Δεδομένου ότι το ΠΝ έχει ενδιαφερθεί και κατά το πρόσφατο παρελθόν για την απόκτηση των φρεγατών FREMM θεωρούμε σκόπιμο να κάνουμε έναν σύντομο σχολιασμό επί τούτου. Η λύση των FREMM είχε συζητηθεί εντόνως από το 2007 μεταξύ του Έλληνα πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και του Γάλλου προέδρου Νικολά Σαρκοζί. Δυστυχώς, μολονότι το ΠΝ είχε διαμορφώσει καταλλήλως τα πλοία στα μέτρα του, το πρόγραμμα από το 2009 και έπειτα βάλτωσε και εν τέλει ναυάγησε.

Οι φρεγάτες FREMM εάν είχαν ναυπηγηθεί τότε είτε τέσσερα πλοία είτε έξι όπως ήταν η θέση του ΠΝ σήμερα το Ναυτικό μας θα απολάμβανε πλήρους ναυτικής κυριαρχίας όχι μόνον στο Αιγαίο αλλά στην Ανατολική Μεσόγειο. Το ΠΝ θα είχε προμηθευτεί μια σχεδίαση που θα του έδινε πλήρη ναυτική κυριαρχία και ποιοτική υπεροχή. Και εξηγούμαστε:

Πρώτον, θα είχε καλύψει τη πάγια επιχειρησιακή απαίτηση για αεράμυνα περιοχής με βλήματα ASTER 30 ανώτερα των Αμερικανικών SM-2.

Δεύτερον, θα διέθετε το τελειότερο σύστημα ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων.

Τρίτον, θα είχε δυνατότητες κρούσης βαθιά στη τουρκική ενδοχώρα ή εάν αυτό δεν ήταν τόσο αναγκαίο αντί για 24 βλήματα ASTER 30 θα είχε 32.

Τέταρτον, θα είχε ναυπηγήσει τα πλοία στην Ελλάδα με μεταφορά τεχνογνωσίας και συνεργασία πολλών ελληνικών εταιρειών.

Πέμπτον, θα αξιοποιούσε ένα πλοίο με ικανό εκτόπισμα ανάλογο των ναυτικών συνθηκών της Ανατολικής Μεσογείου.

Οι FREMM Hellenique ήταν πλοία με 24 ASTER 30 σε εκτοξευτή Sylver A50, 8 Scalp Naval σε εκτοξευτή Sylver A70, 18-24 MICA VL σε εκτοξευτές Sylver A43 πλάι στο υπόστεγο. Με ένα πολύ αξιόλογο ραντάρ το Herakles που εμπλέκει ταυτοχρόνως 16 στόχους.

Δυστυχώς, η τότε ευκαιρία χάθηκε. Οι FREMM Hellenique θα ήταν σήμερα εγγυητής ναυτικής υπεροχής για το ΠΝ με πλοία που όχι μόνον θα είχαν δώσει ανάσες στον Στόλο αλλά θα του είχαν προσφέρει το πλεονέκτημα.

Δυστυχώς, τα λάθη πληρώνονται. Έστω και δύο πλοία FREMM να υπήρχαν σήμερα, το ΠΝ θα ήταν σε θέση ισχύος απέναντι στη τουρκική απειλή. Η τότε κυβέρνηση Καραμανλή δεν επέδειξε το απαραίτητο πολιτικό σθένος. Ας ελπίσουμε η σημερινή να το επιδείξει.  

Comments

  1. Ο Κωστάαααακης, εκτέλεσε τον προϋπολογισμό του 2009 με υπέρβαση 45 περίπου δις.
    Αποκλειστικά υπεύθυνος για το φιάσκο των Fremm, που τότε μπορούσε να είχε αποπληρώσει και ολοσχερώς η χώρα. Και ο άθρωπας αυτός, επί των ημερών του οποίου από το 2004 και μετά σταμάτησαν πρακτικά οι εξοπλισμοί, κυκλοφορεί ελεύθερος (ευτυχώς δεν μιλάει τουλάχιστον). Και μάλιστα επί των ημερών αυτού του κυρίου, θα μπορούσαμε να είμαστε από την αρχή στο project αυτό όταν του ζητήθηκε και αρνήθηκε. Δηλαδή το πλοίο αυτό θα είχε και από την αρχή σχεδιαστικά και 2 ciws και Mica και θα ήταν πιο κοντά στις ανάγκες μας.
    Έτσι, με 1,1 δις («ψίχουλα» τότε, θα μπορούσε να έχει προπληρώσει 3 Fremm με προαίρεση για άλλες +3 και με προσυμφωνημένη τιμή). Αλλά….
    Γιατί κάποια πράγματα, έχουν και ονοματεπώνυμο σε αυτή τη χώρα. Δε μας φταίνε πάντα οι άλλοι.

    1. Δηλωνε και » κουρασμενος» ο κυριος.
      Για κανα κοψιδι και μονο ικανος ..Τετοια ατομα εχουμε ως ηγετες .Η συγκριση μετους Τουρκους ειναι καταθλιπτικη.

    2. Μέσα σε 5 χρόνια πήγε το χρέος της χώρας από τα 180 στα 300 δις τινάζοντάς την στον αέρα
      Το απίστευτο είναι ότι ενώ έφτασε να δίνει από δανεικά το 1 στα 5 Ευρώ σε κάθε σύνταξη, σε κάθε μισθό δημοσίου υπαλληλου ταυτόχρονα ξεκίνησε και την πολιτική του μονομερούς αφοπλισμού απέναντι στην Τουρκία και τον κουμπάρο του!
      Σε 2 δις το μηνα ΚΑΘΕ μήνα πρωτογενές έλλειμμα και επομένως δανεικά για μισθούς και συντάξεις, δεν μπόρεσε ένα (1) έστω μήνα να δώσει τα μισά για FREMM
      Μια πολιτική που δυστυχώς ακολούθησαν και όλοι οι επόμενοι πρωθυπουργοί μέχρι σήμερα

      Το ότι η Ελλάδα κυνηγάει αυτούς που αποκαλύπτουν το πραγματικό έλλειμμα της χώρας και όχι αυτούς που και το δημιούργησαν αλλά και το απέκρυψαν με τα Greek Statistics μας το είπαν όλοι οι άλλοι Ευρωπαίοι ηγέτες.
      Για να αφήσουν τα διπλωματικά και να το πουν στα μούτρα μας σημαίνει ότι μέχρι και αυτοί είχαν αγανακτήσει

      1. Εντάξει, δεν είμαστε τρελοί να ζητάμε αεροπλανοφόρα κ.λπ. Όμως μόνο από το 2009, μπορούσε με 1+δις να είχε λυθεί το θέμα των α/α πλοίων. Ναι, επί των ημερών του το χρέος αυξήθηκε κατά πολύ. Δεν έχω ψάξει το πόσο. Αλλά απ’ όλα αυτά τα δις, 1 δις το χρόνο να πήγαινε σε εξοπλισμούς (εκτός των μόνων F-16 που δέησε να πάρει),μιλάμε για πάνω από από 1,65 δις στην 5ετία για κάθε όπλο. Δηλαδή (και πολύ χονδρικά) για την αεροπορία μιλάμε και για αναβάθμιση όλων των Mirage σε Mk-5 και όλων των F-16 σε 50+Adv κ.λπ., για το Π.Ν μιλάμε για αναβάθμιση των ΜΕΚΟ, πληρωμένες 3/6 Fremm κ.λπ. και για τον ΣΞ, μιλάμε για ΤΟΜΑ, αναβ. Apache, αναβ. Chinook και ένα σωρό άλλα γνωστά βασικά και επείγοντα μικρότερου κόστους αλλά πολλαπλασιαστών δυνάμεως προγράμματα κ.λπ.. Δυστυχώς.
        Και βέβαια αυτά, χωρίς να αθωώνεται και κανένας προηγούμενος ή επόμενος (εκτός των χρόνων της βαθιάς κρίσης) για λάθη και παραλείψεις. Γιατί και οι τωρινοί, στον κόσμο τους είναι. Ήδη πέρσι, η χώρα είχε πλεονάσματα περί τα 6 δις (πολύ χονδρικά). Απ’ όταν ανέλαβαν, μπορούσε 1 δις από αυτά να έχει δοθεί ήδη από πέρσι τέτοιο καιρό και να είχαν προχωρήσει ένα σωρό προγράμματα, όπως επίσης και να έχει τροποποιηθεί προς το απλούστερο ο νόμος Βενιζέλου.

  2. Νομιζω στα αμυντικα site πρεπει να πεσουν οι τονοι. Υπαρχει εντονος εκνευρισμος αδικαιολογητος.
    Αυτο το defence-κουρελου που γραφτηκε σε πασιγνωστο site [(Alsase» που σε θωρώ! (2)] ειναι ντροπιαστικο. Δεν θυμαμαι ποτε τετοιο κτυπημα κατω απο τη ζωνη. Οποιος προβαινει σε υβρεις απλα δειχνει τον πανικο του. Δεν γραφω αλλα…

    Ολοι στο Defence-Review συνεχιστε την καλη δουλεια!!

    1. Χωρίς να παίρνουμε το μέρος κάποιου, είναι πραγματικά λυπηρό να διαβάζουμε τέτοιες εκφράσεις διατυπωμένες από το σάιτ.

      Έχουμε διαβάσει και στα δύο σάιτ υποτιμητικά σχόλια αλλά αυτό είναι κάτι διαφορετικό.
      Ας πέσουν οι τόνοι λοιπόν γιατί είμαστε όλοι στο ίδιο στρατοπεδο.

    2. Πραγματικά, ρίξτε τους τόνους και στα άρθρα και στα σχόλια.

      Οι σοβαροί αναγνώστες δεν ενδιαφέρονται αν θα διαβάσουν λίγο αργότερα την όποια είδηση, επειδή παίρνει χρόνο να διασταυρωθεί. Επίσης αναγνωρίζουν ότι κάποιες φορές γράφονται πράγματα ως «κλεισμένη/τελειωμένη» υπόθεση, αλλά στη συνέχεια ανατρέπονται… έτσι είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, έχουν περισσότερες μεταβλητές απ’ ότι σταθερές…

      Ηρεμία!

    3. Όπως έγραψα σε σχολιό μου νωρίτερα στο άλλο άρθρο εδώ:

      Λοιπόν, το θέμα με τις Freda ξεκίνησε λίγο από την ΕΡΤ (η οποία αν μη τι άλλο έχει πρόσβαση να μάθει αν στέκει ή όχι), συνεχίστηκε με άλλα sites (pentap.., κτλ κτλ), μετά πήγε σε μεγάλα mainstream media (ΠΘ), αναφέρθηκε σε μεγάλα κανάλια (ΣΚΑΙ), μετά με σχετική καθυστέρηση γράφτηκε στο proXX και με μεγάλη καθυστέρηση, τόση που ανααρωτιόμουν για τα αντανακλαστικά του σαιτ, αναφέρθηκε εδώ (πρέπει να ήταν το τελευταίο σαιτ).

      Γιατί τα λέω όλα αυτά?

      Γιατί μου φάνηκε πολύ αστεία μια αναφορά σε άλλο σαιτ (ξέρετε ποιο….) που έγραψε:
      «Τις «σάλτσες» περί FREDA στην πραγματική είδηση περί αναζήτησης πλοίων ενδιάμεσης λύσης την διέδωσε ένα τέτοιο τρίγωνο, η μια άκρη του οποίου είναι ελληνική, η γνωστή «defenceκουρελού».»

      Φυσικά σήμερα υπάρχουν νομίζω μόνο 2-3 σαιτ που να έχουν αυτό το συνθετικό στο όνομά τους, και κανένα από αυτά δεν ήταν στα 4-5 πρώτα που το έγραψαν, οπότε μου φαίνεται ότι είναι πρωτοφανής κακία να γραφτεί κάτι τέτοιο, και μάλιστα από τον αρθρογράφο και όχι από κάποιον σχολιαστή. Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστω αρθρογράφο εδώ να κοροιδεύει οποιοδήποτε σαιτ, ούτε καν ένα κακό. Οι αναγνώστες μπορούν να κρίνουν, ένα μήντια όμως πρέπει να κοιτάει την δουλειά του. Αυτό ήταν πολύ χαμηλού επιπέδου, προς όποιο σαιτ και αν απευθύνεται, ακόμη και αν ήταν στο σαιτ που παλιά λεγόταν έτσι και τώρα αλλιώς, γιατί ούτε εκείνο είπε την είδηση από τα πρώτα.

      Και μάλιστα είναι οξυμωρο να κατηγορεί ένα σαιτ που έγραψε μια είδηση 4ο ή 5ο για δημιουργό fake news, όταν το ίδιο πρωτοέγραψε σαν αποκλειστικό ότι φτάνουν στο λιμάνι μας τον Μάιο 2020 δύο Arleigh Burke.

      Το θέμα δεν είναι να πέσουν οι τόνοι στα σαιτ, γιατί μόνο εκεί ανέβηκαν, εδώ οι τόνοι είναι καμιά φορά μόνο στους αναγνώστες, το σαιτ έχει κρατήσει επίπεδο και κοιτάει την αρθρογραφία του χωρίς να κρίνει άλλα σαιτ

        1. Εντάξει, καταλαβαίνω και εγώ αλλά υπάρχει και το defence-p, ενώ υπήρχε και το ονομα def…net που ξανα-άρχισε. Στο εδώ θα ήταν περιεργο γιατί όντως εβαλαν το θέμα τελευταίοι, μπορεί και μετά από το ίδιο το σαιτ που τους κατηγορεί.

      1. agnostosependytis

        Πράγματι επίπεδο εντελώς απαράδεκτο ξγια να μην πω πεζοδρομίου- και ένδειξη παντελής έλλειψης ευγένειας, ηθικής και σοβαρότητας.

        Ευτυχώς που δεν ασχολήθηκα ποτέ με το συγκεκριμένο ιστολόγιο η το περιοδικό.

        1. Εγώ πάντως το συγκεκριμένο άρθρο το έκανα bookmark και για να μην ξεχνιέμαι όταν τους επισκέπτομαι μπαίνω από αυτο και όχι στην αρχική σελίδα 🙂

  3. https://www.militaire.gr/quot-chameno-oneiro-oi-fregates-belharra-me-apaitisi-tramp-quot/
    Μικρές έως ελάχιστες είναι πλέον οι πιθανότητες αγοράς των γαλλικών φρεγατών BELHARA από την Ελλάδα , ύστερα από το βέτο που άσκησε ο Πρόεδρος Τραμπ στον Γάλλο πρόεδρο Ε. Μακρόν για την πώληση τους.
    Η τωρινή δυσάρεστη εξέλιξη σημειώθηκε πριν λίγες ημέρες όταν σε πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία τους, ο Πρόεδρος Τραμπ- αυτόκλητα- είπε στον Ε. Μακρόν ότι οι ΗΠΑ αντιτίθενται στην πώληση των BELHARA στην Ελλάδα.
    Η άμεση αμερικανική αντίδραση, θέλουν οι πληροφορίες, δεν εξαντλείται μόνον στην στήριξη του «προεδρικού φίλου» Τ. Ερντογάν, ο οποίος θα βρεθεί όντως σε δύσκολη θέση επιχειρησιακώς αν η Ελλάδα προμηθευθεί τις υπερ- σύγχρονες γαλλικές φρεγάτες.
    Ο καθαρός λόγος της αμερικανικής άρνησης είναι ότι αν η Ελλάδα αποκτήσει τις BELHARA τότε η ολοκλήρωση της αμερικανικής πώλησης των F- 35 στην Τουρκία τίθεται εν αμφιβόλω. Και τούτο διότι το γαλλικό πολεμικό πλοίο είναι εν μέρει stealth δηλαδή αόρατο, ενω τα οπλικά συστήματα που διαθέτει πυραυλους μπορεί να πλήξουν τα F-35 από απόσταση 60km.»

    ισχύει;;
    τα επιχειρηματα παντως «μπαζουν».

    1. εαν ο Μακρον των βλεπει των Τραμπ οπως εχει πει στο παρελθον, τοτε θα των γραψει στα παλια παπουτσια. Βεβαια πρεπει και εμεις σαν Ελλαδα να ειμαστε στο πλευρο του Μακρον και να πιεσουμε και εμεις.

    2. Κατ’αρχήν, για να βρίσκουμε στο τέλος «τί ισχύει» καλό θα είναι να αποφεύγουμε πηγές ενημέρωσης που έχουν πολλές φορές βρεθεί να υπερβάλουν μονόπαντα.
      Κατά δεύτερον, οι Μπελαρά είναι πάντα εκεί. Αν έχουμε τα χρήματα μπορούμε και σήμερα να πάμε να υπογράψουμε για να προμηθευτούμε.
      Μην πιστεύετε λοιπόν δράκους και ασκήσεις συνομοσιολογίας. Μπορώ να εφεύρω κι εγώ άπειρα σενάρια που να εξηγώ τα πάντα κατά πώς θα ήθελα και να μαζεύω και κλικ στο διαδίκτυο.

    3. Νομίζω ότι αυτό με το F-35 δεν ισχύει και δεν ισχύει γενικώς.

      Το αν θα πάρουμε Μπελάρα ή όχι, θα εξαρτηθεί με το τι τιμή θα μας κάνουν. Αν κάνουν τιμολογιακή ρελάνς μπορεί να τις πάρουμε, αν όχι, ας μην τις πάρουμε. Σε τελική ανάλυση αυτό που θέλουμε είναι πλοία ενδιάμεσης λύσης περισσότερο παρά το τι θα πάρουμε σε 5 χρόνια.

    4. Επίσης:

      1) Το ότι η Μπελάρα έχει στελθ σχεδίαση, δεν την κάνει και αόρατη, μια χαρά θα την βλέπουν όλα τα αεροπλάνα και ιπτάμενα ραντάρ από εκατοντάδες χλμ, απλά αντίπαλα πλοία μπορεί να χρειάζεται να είναι πιο κοντά να την δουν

      2) Έχουν βγει ένα σωρό ραντάρ υψηλών επιδόσεων που μπορούν να δουν από σχετικά μακριά τα f-35, δεν εξαρτάται από την Μπελάρα, δηλαδή τι σε όποιον πχ απευθυνόμαστε για ένα καλό ραντάρ για την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ ή για νέα φρεγάτα θα τον παίρνουν τηλέφωνο και θα λένε σε παρακαλώ μην το πουλήσεις θα βλέπει από τα 60 χλμ το F-35?

      Οπότε είτε μούφα η είδηση είτε άλλα είναι τα κίνητρα είτε εμπορικά/στρατηγικά είτε φιλίες, μάλλον το πρώτο αν έγινε κάτι τέτοιο

    5. Τι να ισχύει???
      μεγαλύτερη κοτσάνα άρθρο !!
      σταμάτησα να διαβάζω πως οι [email protected] θα έρχονταν με NAVAL CRUISE MISSILE που θα μπορούσαν να ρίξουν το F35 στα 60KM!!!

      Και πληρώνεται αυτή η κυρια!!!!!???!!

      1. Βλέπω διάβασες και εσύ την αρχική εκδοσή, πολύ σύντομα το πήραν πρέφα το μαργαριτάρι και το διέγραψαν 🙂 🙂

        και από
        «Και τούτο διότι το γαλλικό πολεμικό πλοίο είναι εν μέρει stealth δηλαδή αόρατο, ενω τα οπλικά συστήματα που διαθέτει πυραυλους NAVAL CRUISE MISSILE μπορεί να πλήξουν τα F-35 από απόσταση 60km.»

        το κάναν:
        «Και τούτο διότι το γαλλικό πολεμικό πλοίο είναι εν μέρει stealth δηλαδή αόρατο, ενω τα οπλικά συστήματα που διαθέτει πυραυλους μπορεί να πλήξουν τα F-35 από απόσταση 60km. »

        Απολύτως ενδεικτικό της ασχετοσύνης της αρθρογράφου!

    6. Παραμυθια μιας ασχετης παντελως μετα αμυντικα που αντι για μαγειρικη γραφει αρθρα για γελια και για κλαμματα.Οι MdCn θα πληξουν τα ..F35 και καθεσαι και ασχολησε ρωτωντας αν ισχυει;Στελθ οι Bel που αναθεμα την αν γνωριζει τι σημαινει αυτο.Παντως εκεινη νομιζει πως η χαμηλη παρατηρησιμοτητα ταυτιζεται με το αορατο.

  4. Αναρωτιέμαι γιατί δεν προσανατολιζομαστε σε φρεμ, που ήταν και η αρχική δέσμευση, αντί αυτού ξεκίνησε μία συζήτηση για [email protected]ρες, που όσο καλές να βγουν υποκρυπτουν ρίσκο ναυπήγησης ως εντελώς νέο σχέδιο και η τιμή τους είναι εξ αρχής απαγορευτική, πράγμα που εκτός από καταλύτης ήταν και είναι γνωστό από όλους.

  5. Αν μιλάμε για πολιτικό κόστος και για πράγματα που το αυτονόητο ορίζει πως θα έπρεπε να έχουν γίνει εχθές, είναι η αναβάθμιση της ποιότητας του προσωπικού του Π.Ν. Αυτό μπορεί να γίνει με:

    1. Κατάργηση της αρχαιότητας με τη σημερινή της μορφή που εξαφανίζει κάθε αξιοκρατία στις προαγωγές.

    2. Κατάργηση της γελοίας διάταξης για μη χειρονακτική εργασία στους αξιωματικούς μηχανής. Είναι οι μόνοι με το υπόβαθρο να κατανοήσουν τη λειτουργία ενός σύγχρονου πλοίου.

    3. Οι σχολές υπαξιωματικών ΣΜΥΝ να γίνουν τετραετείς με ανάλογα μαθήματα που θα βοηθούν τους υπαξιωματικούς να προσφέρουν.

    4. Κατάργηση των αποστρατεύσεων πριν τα 60. Όσοι δεν κρίνονται ικανοί να προαχθούν πέρα από έναν βαθμό να συνεχίζουν την καριέρα τους σε πόστα ανάλογα με τον βαθμό και την ηλικία τους.

    Αυτό είναι σπάω αβγά και αναλαμβάνω πολιτικό κόστος. Όχι το ότι δεν αγόρασαν υπερσύγχρονα πλοία να τα ρίχνουν οι κυβερνήτες μας πάνω στην Ψυττάλεια.

  6. Συμμερίζομαι την οργή των φίλων για τα καμώματα και του Κωστάκη…

    ΟΜΩΣ(!!!), ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΛΑΘΟΣ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΊΝΑΙ Η ΜΗ ΠΡΟΚΥΡΗΞΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ, ΣΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΧΡΟΝΟ, ΚΑΙ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ SPECS ΠΟΥ ΘΕΤΕΙ ΤΟ ΠΝ (όχι ο Γεραπετρίτης ο Σκυλακάκης και δεν ξέρω εγώ ποιος άλλος)…

    1. 6 Fremm, με 48 κελιά και 18-24 Mica για 2,2 δις. Δηλαδή τι διαγωνισμό να κάνεις?
      Ή σε διαγωνισμό θα σου δώσει κανένας πύραυλο 1.000χλμ?
      Μην το συζητάμε, ήδη έπρεπε να έχουν ναυπηγηθεί.
      Και πόσο αλλιώς θα μιλούσαμε τώρα… Για 360 εκ και κάτι τη μία…. Πφφφφφφφφφ.

      1. ** Το ελληνικό εξοπλιστικό πρόγραμμα 2006-2015 προέβλεπε κονδύλι €2,2 δις για τη ναυπήγηση 6 φρεγατών (Φ/Γ) με διευρυμένες δυνατότητες Διοίκησης & Ελέγχου (C2) και Άμυνας Περιοχής (Area Defense). Βέβαια με αυτά που ζήτησε η Ελλάδα, μπορεί να πήγε παραπάνω τελικά το κόστος (έχει γραφτεί για 2,7 δις).

      2. Με τον διαγωνισμό θα έπαιζαν και άλλοι τύποι όπως η LCF και θα έριχνες και την τιμή. Οπως λες παρακάτω το ΠΝ ήθελε αεράμυνα με συγκεκριμένα specs. Ένας διαγωνισμός θα έφερνε τις προτάσεις πιο κοντά στις απαιτήσεις του ΠΝ. Δεν λέω κάτι πρωτότυπο, αναφέρω την πρακτική των σοβαρών κρατών…

        1. Ο σωστός τρόπος είναι ο διαγωνισμός, αλλά όλοι ξέρουμε ότι αυτό σημαίνει χρόνια καθυστέρησης. Από τη στιγμή που ήταν γνωστή η ανάγκη, θα έπρεπε να γίνει τότε διαγωνισμός από το 2004-5 που άρχισαν να συζητούν για Fremm, ώστε κάποια στιγμή το 2007-8 ξέρω γω να είχαν καταλήξει. Όμως με δεδομένο ότι το ΠΝ, ζητούσε ΚΑΙ όπλο μακρού πλήγματος και με δεδομένο ότι μόνο η Γαλλία σου έδινε τέτοιο (Scalp), δε νομίζω ότι θα αποφασίζαμε κάτι άλλο, ακόμα και με διαγωνισμό. Το θέμα δεν ήταν η διαδικασία ή το τίμημα, αλλά η απροθυμία να γίνει στις Ε.Δ. αυτό που πρέπει και μάλιστα σε μια εποχή που δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα. Έτσι νομίζω εγώ τουλάχιστον.

          1. Είπα «ΣΤΟΝ ΣΩΣΤΟ ΧΡΟΝΟ»! Το άρθρο μιλάει για το παρελθόν.

            Βασική απαίτηση του ΠΝ ήταν η αεράμυνα περιοχής από την εποχή των Kidd… Δεν γνωρίζω να ήταν σε καμιά προδιαγραφή πύραυλοι cruise προφανώς θα μετρούσε η προσφορά των Γάλλων και σίγουρα ο διαγωνισμός θα έριχνε τιμή και θα «έπειθε» πολλούς να δεχθούν κάποιες απαιτήσεις του ΠΝ όπως πχ τους RAM.

            Σε κάθε περίπτωση ο σωστός διαγωνισμός είναι αυτός που θα σου δώσει τα μέγιστα. Ένα κράτος σοβαρό στην πε΄ριπτωση μας θα είχε καταλήξει ήδη σε ενδιάμεση λύση και θα έτρεχε ήδη διαγωνισμό με Belharra-ENHANCED (κατά την γνώμη μου η βέλτιστη λύση), Omega & FREMM-FFG(X).

  7. Και τι μας εμποδιζει να κανουμε μια μαζικη παραγγελια απο ASTER 30-SAMP/T και να τους τοποθετησουμε απο 2 συστοιχιες σε Καστελοριζο Ροδο Κω Σαμο Χιο Λεσβο κ Λημνο.Ετσι θα πληρωσουμε μονο τους πυραυλους κανοντας τρομακτικη οικονομια.Απο την στιγμη που εχουμε τα νησια του Αιγαιου αυτες ειναι οι πλατφορμες που πρεπει να χρησιμοποιησουμε δεν χρειαζομαστε αλλες φρεγατες.Με αυτον τον τροπο εχουμε κλειδωσει ολο το Αιγαιο ΜΕ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟ ΚΟΣΤΟΣ

    1. Συμφωνώ απόλυτα αν και ξέχασες την Κύπρο! Επίσης τι μας εμποδίζει να πάρουμε την συμπαραγωγή που είχαν πάρει οι Τούρκοι πριν 3 χρόνια και χάλασε η δουλειά λόγω της κόντρας με τους Γάλλους. Το σύστημα αυτό με τους νέους Aster30NT θα μας προστατεύσει επίσης και από τους Yildirim 3&4!

  8. Τους χαρακτηρισμους της Πτωσης εγω θα τους θεωρουσα μεταλιο.

    Δειχνουν αγωνια και φοβο για αυτο που αντιμετωπιζουν.

    Περιμενουμε με αγωνια το αρθρο-δικαιολογια τους γιατι το «αποκλειστικο» τους με τα A.B επιβεβαιωθηκε τοσο πολυ που κατελληξε ανεκδοτο και αυτοι περιγελος ακομα και του πιο ασχετου.Τουλαχιστον αυτο το Fake-news το ξεκινησαν αυτοι οι ιδιοι και η διασημη πια «πηγη» τους.

    Ισως το γραψει ο «εξωτερικος συνεργατης».

  9. Oι 6 φρεγατες FREMM που συζητουσαμε το 2007 κανανε 4,2 δισ. ευρω, ή 700 ευρω το κομματι. Σε σημερινες τιμες αυτο ειναι 840.000.000. Δεν ειμαι βεβαιος, αλλα νομιζω οτι αυτη η τιμη δεν περιελαμβανε τους πυραυλους. Αν καπιος αγορασει 2 ή 4 πλοια αντι για 6 , η τιμη προφανως αυξανεται αρκετα.

    Πρεπει καποτε να ξεφυγουμε απο την ψυχωση των «αντιαεροπορικων φρεγατων». Τα πλοια αυτα ειναι πολυ ακριβοτερα απο τις φρεγατες γενικης χρησης των 3500 τονων με τις οποιες πορευθηκαμε μεχρι σημερα, δεν θα μπορεσουμε ποτε να τα παρουμε σε επαρκεις αριθμους, δεν επιβιωνουν σε μαζικη αεροπορικη επιθεση κορεσμου, δεν υποκαθιστουν την αεροπορικη καλυψη οπως νομιζουν πολλοι, και αυτο απεδειχθη περιτρανα στα Φωλκλαντς και σε ολες τις αεροναυτικες συγκρουσεις απο το 1941 μεχρι σημερα.

    Τα χερσαια αντιαεροπορικα πυραυλικα συστηματα μπορουν να επιβιωσουν απεναντι στην Αεροπορια.
    Οι πλωτες ναυτικες αντιαεροπορικες μοναδες ΔΕΝ μπορουν. Ειναι πολυ πιο ευαλωτες.

    Οι μεγαλες ναυτικες δυναμεις τα εχουν κυριως για να συμπληρωνουν τα αεροπλανοφορα.

    Δεν υπαρχει ουτε ενα ιστορικο παραδειγμα αντιαεροπορικου πλοιου που αντεξε σε αεροπορικη επιθεση κορεσμου χωρις βοηθεια φιλιων μαχητικων. ΟΥΤΕ ΕΝΑ.
    Αντιθετως:
    Στον Περσικο Κολπο το 1987 ενα ψωραλεο Μirage F1 του Σαντάμ με εναν Exocet εστειλε αδιαβαστη την αμερικανικη φρεγατα Stark. (αντιαεροπορικη φρεγατα Oliver Hazard Perry !)
    Στα Φωλκλαντς οι Βρεττανοι εχασαν τα 3 απο τα 5 αντιαεροπορικα αντιτορπιλλικα τους. Και τι ειχε η Αργεντινη; 9 Super Etendard με 5 Εxocet, και καμποσα παλαια Α4 Skyhawk με βομβες ελευθερας πτωσεως.
    Γιατι νικησαν οι Βρεττανοι ; Διοτι τα Harrier των ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΩΝ και τα υποβρυχια τους εξασφαλισαν αεροναυτικη υπεροχη.

    Το αρθρο γραφει για τις ανυθυποβρυχιακες δυνατοτητες των FREMM. Αυτο ειναι ενα επιχειρημα. Ομως η ιδια ακριβως ανθυποβρυχιακη σουίτα μπορει να τοποθετηθει σε μικροτερες φρεγατες γενικη χρησης,
    που ειναι 40 % φθηνοτερες.

    Στο Αιγαιο τα πλοια αυτα προφανως δεν χρειαζονται. Αν το Ναυτικο χρειαζεται καλυτερη αντιαεροπορικη καλυψη στο Αιγαιο, ας ενισχυσουμε την Αεροπορια και το χερσαιο αντιαεροπορικο δικτυο της χωρας. Αν παλι το Ναυτικο θελει να βγει στην Ανατολικη Μεσογειο, μακρια απο την ομπρελλα της ΠΑ και του δικτυου αεραμυνας της χωρας, ας επενδυσει στα πλοια που πραγματικα μπορουν να επιβιωσουν χωρις αεροπορικη καλυψη: ΤΑ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ.

    1. Χωρίς φρεγάτες αεράμυνας δεν μπορείς να σταθείς στην ανατολική Μεσόγειο μόνος ο στόλος ….!!!ΠΟΣΕΣ ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΤΟ ΠΟΥΜΕ….ΔΕΝ ΖΕΙΤΗΣΑΜΕ 6 ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ 4 ΤΈΤΟΙΑ ΠΛΟΙΑ….ΩΣΤΕ ΤΑ ΤΟΥΡΚΙΚΑ f16 να σκεφτούν πολύ καλά πρώην σηκωθούν για να πλησιάσουν τον στόλο μας….δηλαδι όλοι στον πλανήτη είναι χαζοί που φτιάχνουν αντιτορπιλικά και φρεγάτες αεραμοινας έστω και σε μικρούς αριθμούς….εάν δεν έχεις λεϋτα δεν θα σου πέσουν και τα μούτρα εάν ζητήσεις μια προσφορά για μια ΡΗΜΑΔΑ iver huitfeldt…που φημολογείται ως το ποιο φθηνό πλοίο αεράμυνας…. ΆΝΤΕ ΤΏΡΑ…ΔΕΝ ΣΕ ΕΜΠΟΔΙΖΕΙ ΚΑΝΕΊΣ

      1. @ Bill

        Οι χώρες που γραφεις μπορεί να διαθέσουν πάνω από 1-1.5 billion για κάθε πλοίο AAWχωρίς όπλα και FOS!!

        Εμείς μπορούμε???

        Ιδιαιτερα εάν λάβουμε υπόψη πως το 70% του στόλου πρέπει να αντικατασταθεί μέχρι το 030 το αργότερο!

        Για να λέμε το όνομα τους οι φρεγάτες αεράμυνας περιοχής είναι κατάλοιπο μιας παλιότερης εποχής που κάποιοι ονειρευόντουσαν νηοπομπές με ενισχύσεις στη Κύπρο

        Για το Αιγαίο δεν τις χρειαζόμαστε!

        Για ανατολική μεσόγειο η έμφαση πρέπει να δοθεί στην αεροπορία και στα υποβρύχια με σύχρονες τορπίλες και σε συστήματα επιτήρησης με uav

        Με μερικούς harpoun στα f16 και σύχρονες τορπίλες στα υποβρύχια και μερικά UAVγια επιτιρισh εξασφαλίζεται το Anti access area denial στη ανατολική μεσόγειο

        Πολύ πιο φθηνά και γρήγορα από ένα πλοίο αεράμυνας περιοχής!

    2. Οι perry δεν ειναι αντιαεροπορικες φτιαχτηκαν με την ψυχροπολεμικη λογικη της συνοδειας κομβοι φτηνα low end πλοια. Η stark δεν περιμενε επιθεση και ειχε ολα τα συστηματα της οπως το phalanx σε standby mode. Στα falklands ισα ισα που η απειλη των type 42 ειδικα οσων ειχαν νεα ρανταρ αναγκασε τς αεργεντινουσ να πετανε χαμηλα με τα γνωστα αποτελεσματα. Απο την τουρκια ως την ολλανδοα τη γαλλια το η.β τη γερμανια κτλ χτιζουν το στολο τους γυρω απο αντιαεροπορικες φρεγάτες/αντιτορπιλικα.

    3. Αγαπητέ φίλε οι o.h.perry δεν ήταν αντιεροπορικες φρεγάτες. Οι βρετανοί στα φοκλαντ έχασαν το σεφιλντ,αντιεροπορικο α/τ, από εξοσετ μόνο.

    4. @NF

      Συμφωνώ απόλυτα και εύγε για το σχόλιο!

      Ελαφρες ανθυποβρυχιακες φρεγατες με την καλυτερη δυνατη ανθυποβρυχιακη σουιτα ως κορμος του στολου!

      Μια ερώτηση μόνο, καθαρά θεωρητική για alternate history. Εάν δεν είχαμε χάσει 25% του ΑΕΠ και η ελληνικη οικονομια είχε αυξηθεί και κατα 10-15% την τελευταια δεκαετια, σε ενα τετοιο σχεδον ιδανικο σεναριο, ποια πιστευεις οτι θα ηταν η καλυτερη συνθεση του στολου?

    5. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τα περισσότερα από το σχόλιό σου, όμως ήθελα να επισημάνω ότι οι αντιαεροπορικές φρεγάτες κανονικά ναι μεν είναι λίγο ακριβότερες αλλά δεν είναι πολύ ακριβότερες.

      Μάλιστα σε μια συνέντευξη του επικεφαλής της Naval σε γνωστό Γαλλικό αμυντικό σαιτ (παλιά συνέντευξη) σχετικά με το αν οι διαφορές είναι σημαντικές, καταλαβαίνω ότι οι διαφορές στην ουσία από μια κανονική Fremm εκτός από τα όπλα και ότι έχουν καλύτερο version Heracles, είναι ελάχιστες (και άρα και το κόστος). Αντί για Scalp Naval έχουν και άλλους Aster 30
      http://www.navyrecognition.com/index.php/focus-analysis/naval-technology/2879-details-on-the-freda-the-future-air-defense-fremm-frigates-of-the-french-navy.html

  10. Πολύ σωστή η άποψη για τις fremm και τα λάθη. Τώρα θα είχαμε τρομακτικά λιγότερα προγράμματα. Και πραγματικά το κόστος των 6 δισ για 7 fremm όπως τις θέλαμε που λέγονταν ότι είχε φτάσει μαζί με 500 εκατ. που ήταν η προμήθεια 15 as-532 csar και ακόμα 1,5 δισ για 450 ΒΜΡ-3Μ θα είχαν θωρακίσει την χώρα κατά πολύ και ας το πούμε μπακάλικα τι 330 δισ χρέος τι 340. Τουλάχιστον θα είχαμε φυλαγμένα τα νότα μας. Αλλά ας γίνει μάθημα. Οσο για την έκρηξη του σιτε για άλλους αποδέκτες(πόσα έχουν αυτό το όνομα) είναι ανεξήγητο, ειδικά όταν έχεις γράψει ότι έρχονται άμεσα 2 ΑΒ που μπορεί να γίνουν 4, ότι καλώς πήραμε τα Ρ-3 για να κρατάνε ανοιχτές γραμμές στο Ιόνιο! σε περίπτωση πολέμου και οτι ο εκσυγχρονισμός δεν θα φτάσει τα 500 αλλά τα 360 αν θυμάμαι καλά που έγραφαν και τα «ρέστα» θα γίνονταν romeo. Τελικά ούτε ΑΒ ήρθαν ούτε τα ρέστα γίναν ελικόπτερα και το πακέτο Ρ-3 και romeo θα φτάσει τα 750 εκατ. Αλλά και πάλι κι εγώ πιστεύω ότι έπεσαν θύμα παραπληροφόρησης ή κάποιος θέλησε να τους δώσει λάθος στοιχεία δεν είναι αυτός λόγος όταν η ίδια η κρατική ΕΡΤ πρώτη το ανέφερε. Περισσότερη ηρεμία από όλους.

  11. https://www.meta-defense.fr/en/keywords/fdi-belhrra/
    o Fabrice Wolf 07/09 αναφερει με τιτλο
    Will France lend the Alcase and Loraine frigates to Greece?
    According to information published by the Greek site defencereview.gr, the meeting between French President Emmanuel Macron and Greek Prime Minister Kyriakos Mitsotakis, which will take place on September 10 . ….

    όποιος εχει subscription μπορεί να μας μεταφέρει την συνέχεια.

    Προσωπικά μιλώντας,..πλέον κρατώ μετά τα χθεσινά πανηγυρια και προβες με τη Μασσαλιώτιδα…πολύ μικρό καλάθι.
    p.s
    πάντως αν είναι πραγματι η άμυνά μας να είναι 2-3 σκαλιά επάνω μετά από 6-12 μηνες ο Σουλτάνος θα κάνει ότι είναι να κάνει τις προσεχείς μέρες ως εβδομάδες το πολύ 2 μήνες.

  12. Γιατί δεν ξανασηζημταμε με τους Γάλλους μια τέτοια διαμόρφωση για μια συνχρονη fremm με 24 aster,8 scalp και 24 mica ή camm ή camm-er,stratles και ram,και φυσικά το SEA FIRE για ρανταρ….διότι μήπως αυτήν η fremm θα ξεπεράσει το κόστος του 1,5 δισεκατομμύρια????ΠΙΣΤΕΥΟ ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΕΙ ΣΥΖΗΤΗΘΕΊ ΕΝΑ ΤΈΤΟΙΟ ΕΝΔΕΧΌΜΕΝΟ ΣΤΙΣ ΣΥΝΟΜΗΛΙΕΣ ΜΑΣ?

  13. Παιδια μας κανουμε και οι 2 τελευταιες Fremm απο τις 6 συνολικα asw. Η βρετάνη και η νορμανδία που ειναι ηδη σε υπηρεσια (1 περσι, 1 φετος).
    Οι 2 αυτες asw Fremm εχουν 2χ8 Α50 και 2χ8 Α70 και οχι 2χ8Α43 και 2χ8 A70.
    Αρα αυτη τη στιγμη ριχνουν 16 aster30 και 16 Mdcn η καθεμια.
    Με μια πιστοποιηση στον Α70 των aster30 θα ριχνουν 32 aster30.
    Νομιζω εχουν πιο ενδιαφερον απο τις Fremm-da που δεν μπορουν να ριξουν mdcn.
    Καθολου δεν μας χαλανε και αυτες.

  14. Το προγραμμα θα ειχε καει μεσα στον επομενο χρονο.Θα χε γινει σημαια απο την αντιπολιτευση του λεφτα υπαρχουν για να κοπει πρωτο πρωτο απο την εισοδο της χωρας σε καθεστως χρεωκοπιας υπο την εποπτεια δανειστων κ ΔΝΤ.
    Πιθανοτατα να χε ερθει ενα κομματι λογω των προκαταβολων που θα χαν πεσει ισως αοπλο χωρις υποστηριξη κλπ.Ισως ουτε καν ενα αν κρινουμε απο την τυχη των υποβρυχιων οπου απαρτια κειτονται σε αποθηκες.
    Ακομα κ τωρα τα λεφτα ειναι το προβλημα

  15. Αυτοί που κλαιγονται και κατακεραυνώνουν για την μη προμηθεια των Fremm (και δεν μιλάω φυσικά για το παρον Ιστολόγιο) εγώ τους θυμάμαι να πολεμανε την προμηθεια με κάθε τρόπο ως φωτογραφική διάταξη που εννοούσε τα συγκεκριμένα πλοια… Τα ίδια θα κάνουν με τις Belharra τις οποίες έχουν πολεμήσει με κάθε τρόπο…

    1. Ας γίνει αυτό που πρέπει και μετά ας λέει ο καθένας ότι θέλει. Να γίνει όμως.
      Και κανένας δεν δικαιούται να μιλάει. Γιατί ΟΛΟΙ ζούσαν στον κόσμο τους και κανένας στη βουλή τουλάχιστον δεν είπε «ρε παιδιά, βλέπουμε τι επέρχεται, να κοιτάξουμε λίγο τις Ε.Δ.» και μάλιστα η χώρα επί 3-4 χρόνια λειτουργούσε με πλεονάσματα και υπερπλεονάσματα και πολλά μικρά προγράμματα θα μπορούσαν να είχαν περατωθεί κιόλας και τώρα να πηγαίναμε και παρακάτω. ΚΑΝΕΙΣ τους δεν είναι ΑΜΕΤΟΧΟΣ της σημερινής κατάντιας. Ούτε εκείνοι που μέχρι σήμερα κυβέρνησαν, ούτε όσοι πέρασαν από τη βουλή.
      Βέβαια εσύ λες για ιστολόγια κ.λπ., αλλά αυτά μικρή αξία έχουν μπροστά στη ζημιά και την ολιγωρία που έχουν επιδείξει αυτοί που τάχθηκαν να υπηρετούν αυτό τον τόπο. Άλλοι από ιδεοληψία, άλλοι από λαικισμό, άλλοι διότι τόσο τους έκοβε και άλλοι διότι εξυπηρετούσαν συμφέροντα άλλων από εκείνους που τους ψήφισαν.

  16. Τα τραγικά λάθη της περιόδου Καραμανλή στα εξοπλιστικά είναι γνωστά και όλα αυτά σε περίοδο παχιών αγελάδων ακόμα.

    Καμία δικαιολογία από τους «εθνοπατέρες» του έθνους.

    Τη φαρμακευτική δαπάνη την παρέλαβε ο Καραμανλής στα 2 δις ευρώ κατά έτος και την έφτασε στα 8 δις ευρώ κατά έτος (!!) και για όποιον έχεις απορίες ας ψάξει να βρει τα επίσημα στοιχεία.

    Αυτή η αύξηση δεν δικαιολογείται με τίποτα.

    Ούτε αυξήθηκε ο πληθυσμός της Ελλάδας σε τέτοιο βαθμό που να δικαιολογείται η δαπάνη αυτή ούτε καμία πανδημία περάσαμε ούτε υπήρξε καμία αισθητή διαφορά στις υπηρεσίες σε σχέση με πριν.

    Τα χρήματα μπήκαν σε τσέπες επιτήδειων και το λέω μετά λόγω γνώσεως!

    Οι υπερτιμολογήσεις ξεπερνούσαν κάθε φαντασία ακόμα και για αναλώσιμα υλικά.

    Θα μπορούσα να παραθέσω και συγκεκριμένα στοιχεία με συγκεκριμένα υλικά συγκεκριμένες υπερτιμολογήσεις που είχαν γίνει και από συγκεκριμένες φαρμακευτικές.

    Δεν θα το κάνω γιατί τα συμφέροντα είναι πολύ μεγάλα και στην Ελλάδα όποιος λέει την αλήθεια κινδυνεύει με μηνύσεις για δυσφήμιση (στην καλύτερη περίπτωση) και στη χειρότερη να πάει να συναντήσει τους ένδοξους προγόνους του!

    Τα γνωρίζουν όλα και με κάθε λεπτομέρεια και φυσικά καλύτερα από μένα αλλά η σαπίλα και η διαφθορά είναι τόσο μεγάλη όπου ο ένας κρατάει τον άλλο.

    Περιττό να πω πως και η δικαιοσύνη είναι στο κόλπο με το αζημίωτο φυσικά.

    Κλείνω την παρένθεση για το συγκεκριμένο.

    Εκατοντάδες εκατομμύρια και δις ευρώ πετιούνταν στο καλάθι είτε με τους διορισμούς αγροφυλάκων τους επιλαχόντες του πατήρ Μητσοτάκη που δεν πρόλαβε να διορίσει τότε!!

    Οι περισσότεροι εξ αυτών ήταν σε ηλικία συνταξιοδότησης!

    Να μιλήσουμε για τα περίφημα stage δίνοντας την ελπίδα σε κάθε νεοέλληνα ότι μπορεί να ελπίζει σε έναν μόνιμο διορισμό στο δημόσιο;

    Θυμάμαι τότε αν πήγαινες σε δημόσια υπηρεσία δεν χωρούσαν στα γραφεία οι «εργαζόμενοι» των stage και είχαν πάρει μέχρι και πλαστικές καρέκλες για να βολευτούν!

    Τι να πρωτοθυμηθούμε από εκείνη την περίοδο.

    Τίναξε στο αέρα την οικονομία με τους υπέρογκους δανεισμούς τη σπατάλη την κακοδιαχείριση και την λεηλασία.

    Ο ΓΑΠ ήταν απλά ο χρήσιμος ηλίθιος όπου και έσκασε στα χέρια του η βόμβα.

    Η οικονομία είχε πάρει την κατηφόρα ήδη με τον Καραμανλή.

    Το έλλειμμα στο Θεό και η Ελλάδα έγινε ρεζίλι για άλλη μια φορά για τα περίφημα τότε Greek statistics!

    Όπως έχω ξαναπεί αν τότε είχε προχωρήσει η αγορά των 6 FREMM όπως επίσης και η αγορά 20 Rafale και όλες οι μετέπειτα κυβερνήσεις είχαν βάλει όλη τους από ένα λιθαράκι σε αυτό που λέμε εξοπλιστικά προγράμματα σήμερα όλα θα ήταν διαφορετικά.

    Υποθετικά

    Περίοδος Καραμανλή 6 FREMM συν 20 Rafale συν ένα γενικό συμμάζεμα.

    Περίοδος ΓΑΠ άλλες δύο FREMM συν ένα συμμάζεμα.

    Περίοδος Σαμαρά-Βενιζέλου άλλες δύο FREMM συν ένα συμμάζεμα.

    Περίοδος Τσίπρα-Καμμένου άλλες δυο FREMM συν 20 Rafale αντί να μοιράζει δώρα, μερίσματα και 13η σύνταξη.
    Και αν το έκανε να το έκανε πολύ στοχευμένα και σε όσους έχουν πραγματική ανάγκη.

    Γνωρίζω περιπτώσεις όπου π.χ ένας γνωστός μου με μαύρα εισοδήματα 70,000 χιλιάδες ευρώ πήρε και μέρισμα τότε!
    Αλβανοί και τσιγγάνοι επίσης.

    Σήμερα η κατάσταση θα ήταν τελείως διαφορετική να είχαν κάνει τα αυτονόητα.

    Το σενάριο με της FREMM είναι υποθετικό και στη θέση τους θα μπορούσε να είναι και κάτι άλλο όπως FREDA,Horizon,IH κτλ. είτε συνδυασμός.

    Ερχόμαστε στην τωρινή κυβέρνηση

    Εδώ και 14 μήνες κοιμόταν τον ύπνο του δικαίου αν και φαινόταν ακόμα και σε εμάς τους απλούς πολίτες προς τα που πάει το πράγμα.

    Δώσανε πολύ χώρο στην Τουρκία που φυσικά δεν άφησε να πάει χαμένη η ευκαιρία.

    Οι διαρροές των λαγών του Μητσοτάκη δεν ήταν τυχαίες περί συνεκμετάλλευσης και προσφυγής στη Χάγη (Ντόκου, Καιρίδη κτλ.) ούτε και η δήλωση της Ντόρας «μπορεί να χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα νησιά».

    Προφανώς η «λογική» της κυβέρνησης ήταν να πάμε σε ένα οδυνηρό συμβιβασμό με τους απέναντι που θα βάπτιζαν τόσο οι ίδιοι τους όσο και τα εξαγορασμένα ΜΜΕ τους σε μια λύση πετυχημένη με τις γνωστές σάλτσες μπαρούφας ώστε να το διαχειριστούν επικοινωνιακά.

    Άλλωστε δεν χρειάζονται και μεγάλη προσπάθεια, οι νεοέλληνες δεν είναι και από τους εξυπνότερους λαούς του πλανήτη άσχετα τι πιστεύουν για τον εαυτό τους.

    Οι περισσότεροι είναι δέσμιοι των κομμάτων τους και ότι πει το κόμμα.

    Έχουν ταυτίσει το συμφέρον του κόμματός τους με το εθνικό συμφέρον.

    Βεβαίως και όλο αυτό κρύβει υστεροβουλία άσχετα αν δεν το παραδέχονται, μιας και αυτά τα κόμματα τους έχουν εξαγοράσει είτε με τους διορισμούς είτε με τα ρουσφέτια μικρά και μεγάλα είτε με τα συμφέροντα.

    Το θέμα όμως ξέφυγε γιατί πιθανολογώ πως ο Ερντογάν ξέφυγε από τα «συμφωνημένα» και αυτό γιατί πιστεύει πως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να ζητήσει περισσότερα εξού και ο πανικός της κυβέρνησης που εκεί που δεν προχωρούσαν προγράμματα χαμηλού κόστους όπως νέες τορπίλες εκσυγχρονισμός των Meko, υποστήριξη (FOS) υπαρχόντων οπλικών συστημάτων ξαφνικά ακούμε για Rafale και 2+2 Belharra και ενδιάμεση λύση FREMM και 10 δις ευρώ συνολικά εξοπλιστικά εκεί που μέχρι χθες δεν έδιναν ούτε σουσάμι!

    Χάθηκε πολύτιμος χρόνος.

    Δεν ήταν εικόνα κυβέρνησης και πρωθυπουργού οι Τούρκοι να σουλατσάρουν στη δική μας ΑΟΖ (αλλά και της Κύπρου) και ο πρωθυπουργός να συνεχίζει τα μπάνια του κανονικά όπως και τα στελέχη του σαν να μην συμβαίνει τίποτα.

    Η λύση έστω και τώρα

    Δεν ψάχνουμε να αγοράσουμε όπλα απλά για να πούμε ότι αγοράσαμε.

    Ψάχνουμε όπλα που θα κάνουν τη διαφορά (χωρίς τους γνωστούς περιορισμούς) ψάχνουμε ασφάλεια και προστασία μέχρι να φτάσουμε σε ένα καλό επίπεδο.

    Και αυτά μπορεί να μας τα προσφέρει μόνο η Γαλλία.

    Δηλαδή Rafale + Belharra + FREMM ενδιάμεση λύση.

    Και μετά ο Θεός βοηθός έτσι όπως τα έκαναν.

    Θα στείλω και ένα μήνυμα στον Μητσοτάκη

    Ας έχει υπόψη του πως το χαμηλό το γάιδαρο όλοι θέλουν να τον καβαλήσουν.

    Να πάρει τις σωστές αποφάσεις και να μην υποκύψει σε πιέσεις των φιλότουρκων Γερμανών και των «ίσων αποστάσεων» Αμερικάνων.

    Τα χρήματα που θα διατεθούν για τα εξοπλιστικά θα πρέπει να πιάσουν τόπο και γνωρίζει πολύ καλά πως αυτό μπορεί να γίνει μόνο με τους Γάλλους.

    1. @Μιχαλη στην ομιλία του πρωθυπουργού στη Βουλή για τη ψήφιση της συμφωνίας με την Αίγυπτο για όποιον ήταν προσεκτικος το είπε καθαρά όταν μιλούσε προς την αντιπολίτευση… έχει ωριμάσει μέσα στο πολιτικό σύστημα η ιδέα της συνεκμετάλλευσης.. στην κοινή γνώμη μπορεί να μην έχει ακόμη

  17. Φρεγάτες υπάρχουν και μάλιστα φτηνές η σειρά ΧΟ 131 και όλα τα πλοία της σειράς
    CROSOVER. Που το διαβάσατε για φρεγάτες των 1,5 δις;

    Αν επιλέγαμε να κατασκευάζαμε 20 πλοία της σειράς CROSOVER, από 4 σε κάθε σειρά και δυο αποβατικά και λογιστικής υποστήριξης, το κόστος για την κατασκευή των πλοίων θα ανερχότανε στα 3,5 δις ευρώ χωρίς όπλα και ηλεκτρονικά γιατί αποτελούνται από 5 ίδια κομμάτια. Αν επιλέγαμε να σχεδιάσουμε- κατασκευάσουμε 5 άλλες κλάσεις πλοίων θα θέλαμε 5,7 δις ευρώ. Έχουμε ένα κέρδος της τάξης του 2,2 δις ευρώ που είναι το κόστος ανάπτυξης-σχεδίασης- κατασκευής διορθώσεων και υλικών -εργαλειομηχανών των ναυπηγείων.
    Γιατί είναι ίδια πλοία και όχι διαφορετικά. Στο κόστος έχω υπολογίσει ένα 25% παραπάνω 12% για σφάλμα στους υπολογισμούς και 13% η αύξηση του κόστους κατασκευής του πλοίου σε 10 χρόνια.

    Δηλαδή σε 20 χρόνια θα μπορούσαμε να είχαμε 4 περιπολικά ανοιχτής θαλάσσης, 4 κορβέτες, 4 φρεγάτες, 2 αποβατικά και δυο λογιστικής υποστήριξης και 4 φρεγάτες αεράμυνας με 3,5 δις ευρώ συν ηλεκτρονικά-όπλα
    Το κέρδος των 2,2 δις είναι εξαιρετικά σημαντικό για να το αγνοήσουμε.
    Αυτή είναι η φτηνότερη λύση για μένα αν θέλουμε να αναπτύξουμε ναυτική βιομηχανία και να έχουμε υγιές ναυπηγεία.

    https://products.damen.com/-/media/Products/Images/Clusters-groups/Naval/Crossover/Documents/Leaflet_CrossOver_Range.pdf

  18. Ακουνε τι θα πει η Μερκελ και ο Τραμπ…
    Ποτε καταλαβουν επιτελους οι εκαστοτε κυβερνωντες οτι με την αμυνα της χωρας…δεν παιζουμε;

  19. αστείοι,,,
    χθες πέρασε απ τη Βουλή το θέμα με τις τορπίλες..
    και την πιστοποίηση των Σκαλπ..
    ΧΘΕΣ ρε μαλκες;;;….ΠΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ σας το φωνάζουν κ γραφατε εκεί που δεν πιάνει μελάνι ότι ταχα μου δεν έχετε λεφτά;;
    ΑΥΤΑ γίνονται όταν οι προτεραιοτητες ειναι ΛΑΘΟΣ ιεραρχημένες.

  20. @Μιχαλη κ Λοιποί
    ΓΙΑΤΙ η Βουλή δεν κύρωσε αποφάσεις για ΝΕΕΣ τορπίλες και πιστοποίηση ΣΚΑΛΠ και πιέσεις ΑΜΕΣΕΣ στο Ελεγκτ. Συνέδριο για τα Μιραζ φερειπείν τον Ιούνιο του 2020, άντε τον Ιούλιο του 2020 που έγινε η πρώτη απόπειρα (μη μου πει κανείς ότι το Ελεγκτικό ξαφνικά αποφάσισε ότι όλα είναι Οκ παρά μετα από ΠΘ παρέμβαση μεσω του «δικού τους παιδιού» Παν. Πικραμμένου, Πρόεδρο του ΣτΕ μέχρι το 2012)
    και ΕΠΡΕΠΕ να φτασουμε τον Σεπτεμβριο όταν το ερευνητικό είναι σχεδόν έξω από το Καστελόριζο για να ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ σε όλα τα παραπάνω;;
    Δλδ τί νόμισαν;; Τεταρτη υπογραφουν, Παρασκευή πληρώνονται οι συμβασεις και Κυριακή τα χουμε έτοιμα στο χέρι;;;
    ΑΥΤΟ δεν ΠΡΕΠΕΙ να περάσει έτσι.
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ενδεχόμενες διαχρονικές ΠΟΙΝΙΚΕΣ ευθύνες που πρεπει να ΑΝΑΖΗΤΗΘΟΥΝ και να ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΘΟΥΝ.
    ΔΕΝ υπάρχει ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑ..δεν ήξερα, δεν υπήρχαν λεφτα.

  21. Κάποιο εδώ σχολιάζουν να πέσουν οι τόνοι από τις ιστοσελίδες, αλλά οι μόνοι τόνοι που ανέβηκαν είναι από την «ΠΤΩΣΗ από το Διάστημα», που έχει βγάλει (4) τέσσερα ««Alsase» που σε θωρώ!» άρθρα και ίσως βγάλει και 5ο.

    «Όπως όμως είχαμε επισημάνει στις χθεσινές αναρτήσεις, η ιστορία είχε αρχικό ελληνικό δάκτυλο και μάλιστα γνωστό (που μας έχει φλομώσει στο κουτόχορτο και τα -αληθοφανή σενάρια- εδώ και καιρό).»

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *