Πυρετώδεις είναι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Ελληνικής και της γαλλικής πλευράς εν όψει της προοπτικής για τη προμήθεια των νέων γαλλικών ψηφιακών φρεγατών Belharra. Ήδη σήμερα τα κλιμάκια της Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΓΕΝ συναντήθηκαν με Γάλλους επικεφαλείς του Γαλλικού Ναυτικού ενώ αύριο καταφτάνουν τα στελέχη της Γαλλικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA) καθώς και της Naval Group. Τη Πέμπτη θα βρεθεί στην Αθήνα πολυμελής αντιπροσωπεία της MBDA.
Πηγές του ΠΝ σημειώνουν πως η γαλλική Belharra προηγείται ως δυνητική επιλογή για το ΠΝ έναντι της Αμερικανικής πρότασης για τα MMSC. Βασική επιδίωξη και στόχος του ΠΝ είναι η γαλλική Belharra να είναι των 32 βλημάτων και όχι των 16.
Οι τελευταίες αποκλειστικές πληροφορίες του γράφοντος επικεντρώνονται στα επιπρόσθετα θέματα που έχει θίξει το ΠΝ. Ειδικότερα:
Τη μετασκευή του ελικοδρόμιου ώστε να δέχεται και να υποστηρίζει ελικόπτερο Aegeanhawk.
Τη ολοκλήρωση και προσθήκη του STRALES των 76mm με σκοπό να ενισχυθεί η αντιβληματική άμυνα των πλοίων.
Την ενδεχόμενη εγκατάσταση των CAMM. Τα βλήματα είναι τέσσερα ανά κελί. Τυχόν ενσωμάτωση των CAMM για τις Belharra HN συνεπάγεται κατακόρυφη αύξηση του οπλικού φορτίου των πλοίων. Σε μια τέτοια προοπτική κάθε Belharra HN θα μπορεί να φέρει 32 κελιά με 16 Aster 30 και συνδυασμό Αster 15 και CAMM καθώς και Scalp Naval. Οι CAMM βάλλονται από τους εκτοξευτές των ASTER 15. Σε μια Belharra των 32 βλημάτων εκ των οποίων οι 16 Aster 30 η διαμόρφωση δύναται να περιλαμβάνει 64 CAMM ή 16 Aster 30, 8 SCALP NAVAL και 32 CAMM.
Όπως εύλογα συμπεραίνει κανείς εάν τελικώς οι CAMM συμπεριληφθούν συνεπάγεται τρομερή αύξηση πυρός των πλοίων.
Το πρόβλημα είναι πως η σχεδίαση και η ανάπτυξη των CAMM έχει γίνει από την Αγγλική MBDA και όχι από τη Γαλλική. Μέχρι στιγμής οι όποιες διαπραγματεύσεις πραγματοποιούνταν ήταν με τη Γαλλική. Στο θέμα υπήρχε δυσκινησία η οποία τώρα φαίνεται να αλλάζει θετικά προς την ελληνική πλευρά.
Να τονιστεί ότι στην έκδοση CAMM Extended Range (ER) το βλήμα πετυχαίνει μέγιστο βεληνεκές τα 45 χιλιόμετρα.
Τη προσθήκη εκτοξευτή SIMBAD-RC. Αυτή είναι η πλέον νεότερη εξέλιξη στη διαμόρφωση των πλοίων όπως αναφέρουν έγκριτες πληροφορίες από Ελλάδα και Γαλλία. Κάθε εκτοξευτής φέρει δύο βλήματα Mistral. Έχει μέγιστο βεληνεκές τα 7 χιλιόμετρα.
Δύναται να υπάρξει και εξαπλός εκτοξευτής βλημάτων με την ονομασία SADRAL.
Συζητήσεις επί του CIWS. Έχουμε ήδη παρουσιάσει τις επιλογές. Επικρατέστερο το RAM ή το Millenium πάνω από το υπόστεγο του ελικοδρόμιου.
Εξελίξεις θα υπάρχουν και επί της τιμής που είναι συνάρτηση της διαμόρφωσης. Τέλη εβδομάδας θα έχουμε νεότερα.