O Πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, ανακοίνωσε την κατασκευή ενός νέου, μεγαλύτερου και πιο σύγχρονου αεροπλανοφόρου που θα αντικαταστήσει το «Charles De Gaulle» και θα ενταχθεί σε υπηρεσία το 2038. Να σημειωθεί ότι η κατασκευή του νέου αεροπλανοφόρου ανακοινώνεται παρά το δημοσιονομικό αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η κυβέρνηση. «Αυτό το νέο αεροπλανοφόρο θα αποτελεί παράδειγμα της ισχύος της χώρας μας, της ισχύος της βιομηχανίας, της τεχνικής, μιας ισχύος στην υπηρεσία της ελευθερίας στις θάλασσες εν μέσω ταραγμένων καιρών», δήλωσε ο Μακρόν. Το νέο γαλλικό αεροπλανοφόρο PANG (Porte-avions de nouvelle génération) θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο επανδρωμένα όσο και μη-επανδρωμένα αεροπορικά μέσα.
Το πρόγραμμα διαχειρίζονται η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) και η κοινοπραξία MO Porte-Avions της Naval Group και της Chantiers de l’Atlantique. Το νέο αεροπλανοφόρο θα είναι πυρηνοκίνητο και αναμένεται να κοστίσει περί τα € 10 δισεκατομμύρια τουλάχιστον. Οι αρχικές μελέτες για το νέο αεροπλανοφόρο ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2018. Το PANG θα ενσωματώνει ηλεκτρομαγνητικό σύστημα εκτόξευσης αεροσκαφών (EMALS : Electromagnetic Aircraft Launch System), το μήκος του θα είναι περί τα 310 μέτρα, το πλάτος του περί τα 85 μέτρα και θα επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα περί τους 27 κόμβους (50 χιλιόμετρα την ώρα).
Θα έχει εκτόπισμα περί τους 75.000 τόνους και θα μπορεί να εκτελεί 60 απογειώσεις αεροσκαφών την ημέρα. Επίσης, θα πρέπει να έχει χώρους αποθήκευσης πυρομαχικών για εντατικές επιχειρήσεις διάρκειας επτά ημερών. Στην τυπική του διαμόρφωση το νέο αεροπλανοφόρο θα πρέπει να μεταφέρει, εκτός των 40 μαχητικών αεροσκαφών Rafale-M, 5-6 ελικόπτερα NH-90, δύο αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου E-2D HawkEye και UAV/UCAV σε ρόλο συλλογής πληροφοριών, προσβολής και εναέριου ανεφοδιασμού. Κάθε κοιτώνας για το πλήρωμα θα φιλοξενεί έως οκτώ ναύτες, το μέγιστο. Οι απαιτήσεις πληρώματος θα είναι περί τα 2.000 άτομα.










