόπο.
      Το CAESAR αυτή την εποχή μπορεί να το πάρεις και στα 3 εκ, ενώ το Archer δε νομίζω κάτω από 5 εκ.
      Πάντως σίγουρα τα οχήματα αυτά θα είναι εξαιρετικά.
      Έχεις δίκιο. Ειδικά στο κλασικό πυροβολικό, έχουμε να διώξουμε 100αδες μουσειακά κομμάτια.

      1. Εχουν και ενα συστήματα α/κ πυροβολου,το Donar που θα είναι πιθανός φορέας.
        Ακριβά φορτηγά αλλά εξαίρετα!

      2. Εξαιρετικό είναι και το γαλλικό Caesar(ειδικά επάνω σε όχημα 8×8), αλλά σε εκείνο είναι πάλι εκτεθειμένο το πλώρομα, αφού πρέπει να εγκαταλείψει την καμπίνα για να λειτουργήσει το πυροβόλο σε θέση μάχης, σε αντίθεση με το σύστημα πυροβολικού της KMW επάνω στο HX(πουμπαίνει και σε όχημα Iveco Trakker) που είναι πλήρες αυτοματοποιημένο(όπως και το Archer αν θυμάμαι σωστά που φέρει όμως μια εξέλιξη του ρυμουλκούμενου πυροβόλου FH-77 επίσης σουηδικής προελεύσης).

        Υ.Γ.
        Εμείς θα το χαζεύουμε όμως και αυτό μάλλον με το μακαρόνι απο μακριά, αφού οι φωστήρες στην ελληνικη πολιτική σκηνή (και όχι μόνο εκεί) προτιμούν να σπαταλούν τα χρήματα σε άλλα μέρη που έχουν μείνει πίσω και στα συστήματα πυροβολικού, αφού τους έχουν ξεπεράσει μέχρι και οι Σέρβοι στα πυροβόλα.

        «GMP says it has partnered with the Serbian defense company for a chance to provide a new mobile howitzer system to the US Army.»

        https://defbrief.com/2020/12/18/serbian-nora-b-52-howitzer-to-take-part-in-us-armys-howitzer-shoot-off-in-2021/

        1. Έτσι ακριβώς. Αλλά τι συζητάμε τώρα?
          Εδώ διατίθενται 81 PzH μεταχειρισμένα αλλά του κουτιού, σχεδόν κοψοχρονιά και με ευκολίες πληρωμής και εμείς χρόνια τώρα τα κοιτάμε. Ότι έγινε και με τα Leo2.
          Και μου έχουν τάχαμου και στα νησιά 100αδες πυροβόλα του 50 και του 60, απλά για να υπάρχουν αριθμοί.
          Τι τραβάμε…..

          1. Με συνήγορο τον Τούρκο να διαμαρτύρεται και να γκρινιάζει συνέχεια για στρατιωτικοποιημένο νησιά, όπου είναι συγκεντρωμένο το ελληνικό μουσείο στρατιωτικού υλικού.
            Εκείνα τα PzH που περιμένουν ενδιαφερόμενους να τα πάρουν, θα τους φαίνονται προφανώς υπερβολικά αφού έχουν φετίχ με τις παλιατζούρες απο ΗΠΑ και αγοράζουν μόνο μερικά σύγχρονα απο Ευρώπη για να έχουν για παρουσίαση/επίδειξη σε παρελάσεις.

            Η απομίμηση του JSOC τους μάρανε.

          2. Εάν ήμασταν μάγκες, κάθε φορά που διαμαρτύρεται ο δίπλα, θα πηγαίναμε + 1 όπλο ή μονάδα επιπλέον στα νησιά. Έτσι για την αλητεία.

          3. Η να εφαρμόζαμε αντικατάσταση παλιού υλικού με σύγχρονο υψηλότερων επιδόσεων, που θα μείωνε και τις απαιτήσεις προσωπικού που θα πουλούσαμε και ως «μείωση» στρατευμάτων στα νησιά, ενώ θα αυξανόταν η ισχύ πυρός και η εμβέλεια.

        2. «Εμείς θα το χαζεύουμε όμως και αυτό μάλλον με το μακαρόνι απο μακριά, αφού οι φωστήρες στην ελληνικη πολιτική σκηνή (και όχι μόνο εκεί) προτιμούν να σπαταλούν τα χρήματα σε άλλα μέρη που έχουν μείνει πίσω και στα συστήματα πυροβολικού, αφού τους έχουν ξεπεράσει μέχρι και οι Σέρβοι στα πυροβόλα.»

          https://www.youtube.com/watch?v=-6w_3P_l5FA&list=RD-6w_3P_l5FA&index=1

          Εχω σκασει, τουλαχιστον να υπαρχει μια καλη παρηγορια,

          1. Και περα απ το χαβαλε οι ανθρωποι ειναι απλα ανθελληνες και υποκειμενα, οσοι στρατιωτικοι ειναι και φυσικα οι πολιτικοι, ανεξαρτητου κομματος, και το κακο ειναι οτι θελουν να γινουμε σαν αυτους, γενικα ευχομαι να ξυπνησουν σ αυτη τη χωρα αλλιως αν δεν την εχουμε βαψει ηδη θα την βαψουμε.

          2. Εκτός από το ότι προτιμούν τις μπίζνες για προσωπικά τους συμφέροντα είναι και θεατρίνοι που παριστάνουν τους πατριώτες, που χώνουν μέσα κοινούς που τόλμησαν να αγοράσουν αμυντικό υλικό τις προκοπής αντί να ζητιανεύουν συνέχεια για παλιατζούρες.

            Άλλο ένα για παρηγοριά απο εμένα.

            https://m.youtube.com/watch?v=5uuLD7haLPc

          3. Αλλα αυτη η δουλικοτητα στη Ελλαδα δεν υπηρχε, απο αρχαια Ελλαδα μεχρι και στο Βυζαντιο δε θα τη δεις και εαν εχουν υπαρξει ειναι σε πολυ μικρα ποσοστα, πραγματικα οταν λενε ψευτορωμεικο μιλαμε για ΨΕΥΤΟΡΩΜΕΙΚΟ, ποσο δικιο ειχαν καποιαοι Αγιοι που το ειπαν. Και πανε την δουλικοτητα να την εντριφισουν και στη κοινωνια γιατι οι ιδιοι ειναι υποκειμενα τελειως πλεον.

          4. Εκτός σπο τους Αγίους θυμάμαι να το έλεγαν και αρκετοί παλιοί στην γειτονιά.
            Μετά την λήξη του πολέμου ανακάλυψαν το εύκολο χρήμα που ερχόταν απο Αμερική στο αθηναϊκό κράτος και έγιναν ο ορισμός της ξεφτίλας, φτωχομπινέδες ξετσίπωτοι με κουστούμια και πτυχία.

      1. Για το όχημα σκέτο λέγεται ότι είναι γύρο στα 200.000 € ανάλογα με την έκδοση (4×4 – 10×10) που θα επιλέξει ο πελάτης, σε αυτά πρέπει να προστεθούν και έξοδα για παρελκόμενα(όπως εργαλεία για συντήρηση, αρχικό απόθεμα ανταλλακτικών, εκπαίδευση και υπηρεσίες υποστήριξης απο την εταιρία).

        1. Πολύ πιο ακριβά είναι.
          Το πρώτο πακέτο από τα 4.000 οχήματα που έχει παραγγείλει η Γερμανία (όχι όλα όπως το παραπάνω βαρέος τύπου, αφού θα υπάρχουν οχήματα από 5 – 15 τ, μιλάμε γενικώς για μια μεγάλη γκάμα οχημάτων, από μεταφορικά π/μ έως μεταφορικά φαρμάκων κ.λπ.), το οποίο είναι 540 οχήματα και των οποίων όπως βλέπουμε άρχισε η παράδοση, θα κοστίσουν στη Γερμανία περί τα 348 εκ. συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ!.
          Σύμφωνα με το πρόγραμμά τους, οι παραδόσεις θα ολοκληρωθούν το 2027. Το συνολικό κόστος για τα 4.000 οχήματα θα είναι στα 2 δις ευρώ, που σημαίνει 500.000 μέσο όρο για κάθε όχημα.
          Όχι απλώς ακριβά, αλλά μάλλον πανάκριβα. Βέβαια και ότι πληρώνεις παίρνεις.

          1. Με τις τιμές που έχουν, το πιο πάνω βαρέος τύπου και με τη θωράκιση κ.λπ., δεν θα μου έκανε έκπληξη εάν κόστιζε έως και πάνω από 1 εκ.

          2. Σε γερμανικό φορούμ λέγεται ότι σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνονται και παρελκόμενα για την συμφωνία με τα φορτηγά, συμπεριλαμβανομένης της εκπαίδευσης προσωπικού και οτιδήποτε άλλο που περιέχουν οι ολοκληρωμένες συμφωνίες για αυτά τα προγράμματα.
            Για το φορτηγό σκέτο υπολογίζεται στο περίπου το ποσό που ανέφερα. Με άλλα λόγια το ποσό των +/- 400.000€ ανά όχημα είναι το μοικτό μαζί με υπηρεσίες υποστήριξης η όπως λένε System Price με το πακέτο υποστήριξης που επέλεξαν οι Γερμανοί.

            Πάντως αν σου πάει 30 χρόνια (αφού είναι και στιβαρό εργαλείο ποιότητας ίσως να αντέξει και παραπάνω) το ποσό δεν είναι απαγορευτικό.

          3. Όλα με θωρακισμένη καμπίνα δεν τα αγοράζουν ούτε οι Γερμανοί.
            Αν θυμάμαι σωστά μερικές ανακοινώσεις η αναλογία των θωρακισμένων-απλών καμπίνων είναι γύρο στα 30:70 που σημαίνει ότι στα 100 οχήματα φέρουν μόνο τα 30 θωρακισμένη καμπίνα, αφού χρειάζεται μόνο σε εμπόλεμες ζώνες. Μερικοί αγοράζουν και τα οχήματα με απλή καμπίνα και ξεχωριστά για το 1/3 του συνόλου έξτρα θωρακισμένες καμπίνες για να τις «φοράνε» όταν χρειάζεται σε εκστρατείες στο εξωτερικό. Ακολουθώντας την αρχή Modular armor όπως εφαρμόζεται και στα PzH και άλλα σύγχρονα θωρακισμένα οχήματα.
            Η θωράκιση δεν μπορεί να είναι όμως πιο ακριβή απο το φορτηγό, αφού αφορά μόνο ένα μέρος του οχήματος.

          4. Ε ναι σαφώς κάπως έτσι θα είναι, γιατί η τιμή μονάδας είναι πολύ ακριβή.
            Που και χωρίς τα παρελκόμενα βέβαια, πάλι ψηλά είναι, γιατί είναι και οχήματα 5 τόνων, που βάζεις μπροστά και φεύγεις, δεν χρειάζεται καμία εκπαίδευση ή ξέρω γω. Τώρα εκείνα που φέρουν όπλα και υπολογιστές βολής και χειρισμό πύργου κ.λπ., οκ θέλουν.
            Τώρα, η θωράκιση εξαρτάται. Μπορεί να είναι και πραγματικά πολύ ακριβή. Δεν θα είναι Trophy ξέρω γω που κάνει 300+ χιλ. περίπου, αλλά εάν είναι κεραμική κ.λπ. μπορεί να έχει έως και πάνω από 100 χιλ. (ανάλογα και το πάχος και τα υλικά βέβαια).
            Πάντως και μόνο από τις φωτο, είναι να τα ζηλεύεις αυτά τα οχήματα. Πραγματικά πολύ καλή δουλειά.

          5. Η εκπαίδευση αφορά το προσωπικό που θα τα συντηρεί νομίζω όχι τους οδηγούς(ειδικά αν προέρχονται απο το προηγούμενο μοντέλο που έφερε ακόμα το έμβλημα της ΜΑΝ).
            Επειδή ανέφερες το Trophy, στο φορτηγό που φαίνεται πίσω απο το οβιδοβόλο στην φωτογραφία είναι εγκατεστημένο και ένα σύστημα αυτοπροστασίας ROSY(Rapid Obscuring System) της Rheinmetall ενώ προσφέρεται και ένα ADS (Active Defence System) αν το επιθυμεί ο πελάτης, αυτά ασφαλώς πληρώνονται έξτρα και είναι θέμα επιλογής του πελάτη, αφού δεν επιβάλλονται απο την εταιρία.
            Η λίστα συστημάτων που συγκεντρώνει η νέα σειρά οχημάτων HX παραπέμπει σε όχημα απο ταινία Science Fiction μόνο που το όχημα υπάρχει στην πραγματικότητα.

  2. Παρακάτω και μια πρόσφατη περιγραφή του οβιδοβόλου Rheinmetall 155mm 52 caliber gun επί οχήματος HX3 10×10 που φαίνεται στην φωτογραφία του άρθρου.

    Rheinmetall presents future solution of 155mm howitzer based on HX3 10×10 truck chassis

    https://www.armyrecognition.com/defense_news_may_2021_global_security_army_industry/rheinmetall_presents_future_solution_of_155mm_howitzer_based_on_hx3_10x10_truck_chassis.amp.html

  3. Παιδιά τα έχουμε πει πολλές φορές. Η τσέπη μας,αλλά και το γεωπολιτικό περιβάλλον, επιτάσσουν συνεργασία με την Σερβία. Οπότε ως φορέας του Νορα που θα πρέπει να κατασκευαστεί στην Ελλάδα, είναι ένας καλός υποψήφιος το ΗΧ3.τα pzh 2000,καλά είναι αλλά τα χάσαμε ,πέταξε το πουλάκι.τωρα τι κανουμε;

  4. Εμείς πως ακριβώς εννοούμε το «εθνικό φορτηγό»? Θέλουμε και σαν το HX3? To kamaz typhoon k? Η κάτι μόνο για μεταφορά προσωπικού τύπου to rg-35 της bae?

  5. @ChrisAin

    Εεμμ, δεν το λεμε ακριβως «εθνικό φορτηγό», το λεμε «εθνικο όχημα».

    https://doureios.com/poio-israilino-ethniko-ohima-evnoei-i-kyvernisi/

    Η νεφελώδης ονομασία δοθηκε ωστε να «χωρέσουν» σε αυτήν τα ισραηλινά τζιποφορτηγάκια που προωθεί ο Μονόχειρ.

    Ο Στρατός θελει στρατιωτικά φορτηγά ωστε να αντικαταστησει τα παναρχαια Steyr 680M, και να καλυψει τις αναγκες ΔΜ. Δηλαδη φορτηγο της κατηγοριας του ΗΧ, οπως αυτο που περιγραφει το άρθρο, ή αλλο παρομοιο.
    Ωστοσο αλλο η επιθυμία του Στρατού, που θελει φορτηγο για να πολεμησει, και αλλο η επιθυμία του Μονόχειρος, που ενδιαφερεραι να κονομήσει.

    1. Αυτά είναι για μαριδες! Το μεγάλο φαγοπότι θα πέσει από τις ΑΠΕ και τα λοιπά επιχειρηματικά συμφέροντα που θα κερδίσουν από την μη εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων.

      1. Δεν ειναι λαθολου μαρίδες, αν κρινω απο τα νούμερα που ακουγονται. 10.000 τζιποφορτηγακια θα κοστισουν 500.000.000 ευρω.

        Σε οτι αφορα τις ΑΠΕ, διαφωνουμε. Η κλιματικη αλλαγη ειναι μια πραγματικοτητα, εχουμε αναλαβει διεθνεις δεσμευσεις, πρεπει να αυξησουμε κατακορυφα τη χρηση ΑΠΕ, και να εγκαταλειψουμε πληρως τον λιγνιτη. Ωστοσο το Εθνικο Σχεδιο Δρασης για την κλιματικη αλλαγη προβλεπει οτι ο λιγνιτης θα υποκατασταθει απο εναν συνδυασμο ΑΠΕ και φυσικου αεριου ως ενδιαμεση λυση, μεχρι την πληρη εγκαταλειψη των υδρογονανθρακων το 2050. Αυτο διοτι το αεριο εχει 50 % λιγοτερες εκπομπες διοξειδιου του ανθρακα απο τον λιγνίτη, και διοτι προς το παρον δεν ειναι ακομα τεχνικως εφικτη η ηλεκτροπαραγωγη αποκλειστικως με ΑΠΕ. Απο πού θα βρεθει το αεριο αυτο; Αν δεν εξορυξουμε, πρεπει να εισαγουμε, και αυτο θα ανοιξει μια τεραστια τρυπα στο ισοζυγιο πληρωμών της χώρας. Και δεν μας εχουν πει πώς θα χρηματοδοτησουν αυτην την τρυπα.

        Επιπλεον ειναι σαφες οτι υπαρχει ενα χρονικο παραθυρο για τους υδρογονανθρακες, που κλεινει οριστικως το 2050, και μαλλιστα η τιμη τους θα αρχισει να μειωνεται ραγδαία ηδη απο το 2040, λογω μειωσης της χρησης τους παγκοσμιως. Ή θα εξορυξουμε ΤΩΡΑ, ή δεν θα εξορύξουμε ΠΟΤΕ.

        1. Όσο ο γείτονας φανερά εντείνει την πολεμική προπαρασκευή, και μας έχει ήδη αφήσει πολύ πίσω, πρέπει να έιμαστε τελείως τρελοί να μην κάνουμε δικές μας γεωτρήσεις, να ασχολούμαστε με πράσινα άλογα, και να μην δίνουμε απόλυτη προτεραιότητα στην οικονομική ανάκαμψη και πολεμική προπαρασκευή

          1. @ Κοινή Λογική

            + 1000

            Τα ανθρωπακια μας ειναι λιρα εκατο για τους απεναντι,
            αλλα και ολους τους αλλους πλην εμας.

        2. ΗΠΑ και Γερμανία είναι σε κόντρα γιατί αυτοί (Γερμανοί) που μας επιβάλουν τις ανεμογεννήτριες κατασκευάζουν τον Nord stream 2 που θα τους προμηθεύει με ρωσικό φυσικό αέριο! Εμείς που το έχουμε στην αυλή μας πάμε να καταστρέψουμε καλλιεργήσιμες και δασικές εκτάσεις για να οικονομησουν οι Γερμανοί βιομήχανοι. Το μέλλον της Ελλάδας περνάει από τις εξορύξεις και όχι από την μετατροπή της σε αιολική μπαταρία!
          Μια άλλη παράμετρος που δεν προχωρούν οι εξορύξεις είναι ότι αυτομάτως όλοι αυτοί οι διαπλεκόμενοι που κερδίζουν από την εισαγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου θα βρεθούν στα αζητητα.
          Η κλιματική αλλαγή είναι το νέο παραμύθι για να οικονομησουν ξανά οι Γερμανοί βιομήχανοι πουλώντας ανεμογεννήτριες, πάνελ και νεων προδιαγραφών οχήματα!

          1. @Chris Ain
            Σχετικά με τα Solar Panels δεν είναι απαραίτητο να αγοράσεις τα γερμανικά, μπορείς να αγοράσεις απο Κίνα που είναι παρόμοιας ποιότητας.
            Στα οχήματα/αμάξια σε λίγο θα ισχύει το ίδιο.

            https://www.sungoldsolar.com/?gclid=CjwKCAjwkN6EBhBNEiwADVfya1gLO72cHuNg1-VQdjszwxbRix8wJF6AFwdUeLrH8x53W99ht7-uThoCQdkQAvD_BwE

          2. @CrisAin

            Παραμυθι η κλιματικη αλλαγη; Περίεργο, διοτι οι
            συμφωνιες του Παρισιού εχουν υπογραφει απο 191 χωρες, περιλαμβανομενων και ολων σχεδον των πετρελαιοπαραγωγων κρατων.

            Ιδου τι λεει η NASA για το …..»παραμύθι».

            https://climate.nasa.gov/evidence/

            Δεν εχω την εντυπωση οτι τα φωτοβολταϊκα ή οι ανεμόμυλοι στις πλαγιες των βουνων προκαλουν σοβαρη ζημια στα δαση ή τις καλλιεργειες. Να υποθεσουμε οτι οι εξεδρες αντλησης πετρελαιου ειναι πιο οικολογικες;

            @Fiveeyes
            Κινέζικα προϊόντα = σκουπίδια
            Οποιος δε θελει τους Γερμανούς, ας παρει πχ απο Δανία ή ΗΠΑ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *