Σύμφωνα με δημοσιεύματα του διεθνούς τύπου η Ιορδανία, ενδιαφέρεται, χωρίς να έχει υπάρξει καμία οριστική απόφαση, για την αναβάθμιση των 50 Marder-1A3 που παραλαμβάνει από τη Γερμανία, στο πλαίσιο δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας. Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η Ιορδανία ενδιαφέρεται να αναβαθμίσει τα Marder-1A3 με το πακέτο CCV (Close Combat Vehicle), το οποίο αναπτύχθηκε το 2012.
Υπενθυμίζουμε, ότι τον Δεκέμβριο του 2017 η Γερμανική Κυβέρνηση ανάθεσε συμβόλαιο ύψους € 17 εκατομμυρίων στην Rheinmetall για την αναβάθμιση 25 τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης Marder-1A3 από τα αποθέματα της Bundeswehr, τα οποία προορίζονται για την Ιορδανία και αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2018. Πρόκειται για την τελευταία παρτίδα οχημάτων που θα παραλάβει η Ιορδανία. Το σχετικό πρόγραμμα αποφασίστηκε το 2016 και το ίδιο έτος η Ιορδανία παρέλαβε 16 οχήματα, ενώ στις αρχές του 2017 παρέλαβε άλλα εννέα. Με τα 25 που θα παραλάβει το 2018 θα ολοκληρωθεί το πρόγραμμα. Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας η Rheinmetall θα πρέπει να παραδώσει στην Ιορδανία 50 πλήρως επιχειρησιακά Marder-1A3 (ένα Μηχανοκίνητο Τάγμα Πεζικού) με βαφή στα χρώματα της ερήμου. Εκτός των Marder-1A3 η Ιορδανία θα παραλάβει και ποσότητα ανταλλακτικών, πυρομαχικών, εγχειριδίων χρήσης, εργαλεία τεχνικής υποστήριξης και υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Απ ότι φαίνεται η χρήση των οχημάτων έχει αφήσει στην Ιορδανία θετικές εντυπώσεις με αποτέλεσμα να υπάρχουν σκέψεις αναβάθμισης τους στο επίπεδο CCV και διατήρησης τους σε υπηρεσία, προς αντικατάσταση των 35 μη αναβαθμισμένων και παλαιών BMP-2, τα οποία διατηρεί σε υπηρεσία η Ιορδανία. Η πρόταση αναβάθμισης CCV εκσυγχρονίζει και αναβαθμίζει το Marder-1 στο κοντινότερο δυνατό επίπεδο, σε σχέση με τα τεθωρακισμένα οχήματα μάχης Puma και Lynx. Μάλιστα είναι μια από τις προτάσεις που εξετάζει και η Γερμανία για το δικό της πρόγραμμα αναβάθμισης 222 Marder-1A3.
Σήμερα η Γερμανία διατηρεί σε υπηρεσία 388 Marder-1A3, εκ των οποίων 321 είναι διαθέσιμα, δηλαδή είναι πλήρως επιχειρησιακά. Από τα 321 διαθέσιμα οχήματα τα 222 είναι σε ενεργό υπηρεσία, μαζί με 100 περίπου Puma, που έχει παραλάβει η Γερμανία, από τα 350 που θα παραλάβει συνολικά, ενώ τα 99 βρίσκονται σε καθεστώς εφεδρείας και αποθήκευσης (τα 67 μη-διαθέσιμα οχήματα βρίσκονται σε καθεστώς μακράς αποθήκευσης). Όμως, το 2012, για λόγους εξοικονόμησης δαπανών η Γερμανία αποφάσισε τη μείωση της προμήθειας, από τα 405 στα 350 Puma, την επιμήκυνση του χρονοδιαγράμματος παράδοσης και τη διάθεση προς πώληση των 166 μη-ενεργών Marder-1A3, που διατηρεί σε καθεστώς εφεδρείας και αποθήκευσης. Επίσης, αποφασίστηκε και η πώληση των 222 αναβαθμισμένων Marder-1A3, με την είσοδο σε υπηρεσία των Puma. Κατά συνέπεια, και προκειμένου να μην υπάρξει επιχειρησιακό κενό στο Γερμανικό Στρατό αποφασίστηκε η αναβάθμιση των 222 εν ενεργεία Marder-1A3.
Στη διαμόρφωση CCV το Marder ενσωματώνει επιπλέον θωράκιση APAM, στο σασί και τον πύργο, κάτι που του προφέρει απόλυτη προστασία από διατρητικά φυσίγγια διαμετρήματος 14,5 χιλιοστών και αυξημένο ποσοστό επιβίωσης από πλήγμα αντιαρματικών όπλων RPG. Το δάπεδο του οχήματος έχει ενισχυθεί, και αυτό, με αντιναρκική προστασία, η οποία το προστατεύει από νάρκες με εκρηκτική ισχύ ίση με 8 κιλά TNT. Το όχημα ενσωματώνει και ένα νέο ολοκληρωμένο σύστημα προστασίας από πυρηνικές, βιολογικές και χημικές απειλές. Τα καθίσματα των στρατιωτών είναι ενισχυμένης προστασίας, ποιο εργονομικά και σταθεροποιημένα στην οροφή της καμπίνας, όχι στο δάπεδο, δημιουργώντας έτσι επιπλέον αποθηκευτικό χώρο, κάτω από τα καθίσματα, για επιπλέον πυρομαχικά ή άλλα εφόδια.
Στην έκδοση μεταφοράς προσωπικού το Marder CCV είναι εφοδιασμένο με έναν τηλεχειριζόμενο πύργο με πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών, ενώ στην έκδοση μάχης το όχημα ενσωματώνει τον πύργο Lance, ο οποίος είναι εφοδιασμένος με ένα πυροβόλο των 30 χιλιοστών, με σύστημα σταθεροποίησης για βολές στην κίνηση, και με ένα συζυγές πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών. Επικουρικά, εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης, ο πύργος μπορεί να εφοδιαστεί και με έναν δίδυμο εκτοξευτή κατευθυνόμενων αντιαρματικών βλημάτων (για τα Puma, που φέρουν τον πύργο Lance, η Γερμανία έχει επιλέγει τα ισραηλινά Spike-LR μέγιστου βεληνεκούς 4,5 χιλιομέτρων).
Φυσικά το όχημα ενσωματώνει νέους αισθητήρες και σύστημα ελέγχου πυρός. Η μεταφορική του ικανότητα είναι της τάξεως των 10 ατόμων (οδηγός, πολυβολητής και μια Ομάδα Πεζικού των οκτώ ατόμων). Οι διαστάσεις του είναι (μήκος x πλάτος x ύψος) 6,9 μέτρα x 3,6 μέτρα x 3 μέτρα, ενώ το βάρος μάχης ανέρχεται στους 38 τόνους. Ενσωματώνει τον πετρελαιοκινητήρα MB 883 της MTU μέγιστης ισχύος 600-680 ίππων, ανάλογα με την έκδοση και αυτόματο σύστημα μετάδοσης της κίνησης. Επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 70 χιλιόμετρα την ώρα και μέγιστη εμβέλεια 500 χιλιόμετρα. Μπορεί να κινηθεί σε επιφάνεια με πλευρική κλίση 30%, με κάθετη κλίση 60%, ενώ μπορεί να περάσει κάθετο εμπόδιο ενός μέτρου, χαράκωμα μήκους 2,5 μέτρων και υδάτινο κάλυμμα βάθος 1,5 μέτρου.
Τα Marder-1A3 δεν είναι άγνωστα στην Ελλάδα, καθώς τρείς φορές στο παρελθόν είχε προταθεί, και απορριφθεί, η απόκτηση μεταχειρισμένων Marder-1A3 από τη Γερμανία. Η πρώτη πρόταση έγινε το 2007 και αφορούσε στην προμήθεια 320 Marder-1A3 με εκτοξευτές MILAN και απόθεμα πυρομαχικών με κόστος € 210 εκατομμύρια (προμήθεια και εργοστασιακή ανακατασκευή και αποκατάσταση). Η πρόταση αυτή εξετάστηκε, αλλά απορρίφθηκε το 2008 με το αιτιολογικό της επικείμενης προμήθειας νέων τεθωρακισμένων οχημάτων, που φυσικά δεν έγινε ποτέ.
Η δεύτερη πρόταση έγινε στις αρχές του 2010 και αφορούσε στην προμήθεια 422 Marder-1A3 με συνολικό κόστος € 276 εκατομμύρια (προμήθεια και εργοστασιακή ανακατασκευή και αποκατάσταση). Αλλά και αυτή η πρόταση απορρίφθηκε, λόγω κρίσης και αδυναμίας εξεύρεσης κονδυλίων. Η τρίτη και τελευταία πρόταση έγινε το 2015 για την προμήθεια 100 Marder-1A3 με κόστος € 50.000 ανά όχημα! Αλλά και πάλι δεν υπήρξε ανταπόκριση από την Ελλάδα.