Τα γερμανικά ναυπηγεία TKMS ανακοίνωσαν ότι υπέγραψαν σύμβαση ύψους € 800 εκατομμυρίων, με το Γερμανικό Ναυτικό, για την αναβάθμιση των έξι εν υπηρεσία υποβρυχίων T-212A. Εκτός των εργασιών αναβάθμισης, το ποσό περιλαμβάνει και την υποστήριξη των υποβρυχίων μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης. Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την υιοθέτηση νέων συστημάτων πλοήγησης, νέου συστήματος διαχείρισης μάχης και νέου συστήματος ελέγχου όπλων. Η αναβάθμιση αφορά στα τέσσερα πρώτα υποβρύχια, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 2002-2006, ενώ δύο ακόμη υποβρύχια εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 2011 και το 2013 αντίστοιχα.

Τα κύρια χαρακτηριστικά του υποβρυχίου είναι: Ολικό μήκος 56 μέτρα, μέγιστη διάμετρος επτά μέτρα, ύψος 11,87 μέτρα, εκτόπισμα στην επιφάνεια 1.509 τόνους και εκτόπισμα κατάδυσης 1.720 τόνους. Έχει μέγιστη ταχύτητα στην επιφάνεια 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα) και σε κατάδυση 16 κόμβους (29,5 χιλιόμετρα την ώρα) ενώ η εμβέλεια με ταχύτητα οκτώ κόμβους (15 χιλιόμετρα την ώρα) αγγίζει τα 8.000 ναυτικά μίλια (14.816 χιλιόμετρα). Το μέγιστο επιχειρησιακό βάθος είναι τα 250 μέτρα. Το πλήρωμα αποτελείται από 27 άτομα, εννέα αξιωματικούς και 15+3 υπαξιωματικούς. Το σκάφος είναι κατασκευασμένο από μη μαγνητικό χάλυβα και χωρίζεται σε δύο καταστρώματα και πέντε κύρια τμήματα.

Στην πλώρη βρίσκεται το τμήμα των τορπιλοσωλήνων όπου βρίσκονται οι έξι τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών, ακολουθεί το τμήμα των ενδιαιτήσεων του πληρώματος, στο μέσο βρίσκεται το κέντρο διεύθυνσης του σκάφους και το κέντρο πληροφοριών μάχης, ακολουθεί το μηχανοστάσιο με τις κυψέλες καυσίμου και την ηλεκτρομηχανή και τέλος τον ηλεκτροκινητήρα permasyn και το σύστημα χειρισμού των ουραίων πηδαλίων. Η διαμόρφωση των ουραίων πιδαλίων είναι τύπου Χ επιτρέποντας στο σκάφος να κάνει κινήσεις ακριβείας ζήτημα πρωταρχικό σε κλειστές αβαθείς θάλασσες όπως η Βαλτική όπου το μέσο βύθισμα είναι στα 51 μέτρα. Επίσης επιτρέπει στο υποβρύχιο την ομαλή επικάθηση στον πυθμένα της θάλασσας εάν αυτό χρειαστεί κατά τη διάρκεια απόκρυψης του υποβρυχίου από εχθρικά υποβρύχια και σκάφη επιφανείας.

Ο μηχανολογικός εξοπλισμός του Τ-212Α αποτελείται από μία ηλεκτρομηχανή τύπου MTU 396 16V ισχύος 1.060 kw, δύο συστοιχίες μπαταριών μολύβδου οξέος και το σύστημα ΑΙΡ PEMFC που αποτελείται από εννέα κυψέλες των 34 kw έκαστη. Τα παραπάνω συστήματα κινούν έναν ηλεκτροκινητήρα Permasyn της Siemens τύπου FR6439 των 2.850 kw που είναι συνδεδεμένος με μία επτάφτερη προπέλα. Το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένο με ενσωματωμένο σύστημα σόναρ DBQS-40FTC, το οποίο διαθέτει κυλινδρική διάταξη για παθητική ανίχνευση μέσης συχνότητας, σόναρ ρυμουλκούμενης συστοιχίας χαμηλής συχνότητας TAS-3, σόναρ πλευρικής διάταξης FAS-3-1 για ανίχνευση χαμηλής/μεσαίας συχνότητας, παθητικό σόναρ μέτρησης απόστασης PRS 3-15.

Το ενεργό σόναρ ανίχνευσης ναρκών υψηλής συχνότητας είναι το Atlas Elektronik MOA 3070. Επίσης, το υποβρύχιο εξοπλίζεται με περισκόπιο της Zeiss Optronik SERO 14 με οπτικό αποστασιόμετρο, θερμικό σύστημα απεικόνισης και παγκόσμιο σύστημα εντοπισμού θέσης. Το περισκόπιο επίθεσης είναι το Zeiss SERO 15 και είναι εξοπλισμένο με αποστασιόμετρο λέιζερ. Το ραντάρ ναυτιλίας είναι το Type 1007 της Kelvin Hughes και το σύστημα ESM είναι το FL 1800U της EADS μία έκδοση του αντίστοιχου συστήματος ESM των φρεγατών τύπου Brandenburg και Bremen. Το υποβρύχιο φέρει επίσης τέσσερις εκτοξευτές αντιμέτρων κατά τορπιλών τύπου TAU 2000 των δέκα αντιμέτων (δολωμάτων παραπλάνησης απειλών-decoys) της Atlas Electronics. Το σύστημα διαχείρισης μάχης είναι το ISUS 90-20. Ο οπλισμός του αποτελείται από 12 τορπίλες DM-2A4.