Η Νότιος Κορέα ανακοίνωσε την απόφαση της να εφοδιάσει τα υπό προμήθεια άρματα μάχης K2 Black Panther με γερμανικής προέλευσης συστήματα μετάδοσης της κίνησης, λόγω της αδυναμίας ανάπτυξης εγχώριου συστήματος. Η απόφαση έρχεται μετά από προσπάθεια 15 ετών στον τομέα η οποία όμως δεν τελεσφόρησε και έτσι η χώρα στρέφεται στα συστήματα της γερμανικής RENK. Η απόφαση αφορά στα 50 υπό προμήθεια K2, τα οποία η χώρα θα παραλάβει μέχρι το 2023. Ο κινητήρας των αρμάτων θα είναι εγχώριος. Τα K2 σχεδιάστηκαν ως αντικαταστάτες των αρμάτων μάχης M-48 και K1. Τα πρώτα 100 K2 παραγγέλθηκαν το 2011 και ενσωματώνουν κινητήρες MTU 883 και σύστημα μετάδοσης κίνησης της RENK.

Το 2014 η Νότιος Κορέα ανακοίνωσε ότι ξεκινά το πρόγραμμα ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα ισχύος 1.500 ίππων και τον εξοπλισμό της δεύτερης παρτίδας των 100 K2. Η επιλογή γερμανικού συστήματος μετάδοσης της κίνησης έχει προεκτάσεις και στις προοπτικές εξαγωγής του K2 καθώς πλέον τις όποιες εξαγωγές θα πρέπει να εγκρίνει και η Γερμανία. Όπως είναι γνωστό το K2 αποτελεί τη βάση ανάπτυξης του τουρκικού Altay, το οποίο αντιμετωπίζει καθυστερήσεις λόγω της αδυναμίας εύρεσης κινητήρα και μετάδοσης της κίνησης. Αλλά και η Πολωνία έχει δείξει ενδιαφέρον για το K2 στο πλαίσιο της ανάπτυξης του δικού της άρματος μάχης.

Comments

  1. Άλλο ένα πρόβλημα στην κατασκευή του Αλταυ καθώς θα πρέπει να έχει έγκριση και από Γερμανία για την οποία μεταφορά τεχνογνωσίας η απλά για την αγορά συστημάτων μεταφοράς κίνησης, αλλά ποιον κοροϊδεύω για την Γερμανία μιλάμε… Παρόλα αυτά βλέπουμε ότι η κατασκευή αρμάτων είναι πραγματικά κάτι που δεν μπορεί να κάνει ο καθένας ας έχει και χρόνια στο κουρμπέτι… Καλύτερα αγορά του πάρα χρόνος και χρήμα για την κατασκευή του και στο τέλος να εισπράξεις ένα κουλούρι.

  2. Είναι πλέον πασιφανές ότι οι Γερμανοί θα κατακλύσουν την αγορά με δικά τους απάρτια.
    Η Τουρκία βρήκε άλλον ένα λόγο να παίξει μπάλα με τη Γερμανία όσο κι αν οι τελευταίοι κάνουν τους δύσκολους.
    Είναι τόσο μεγάλη η αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο χωρών που το αποτέλεσμα είναι νομοτελειακό όπως και για την περίπτωση της Πολωνίας και της Ουκρανίας όπου η Γερμανία τις έχει μετατρέψει σε προτεκτοράτα.
    Πάντως συμφωνώ απόλυτα ότι το εγχείρημα της εγχώριας κατασκευής ενός τέτοιου οπλικού συστήματος φαίνεται και αποδεικνύεται πραγματικά δύσκολο, απορροφώντας πόρους οικονομικούς και ανθρώπινους τόσο σε κλίμακα όσο και σε χρόνο με τραγικά αποτελέσματα.
    Υπό αυτό το πρίσμα περιπτώσεις όπως του Merkava χρήζουν απίστευτου θαυμασμού…..

  3. Η παραδοχή των Κορεατών που πρόσφατα είχαν ανακοινώσει ότι θα αντικαταστήσουν τους γερμανικούς κινητήρες MTU 881 Ka-500 στα αυτοκινούμενα πυροβόλα K9 με έναν κινητήρα εγχώριας παραγωγής, είναι ξεκάθαρη ένδειξη ότι οι Γερμανοί σε ορισμένα σημεία είναι και θα παραμείνουν απαραίτητοι εταίροι και αναντικατάστατοι προμηθευτές σημαντικών εξαρτημάτων υψηλής ποιότητας και αξιοπιστίας, ακόμα και για χώρες όπως την νότια Κορέα με ανεπτυγμένη βιομηχανία και τεχνογνωσία για σχεδίαση και παραγωγή συστημάτων και εξαρτημάτων τεχνολογίας αιχμής στην παγκόσμια αγορά.

    Έτσι οποίος θέλει να παράγει η να αγοράσει σήμερα ένα σύγχρονο άρμα -η άλλο όχημα- χρειάζεται τους γερμανούς είτε για το πυροβόλο είτε για το προωστικό σύστημα η για άλλα μικρότερα εξίσου σημαντικά εξαρτήματα που δεν έχουν αναφερθεί σε ανάλογες ανακοινώσεις, εάν θέλει να έχει αξιόπιστα συστήματα υψηλών επιδόσεων.

    Σχετική ανακοίνωση

    https://www.defensenews.com/global/asia-pacific/2020/10/08/south-korea-to-replace-german-howitzer-engine-with-homemade-motor/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *