Η γερμανική Diehl Defence ανακοίνωσε ότι συμφώνησε με την επίσης γερμανική Hensoldt για την ενσωμάτωση, στο αντιαεροπορικό σύστημα μέσου βεληνεκούς IRIS-T SLM, του παθητικού ραντάρ Twinvis. Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας η Hensoldt θα υποστηρίξει την ολοκλήρωση και τη δοκιμή του ραντάρ στο σύστημα. Σήμερα, μιας από τις επιλογές ραντάρ, για τα IRIS-T SLM, είναι το ενεργητικό ραντάρ πολλαπλών ρόλων TRML-4D, τεχνολογίας AESA, της Hensoldt μέγιστης εμβέλειας έρευνας 250 χιλιομέτρων και μέγιστης εμβέλειας ανίχνευσης 120+ χιλιομέτρων (για αεροσκάφη) ή 60+ χιλιομέτρων (για υπερηχητικούς πυραύλους).
Το Twinvis είναι τρισδιάστατο ραντάρ και παρέχει κάλυψη σ’ ολόκληρο το τόξο των 360ο. Η μέγιστη εμβέλεια έρευνας είναι τα 250 χιλιόμετρα με ακρίβεια 300-500 μέτρων στη μέγιστη εμβέλεια. Το αντιαεροπορικό σύστημα IRIS-T SL έχει αναπτυχθεί σε δύο εκδόσεις: Μικρού βεληνεκούς (SLS) και μέσου βεληνεκούς (SLM). Και οι δύο εκδόσεις χρησιμοποιούν το βλήμα IRIS-T, ωστόσο το SLS έχει μέγιστο βεληνεκές 12 χιλιόμετρα και ύψος εμπλοκής 8 χιλιόμετρα, ενώ το SLM έχει μέγιστο βεληνεκές 40 χιλιόμετρα και ύψος εμπλοκή 20 χιλιόμετρα. Και στις δύο εκδόσεις μια τυπική πυροβολαρχία IRIS-T SL αποτελείται από τους εκτοξευτές, ένα ραντάρ πολλαπλού ρόλου και ένα κέντρο διοίκησης και ελέγχου.
Υπενθυμίζουμε ότι οι επιχειρησιακές δοκιμές του IRIS-T SLM ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στα τέλη του 2021, ενώ στις αρχές Δεκεμβρίου του 2020 η Diehl παρουσίασε την έκδοση Mk.3 του IRIS-T-SLS, με όχημα Eagle (6 x 6) και δυνατότητα επιλογής ραντάρ του σουηδικού Giraffe-1X της Saab και του Spexer της Hensoldt. Να σημειωθεί ότι η ενσωμάτωση του Twinvis δεν ακυρώνει το TRML-4D, αλλά το συμπληρώνει, για όσους επιθυμούν να έχουν στη διάθεση τους ένα παθητικό σύστημα εντοπισμού. Εναλλακτικά, μπορεί να επιλεγεί ένα από τα δύο ραντάρ. Ωστόσο, η χρήση παθητικού ραντάρ αυξάνει την ασφάλεια του συστήματος, καθώς οι εκπομπές τους δεν μπορούν να εντοπιστούν από τα εχθρικά συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου.