Σύμφωνα με την ιταλική Leonardo το πρόγραμμα νέου μαχητικού αεροσκάφους GCAP (Global Combat Air Platform), στο οποίο συμμετέχουν η Μεγάλη Βρετανία, η Ιταλία και η Ιαπωνία, στοχεύει σε αρχική παραγωγή 350 αεροσκαφών, και για τις τρείς συμμετέχουσες χώρες, μέχρι το 2035 (για το πρόγραμμα έχει εκφράσει ενδιαφέρον συμμετοχής και η Σαουδική Αραβία). Το πρόγραμμα GCAP προέκυψε από την ένωση του βρετανικού προγράμματος νέου μαχητικού Tempest και του ιαπωνικού προγράμματος F-X. Η κοινοπραξία που «τρέχει» το πρόγραμμα αποτελείται από την βρετανική BAE Systems, την ιαπωνική Mitsubishi και την ιταλική Leonardo. Στόχος του προγράμματος είναι η αντικατάσταση των μαχητικών αεροσκαφών Eurofighter, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ιταλίας, και των ιαπωνικών F-2. Η πρώτη πτήση του GCAP έχει προγραμματιστεί για το 2027. Σύμφωνα με τη Leonardo, η Μεγάλη Βρετανία θα χρειαστεί περί τα 107 GCAP, η Ιταλία 93 και η Ιαπωνία 90, ενώ τα υπόλοιπα 60 αεροσκάφη πιθανότατα αφορούν στις ανάγκες της Σαουδικής Αραβίας, αν και εφόσον ενταχθεί στο πρόγραμμα.
Υπενθυμίζουμε ότι τον περασμένο Δεκέμβριο οι τρείς χώρες ίδρυσαν κοινοπραξία για τη διαχείριση του προγράμματος. Η έδρα της κοινοπραξίας είναι το Λονδίνο, ο Διευθύνων Σύμβουλος θα είναι Ιταλός, ενώ θα ξεκινήσει τις εργασίες της στα μέσα του 2025. Κάθε εταιρία/χώρα θα έχει ποσοστό συμμετοχής 1/3 στη σχεδίαση και κατασκευή του GCAP. Η ιδρυθείσα κοινοπραξία θα βρίσκεται σε στενή συνεργασία και συνεννόηση με τον οργανισμό GIGO (GCAP International Government Organization), η οποία εδρεύει στο Λονδίνο και εκπροσωπεί τις συμμετέχουσες χώρες. Η εταιρική κοινοπραξία θα αναλάβει τη σχεδίαση, την ανάπτυξη, την παραγωγή και τις παραδόσεις του αεροσκάφους. Μέχρι σήμερα υπάρχουν 1.000 εταιρίες/προμηθευτές που συνδέονται με το πρόγραμμα, 600 στη Μεγάλη Βρετανία και 400 στην Ιταλία και την Ιαπωνία. Το GCAP θα ενσωματώνει κορυφαίες τεχνολογίες στον τομέα των όπλων κατευθυνόμενης ενέργειας, της επαυξημένης πραγματικότητας, της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ πιθανότατα θα συνοδεύεται και από UCAV (Loyal Wingman).