Η δράση των τουρκικών UAV’s τόσο στο Αιγαίο όσο και στη Θράκη εντείνεται και διογκώνεται. Τα τουρκικά UAV’s αποτελούν πλατφόρμες συλλογής πληροφοριών εν καιρώ ειρήνης και στοχοποίησης σε καιρό πολέμου. Ο εντοπισμός τους, απόρροια του μικρού ηλεκτρομαγνητικού ίχνους (RCS) καθίσταται μια δυσχερής υπόθεσης.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η αντιμετώπιση των τουρκικών UAV’s σε περίοδο σύρραξης προϋποθέτει την έγκαιρη εξουδετέρωση των βάσεων τους και των συστημάτων διοίκησης και ελέγχου. Οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις δεν θα κληθούν να δράσουν πολεμώντας τα τουρκικά UAV’s όταν αυτά είναι άνωθεν περιοχών ενδιαφέροντος αλλά προτού αυτά τα UAV’s επιχειρούν εκεί.

Αποτελεί εθνική αδήριτη ανάγκη η αναβάθμιση των δυνατοτήτων του Συστήματος Αεροπορικού Ελέγχου (ΣΑΕ). Στη παρούσα ανάλυση θα επικεντρωθούμε σε ένα σύστημα ιδιαίτερα ενδιαφέρον για τον Ελληνικό Στρατό (ΕΣ) και συγκεκριμένα το Αντιαεροπορικό Πυροβολικό. Ένα σύστημα πολλαπλασιαστή ισχύος για τις μονάδες του Αντιαεροπορικού Πυροβολικού τόσο στο Αιγαίο όσο και τη Θράκη.

Ειδικά, για το Αιγαίο το παρακάτω σύστημα είναι πολύ χρήσιμο στις μικρές νήσους όπου εδρεύουν οι Διοικήσεις Άμυνας Νήσου (ΔΑΝ). Τόσο στα μεγάλα όσο και στα μικρά νησιά το σύστημα μπορεί να αποδώσει ποικιλοτρόπως αφενός ως πλατφόρμα εντοπισμού εναέριων στόχων και αφετέρου ως σύστημα εύρεσης βολών όπλων καμπύλης τροχιάς από τα παράλια, πληροφορίες οι οποίες μπορούν να προωθηθούν στα ανώτερα κλιμάκια διοίκησης και ακολούθως να λάβουν χώρα βολές εξουδετέρωσης των οπλικών συστημάτων που βάλουν κατά της νήσου (μικρής ή μεγάλης).

Ξεχωρίσαμε το Giraffe-1X για την τακτική του ευελιξία καθώς και την αξιοπιστία της SAAB στον τομέα των ηλεκτρονικών και αισθητήρων γεγονός που αποτυπώνεται από την άριστη εικόνα που αφήνουν καθημερινά τα ιπτάμενα ραντάρ της ΠΑ. Επαναλαμβάνουμε, πως το σύστημα θεωρούμε πως καλύτερη εφαρμογή στον ΕΣ και συγκεκριμένα στο Πυροβολικό.

Κάλλιστα μπορεί να διασυνδεθεί στο ΣΑΕ μέσω τακτικών ζεύξεων (Link 16). Είναι μικρό, ευέλικτο και στοχοποιείται δύσκολα αφού διαρκώς μπορεί να αλλάζει θέση και να επιχειρεί σε καθεστώς ελεγχόμενων εκπομπών ανάλογα της τακτικής κατάστασης. Δεν υποκαθιστά τα ραντάρ αντιπυροβολικού αλλά τα συμπληρώνει και κυρίως αφορά όπως αναφέραμε παραπάνω μονάδες αντιαεροπορικού πυροβολικού και όχι πυροβολικού μάχης. Σε μικρά νησιά όμως και ιδίως στις ΔΑΝ αποτελεί ένα ιδανικό σύστημα. Σήμερα, οι μονάδες αντιαεροπορικού πυροβολικού του ΕΣ στις κύριες νήσους αξιοποιούν τα ραντάρ Kasta 2 E-1 και P-19. Το ραντάρ έρευνας P-19 είναι 2D ραντάρ κατηγορίας UHF και αποτελείται από δύο οχήματα εκ των οποίων ένα είναι το όχημα κεραιών και ένα φέρει τον κλωβό του ραντάρ. Το ραντάρ έρευνας Kasta E-1 συγκροτείται και αυτό από δύο οχήματα με το πρώτο να φέρει το όχημα κεραιών και το δεύτερο τον κλωβό ραντάρ.

Το σοβιετικής προέλευσης ραντάρ έρευνας P-19. Λειτουργεί στη C Band (800-860 MHZ) με ρυθμό περιστροφής των 6 ή 12 στροφών/λεπτό και έχει μέγιστη εμβέλεια 150 χιλιόμετρα.
Tο ραντάρ έρευνας Kasta 2 E-1.

Για τις μονάδες του ΣΑΕ (Σταθμοί Αναφοράς και Μοίρες Σταθμών Ελέγχου και Προειδοποίησης) προτείνονται ραντάρ μεγαλύτερων δυνατοτήτων (κυρίως εμβέλειας).

Το Giraffe-1X είναι ένα τρισδιάστατο (3D) ραντάρ πολλαπλού ρόλου, μέγιστης εμβέλειας 80 χιλιομέτρων, μέλος της οικογενείας ραντάρ Giraffe της σουηδικής Saab (εκτός του Giraffe-1X η Saab έχει αναπτύξει τα Giraffe-4A και Giraffe AMB). Πρόκειται για ένα μικρό, ελαφρύ ραντάρ, υψηλών επιδόσεων, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει είτε ως ανεξάρτητο στοιχείο, είτε εντός ενός ολοκληρωμένου δικτύου αντιαεροπορικής άμυνας (καλύπτει όλο το τόξο των 360ο).

Το ολικό του βάρος είναι μόλις 150 κιλά, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να ενσωματωθεί σε ελαφρές πλατφόρμες, όπως τακτικά οχήματα και ελαφρά σκάφη, ενώ μπορεί να εγκατασταθεί επί του εδάφους σε μόνιμη θέση. Μια εξίσου σημαντική παράμετρος είναι η ικανότητα του Giraffe-1X να εντοπίζει μικρά μη-επανδρωμένα αεροχήματα (UAV) σε αποστάσεις έως και 4 χιλιόμετρα.

Εκτός από την ικανότητα ελέγχου και επιτήρησης αέρος και εντοπισμού UAV το Giraffe-1X μπορεί να εντοπίσει και επερχόμενες απειλές όπως οι ρουκέτες, τα βλήματα πυροβολικού και τα βλήματα όλμων. Δηλαδή λειτουργεί και ως σύστημα C-RAM (Counter-Rocket, Artillery and Mortar). Οι ικανότητες αυτές, στο σύνολο τους, είναι που του αποδίδουν το χαρακτηρισμό «ραντάρ πολλαπλού ρόλου» και ως τέτοιο λειτουργεί επικουρικά των ραντάρ μεγαλύτερης εμβέλειας, σε ρόλο κάλυψης νεκρών τομέων ή ως ραντάρ προωθημένων θέσεων.

Σε κάθε περίπτωση είναι μια εξαιρετική λύση αντιαεροπορικής άμυνας, αντιμετώπισης UAV και άλλων απειλών. Η συμπαγής κατασκευή του επιτρέπει την εύκολη υποστήριξης και συντήρησης του, μειώνοντας έτσι τα λειτουργικά κόστη. Το χαμηλό βάρος, σε συνδυασμό με τη μικρή απαίτηση κατανάλωσης ενέργειας το καθιστούν ένα σύστημα εύκολο στην εγκατάσταση του, ανάλογα με τις προθέσεις και τις ανάγκες του εκάστοτε πελάτη: Επί τακτικού οχήματος ως αυτοκινούμενο σύστημα επιτήρησης διαφορετικών τομέων τη φορά ή επί βάσης στο έδαφος για μόνιμο έλεγχο και επιτήρησης ενός κρίσιμου τομέα.

Επίσης μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί στο υπάρχον σύστημα διοίκησης και ελέγχου. Ως σύστημα πολλαπλού ρόλου συμβάλει στην επίγνωση της τακτικής κατάστασης στον αέρα και παρέχει στα κλιμάκια διοίκησης άμεσες και ακριβείς πληροφορίες για τις επερχόμενες απειλές. Έτσι ο εκάστοτε διοικητής μπορεί να αποφασίσει ορθά και γρήγορα και να αντιμετωπίσει την επερχόμενη απειλή με τον κατάλληλο τρόπο.

Ο χειριστής του ραντάρ έχει την επιλογή λειτουργίας είτε εκ του σύνεγγυς, είτε από απόσταση. Η λειτουργία από απόσταση προσφέρει περισσότερη ασφάλεια στον χειριστή δεδομένου ότι η προσβολή των επίγειων ραντάρ επιτήρησης αποτελεί κύρια προτεραιότητα των εχθρικών δυνάμεων. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι πολλαπλές λειτουργίες που έχει το Giraffe-1X δεν επηρεάζουν η μια την άλλη, δηλαδή η ταυτόχρονη λειτουργία ως ραντάρ επιτήρησης αέρος, εντοπισμού UAV και επερχόμενων απειλών από ρουκέτες, βλήματα πυροβολικού και όλμων, δεν επηρεάζει τις επιδόσεις του σε κανένα από τα προαναφερθέντα πεδία.

Εκτός της έρευνας, το ραντάρ έχει και τη δυνατότητα αυτόματης ανίχνευσης στόχων, όπως αεροσκάφη, ελικόπτερα, ρουκέτες, βλήματα, UAV, ακόμα και σε περιβάλλον έντονων αντανακλάσεων. Ένας ολοκληρωμένος κύκλος έρευνας του Giraffe-1X διαρκεί μόλις ένα (1) δευτερόλεπτο. Το Giraffe-1X μπορεί να ενσωματώσει και ικανότητα έρευνας της επιφάνειας της θάλασσας, αλλά και ικανότητα Sense & Warn (λειτουργία κατά την οποία το ραντάρ συνδυάζει δεδομένα από διάφορους αισθητήρες και παρέχει υπηρεσίες αυτόματου εντοπισμού και κατηγοριοποίησης απειλών).

Επίσης, μέσω συστήματος ζεύξης δεδομένων μπορεί να διαβιβάσει δεδομένα και εικόνα τακτικής κατάστασης σε άλλα φίλια μέσα και/ή σε ανώτερα κλιμάκια διοίκησης. Όπως προαναφέραμε, ιδιαίτερα σημαντική είναι η ικανότητα του Giraffe-1X να εντοπίζει μικρά, χαμηλά ιπτάμενα και αργά κινούμενα UAV. Αυτό είναι δυνατό μέσω της λειτουργίας ELSS (Enhanced Low, Slow and Small).

Σύμφωνα με τη Saab το Giraffe-1X μπορεί να εντοπίσει UAV μεγέθους χαρτόκουτου γάλακτος και να το ξεχωρίσει ανάμεσα από ένα σμήνος πουλιών ίδιου, μεγαλύτερου ή μικρότερου μεγέθους. Εκτός από τη στρατιωτική χρήση, ο εντοπισμός UAV είναι εξίσου σημαντικός και για πολιτική χρήση, όπως είναι η ασφάλεια πτήσεων (σε αεροδρόμια), η ασφάλεια κρίσιμων βιομηχανικών, ενεργειακών και οικονομικών μονάδων και η ασφάλεια στρατηγικής σημασίας συγκοινωνιακών κόμβων και λιμένων.

Επίσης ενδείκνυται για την προστασία στρατιωτικών, αεροπορικών και ναυτικών βάσεων. Ωστόσο, θα πρέπει να επισημανθεί ότι ο εντοπισμός είναι το ένα σκέλος της αντιμετώπισης των UAV. Το άλλο σκέλος είναι η αναχαίτιση τους. Το Giraffe-1X παρέχει το σκέλος του εντοπισμού, ενώ για το σκέλος της αναχαίτισης θα πρέπει να υπάρχει αντίστοιχο μέσο κατάρριψης.

Υπενθυμίζουμε ότι η γερμανική Diehl ανακοίνωσε, στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου, ότι αναπτύσσει τη βελτιωμένη έκδοση Mk.3 του αυτοκινούμενου αντιαεροπορικού συστήματος IRIS-T-SLS, ως μια ολοκληρωμένη λύση αντιαεροπορικής άμυνας μικρού βεληνεκούς. Η νέα έκδοση συνδυάζει το όχημα Eagle (6 x 6) της General Dynamics European Land Systems, το ραντάρ Giraffe-1X (υπάρχει και η επιλογή του Spexer της γερμανικής Hensoldt) και το βλήμα IRIS-T υπέρυθρης καθοδήγησης.

Comments

  1. το IRIS-T-SLS πάει πέταξε, έχει αλλάξει όνομα, το λένε HİSAR-A.
    Το πουλησε η Dehl στον τουρκο … 70% γερμανικό και 30% τουρκικα parts.
    Εκτός αν πάρουμε σύστημα που ο τούρκος ειναι σε θέση να το φτιάχνει (και να γνωρίζει απ εξω και ανακατωτα πως θα το τζαμαρει).
    Το smart-S το ίδιο.

    παμε παρακατω.

  2. Αυτό μάλιστα!!
    Αν είναι οικονομικό και με δεδομένο ότι μπαίνει σε νορμάλ οχήματα, θα αναβαθμίσει κατακόρυφα την επιβιωσημότητα του συστήματος επιτήρησης των νησιών και την παραμεθόριων περιοχών!!!

    Όλοι ξέρουμε ότι σταθεροί ή ήμισταθεροι σταθμοί εκατέρωθεν των μικρασιατικών ακτών, θα γίνουν γήπεδα μέσα στα πρώτα 30 λεπτά μιας γενικής σύγκρουσης, οπότε η δυνατότητα άμεσης μετακίνησης και απόκρυψης

    1. Aν τα πράγματα είναι έτσι όπως λένε, μάλλον θα υπάρχουν στο εγγύς μέλλον άφθονα Μ1117, κι όχι όλα εξοπλισμένα, οπότε κάποια δεν θα είναι άσχημο να τροποποιηθούν και για τέτοιο σκοπό.

  3. Ορθη η επιλογη σας να εστιασετε σε ενα τοσο πιεστικο προβλημα. Το συστημα που περιγραφετε εχει ενδιαφερον, παρολα αυτα θα ηταν χρησιμες καποιες ακομη διευκρινησεις: ποσο μικρο η μεγαλο ειναι το μη επανδρωμενο οχημα που εντοπιζει στα 4 χλμ? Δεδομενου του βεληνεκους των τουρκικων βληματων (περι τα 8 χλμ) δεν παρεχεται καμια προστασια οταν μιλαμε για μεγεθος TB2. Απο την αλλη, το μεγεθος και η μεγαλη διασπορα των νησων- μικρονησων (επανδρωμενων) ανεβαζει τον αριθμο των σταθμων ρανταρ που θα πρεπει να αγοραστουν, καθως και του προσωπικου που θα τα χειριζεται. Κατανοω οτι δεν χρειαζεται να λειτουργουν ολα απο τωρα, αλλα το εκπαιδευμενο προσωπικο (2 βαρδιες τουλαχιστον Χ σταθμους ρανταρ) ειναι εκ των ουκ ανευ. Η λειτουργια CRAM μπορει να παρεξει μονο εγκαιρη προειδοποιηση, καθως ακομη και στην περιπτωση που μπορει να γινει καταδειξη (queing), δεν υφιστανται διασυνδεδεμενα οπλα τερματικης καταστροφης (πυροβολα ηλεκτρονικα κατευθυνομενα) που να μπορουν να πληξουν εισερχομενα βληματα. Πιθανα θα μπορουσαν οι ελληνικες βιομηχανιες να αναπτυξουν συστημα ηλεκτρονικης κατευθυνσης των διαθεσιμων πυρλων Ραινμεταλ τα οποια θα συμπληρωνουν τα υπαρχοντα οπλα ASRAD. Φυσικα για βαλλιστικα βληματα, πχ BORA, Yildirim, Toros, ουτε λογος καθως λογω τροχιας και ταχυτητας καθοδου η αποτελεσματικη καταστροφη τους στον αερα ειναι σχεδον αδυνατη, χωρις PATRIOT. Επιπροσθετα υπαρχει παντα το θεμα της διευκρινησης. Εαν οι προσπαθειες μας για αποκτηση ικανου αριθμου UAV – drone, ευοδωθουν τοτε θα μιλαμε για ενα περιβαλον που θα επιχειρουν τα φιλια συστηματα του ΣΞ, του ΠΝ, της ΠΑ, πιθανα αλλα ιπταμενα μεσα (Ε/Π), ακομη και τα Τ-6 που μπορει να αναλαβουν καποιο ρολο εναντιον των ΜΕΑ. Η διευκρινηση φιλιων και εχθρικων ΜΕΑ, χωρις IFF, θα απαιτησει αποτελεσματικες διαδικασιες. Η αποψη μου ειναι οτι σαφως χρειαζονται τα καταλληλα εργαλεια, αλλα η αντιμετωπιση του προβληματος απαιτει οργανωμενο συστημα ετσι ωστε η οποιαδηποτε επενδυση να καταστει αποδοτικη και με ουσιαστικο αποτελεσμα. Τελος υπαρχει καποια ενδειξη για το υψος της τιμης ανα συστημα?

    1. Λόγω διαφορετικών ειδών απειλών, ευνόητο είναι ότι απαιτούνται τουλάχιστον 3 επίπεδα εντοπισμού-έρευνας.
      Σε πρώτο λοιπόν επίπεδο, αυτό το ραντάρ είναι εξαιρετικό.
      Το ότι δεν αρκεί μόνο του, δεν αρκεί. Αλλά στο πλέγμα των ραντάρ που απαιτούνται, είναι απαραίτητα.
      Παλαιότερα σε μια έρευνα αγοράς που είχα κάνει, είχα βρει μια τιμή του περί τα 15 εκ/μονάδα (η τιμή μονάδας όμως πέφτει ανάλογα τη διαπραγμάτευση και την παραγγελία). Εάν λάβουμε υπ’ όψιν ότι έχουν έναν κύκλο επιτήρησης ακτίνας 80 χλμ. ή διαμέτρου 160χλμ, με 12 μονάδες καλύπτουμε όλο το χώρο που θέλουμε στα ανατολικά μας σύνορα (Κρήτη-Δωδεκάνησα έως και τον Έβρο).
      Ιδανικά, εάν συνδυάσεις ανά δύο και ένα Giraffe 4A, αυξάνεται κατά πολύ και θεαματικά η εμβέλεια και η ακρίβεια του εντοπισμού. Μην ξεχνάμε ότι το P-19 που έχουμε είναι 10ετίας 70 (μεγαλύτερης εμβέλειας βέβαια) και το Kasta τα έχει και αυτό τα χρονάκια του, ενώ και τα δύο είναι και ογκώδη και απαιτούν δύο και τρία οχήματα για να λειτουργήσουν.
      Δεν το βλέπω βέβαια, αλλά θα ήταν ευχής έργο το συγκεκριμένο.

        1. Aποστάσεις έως και 4 χιλιόμετρα;
          Πολύ λίγο μου φαίνετε αν δούμε το ύψος και τις αποστάσεις που μπορούν να επιχειρούν τα τουρκικα ucαν .
          Αν δηλ. στα 8 χιλιόμετρα ρίξουν mam-l , πως μπορούμε να τα αντιμετωπίσουμε;
          Πρέπει να πάμε σε συνεργασία και συμπαραγωγή ( Γαλλία, Ισραήλ, Σουηδία κτλ.)
          συστημάτων που μπορούν κάτι παραπάνω.

  4. Εαν οι δυνατοτητες του συστηματος ανταποκρινονται στην πραγματικοτητα τοτε ακουγεται πολυ καλο και μπορει να δωσει πολλες λυσεις στην αμυνα νησιων.
    Βεβαιως απαιτουνται καποιες προσαρμογες επι οχηματων πχ Μ117 οπως προαναφερθηκε.
    Επισης και η αναπτυξη νεων η βελτιωση υπαρχοντων Α/Α(πχASRAD κλπ) ειναι δυνατη.
    Εκτιμω οτι υπαρχουν διαδικασιες και εμπειρια απο τα Στρατιωτικα τουλαχιστον εργοστασια αρκει να υπαρξει βουληση και η απαραιτητη χρηματοδοτηση( οπως εγιναν επιτυχημενες μετατροπες σε ΛΕΟΝΙΔΑΣ, ΒΜΡ-1, M113 με προσθηκες διαφορων πυροβολων).

  5. Αν υπάρχει ενδιαφέρον για κατάρριψη UAV, ελικοπτέρων, καταστροφή αποβατικών δυνάμεων κλπ., οι γερμανοί έχουν μεγάλο αριθμό Gepard που τα δίνουν σε τιμή σκότωμα (200 χιλ, τελευταία φορά που είδα κάτι γι’αυτά). Και στα δύο το τρίτο δώρο.
    Πήγμα ίδιο με το Λέοπαρντ και ικανοποιητικό ραντάρ για τη δουλειά που τα θέλουμε.
    Αν θέλουμε να κάνουμε κάτι για τα προβλήματα που παρουσιάζονται, με τον περιορισμένο προϋπολογισμό που έχουμε.
    https://tanks-encyclopedia.com/coldwar/bundeswehr/flakpanzer-1-gepard

  6. Μια χαρά ραντάρ είναι, το βάζεις επάνω σε ένα φτηνό θωρακισμένο 6Χ6 με ένα πυροβόλο από F-4
    F-104, A-7 με μια κάμερα ημέρας νυχτός από σκάφη αναψυχής με δυο πυραύλους ΑΙΜ-9L
    και έναν εκτοξευτή ρουκετών και είσαι μια χαρά.

    Έχεις ένα φτηνό αντιεροπορικό σύστημα και ένα σύστημα επιτήρησης μαζί.
    Αν και το δικό μου τότε είχε πιο μικρό και πιο φτηνό ραντάρ και εδώ εννοούμε στον σχεδιασμό και
    τα πυροβόλα των F-104 G.
    Εναλλακτικά δεν είχε καθόλου ραντάρ μόνο IFF από παλιά αεροσκάφη και ασυρμάτους.

    1. Εχω την εντυπωση οτι τα συστηματα που περιγραφεις, απο πλευρας βαρους και ογκου, παροχης ισχυος, αλλα και της αναγκης για βασης (pedestal) με δυνατοτητα περιστροφης σε δυο αξονες, δυσκολα μπαινουν σε ενα οχημα. Προτεινεις κατ’ ουσιαν εναν συνδυασμο αυτοκινουμενου vulcan και chaparal τα οποια αναπτυχθηκαν στις ΗΠΑ τη δεκαετια 60, χωρις ομως ιδιαιτερη επιτυχια και συνεχεια. Πολυ δυσκολες στην εφαρμογη λυσεις, εκτιμω. Ακομη και το υπαρχον c-ram των ΗΠΑ με Phalanx χρειαζεται 8Χ8 η μεγαλυτερη πλατφορμα, χωρις και παλι να εντυπωσιαζει. Ιδανικο αλλα εξωτικα ακριβο θεωρω οτι ειναι το iron dome, το οποιο εξεταζεται και απο τους αμερικανους. Ας μην ξεχναμε οτι οι ισραηλινοι ειναι αυτοι που αντιμετωπισαν πρωτοι το θεμα αντιβληματικης προστασιας επιτυχως. Αυτο βεβαια αφορα ολοκληρο συστημα, εξαιρετικα υψηλου κοστους και οχι αμφιβολη προσπαθεια συνδυασμου ετερολκητων απαρτιων. Δεν απορριπτω την τελευταια, αλλα εχω σοβαρες αμφιβολιες.

    2. Εχω την εντυπωση οτι τα συστηματα που περιγραφεις, απο πλευρας βαρους και ογκου, παροχης ισχυος, αλλα και της αναγκης για βασης (pedestal) με δυνατοτητα περιστροφης σε δυο αξονες, δυσκολα μπαινουν σε ενα οχημα. Προτεινεις κατ’ ουσιαν εναν συνδυασμο αυτοκινουμενου vulcan και chaparal τα οποια αναπτυχθηκαν στις ΗΠΑ τη δεκαετια 60, χωρις ομως ιδιαιτερη επιτυχια και συνεχεια. Πολυ δυσκολες στην εφαρμογη λυσεις, εκτιμω. Ακομη και το υπαρχον c-ram των ΗΠΑ με Phalanx χρειαζεται 8Χ8 η μεγαλυτερη πλατφορμα, χωρις και παλι να εντυπωσιαζει. Ιδανικο αλλα εξωτικα ακριβο θεωρω οτι ειναι το iron dome, το οποιο εξεταζεται και απο τους αμερικανους. Ας μην ξεχναμε οτι οι ισραηλινοι ειναι αυτοι που αντιμετωπισαν πρωτοι το θεμα αντιβληματικης προστασιας επιτυχως. Αυτο βεβαια αφορα ολοκληρο συστημα, εξαιρετικα υψηλου κοστους και οχι αμφιβολη προσπαθεια συνδυασμου ετερολκητων απαρτιων. Δεν απορριπτω την τελευταια, αλλα εχω σοβαρες αμφιβολιες. Παρολα αυτα, και για να μην εφελκυω τα σχολια εκτος θεματος, το κυριο εξεταζομενο προβλημα ειναι τα UCAV-drones και οχι οι δυνατοτητες c-ram.

      1. Αγαπητέ παλιέ μου φίλε ένα ημιφορτηγό 6Χ6 με αντοχή τους 8 τόνους είναι μια χαρά.

        Στην διπλή καμπίνα επάνω μπαίνει το ραντάρ.

        Πίσω στην καρότσα που είναι λεία ίσια εκεί μπαίνει ο ιστός που στην μια μεριά έχει
        το πυροβόλο 6Χ20 χιλιοστών και δεξιά δυο φορείς για δυο πυραύλους των ΑΙΜ-9 L.

        Για να βάλεις της ρουκέτες απλά δεν βάζεις τον ένα πύραυλο.
        Το βάρος είναι ίσο και κατανεμημένο ομοιόμορφα.

        Απαραιτήτως πρέπει να υπάρχουν σταθεροποιητές στα πλάγια για να παραμένει
        η καρότσα σε ίση θέση.

        Η αρχική ιδέα ήταν καθόλου ραντάρ τότε σήμερα όμως το βάρος έχει φτάσει
        στο 50% και ο όγκος στο 65% γιατί δεν μπορείς να μειώσεις την κεραία.
        Το κόστος όμως έχει φτάσει στο 35% που είναι και το πιο σημαντικό.

  7. 1) Απορία, κάτω από την μία φωτό αναφέρει ότι το σημερινό σύστημα που χρησιμοποιεί ο ΕΣ έχει εμβέλεια 150 χλμ, και το Giraffe 80. Περίεργο μου φαίνεται

    2) Απορία: όταν λέμε ότι βλέπει και μικρά drones πχ έστω στα 10χλμ, το σύστημα που φαίνεται στην κεντρική φωτό επί φορτηγού και δίπλα να είναι το δάσος, αν το drone πετά κοντά στις κορυφές των δέντρων σιγά μην το δει από τα 10χλμ, αφού είναι πιο χαμηλά από τις κορυφές δέντρων, όπερ νομίζω ότι θα το δει λίγο πριν καταστραφεί από το drone

    3) Αφού τα μοντέρνα μεγαλοραντάρ βλέπουν μπαλάκι του γκολφ στα 300 χλμ, γιατί να μην έχουμε λίγα τέτοια σε καίρια ψηλά σημεία (3-4 υψηλότερες βουνοκορυφές) και σε συνδυασμό με τα ιπτάμενα ραντάρ και P-3 και κλείσουν εντελώς τον χώρο και να μεταδίδουν εικόνα στους σχηματισμούς του ΣΞ που είναι σε κίνδυνο, ώστε αυτοί να έχουν μόνο τους πυραύλους/αντίμετρα μόνο αντί να κουβαλάει και το ραντάρ? Το μόνο που θα τους νοιάζει είναι να είναι συνέχεια όλοι συνδεδεμένοι στο grid. Αντί να πάρουμε 30 Girafe θα ήταν πιο βολικό νομίζω να πάμε σε άλλη λύση

    4) Πολύς λόγος γίνεται για ΑΑ συστήματα, μέσης και βραχείας εμβέλειας, ραντάρ κτλ. Όπως έδειξε η εμπειρία της Αρμενίας, τα loitering munitions και τα Harpy (ή αντίστοιχα) σε συνδυασμό με τα drones, τα θέρισαν όλα καθώς τα εντοπίζανε από την εκπομπή σήματός τους. Δεν θα έπρεπε να δούμε σοβαρά το θέμα δολωμάτων/αντιμέτρων? Δεν θεωρώ ότι θα ήταν ακριβή επένδυση αλλά θα ήταν πολύ αποδοτική. Θυμάμαι από την Σερβία πριν 20+ χρόνια, είχαν ξυλώσει συστήματα ραντάρ από αποσυρμένα αεροπλάνα και τα τοποθετούσαν σαν δολώματα σε διάφορα σημεία, όταν ερχόταν ο πύραυλος αντιραντάρ ή όποτε εξέπεμπε το ραντάρ, εξέπεμπαν και αυτά για να παραπλάνήσουν. Εμείς έχουμε ένα σκασμό αεροπλάνα που αποσύρθηκαν, έχουμε κάνει κάτι τέτοιο?

  8. Πλάκα μου κάνεις έτσι με αυτά που γράφεις;

    Της απαντήσεις της ξέρεις όλες μια προς μια.

    1) διαφορετικό ογκώδες σύστημα.

    2) δεν το βλέπει αλλά εμείς έχουμε θάλασσα.

    3) δεν γίνετε μόνο με τα μεγάλα ραντάρ τα κενά είναι τεράστια.

    4) θα έπρεπε να είχαμε γεμίσει τον τόπο όχι μόνο με αυτά που λες που είναι εύκολο να γίνει
    αλλά και με ECM συστήματα παρεμβολών ραντάρ και ντρονς.

  9. Όταν αποφασίσουμε να σοβαρευτούμε και να αγοράζουμε ή να σχεδιάζουμε με σωστά κριτήρια τότε ξαναμιλάμε Η Saab έχει εξαιρετικά προϊόντα αλλά …δυστυχώς δεν μας κάνουν!!!!

  10. Κύριε Νικήτα πότε η ελληνική πολιτική ηγεσία ενδιαφέρθηκε για φθηνά και αξιόπιστα συστήματα που μπορούν να καλύψουν κενά και να κάνουν την διαφορά? Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να δίνουν δις για πλατφόρμες με σκοπό να αγοράσουν επιρροή. Εάν τελικά καταλήξουν και στις mmsc για το Π.Ν. τότε αυτό θα ισχύει 100%. Εάν υπήρχε πραγματικό ενδιαφέρον, το giraffe θα είχε ήδη αποκτηθεί, όπως και το spike nlos, οι spice, τα μτχ mlrs,οι τορπίλες για τα 214, uav, anti uav, περισσότερες μονάδες α/κ 155/52 και μια σειρά άλλων συστημάτων που μου διαφεύγουν. Επίσης όταν αγοράζουν πλατφόρμες, να το κάνουν στις ποσότητες που πρέπει και με τα όπλα που πρέπει. Δεν αρκούν τα 18 rafale, ούτε οι 4 φρεγάτες, όπως δεν αρκούν τα 24 pzh ή τα 24 Apache. Και τα rafale πρέπει να φέρουν και scalp και meteor και mica και exocet και hammer και στις ποσότητες που πρέπει.

  11. Η SAAB ειναι μια εξαιρετικη εταιρεια το συγκεκριμενο ομως συστημα αφορα ελαφρα θεατρα σοιχειρησεων και σε καμια περιπτωση το θεατρο του Αιγαιου και συγκεκριμενα των Μικρασιατικων παραλιων οπου θα χαρακτηριζεται απο ισχυρα πλεγματα αρνησης/προστασιας περιοχης.

    Εξαλλου δεν γινεται λογος καν για εντοπισμο των Bayraktar & Akinzi τα οοια θα εχουν ηδη εξαπολισει τους πυραυλους πολυπριν μπουν στην εμβελεια των συγκεκριμενων ρανταρ.

    Ας κοιταξουμε πως θα εμπλεξουμε την Saab στην αναβαθμιση του συνολικου πακετουτων ΜΕΚΟ και ας δωσουμε μια σοβαρη παραγγελια στους Σερβους για πολυστατικα και παθητικα ρανταρ και κλεισαμε ταυτοχρονα με μια σιβαρη αναβαθμιση των OSA (δυσκολο) και των TOR M1.

  12. εμεις στο νεο ελληνοφωνο κρατος ΔΕΝ θελουμε ειδικα συστηματα ΣΑΕ, Ελληνικης σχεδιασης, Ελληνικης κατασκευης με Ελληνικο λογισμικο κι δικτυακη διακδλαδικη Ασφαλεια.

    ΟΧΙ.

    Εμεις θελουμε ΜΟΝΟ συστημα ξενων, απο Ισραηλ, απο Γερμαναι κι απο αλλα δολια κρατη …..

    https://www.onalert.gr/eksoplismoi/Yperoplo_sxediasmeno_apo_Ellhnesmenei_sta_syrtarialogo_symferonton/85475/
    » Ελληνικό σύστημα «παθητικών ραντάρ»! Σούπερ όπλο 5 Ελλήνων στα συρτάρια χωρίς εξήγηση.

    Πέντε Έλληνες επιστήμονες έχουν ανακαλύψει ένα σούπερ-όπλο που η χρήση του από τις ελληνικές ΕΔ θα αποτελούσε ανεκτίμητης αξίας “πολλαλασιαστή ισχύος”! Η παρουσίαση του “όπλου” έχει ενθουσιάσει δύο υπουργούς Άμυνας και τρεις Α/ΓΕΕΘΑ,που έχουν χαρακτηρίσει το πρόγραμμα “άκρως απόρρητο”. Κι όμως τίποτα δεν προχωρά,γιατί απ ΄ότι φαίνεται η ανακάλυψη των Ελλήνων “χαλάει τη σούπα”,μεγάλων συμφερόντων, κολοσσών της παγκόσμιας αμυντικής βιομηχανίας!

    Σύμφωνα με δημοσίευμα της Real News το πρόγραμμα στο οποίο εδώ και μια πενταετία δουλεύουν πέντε επιστήμονες τους ΑΠΘ, έχει το χαρακτηρισμό άκρως απόρρητο. Μετά από πέντε χρόνια κοροϊδίας, ένας από τους επιστήμονες αποφάσισε να σπάσει τη σιωπή.

    2006: Μετά από μελέτες και σχεδιασμούς έξι ετών, η επιστημονική ομάδα υποβάλει αίτηση στον Ελληνικό Στρατό για να συμμετάσχει σε ερευνητικό πρόγραμμα για την κατασκευή και ανάπτυξη συστήματος CCIAS.Για να το πούμε απλά επρόκειτο για ένα δίκτυο “παθητικών” ραντάρ .
    Ποιες θα ήταν οι δυνατότητες αυτών των ραντάρ που είχαν σχεδιάσει;
    • “Βλέπουν” χωρίς να εκπέμπουν -άρα και χωρίς να εντοπίζονται- σε εμβέλεια 400 χλμ!

    •Εντοπίζουν ελικόπτερα και αεροσκάφη ακόμη και “υπό καθλική ηλεκτρονική σίγαση”,δηλαδή χωρίς τα ραντάρ τους να εκπέμπουν.

    •Εντοπίζουν αεροσκάφη τεχνολογίας stealth και σε πραγματικό χρόνο τις απογειώσεις μαχητικών αεροσκαφών από εχθρικές βάσεις.

    •Επιτηρούν παθητικά βραχονησίδες

    •Κόστος; 25 έως 30 τέτοιοι σταθμοί, από τον Έβρο έως της Κρήτη θα κόστιζαν όσο ένας σταθμός παρεμφερούς συστήματος ,αγορασμένου από το εξωτερικό!!!

    Υπερβολές θα πείτε όλα αυτά. Όμως η αξιολόγηση της ανακάλυψης των πέντε επιστημόνων από τη στρατιωτική ηγεσία άλλα δείχνει. Και δεν μιλάμε για μία μόνο αξιολόγηση. 15 ταξίδια στην Αθήνα έκαναν οι επιστήμονες και σ΄ όλα ελάμβαναν διθυραμβικά σχόλια για την ανακάλυψή τους!

    Πρώτη παρουσίαση ενώπιων 60 Επιτελών.

    Το 2006 ΥΕΘΑ είναι ο Β.Μεϊμαράκης, Α/ΓΕΕΘΑ ο ναύαρχος Παναγιώτης Χηνοφώτης και Α/ΓΕΣ ο στρατηγός Δημήτρης Γράψας. Η επιστημονική ομάδα του ΑΠΘ κάνει τη πρώτη παρουσίαση του συστήματος ενώπιων 60 Επιτελών. Αμέσως μετά τη παρουσίαση χωρίς καμία αμφιβολία και δισταγμό, πολιτική και στρατιωτική ηγεσία δηλώνει ενθουσιασμένοι και καλεί τους επιστήμονες να προχωρήσουν τάχιστα.

    Ακολουθούν παρουσιάσεις σ΄ όλους τους Κλάδους και πείθονται ακόμη και οι πάντα δύσπιστοι αεροπόροι. Στις 13/02/2009 συνέρχεται το Συμβούλιο Αμυντικού Σχεδιασμού Προγραμματισμού (ΣΑΣΠ) και γνωμοδοτεί με 7-0 υπέρ της επιχειρησιακής αναγκαιότητας του συστήματος και εισηγείται την κατεπείγουσα εξέταση του ζητήματος από το Συμβούλιο Αρχηγών. Αρχηγός ΓΕΕΘΑ είναι πια ο στρατηγός Δ.Γράψας,ο οποίος ήταν μεγάλος υπέρμαχος της ανάπτυξης του ελληνικού συστήματος. Παραδόξως μέχρι την αποστρατεία του ,τον Αύγουστο του 2009,ο Αρχηγός δεν κατόρθωσε να βάλει στην αντζέντα του ΣΑΓΕ,αυτό το ζήτημα !

    Στο μεταξύ τρεις ξένες χώρες έχουν ενδιαφερθεί να χρηματοδοτήσουν το πρόγραμμα!
    Η ομάδα των πέντε δεν θέλει να το πουλήσει,αλλά δεν μπορεί και να μην θυμηθεί τα όσα είπε ένας έντιμος -όπως τον χαρακτηρίζουν οι ίδιοι- σμήναρχος σε μία από τις πολλές παρουσιάσεις που έκαναν στο Πεντάγωνο:
    Το σύστημα αυτό ,αν ποτέ κατασκευαστεί από τη πατρίδα μας,θα αποτελέσει την ληξιαρχική πράξη του αιφνίδιου θανάτου των απέναντι,αν μας επιτεθούν πρώτοι.Αλλά δεν πιστεύω ότι κάποτε θα υλοποιηθεί. Είναι πολύ μικρού κόστους. Έκανε λάθος η Ομάδα. Κάποιος πρέπει να τους πει ότι ζούμε στην Ελλάδα…” «

  13. Εμεις ακουμε καποια ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΑ παιδακια, που πλασαρουν τα ΝΤΕΝΕΚΕΔΑΚΙΑ απο τας αμερικας….

    Δεν πειραζει, γιατι ο καιρος ΕΧΕΙ γυρισματα !!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *