Τον Ιανουάριο του 2020 το γραφείο εξοπλισμών, τεχνολογίας και προμηθειών του γερμανικού ναυτικού (BAAINBw) ανέδειξε ως νικητή για την κατασκευή 4+2 νέων φρεγατών γενικής χρήσης την ολλανδική DAMEN Schelde Naval με το σχέδιο MKS 180 και κύριους αναδόχους τα γερμανικά ναυπηγεία Blohm & Voss και την Thales. Οι νέες φρεγάτες F-126 όπως μετονομάστηκαν θα αντικαταστήσουν με την είσοδό τους σε υπηρεσία από το 2028 και έπειτα τις τέσσερις φρεγάτες γενικών καθηκόντων F-123 Brandenburg οι οποίες είχαν μπει σε υπηρεσία με το γερμανικό ναυτικό μεταξύ των ετών 1992-1996. Το συμβόλαιο που υπογράφτηκε στις 17 Ιουνίου 2020 ύψους 5,47 δις ευρώ προβλέπει την κατασκευή τεσσάρων φρεγατών σε πρώτη φάση, ενός εκπαιδευτικού κέντρου και προαίρεση για δύο ακομή φρεγάτες με παράδοση μετά το 2032.

Τρεισήμισι χρόνια περίπου μετά την υπογραφή του συμβολαίου, στις 5 Δεκεμβρίου 2023 ξεκίνησε η κατασκευή των φρεγατών με την κοπή του πρώτου μετάλλου στις εγκαταστάσεις της Peene-Werft. Η κατασκευή των φρεγατών θα πραγματοποιηθεί εξ ολοκλήρου στη Γερμανία με τις εργασίες να διαμοιράζονται μεταξύ τριών ναυπηγείων. Τα πρυμναία τμήματα θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Peene-Werft στο Βόλφγκαστ και θα μεταφερθούν στο Κίελο όπου θα ενωθούν με τα πλωριά τμήματα του σκάφους και της υπερκατασκευής που χτίζονται εκεί. Τέλος το κάθε συναρμολογημένο σκάφος θα μεταφέρεται δια θαλάσσης στις εγκαταστάσεις της Blohm & Voss στο Αμβούργο όπου θα γίνεται εγκατάσταση του τελικού εξοπλισμού, θα λαμβάνουν χώρα οι τελικές δοκιμές του πλοίου και των συστημάτων και η παράδοση της ολοκληρωμένης φρεγάτας στο γερμανικό ναυτικό.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές μέχρι σήμερα, η F-126 θα έχει ολικό μήκος 166 μέτρα, πλάτος 21 μέτρα και βύθισμα 6 μέτρα ενώ θα εκτοπίζει περίπου 10000 τόνους. Το πλήρωμα της φρεγάτας είναι ιδιαίτερα μικρό για ένα πλοίο τέτοιου εκτοπίσματος και αποτελείται από 114 αξιωματικούς, υπαξιωματικούς και ναύτες ενώ διαθέτει ενδιαιτήσεις για επιπλέον 80 άτομα. Η F-126 χτίζεται σύμφωνα με τους κανονισμούς του νορβηγικού νηογνώμονα DNV και θα έχει ικανότητα επιχειρήσεων από τροπικά μέχρι πολικά κλίματα γι’ αυτό και θα διαθέτει class notation ICE-1C/E1, το οποίο σημαίνει ικανότητα πλεύσης σε πάγους πάχους μέχρι 40 εκατοστά.

3D απεικόνιση της φρεγάτας F-126

Για σύστημα πρόωσης έχει επιλεγεί μια υβριδική διάταξη ηλεκτροπρόωσης (Diesel-Electric) ώστε να επιτρέπει εξαιρετικά αθόρυβες λειτουργίες για επιχειρήσεις ASW. Οι κινητήρες ντίζελ θα πληρούν τις πιο πρόσφατες απαιτήσεις εκπομπών ρύπων. Το σύστημα πρόωσης των φρεγατών θα είναι συνδυασμός ηλεκτροπρόωσης και ντήζελ (CODLAD). Τα πλοία θα διαθέτουν δύο κύριες μηχανές ντήζελ, τις υπερτροφοδοτούμενες τετράχρονες MAN 20V32/44CR που αποδίδουν 12000 kW έκαστη στις 750 σ.α.λ. οι οποίες συνδέονται μέσω κιβωτίων μετάδοσης κίνησης της RENK σε δύο προπέλες μεταβλητού βήματος της Kongsberg Kamewa. Η ηλεκτροπρόωση γίνεται μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων AED (Advanced Electric Drive) δεύτερης γενιάς, επίσης της RENK, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να δώσουν κίινηση στις προπέλες αυτόνομα ή σε συνδυασμό με της κύριες μηχανές και αποδίδουν 4000kw έκαστος. Το πλοίο επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα άνω των 26 κόμβων και μέγιστη εμβέλεια 4000ν.μ. με 18 κόμβους. Με ηλεκτροπρόωση το πλοίο επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 15 κόμβων.

Τετράχρονος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας ντήζελ MAN 20V32/44CR

Η ανάγκες του πλοίου σε ηλεκτρική ενέργεια καλύπτονται από τέσσερις ηλεκτρομηχανές ντήζελ MTU 20V 4000 M65L που αποδίδουν 3200kW στις 1800 σ.α.λ. έκαστη. Το τμήμα Power Systems (RRPS) της Rolls Royce θα προμηθεύσει το αυτόματο σύστημα διαχείρισης μηχανημάτων πλοίου το οποίο αποτελείται από τα στοιχεία του ολοκληρωμένου αυτοματισμού πλοίων (intergrated Platform Management System, IPMS) και Condition Monitoring System (CMS) παρέχοντας τις λύσεις mtu NautIQ Master και mtu NaytIQ Foresight τα οποία συμπληρώνονται από σύστημα εντοπισμού πυρκαγιάς, παρακολούθησης προσώπων και CCTV.

Ο οπλισμός του πλοίου θα αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο Leonardo 127/64 Lightweight με δυνατότητα βολής βλημάτων Vulcano, τοποθετημένο στην πλώρη, δύο κάθετους εκτοξευτές πυραύλων Mk41 VLS της Lockheed με δυνατότητα μέγιστου φόρτου 64 πυραύλων ESSM Block2, δύο συστήματα CIWS MK49 RAM με 21 πυραύλους RIM-116 Block 2 έκαστος και οκτώ αντιπλοϊκούς πυραύλους NSM της Kongsberg. Για εγγύς άμυνα κατά ασύμμετρων απειλών διαθέτει δύο σταθμούς πυροβόλων των 27mm Mauser MLG 27 και δύο σταθμούς πυροβόλων των 12,7mm Lionfish της Leonardo. Επίσης διαθέτει και Non-Leathal Weapons που αποτελούνται από κανόνια νερού και ηχοβολιστικά συστήματα. Τον οπλισμό συμπηρώνουν τα ιπτάμενα μέσα που μπορεί να φέρει η φρεγάτα. Το πλοίο έχει τη δυνατότητα να φέρει στο υπόστεγο ελικοπτέρου μέχρι δύο ελικόπτερα μεγέθους NH-90 και ενός UAV τα οποία είναι το μακρύ χέρι του πλοίο στον εντοπισμό υποβρύχιων στόχων και στόχων επιφανειάς και εκτέλεσης βολής των όπλων τους.

Μπροστινό κομμάτι της F-126 όπου φαίνεται καθαρά η διάταξη των οπλικών συστημάτων: Leonardo 127/64LW, RAM, Lionfish 12.7mm & Mk41 VLS

Οι κύριοι αισθητήρες του πλοίου είναι το ραντάρ διάταξης φάσης AESA TRS-4D της Hensoldt νιτριδίου του γαλίου με τέσσερις  επίπεδες κεραίες τοποθετημένες στους δύο κυρίους ίστους του πλοίου καλύπτοντας τόξο 360 μοιρών. Το ραντάρ αυτό εκπέμπει στη ζώνη C και έχει μέγιστη εμβέλεια τα 300 χιλιόμετρα, μπορεί να κάνει διαχείριση 1500 στόχων και να κατευθύνει μέχρι τέσσερα πυροβόλα ταυτόχρονα. Το ραντάρ συμπληρώνει το APAR Block 2 της Thales το οποίο εκπέμπει στη ζώνη X και είναι υπεύθυνο για την καθοδήγηση των Α/Α πυραύλων. H Thales θα εγκαταστήσει επίσης το σύστημα διαχείρησης μάχης TACTICOS, το σύστημα πολέμου επιφανείας (Above Water Warfare System, AWWS) καθώς και το δορυφορικό σύστημα ασφαλών επικοινωνιών SurfSAT-L. Το SurfSAT-L είναι ένα νέας γενιάς δορυφορικό σύστημα υψηλής ισχύος για την αντιμετώπιση των παρεμβολών το οποίο λειτουργεί ταυτόχρονα σε τρεις ζώνες Ka mil, Ka civil και X. Για ανθυποβρυχιακό πόλεμο το πλοίο θα διαθέτει σύστημα VDS/TDS της γερμανικής ATLAS Electronic με πιθανότερη επιλογή του συστήματος χαμηλών συχνοτήτων ACTAS το οποίο λειτουργεί στις συχνότητες 50Hz-10kHz σε παθητική διαμόρφωση και 1,4kHz-2,4kHz σε ενεργητική διαμόρφωση. Όσον αφορά τον Η/Π στο πλοίο θα είναι εγκατεστήμενο το σύστημα KORA-40 της Rohde & Schwarz εξέλιξη του KORA-18 που είναι εγκατεστημένο στις φρεγάτες F-125, με δυνατότητα C-ESM και R-ESM και κάλυψη συχνοτήτων εύρους 500MHz-40GHz.

Σύστημα σόναρ της ATLAS Elektronik που θα εγκατασταθεί στις φρεγάτες F-126