H Γαλλία δήλωσε ότι είναι απολύτως προσηλωμένη στη διαδικασία να βρεθεί μια αμοιβαία αποδεκτή λύση, με τη Γερμανία και την Ισπανία, στο ζήτημα του προγράμματος νέου μαχητικού FCAS (Future Combat Air System), εντός του 2025. Η γαλλική δήλωση ήρθε λίγες ημέρες μετά από δημοσιεύματα που θέλουν τη Γερμανία να αναζητά λύσεις εξόδου από το πρόγραμμα, λόγο σοβαρών διαφωνιών με τη Γαλλία, σχετικά με τα ποσοστά συμμετοχής. Η συμφωνία αυτή είναι απολύτως αναγκαία προκυμμένου το πρόγραμμα να περάσει στην 2η φάση, η οποία αφορά την κατασκευή του πρωτότυπου. Στα τέλη Αυγούστου, ο Γερμανός Υπουργός Άμυνας αποκάλυψε ότι η Γαλλία εμποδίζει την πρόοδο του FCAS, απαιτώντας βιομηχανικό μερίδιο 80%, αφήνοντας σε Γερμανία και Ισπανία να μοιραστούν το άλλο 20%. Είναι προφανές ότι ούτε η Γερμανία, αλλά ούτε και η Ισπανία μπορούν να δεχθούν μια τέτοια εξέλιξη. Πρόκειται για ένα αίτημα, το οποίο οδήγησε σε νέες εντάσεις μεταξύ των συμμετεχουσών κρατών.

Το έργο, στο οποίο συμμετέχουν οι Dassault (Γαλλία), η Airbus (Γερμανία) και η Indra (Ισπανία), αναμένεται να κοστίσει περί τα € 100 δισεκατομμύρια. Το πρόγραμμα έχει καθυστερήσει αρκετές φορές μέχρι σήμερα, λόγω διαφωνιών σχετικά με την κατανομή του έργου. Εάν η Γαλλία επιμείνει σε αυτό το αίτημα, αυτό θα μπορούσε να ανατρέψει τις συμφωνίες που έχουν επιτευχθεί και να οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση, στο πέρασμα στην 2η φάση. Γαλλία και Γερμανία ξεκίνησαν το πρόγραμμα FCAS το 2017. Αυτή τη στιγμή, στην Ευρώπη βρίσκονται σε εξέλιξη δύο διαφορετικά προγράμματα ανάπτυξης μαχητικών αεροσκαφών 6ης γενιάς. Και τα δύο, το FCAS και το GCAP (Global Combat Air Programme), έχουν ως στόχο να ενταχθούν σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 2030 ή τις αρχές της δεκαετίας του 2040. Το πρόγραμμα FCAS στοχεύει στην κατασκευή του πρώτου πρωτοτύπου το 2027 και σε ένταξη σε υπηρεσία το 2035-2040. Εκτός από το επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, το πρόγραμμα προβλέπει και την ανάπτυξη και συνοδού UCAV.