Η πλέον πρόσφατη εξέλιξη για το θέμα απόκτησης των νέων γαλλικών φρεγατών περιλαμβάνει την αναλυτική ενημέρωση αναφορικά τα κόστη και τη διαμόρφωση των πλοίων. Ασφαλώς, τα παρακάτω δείχνουν μια πρώτη ολοκληρωμένη εικόνα πλην όμως  η τελική διαμόρφωση είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης.  

Το ζήτημα απόκτησης των νέων πλοίων για το ΠΝ το DefenceReview.gr το έχουν παρακολουθήσει εκ του σύνεγγυς από τη πρώτη στιγμή με ακρίβεια και αντικειμενικότητα στο σκέλος των πληροφοριών προς τους αναγνώστες μας. Ως εκ τούτων, τα δεδομένα είναι ως εξής.

Το κόστος για δύο πλοία με πλήρες πακέτο τεχνικής υποστήριξης και όπλων ανέρχεται στα 2 ως το ελάχιστο με μέγιστο τα 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες αυτό περιλαμβάνει:

Διαμόρφωση 32 βλημάτων εκ των οποίων οι 24 Aster 30 και 8 MdCN. Το κόστος των όπλων ανέρχεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει ένα φόρτο ανά πλοίο. Στα πλοία δύναται να εγκατασταθεί CIWS (αναφέρεται ευθέως το RAM) με κόστος 80 εκατομμύρια ευρώ δηλαδή 40 εκατομμύρια ευρώ  ανά πλοίο. Εδώ το ΠΝ έχει εκφράσει την άποψη για την εγκατάσταση των Phalanx από τις πρώτες φρεγάτες «S» που θα αποσύρει.

Το RAM κλειδώνει ως όπλο CWIS.

Επιπροσθέτως, πλήρες πακέτο τεχνικής υποστήριξης για 8 έτη με κόστος 110 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για το λεγόμενο Follow On Support.  Κάποια μικρά κόστη περιλαμβάνουν επίσης και τη διαμόρφωση του ελικοδρομίου των πλοίων ώστε να υποστήριζουν και να δέχονται ελικόπτερα Aegeanhawk.

Στα επιπλέον κόστη περιλαμβάνονται 200 εκατομμύρια ευρώ που αναφέρονται ως κόστη «Innovation». Στην ουσία πρόκειται για κόστη Research & Development ενώ υπάρχει ένα πολύ μεγάλο κόστος της τάξης των 60 εκατομμυρίων για τις αμοιβές της γαλλικής διεύθυνσης εξοπλισμών. Ανάλογα υπάρχουν και στα Aμερικανικά FMS με χαρακτηριστικό εκείνο του εκσυγχρονισμού των F-16 όπου η Ελλάδα πληρώνει 530 εκατομμύρια δολάρια στην Αμερικανική κυβέρνηση που εκτός από ορισμένα υλικά τα υπόλοιπα είναι τα κόστη των υπηρεσιών και των διαδικασιών του FMS.

Υπενθυμίζεται, ότι το κόστος της διακρατικής συμφωνίας για τον εκσυγχρονισμό των F-16 ανέρχεται σε 1,528 δισ. δολάρια, εκ των οποίων 998 εκατομμύρια δολάρια είναι το συμβόλαιο της Lockheed Martin με την αμερικανική κυβέρνηση και τα εναπομείναντα 530 εκατομμύρια δολάρια είναι το κόστος των υπηρεσιών και υλικών, που προσφέρει η αμερικανική κυβέρνηση καθώς και η Αμερικανική Αεροπορία USAF.

Το κόστος είναι φυσικά συνάρτηση της τελικής διαμόρφωσης των πλοίων καθώς και των λοιπών επιλογών όπως τα χρόνια του FOS ή το συνολικό απόθεμα των όπλων ή άλλες παράμετροι όπως η μείωση του κόστους για το λεγόμενο «Innovation» και φυσικά το απαράδεκτο κόστος της DGA. Προφανώς, εάν οι Γάλλοι αποφασίσουν κοινή διαμόρφωση με 32 κελιά όπως το ΠΝ τότε τα παραπάνω κόστη θα πέσουν στο ένα τρίτο. Οι τελευταίες πληροφορίες μας από τη Γαλλική πρωτεύουσα επιβεβαιώνουν το παραπάνω.

Η συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Παρίσι στις 29 Ιανουαρίου του νέου έτους με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν αναμένεται να επισφραγίσει το θέμα απόκτησης των νέων γαλλικών πλοίων. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες ήδη στη ΓΔΑΕΕ υπάρχει έντονη προεργασία σε ανεπίσημο επίπεδο ώστε σταδιακά σε βραχυπρόθεσμο χρόνο να λάβει χώρα η σύναψη της τελικής σύμβασης που θα αναφέρει ακριβώς τα τελικά κόστη και τη τελική διαμόρφωση των δύο πλοίων.   

Η διαμόρφωση του πλοίου. Φωτογραφία Γιάννης Νικήτας.

Πηγές του ΓΕΝ επισημαίνουν στον αρθρογράφο πως το ΠΝ είναι ευχαριστημένο από τα πλοία καθώς διασφαλίζεται ικανοποιητική αναχορηγία όπλων, δυνατότητα αεράμυνας περιοχής με κορυφαία βλήματα, ένα πανίσχυρο και το ικανότερο ραντάρ με δυνατότητα εμπλοκής 16 στόχων έναντι 2 στα σημερινά πλοία σε Ελλάδα και Τουρκία και ύπαρξη ενός σύγχρονου συστήματος όπως το RAM ικανό να παρέχει αυτοπροστασία στο πλοίο. Η φράση που χαρακτηριστικά ειπώθηκε είναι πως τα πλοία είναι customize για τις ελληνικές ανάγκες.

Άποψη μας είναι πως η ελληνική πλευρά πρέπει να πιέσει για τη περαιτέρω μείωση του κόστους και να θέσει θέμα περισσότερων πλοίων και κυρίως κορβετών Gowind (συγκεκριμένα Gowind 3100) μέσα από συμφωνία πλαίσιο που θα περιλαμβάνει και την εξαγορά ναυπηγείων. Περισσότερα πλοία είτε 4 φρεγάτες και 4 κορβέτες είτε 2 φρεγάτες και 6 κορβέτες θα προσέφεραν καλύτερη διαπραγματευτική θέση για την Ελλάδα, μεταφορά τεχνογνωσίας στα ελληνικά ναυπηγεία και μια στρατηγική επένδυση των Γάλλων στα ναυπηγεία καθώς και ολική ανανέωση του Στόλου με υπερσύγχρονα πλοία.

Ο συνδιασμός που θα απογείωνε το πλοίο είναι η προσθήκη των CAMM μαζί με το RAM και φυσικά την ύπαρξη των Aster 30.

Comments

      1. Δευτερο χρονο ??? Αφου αγορασουμε τα πλοια και μετα δηλαδη θα τα ξανα βαλουμε στο ναυπηγείο να προσθέσουμε CAMM … Πως το εννοεις αυτο δεν το καταλαβα .

          1. CAMM έχουν μόνο οι Type 23 σε εκτοξευτή GWS-26 σε 32 θέσεις, μονά όχι 4πλά…
            Πιστοποιημένος είναι απο την LM σε ΜΚ41…
            ΘΑ μπεί στις Type 26 σε ΜΚ41… Μάλλον σε 4αδες… (12Χ4=48)
            Στις Type 45 η συμφωνία λέει Αστέρ 15 σε Sylver A50 VLS… Το σκέφτονται για CAMM…
            Όλοι όσοι παρήγγηλαν CAMM σε ΜΚ41 θα τους βάλουν…

            CAMM ER…
            Νοέμβριος 2018
            «το υπουργείο άμυνας της Ιταλίας απέσυρε αυτή την εβδομάδα αίτημα στο κοινοβούλιο για την έγκριση της προμήθειας του όπλου, ώστε να αυξηθούν οι κοινωνικές δαπάνες και να νομοθετηθούν μειώσεις στην φορολογία…»
            https://www.defensenews.com/global/europe/2018/10/04/italy-stalls-on-missile-program-as-budget-cuts-loom/

            Νοέμβριος 2019
            The defense committee’s Nov. 14 decision approves funding of €95 million to complete development of the CAMM-ER, a joint program between MBDA Italy and MBDA UK, and its subsequent integration into the Italian services’ short- to medium-range air-defense systems.

            The CAMM-ER development phase is scheduled to begin before the end of the year, and to be completed in 2023. The program was previously approved by Parliament’s budget committee on Oct. 23.

            Τι ακριβώς θα βάλουμε στις Bell αν και όταν?

          2. @SHADOWFAX
            Οι Ιταλοί προχωρούν με την ΧΕΡΣΑΊΑ έκδοση του προς αντικατάσταση των ASPIDE πως τα λένε
            Για το Ναυτικό δεν πολύ καίγονται αφού το κοιτάνε για το επόμενο περιπολικό
            Οποτε όπως είπες τι συζητάμε τώρα
            Εμείς θα το πληρώσουμε και αυτό
            Οι Γάλλοι θα έχουν μονο ASTER 15 στις δικες τους

      1. Σε ποια νέα radar αναφερόμαστε?
        Αυτό γράφω και εγώ:
        Το A/Y suite είναι πρακτικά το ίδιο με τις Belhares (kingclip+captas)

        Με mk 41 και 4*8= 32 essm bII είναι ok και για αεράμυνα περιοχής στα 50 km + fire&forget [email protected] mill $ / unit

        Στα ίδια χρήματα με 2 BELHARES πάμε για MIN 4 gowind!!
        https://www.defensenews.com/global/europe/2019/07/03/romania-orders-corvettes-from-naval-group-for-135-billion/
        https://www.defensenews.com/naval/2019/06/10/uae-naval-group-quietly-cut-850-million-deal-for-gowind-ships/

        Και έχουμε να αντικαταστήσουμε 9S μέχρι το 2030

        Επιπλέον το πλοίο είναι ήδη κατασκευασμένο για αλλα ναυτικά οποτε έχει και μικρότερο ρίσκο και χρόνο παράδοσης

        1. Η Μπελχαρα ειναι επιπεδου F-35 σε θεμα data fusion κτλ η Gowind οχι….σα να λετε οτι τα F-35 θα πρεπει να αντικαταστησουν 1:1 τα F-16…

          1. Δεν αμφιβάλλω την ανωτερότητα των Belhara

            Το θέμα είναι πως πρέπει να αντικαταστήσουμε 9 S μέχρι το 2030 το αργότερο

            Επιπλέον αλλα 6 209/122/1100 υποβρύχια πρέπει να φύγουν διότι ήδη κάποια 50ρίζουν!!

            Τα ίδια και με τις πυραυλακάτους

            Εάν δοθούν 2.6 BILLION για 2 μονο φρεγάτες τι ναυτικό θα έχουμε το 2030??
            2 BEL
            4 MEKO
            7 SV
            4 214
            1? 209 AIP
            4 OSPREY?
            and that’s all folks??

            Πιστεύεις πως μονο με 2 πλοία είμαστε ok?

            Θα ρουφήξει όλα τα διαθέσιμα κονδύλια και όλα τα αλλα να γίνουν μην πω τη λέξη

          2. CK, λογικο αν σκεφτεις πως οι οροφες προσωπικου θα μειωθουν. Το αυτο και στην ΠΑ: παμε ολοταχως για στολο 150 μαχητικων.

        2. Οι essm δεν ειναι για αεραμυνα περιοχης. Οι sm-2 κ οι aster 30 εχουν αυτον τον ρολο. Οι gowind μπορουν να παιξουν ισως το ρολο μιας φρεγατας γενικων καθηκοντων αλλα πλοιο αεραμυνας περιοχης δεν ειναι, για τετοια δουλεια θες φρεγατα, τελος. Ξερουμε δε πας μια τις μπελαρες αλλα μη λεμε κ ο,τι θελουμε

          1. Μα αυτό γράφω: πως με τα οικονομικά μας όπως είναι και με τεράστιες ανάγκες σε φρεγάτες υποβρύχια και πυραυλακάτους δεν μπορούμε να πάρουμε πλοία αεράμυνας περιοχής!

            Οι Belhares με μονο 3A50*8=24 ASTER 15/30 δεν μπορεί να θεωρηθούν πλοία αεράμυνας περιοχής!

            Και εάν το ψάξεις πιο πίσω η ανάγκη για αεράμυνα περιοχής προέκυπτε από την ανάγκη προστασίας νηοπομπής προς Κύπρο

            Ο ESSM BII έχει 50km range και μας καλύπτει στο Αιγαίο πλήρως για αεράμυνα περιοχής

            Για Μεσόγειο πάλι ένα χαμηλά ιπτάμενο βλήμα η εχθρικό αεροπλάνο πάλι σε καλύπτει με αυτό το βεληνεκές

            Λόγω καμπυλότητας της γης το sea fire δεν μπορεί να δει πιο μακρυά χαμηλά ιπταμενους στόχους
            https://en.wikipedia.org/wiki/Radar_horizon

            Και όπως έγραψα έχεις να αντικαταστήσεις 9S, 6 209, 6? Combatand ,++
            Με 2belhares δεν καλύπτονται οι ανάγκες αντίθετα σπαταλώνται όλα τα διαθέσιμα κονδύλια

          2. Θα διαφωνησω πληρως μαζι σου. Μιλαμε για ενα περιβαλλον πολεμου με ανταλλαγη πληροφοριων. Το sf μπορει να μη μπορει να δει οπως λες, αλλα το πλοιο πρεπει να ειναι σε θεση να χτυπησει λαμβανοντας δεδομενα απο μια αλλη πλατφορμα. Κ στη τελικη ποιος σου λεει οτι ολοι οι στοχοι,ειτε στο αιγαιο ειτε στο καστελοριζο, θα ειναι χαμηλα ιπταμενοι; Γιατι με τη δικη σου λογικη τοτε ειναι βλακες οσοι εχουν παρει sm2 aster 30 κλπ. Ή οτι πρεπει να τα περιμενουμε ολα απ το ΠΝ.
            Η μπελαρα για το μεγεθος της μια χαρα πλοιο ειναι ειδικα αν μπουν camm κ επιτελους ας σταματησουμε να κοιταμε τα παντα με τα vls. Ενα πλοιο ειναι πολλα παραπανω. Κ ναι πρεπει να καλυψουμε κ τους αριθμους αλλα χρειαζεται κ η ποιοτητα περα απ την ποσοτητα κ με κορβετες δε φτιαχνεις ποιοτικο ναυτικο.

          3. @andreas412mpc
            Ανταλλαγή πληροφοριών?
            Μιλάμε για το Ελληνικό Ναυτικό
            Θα ξοδέψουμε 500mil για τα 4 P-3B οποια εάν και όταν μπούν σε υπηρεσία δεν θα έχουν Link 16!!

            Βλάκες δεν είναι όσοι έχουν ASTER και SM2

            Γράφω ότι με τα δικά μας οικονομικά και ανάγκες τέτοια πλοία και όπλα είναι εκτος των δυνατοτήτων μας

            Σκέψου αυτούς που καταδύονται με 50χρονά υποβρύχια!!

            Με 2 μονο πλοία δεν σώζεται η κατάσταση!

            Quanity has its own quality

      2. Γιατί όχι στην «ευρωκορβέτα» της Naviris που θα είναι πολλαπλού ρόλου και με σύγχρονο οπλισμό? Εκτός αν απαιτήσουμε και για τις Gowind ειδική διαμόρφωση και οπλισμό!

  1. Ποιος ασχολειται με τις μπελχαρες του 2026?
    Μιραζ αναβαθμιση μιραζ μεταχειρισμενα κ εξτρα- νεα πυραυλακια.
    Πιθανοτατα στα ιδια λεφτα χωρανε κ αναβαθμιση του erieye , με κανα ρανταρ εδαφους απο σουηδια.
    Κ πιθανοτατα θα μεινει κ ρεστο για να αυξηθει το κονδυλι για τις μεκο που ειναι απλα ανεπαρκες

  2. Το ιδανικό θα είναι η συμφωνία να περιλαμβάνει κάποιου είδους σύμπραξη της γαλλικής εταιρείας με τα ελληνικά ναυπηγεία και να προβλέπει την ναυπήγηση 2+(4-6) πλοίων ανάλογα με το αν μείνουμε ευχαριστημένοι και με τα οικονομικά δεδομένα. Νομίζω επίσης πως πρέπει να δούμε την γαλλοιταλική «ευρωκορβέτα» πολλαπλού ρόλου της NAVIRIS και αν μπορούμε να μπούμε στην κοινοπραξία.
    Απο εκεί και πέρα έχει ενδιαφέρον το τι θα προκύψει απο ΗΠΑ σε σχέση με τα Tico και τα AB και τί στο καλό περιλαμβάνει απο εκείνους προς εμάς αυτή η αμυντική συμφωνία!

  3. Μακάρι να τα πάρουμε αυτά τα 2 πλοία. Μακάρι να γίνει πλήρης αναθάθμιση των ΜΕΚΟ. Μακάρι να τα αγοράσουμε και με νέο RAM όχι αυτό από τις S. Οι φρεγάτες τύπου S θα πρέπει να παραχωρηθούν στην Κύπρο ή στις δυνάμεις του Χάφταρ (αν επικρατήσει τελικά και σπάσει το εμπάργκο).
    Πρέπει να αγοράσουμε επίσης Gowind και 1-2 υποβρύχια από τους Γάλλους και επίσης Rafale. Πρέπει να γίνουν συζητήσεις για ένα πλήρες πακέτο σε βάθος 10 ετίας ώστε να πετύχουμε καλύτερη τιμή.
    Σήμερα πρέπει να αγοράσουμε μεταχειρισμένα M-2000 καθώς επίσης και 1-2 πλοία αν υπάρχουν.

  4. Επειδή τα πλοία θα αργήσουν κ εμείς καιγόμαστε καλό θα ήταν να πιέζαμε άμεσα για τορπίλες f21 από το απόθεμα τους έχουμε θέμα κ δεν γνωρίζει κανείς μας τι θα κανουν οι Τούρκοι το επόμενο τρίμηνο.

  5. Οι Belharites τι έχουνε να πούνε?? Διγενή?

    Κάνα δισεκατομμύριο παραπάνω από όσα γράφατε!!

    Το κόστος είναι υψηλότερο και από αυτά που έβγαζα εγώ και τα άκουγα από εσάς!!

    Γράφατε πως θα μας χάριζαν και το κόστος ερευνας και ανάπτυξης!!

    Αγαθοεργίες δεν υπάρχουν!

    Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ έγραφε για 2.6 billion για 2 πλοία μαζί με τα όπλα τους
    Δεν θα έχει δηλαδή aster 15/

    Δεν καταλαβαίνω την επιμονη στο scalp naval
    Για να δικαιολογήσουν τα2.5 billion?

    Από επιχειρησιακής άποψης πάλι έχουμε ένα τεράστιο κενό στην αεράμυνα μεταξύ των ASTER 30 και του RAM εάν τελικά τοποθετηθεί RAM!!

    Και βεβαια ουδεμία αναφορά σε εξοπλισμό των πλοίων με CAMM,ESSM,MICA ώστε να καλυφθεί το χάσμα αεράμυνας!

    Πολλοί στόχοι δεν δικαιολογούν το κόστος ενός ASTER 30 (3+MILL)

    Το πλοίο είναι πανάκριβο ελλιπέστατα εξοπλισμένο αποτέλεσμα άλλης μιας πολιτικής απόφασης

    1. H προμήθεια περιλαμβάνει και κοστοι συντήρησης όπως φαινετε !!! Οταν μιλούσαμε δεν λέγαμε για κοστοι συντήρησεις σε βάθος ετών !!! Οπως επισης καποια όπλα που ζήτησε το ΠΝ δεν τα είχαμε καν στην πιθανή λίστα που αυξανουν το κοστος …Οπως το Camm το Strales και το Ram .. Μιλουσαμε για Aster Ισως Mica Scalp και phalanx .

      Σε καθε περιπτωση το πλοιο θα ειναι κατι τελείως διαφορετικό απο αυτό που είχες στο μυαλό σου μας πιπιλιζες. έπεσες τελείως έξω …

      1. Εγώ δεν έπεσα έξω …much!!

        Οι Γάλλοι δεκτικανε να πάνε από 2 A50 VLS σε 3 A50 και έναν A70 (και εάν)

        Η τιμή είναι διπλάσια από όσα εγγραφες

        Και βεβαια ούτε νέες μηχανές ούτε επέκταση ούτε mica VLS ούτε ESSM ούτε CAMM
        ούτε το R&D μας χαρίζουν που εγγραφες!!

        Στη τιμή αυτή είπαμε αποτελεί ΤΑΦΌΠΛΑΚΑ για το ναυτικό για τα επόμενα 8-10 χρονια

        Και από επιχειρησιακής άποψης έχει σοβαρότατα κενά στην αεράμυνα του εάν είναι μονο με A30
        και χωρίς RAM!!

        1. Στο αρθρο μιλαει για αυτα που θα εχει ,οχι για αυτα που ακομα παζαρεύουν να εχει !!! Αυτο που εκλεισε ειναι το Ram bl2,24 Aster 30,8 Scalp .Για τα υπόλοιπα όπλα η διαπραγμάτευση ειναι ανοιχτή … Πάλι βιάζεσαι . Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού λενε … Πρεπει να αποκτήσεις υπομονή οταν αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις ….

          1. Kαι σε ποσο καιρο θα αρχισουν αφου δεν εχουν αρχισει ακομη αυτες οι διαβοητες διαπραγματευσεις ?
            Και ποτε θα τελειωσουν ?
            Το 2022?
            Και τι νοημα εχουν οταν εμεις γνωριζουμε τι ζηταμε και το εχουμε ηδη ζητησει ..?
            Τι σημαινει διαπραγματευση τελικα να παρακαλαμε μηπως αλλαξουν γνωμη για τα αυτονοητα που πρεπει να εχει ενα σκαφος που δεν θελουμε να γινει παραναλωμα λιγα χιλομετρα εξω απο το ναυσταθμο ?
            Διαπραγματευση ειναι η υπαρξη RAM και 32 κελλιων?
            Ελεος δηλαδη που εχουμε κανει σηριαλ μια υποθεση που θα επρεπε να εχει ηδη ληξει με αγορα τουλαχιστον 4 την ιδια ωρα που αλλες χωρες προσφερουν τα παραπανω ετοιμα και χωρις διαπραγματευση ..
            Το μονο που αξιζει ουσιαστικα παο τις φρεγατες αυτες ειναι το ρανταρ αλλα αναρωτιεμαι εαν αξιζει τον κοπο το χασιμο κρισιμου χρονου και η υψηλη τιμη.
            Ειδικα για 2 μοναχα πλοια ..
            Ωραια τα πηραμε και θα παραδοθουν στην καλυτερη περιπτωση το 2023 .. στα τελη του και αν ..
            Μεχρι τοτε τι?
            Μετα τι?
            Θα μεινουμε με τις παλιατζουρες τις S αφου λογικα θα αποσυρθουν οι μη εκσυγχρονισμενες και μαλιστα θα λειπει αριθμητικα και μια .

        2. «»»»Εγώ δεν έπεσα έξω»»»»
          Που μέχρι τέλους υποστήριζε ότι δε θα έχουν CIWS (ειδικά ram) και θα παίρναμε την γαλλική διαμόρφωση με 16 κελιά…

          Για κόστη δεν θα ασχοληθώ γιατί το άρθρο είναι ελλιπές και ακόμα δεν έκλεισε τίποτα…

          1. Έγραψα δεν έπεσα έξω …much!!

            Οι Γάλλοι δέχτηκαν να αυξηθούν τα VLS

            Για CIWS/RAM : Ακόμα δεν έχει ξεκαθαρίσει η κατάσταση

            Οι γάλλοι σίγουρα δεν είναι πολύ πρόθυμοι να ενσωματώσουν ξένα οπλικά συστήματα

            Το κόστος ανεβαίνει και ίσως αυτό σκοτώσει το πρόγραμμα πριν το πρόγραμμα αυτό σκοτώσει ότι έχει απομείνει στο ναυτικό

            Το κόστος άμα κλείσει στα 2.6BILLION είναι υψηλότερο από τις δικες μου εκτιμήσεις

  6. Τι τα θελουμε όλα αυτά ;;! Όταν οι πουλημένοι που κυβερνούν την Ελλάδα το πάνε για μοιρασιά του Αιγαίου με τους Μογγόλους ;;!!

  7. Συγκινηση αν υπογραψουμε συμβαση υποστηριξης για 8 χρονια σε ενα οπλικο συστημα .οι ελληνες λες να κανουν τα αυτονοητα μια φορα σαν ολες τις χωρες …η ας τα παρουμε ρε αδερφε και βλεπουμε μετα για ανταλλακτικα και διαθεσημοτητες?? Χαχαχαχ

  8. Θα ηθελα camm er αντι αστερ κ σκαλπ αλλα τες πα, τωρα αν το φαλανξ παει στην.νεα εκδοση κ κανει δουλεια αντι για ραμ οκ αλλιως ραμ αν παρουν τα ιδια οι γαλλοι λογικα θα πεσει κανα 150 κατω.

  9. Ιδανική διαμόρφωση θα ήταν 24 Aster-30 και τα υπόλοιπα 8 κελιά για τετράδες CAMM δηλαδή άλλους 32 CAMM.

    Παρόλα αυτά το κόστος 2,6 δισ. ευρώ είναι πολύ μεγάλο για δύο φρεγάτες.
    Αν υποθέσουμε χοντρικά πως τα 600 εκατ. ευρώ είναι για τα όπλα και τα 200 εκατ. για τη FOS τότε το καθαρό κόστος για κάθε Belharra είναι 900 εκατ. ευρώ!

    Πολλά πάρα πολλά.

    Δεν καταλαβαίνω και το κόλλημα των ναυάρχων με τους scalp naval άραγε τι θα προσφέρουν 8+8 scalp naval στην αποτροπή της χώρας;

    Ελάχιστα θα προσφέρουν ενώ την ίδια στιγμή στερούν τα 8 κελιά σε τετράδες τους CAMM και 32 βλήματα!

    Αν θα ήθελαν οι ναύαρχοι και η στρατιωτική ηγεσία να αυξήσουν την ισχύ πυρός των ΕΔ αυτό θα μπορούσε να γίνει με πολλούς τρόπους και πολύ φθηνότερα όπως πχ παραλαβή των προσφερόμενων 40 μεταχειρισμένων MLRS από την Αμερική και τον εκσυγχρονισμό τους μαζί με τα υπάρχοντα 36 MLRS και ταυτόχρονα την προμήθεια των νέων πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς deep strike.
    Άλλη εναλλακτική η προμήθεια πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς jassm για τα νέα F16 Viper είτε εναλλακτικά περισσότερα scalp eg για τα Mirage 2000-5.

    Και έτσι με μικρότερο κόστος καλύπτεις την ανάγκη για βαθιά κρούση και ταυτόχρονα απελευθερώνεις τα κελιά των Belharra για τουλάχιστον 24 Aster-30 και τα υπόλοιπα 8 κελιά τετράδες για CAMM άλλα 32 πυραύλους.

    Παρόλα αυτά το κόστος είναι μεγάλο είτε έτσι είτε αλλιώς

    Δεν ξέρω αν θα μπορούσε με μια μεγαλύτερη παραγγελία ίσως 2+2 (ίσως και περισσότερα) αν θα ήταν δυνατό να πέσει το κόστος γιατί σε διαφορετική περίπτωση αν χρειαζόμαστε 2,6 δισ ευρώ για δύο φρεγάτες θεωρώ αδύνατο την αντικατάσταση των S και άρα προβλέπω να συνεχίζουν να υπηρετούν μέχρι των άλλο αιώνα.

    Και εδώ φαίνεται η τσαπατσουλιά του πολιτικού συστήματος που πάντα τρέχει πίσω από τις εξελίξεις.

    Το ποιο λογικό θα ήταν ένας ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός που θα περιλαμβάνει και χρηματοδότηση και εκεί να δούμε όλες τις εναλλακτικές.

    Τσαπατσουλιά μηδέν προγραμματισμός βλέποντας και κάνοντας και στο τέλος το πληρώνουμε χρυσάφι.

    1. «»»Δεν καταλαβαίνω και το κόλλημα των ναυάρχων με τους scalp naval άραγε τι θα προσφέρουν 8+8 scalp naval στην αποτροπή της χώρας;»»»
      Μάλλον
      1)βλέπουν ότι τα mirage κάποια στιγμή θα αποσυρθούν και θέλουν να μεταφερθεί η δυνατότητα στο ναυτικό
      (ή να γνωρίζουν ήδη ότι δεν θα μας αποδεσμεύσουν αντίστοιχο όπλο για τα f16 οι Αμερικάνοι)
      2)με s400 απέναντι δυσκολεύει η αποστολή των mirage
      3)οι mdcn έχουν διπλάσια σχεδόν εμβέλεια
      4)οι 8+8 με μια επόμενη φουρνιά (2) πλοίων θα είναι σύνολο 32
      ( με την παράδοση των bel θα εναι 16 των bel +24 μιας εξόδου mirage =40 scalp)
      5)εάν με τους 16 αυτούς καταφέρεις να χτυπήσεις τα radar των s400 ???

      1. Το σενάριο που περιγράφεις ισχύει απλά θεωρώ πως η βαθιά κρούση θα μπορούσε να γίνει με άλλους τρόπους ώστε να μην μειωθούν τα έτσι κι αλλιώς λίγα κελιά (32).

        Θεωρώ πως τα Mirage 2000-5 έχουν πολλά ακόμα να δώσουν και αν κάποια στιγμή αποσυρθούν αυτά θα είναι τα απλά Mirage και όχι τα 2000-5.

        Βαθιά κρούση λοιπόν μπορεί να γίνει με προμήθεια επιπλέον scalp eg.

        Στην περίπτωση που δεν αποδεσμευτεί ο jassm θα μπορούσαμε για τα F16 viper σε αυτήν την περίπτωση μπορούμε να επικαλεστούμε στους Αμερικάνους την ανάγκη αποδέσμευσης του jassm λόγω των S400 γιατί σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει και το Rafale και οι scalp eg.

        Άλλη εναλλακτική με σαφέστατα μικρότερο κόστος για βαθιά κρούση είναι και η παραλαβή των 40 μεταχειρισμένων MLRS από τα αποθέματα των Αμερικανών και ο ταυτόχρονος εκσυγχρονισμός τους μαζί με τα υπάρχοντα 36 MLRS και προμήθεια του deep strike.

        Με 36+40 = 76 MLRS μπορείς να τοποθετήσεις αρκετά και σε νησιά και άρα να έχεις την απαιτούμενη βαθιά κρούση.

        Το κόστος πάντως τον Belharra μου φαίνεται εξωπραγματικό.

        Είναι πάρα πολλά 2,6 δισ ευρώ για μόνο δύο φρεγάτες.

        Με τέτοιο κόστος χαιρετάμε την σταδιακή και σχετικά άμεση ανανέωση του Πολεμικού Ναυτικού που χρειάζεται πλήρη ανανέωση.

        Σε μια τέτοια περίπτωση καλό θα ήταν να πάμε και σε ανοιχτό διαγωνισμό αφού προηγουμένως γίνει μια έρευνα αγοράς και για χρηματοδότηση.

        Που θα βρεθούν τα λεφτά;

        Χρήματα υπάρχουν έστω και τώρα απλά το μπάχαλο με τη φοροδιαφυγή τα όργια με το κομματικό κράτος και τον κομματικό στρατό συνεχίζονται όπως και το να υπηρετούν όλες οι κυβερνήσεις (η παρούσα δεν εξαιρείται) τα συμφέροντα των ολιγαρχών και ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.

        Ακόμα και η Δανέζικη φρεγάτα που είναι ιδιαίτερα αξιόλογη θα αποτελούσε λύση με ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό για 2+2 η ακόμα και άλλες 4 φρεγάτες στο άμεσο μέλλον.

        Στο διαγωνισμό της Ινδονησίας για δύο φρεγάτες η προσφορά της Δανέζικης φρεγάτας είναι 700+ εκατ. δολάρια.

        Ακόμα και αν χρειάζεται προσθήκες για να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα πάλι η οικονομική διαφορά με τις Belharra είναι τεράστια.

        Η Belharra είναι ακριβή για αυτά που προσφέρει (32 μόνο κελιά) και στοιχίζει πολύ ακριβά.

        1. «Βαθιά κρούση λοιπόν μπορεί να γίνει με προμήθεια επιπλέον scalp eg.»
          Ναι αλλά μόνο 24 την φορά… και με 0 απωλειες αεροσκαφών…

          «jassm και Rafale»
          Jassm δε πιστεύω να πάρουμε εκτός άν είχαμε απέναντι την ρωσία…
          Rafale συμφωνώ αλλα το κόστος θα είναι τεράστιο!!! πιο ευκολα βάζεις 2/4 vls και παίρνεις 16/32mdcn
          παρά 1 μοιρα rafale – νέες υποδομές-εκπαιδεύσεις-όπλα κτλ… συν ότι όλα δείχνουν ότι θα πάμε σε f35…

          «MLRS και deep strike» συμφωνώ ότι πρέπει να είναι το επόμενο βήμα μετά απο αεροπορία και ναυτικό αλλά δεν είναι απλό το θέμα… για να ρίξουν deep strike τα δικά μας θέλουν αναβάθμιση όπως και τα μεταχειρισμένα των ΗΠΑ άρα κόστος αναβάθμισης όλων + αγοράς μεταχειρισμένων+ όπλων+ μηχανισμών κατάδειξης/στοχοποιησης όπως uav/radar κτλ…
          και αυτό δε γίνεται με 2 reaper και 3 heron γιατί και αυτά πλέον εντοπίζονται… ακριβό σπορ γενικά.. στο λινκ τα εξηγεί…
          https://defencereview.gr/ellinikos-stratos-grammi-ekkinisis-g/

          Συμφωνώ ότι είναι πολλά τα χρήματα αλλά ελπίζω να παίζονται και άλλα από πίσω…
          Support για east med/έρευνες σε ιόνιο και κρήτη/επενδύσεις στα ναυπηγεία…
          ήδη η naval group έβαλε στο παιχνίδι 8 ελληνικές εταιρίες
          https://www.ptisidiastima.com/naval-group-partnership-with-8-greek-companies/

          Τέλος εάν ισχύουν τα σενάρια για AB (που δύσκολα…) σε συνδυασμό με [email protected] πάμε σε άλλο level…

  10. Θετική η πρόνοια για FOS και πλήρες φόρτο στην αρχική σύμβαση αν και τα 500 εκατομύρια για ένα φόρτο φαίνονται πολλά. Τι ακριβώς περιλαμβάνει;
    Πάντως θεωρώ τραγικό να πληρώσουμε εμείς κόστη ανάπτυξης για να έρθει στις δικές μας προδιαγραφές και να γίνει μάχιμο το πλοίο, και να μείνουμε στις 2 μονάδες. Και μετά να πάει να το μοσχοπουλήσει η Γαλλία όπως έγινε με τα Τ214. Όχι όλα στην πλάτη του καμπούρη. Θα πρέπει σίγουρα να πάμε σε μεγαλύτερο αριθμό και να εξασφαλίσουμε και κάποια ελληνική συμμετοχή.

  11. Μολις 24 α/α βληματα?και που ειναι η μικρης-μεσης εμβελειας α/α αμυνα?..η υπαρξη των Camm η αντιστιχων ειναι απαραιτητη..1,25 δις ανα πλοιο για 24 α/α βληματα?καλητερα να παρουμε Burke..

        1. Δε γνωριζόμαστε και το σχόλιο αναρτήθηκε στις 0941. Δε θα κάθομαι βραδιάτικα να διαβάζω τα διάφορα σχόλια. Τέλη του άλλου μήνα θα μπορούμε να πούμε περισσότερα περί εξοπλιστικών, κάνε υπομονή.

          1. Ξέρει αυτός για τον οποίο σχολίασα.
            Δεν αφορούσε εσένα η απάντηση, δυστυχώς ξέχασα να ποστάρω το avatar του, αλλά το λοβοτομημένο «@ivy cris».:: τρολάκι, με το παραπλανητικό avatar, που δεν έχει καμια σχέση μαζί μου.
            Θα περάσουμε πολύ όμορφα και τη νέα χρονιά…
            Καλή χρονιά @Koulis

  12. Οι 4 meko και οι Έλλη και Λήμνος έχουν 2 stir και μπορούν να εγκλωβίζουν 4 και όχι 2 στόχους. Περιμέναμε κάτι καλύτερο από το seafire.16 στόχους εγκλωβίζουν και τα παλαιότερης τεχνολογίας apar (είχε προταθεί για την αναβάθμιση των s αλλά προτιμήσαμε, την δήθεν αναβάθμιση του τσοχατζο) και το ceros(x2)

    1. Οι MEKO έχουν 2 STIR οποτε ικανότητα αντιμετώπισης 2στόχων ταυτόχρονα
      Οι ΈΛΛΗ ΛΉΜΝΟΣ όπως και οι υπόλοιπες S έχουν ένα STIR οποτε μιλάμε για 1 στόχο τη φορα

      Το APAR πράγματι έχει την ικανότητα αντιμετώπισης 16 στόχων ταυτόχρονα

      Αλλα εδώ ο ΔΙΓΕΝΉΣ θα σου έλεγε πως είναι τεχνολογία 20eιτίας με TRM GaS όχι GaNκαι μπορεί να αντιμετωπίσει μονο 4 στόχους ανά πλευρά& AESA panel

      Για το SEA FIRE δεν έχει αναφεθεί πως ισχύει ο παραπάνω περιορισμός
      Θέλει διερεύνηση

      1. Aπό οτι ξέρω το wm 25 με ενα stir εχεί 2 κανάλια για αντιαεροπορικούς πυραύλους
        https://fas.org/man/dod-101/sys/ship/weaps/mk-92-fcs.htm
        Για το sea fire και εγώ δεν περίμενα οτι θα έχει τέτοιους περιορισμούς. Θεωρητικά καθε module μπορεί να κατευθύνει και έναν πύραυλο. Εκτός και αν δεν έχει λειτουργία fire control όπως η έκδοση του an spy 6 που θα μπει στα αεροπλανοφόρα και γιαυτό υπάρχει stir σε όλες τις μακέτες

        1. Νομίζω πως ο αριθμός των στόχων που μπορούν να emplexthoun ταυτόχρονα εξαρτάται από τον αριθμό των STIR (Target illuminators) που φέρει το πλοίο

          Το wm25 δεν νομίζω να κάνει target illumination για τα rim7/essm
          Ίσως δίνει target data στο oto 76

          Θα το ψάξω παραπέρα αλλα είμαι αρκετά σίγουρος πως οι MEKO μπορούν να αντιμετωπίσουν ταυτόχρονα 2εναέριους στόχους και οι s μονο έναν με τους RIM7

      2. το apar εχει συνολικα δυνατοτητα 16 στοχων ταυτοχρονα 4 ανα πλευρα. το seafire εχει δυναοτητα , αν θυμαμαι καλα να εμπλεκει 16 στοχους και να ιχνηλατει 1000 σε ολες τις πλευρες. δηλαδη αν ερθουν 8 βληματα απο την μια πλευρα του σκαφους. ενα σκαφος με apar θα εμπλεξει τους 4 και μετα τους αλλους 4. το seafire θα τους εμπλεξει ολους ταυτοχρονα. κανενας δεν λεει οτι το apar ειναι κακο απλα ειναι προηγουμενης γενιας. η belhara με ram camm και αστερ30 ειναι πραγματικο πλοιο οτι και να λεμε και οσο κοστος και να εχει( ολα τα πλοια της κατηγοριας αυτης αυτο το κοστος εχουν ) απλα το πλοιο αυτο κανει την δουλεια πλοιων με μεγαλυτερο εκτοπισμα. βασικα αν επιλεγει το camm θα πρεπει να ειναι το οπλο που θα εξοπλιζει μελλοντικα και τις επομενες φρεγατες αλλα και τα συστηματα αεραμυνας εδαφους δηλαδη αντικαταστατες των hawk και rim7m του βελος.
        καλη χρονια να εχουμε

        1. To seafire διαφημίζεται ως αντίστοιχο του an spy 6, το οποίο ως aesa μπορεί με κάθε module να κατευθύνει έναν πύραυλο, δλδ θεωρητικά μπορεί να εμπλέξει δεκάδες αν όχι εκατοντάδες στόχους. Θεωρητικά τα όρια του είναι ο αριθμός των όπλων που κουβαλάει. Αν ισχύει το 16 τότε μάλλον χρησιμοποιεί ένα δεύτερο ραντάρ για fire control όπως η έκδοση του an spy 6 που θα μπει στα αεροπλανοφόρα και έτσι εξηγείται και ο περιορισμένος αριθμός κελιών και η ύπαρξη stir σε όλες τις μακέτες και τα σχέδια που έχουν παρουσιαστεί.

      1. Καλή χρονιά, έχω την εντύπωση πως κάθε stir μπορεί να εμπλέξει 2 εναέριους στόχους αλλά ίσως κάνω λάθος. Το σημαντικό όμως είναι αν ισχύει η πληροφορία σας ότι το seafire μπορεί να εμπλέξει μόνο 16 στόχους.

        1. Μάλλον εννοείς ότι όταν είναι στον αέρα 2 πύραυλοι μπορούν να εκτοξευτούν άλλοι δύο. Αλλά πρώτα πρέπει να ξεμπερδέψει το πλοίο με τους 2 παλαιούς πυραύλους για να ασχοληθεί με τους 2 καινούριους.

  13. Δύο φρεγάτες Belharra με κόστος 2,6 δισ ευρώ είναι σκάνδαλο.

    Πλέον δεν αναρωτιέμαι για το πώς χρεοκόπησαν τη χώρα και πάλι μυαλό δεν βάζουν το φαγοπότι συνεχίζεται κανονικά.

    Και εδώ φαίνεται για άλλη μια φορά και το μέγεθος της παραπληροφόρησης όταν κάποιοι μιλούσαν για κόστος ανά μονάδα 650-700 εκατ. ευρώ.

    Αν ισχύει αυτό το κόστος τότε μιλάμε για σκάνδαλο και πρέπει να προκηρυχθεί άμεσα ανοιχτός διαγωνισμός αφού πρώτα γίνει μια έρευνα αγοράς και μια βολιδοσκόπηση ακόμα και για τη χρηματοδότηση του προγράμματος.

    Ακόμα και αν παραγγείλουμε αύριο δύο Belharra την πρώτη θα την πάρουμε το 2025-26 δηλαδή σε έξι χρόνια στην καλύτερη περίπτωση άρα ποιος ο λόγος να μην πάμε σε διεθνή διαγωνισμό ώστε και οι τιμές να συμπιεστούν και ταχύτερη παράδοση και κατασκευαστικό έργο για τα ναυπηγεία μας.

    Τραγική επιλογή της κυβέρνησης αν δεν ψάξει όλες τις εναλλακτικές και πάει σε απευθείας ανάθεση με πολιτικά κριτήρια για ένα τόσο ακριβό πλοίο που δεν καλύπτει τα κριτήρια του ΠΝ.

    Δυστυχώς βλέπουμε επιστροφή των κομματικών ναυάρχων και τις θεωρίες της κορβετοφρεγάτας να επιστρέφουν.

    Η μόνη λογική λύση είναι ο ανοιχτός διαγωνισμός τουλάχιστον όλες οι σοβαρές χώρες αυτό κάνουν οι μπανανίες και οι τριτοκοσμικές χώρες πάλι πάνε σε απευθείας ανάθεση.

    1. πραγματι ειναι μεγαλο το ποσο ομως προταση κατεθεσε η γερμανια με το α200 η ηπα με φριντομ κ η γαλλια με μπελ λογικα οι ναυταιοι προτιμησαν την μπελ γιατι? δεν ξερω φανταζωμαι κατι παραπανω θα ξερουν,οποτε τι διαγωνισμο να κανεις? ποια ναυπηγεια μας κλειστα ειναι ολα εκτος της συρου.Ακομα κ σε αυτο το αρθρο τα κοστη ειναι αμφιβολα οποτε υπομονη.
      ΥΓ. μπερκ μεχρι σημερα δεν αποδεσμευεται οποτε παπα κι αυτο για τα τικο το κοβω χλωμο αφου τα κοστη ειναι οσο 2 μπελαδες.

        1. Μην παίρνεις και όρκο πιο θα ειναι το κόστος, συνεχώς προκύπτουν ποσά δεξιά και αριστερά.
          https://www.navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2019/december/7864-fincantieri-shipbuilding-will-participate-to-the-construction-of-four-multi-mission-surface-combatants-ships-for-saudi-arabia.html?fbclid=IwAR0eJQ15aYW0CoEpHWWU47yRRzxshjFwHwP-j-L8tHhDFlFalv90Gk5ie1I
          Μην ξεχνάμε και την αρχική καταβολή από την ΣΑ $450εκ. στην LM για την ανάπτυξη του πλοίου.

          1. Τα $450εκ. στην Lockheed ta πλήρωσε η US όχι η ΣΑ…

            WASHINGTON, July 20, 2018 /PRNewswire/ — The U.S. government awarded Lockheed Martin (NYSE: LMT) an Undefinitized Contract Action (UCA) award for the production of the Multi-Mission Surface Combatant for the Kingdom of Saudi Arabia.

            Lockheed Martin is being awarded a contract totaling $450 million to begin the detailed design and planning for construction of four Multi-Mission Surface Combatants (MMSC) that will be built at Fincantieri Marinette Marine shipyard in Marinette, Wisconsin.
            https://news.lockheedmartin.com/2018-07-20-U-S-Government-Awards-Lockheed-Martin-Contract-to-Begin-Production-of-Multi-Mission-Surface-Combatant-for-Kingdom-of-Saudi-Arabia

      1. Ο διαγωνισμός θέλει αξιόπιστη πολιτική και στρατιωτική ηγεσία (που δεν υπάρχει), ανακάτεμα της τράπουλας των ισορροπιών εντός του υπουργείου άμυνας (που κανείς δεν θέλει) και ικανά στελέχη να κάνουν πολλή δουλειά σε συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα (εδώ σκάμε στα γέλια).

  14. Γιατί οι Γάλλοι μάλλον έχουν πει ότι για να κατεβάσουμε στόλο και εμείς και να σας στηρίξουμε θελουμε να αγοράσετε φρεγάτες . Στους Κύπριους το είπαν καθαρά . Απλά. Θυμηθείτε τον Θουκιδιδη στην απάντηση στους Μηλιους…οι αδύναμοι υποχωρούν εκεί που τους επιβάλει η αδυναμία τους. Και εμείς με τις περήφανες διαπραγματεύσεις και την κλεπτοκρατία και την φοροδιαφυγή έχουμε οδηγήσει τον εαυτό μας σε οικονομική και γεωστρατηγική αδυναμία …

      1. Εκτός κι αν όσο έλειπα γίναμε μέρος της επικράτειας της Σαουδικής Αραβίας η πρόταση της LM για εμάς είναι αυτή που αναφέρει το Defence Review. Αν έχει υπάρξει νεότερη πρόταση το συζητάμε.

  15. Είναι αδύναμο πλοίο σε οπλικά κ χαρακτηριστικά σκάφους.!!! Και όπως αναφέρθηκε πρέπει ν αντικατασταθούν οι s .πάλι λάθος…σε αυτή τη χωρα

    1. Το πλοίο θα ειναι το ισχυρότερο στην περιοχή, ειμαι μια φρεγάτα πολλαπλού ρόλου με έμφαση στον Α/Α κομμάτι.
      Το θέμα σε όλα αυτά ειναι το κόστος και ότι επείγει το θέμα να αντικατασταθούν κύρια πλοία επιφανείας.
      Το ΠΝ μην ξεχνάμε θέλει 12 πλοία για καλύψει τις ανάγκες του… οι ανάγκες δεν ειναι μόνο στο ΑΑW, αλλά ASW, ASuW.

  16. Ξέρω πως σε πολλούς δεν θα αρέσει αλλά ας το δουλέψουν:
    ΠΝ 2030
    2+2 BEL
    4 MMSC
    2 AB η TICO
    4 ΜΕΚΟ

    Οι BEL είναι μια χαρά σε αυτή την διαμόρφωση και η τιμή (δεδομένου ότι συμπεριλαμβάνει και FOS είναι μια χαρά).Τελικά κάποιοι θέλουν μισές δουλειές αρκεί να φαίνονται χαμηλότερα τα νούμερα.
    Το αν θα προλάβουμε μέχρι τότε είναι άλλη κουβέντα, αν κρίνω όμως και τις κινήσεις της αεροπορίας μάλλον πιστεύουν πως η κρίσιμη στιγμή θα είναι κάπου στα μέσα της επόμενης δεκαετίας.
    Απο την άλλη η γνώμη μου είναι πως η κρίσιμη στιγμή είναι εντός της τρέχουσας…επομένως πρέπει τουλάχιστον να έχει έρθει κάτι την επόμενη διετία.

  17. Το πλοίο είναι πολύ καλό αλλά και πολύ ακριβό. Το ΠΝ έχει δύο προβλήματα, τα αμερικανικά πλοία δεν το καλύπτουν είτε για λόγους λειτουργικού κόστους των AB και TICO είτε για λόγους κόστους/απόδοσης για τα υπόλοιπα καινούρια αμερικανικά. Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι τα ναυπηγεία είναι νεκρά. Πρακτικά το ΠΝ δεν έχει διαπραγματευτικά χαρτιά για εγχώρια κατασκευή, μεταφορά τεχνολογίας κλπ. Το ΠΝ καλείται να αγοράσει με χρήματα που δεν έχει.

    Η διαπραγμάτευση με τη Γαλλία είναι αναγκαίο κακό (ή καλό αναλόγως πως το βλέπει ο καθένας) δεδομένων και των όπλων που αποδεσμεύει χωρίς αναστολές αν βέβαια πέσει το μαρούλι. Κάτι που δεν ισχύει για τις ΗΠΑ.

    Δεν εξετάζουμε ικανότατες λύσεις από Ολλανδία ή Ισπανία γιατί έχουμε αποδεχτεί ότι το θέμα έχει και γεωπολιτική παράμετρο.

  18. Απευθείας ανάθεση για Belharra (κόστος 2,6 δις για δύο πλοία!) πριν λίγες μέρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη σε εφημερίδα του κουμπάρου μίλησε και για αγορά των F35!
    Άρα ούτε και εκεί διεθνής διαγωνισμός.
    Άλλωστε διεθνή διαγωνισμό κάνουν μόνο οι σοβαρές χώρες απευθείας ανάθεση κάνουν οι μπανανίες και οι τριτοκοσμικές χώρες.
    Άλλωστε οι σοβαρές χώρες έχουν και σύνορα και δεν είναι μπάτε σκύλοι αλέστε δεν μιλάνε οι πρωθυπουργοί τους ούτε για μπολιάσματα ούτε και για πολυπολιτισμικές κοινωνίες όταν έχουν στην κυριολεξία διώξει 500.000 χιλιάδες νέους Έλληνες και Ελληνίδες στο εξωτερικό.
    Ψιλά γράμματα βέβαια όλα αυτά για το λοβοτομημένους οπαδούς κομμάτων.
    Πλέον δεν αναρωτιέμαι πως χρεοκόπησαν την Ελλάδα.

    1. Ακριβώς, μόνο οι σοβαρές χώρες κάνουν διαγωνισμούς.
      Οι μπανανίες όπως π.χ. Δανία, Ισπανία, Γαλλία, Ιταλία, Γερμανία, Σουηδία, Βελγο-Ολλανδία κάνουν αναθέσεις στα δικά τους ναυπηγεία… επικαλούμενες γνωστό άρθρο της Ευρωπαϊκής Συνθήκης για λόγους εθνικής ασφαλείας.
      Ε, Μιχάλη?

      1. Αυτές οι χώρες που περιγράφεις κάνουν απευθείας ανάθεση σε δικά τους ναυπηγεία.
        Μεγάλη διαφορά εκτός και αν δεν βλέπεις τη διαφορά.
        Οι περισσότερες από τις χώρες που περιγράφεις έχουν δικά τους σχέδια πλοίων και δικά τους ναυπηγεία.
        Στα αεροσκάφη επίσης.
        Και οι χώρες που δεν έχουν δικά τους αεροσκάφη (Βέλγιο Δανία κτλ.) κάνουν διεθνή διαγωνισμό.
        Στη δική μας περίπτωση τώρα
        Και για την προμήθεια των νέων φρεγατών και για την μελλοντική προμήθεια νέων μαχητικών θα έπρεπε να γίνει ανοιχτός διεθνής διαγωνισμός .

        Και τότε και μόνο τότε θα βλέπαμε ανταγωνιστικές προσφορές αλλά και βελτιώσεις για όλο το πακέτο.

  19. Αναρωτηθείτε ποιοι δεν ήθελαν τη ψήφο των αποδήμων, τα χαμένα 4,5 χρόνια και το κόστος στην ελληνική οικονομία που προξένησαν, το ξεπούλημα της Μακεδονίας μας και το ξανασυζητάμε.

    1. Ποιοι δεν ήθελαν τη ψήφο των αποδήμων; Πως χάθηκαν 4,5 χρόνια; Με διορισμούς αρίστων που δεν έγιναν; Ποιος ξεπούλησε τη Μακεδονία; Ποιος υπέγραψε το σύμφωνο διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας; Ποιος αναγνώρισε Μακεδονική γλώσσα το 1977; Μιλάς με γρίφους γέροντα;

        1. ΑΙΜ, το σύμφωνο διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας που έγινε το 90; Είναι και αυτό εκπρόθεσμο στη συζήτηση; Μόνο ότι ξεκινάει από το 2015 και μετά βολεύει να συζητάνε μερικοί. Έλα πές το να ανακουφιστείς.

      1. Καμμία Μακεδονικη γλώσσα δεν αναγνωρίστηκε το 1977, άλλωστε ο ίδιος ο Ζαεφ δήλωσε ότι τώρα το πέτυχαν, μαζί με την αναγνώριση Μακεδονικής εθνότητας. Φαίνεται ότι θυμάσαι αυτά που θέλεις, αγνοώντας σκόπιμα τα πρόσφατα.

  20. Οτιδήποτε σε αυτήν την τιμή χωρίς 48 τουλάχιστον κελιά, 2 CIWS, πυροβόλο 127mm, 16 SSMs και όλα τα λοιπά (ραντάρ διάταξης φάσης, σόναρ τροπιδας και ρυμουλκουμενο κλπ) , είναι απλά ο γνωστός αλά Ελληνικά τρόπος αγοράς όπλων… Μπορεί να είναι πολύ δυνατά πλοία, έτη φώτος καλύτερα από ΜΕΚΟ και S, αλλά δυστυχώς είναι κουστούμι ραμμένο με ξένα μέτρα. Απλά με την αγορά ανταλλάσουμε διπλωματική υποστήριξη και ίσως δανεισμό… 2,5 δισ. χίλιες φορές καλύτερα να δίναμε για 5 νέα Type 214HN πάρα σε 2 [email protected] Άποψη μου βέβαια…

    1. https://www.ptisidiastima.com/can-hague-solve-problem-with-turkish-aggressiv-in-aegean/
      Δες εδώ τα κομματόσκυλα του Κούλη πως έβγαζαν αφρούς από το ζόρι τους.
      Παριστάνουν και τους πατριώτες οι γενίτσαροι οι πάνω από όλα το κόμμα.

      Υ.Σ Η Πτήση έχει καταντήσει ένα φερέφωνο του Κούλη και έχει χάσει κάθε σοβαρότητα μία με τις δήθεν «αξιόπιστες» πληροφορίες της για άμεση παραχώρηση δυο Burke τον Μάιο του 2020 μία με Fremm και ότι παραμύθι τους κατέβει προκειμένου να αυξήσουν τα κλικ κατά τα άλλα χλευάζουν άλλους για αναξιόπιστους.
      Πλέον σταματάω κάθε σχολιασμό εκεί.

      1. @ Μιχάλης Και όχι μόνο αυτό που λες. Έχουμε και κάτι γυρολόγους/τρολ στα διάφορα σάιτ που επαναλαμβάνουν τα ίδια ξενέρωτα τσιτατα. Και σε τι σάιτ… Σάιτ που περιέχουν, εκτός από κομματική τοποθέτηση, και εσωκομματική… Οπότε καταλαβαίνεις σε πους απευθύνεσαι όταν τους απαντάς.

        1. Παντού από όπου περνάς κομματικοποιείς την κουβέντα, παλιά είχες πιάσει και έγλειφες αποκαμένο και τώρα μπήκες να ξεπλύνεις την συμφωνία των Πρεσπών με τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν… ειπε περίεργος να δω μέχρι που φτάνει η αθλιότητα ορισμένων.

          1. @ AIM

            Οι ευθύνες για τη συμφωνία των Πρεσπών είναι γνωστές και συγκεκριμένες.
            Βέβαια και η ΝΔ προεκλογικά άλλα έλεγε για τη συμφωνία και αμέσως μετά και αφού πήρε την εξουσία είπε πως θα σεβαστεί θα τιμήσει και θα εφαρμόσει μέχρι κεραίας τη συμφωνία.
            Που σημαίνει δεν είχε κανένα πρόβλημα με τη συμφωνία και η όποια προεκλογική πατριδοκαπηλία και «φωνές» ήταν καθαρά για ψηφοθηρικούς λόγους.
            Δεν διακρίνεις μια προεκλογική υποκρισία και πατριδοκαπηλία;
            Αν θέλουμε όμως να είμαστε αντικειμενικοί το θέμα με το Μακεδονικό δεν ξεκίνησε το 2015.
            Υπάρχουν εγκληματικές ευθύνες διαχρονικές από της κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ όπου «κατάφεραν» να ονομάζετε αυτή η χώρα Δημοκρατία της Μακεδονίας και να αναγνωρίζεται επίσημα από 140 χώρες.
            Αυτά τα δεδομένα υπήρχαν το 2015.
            Από την άλλη μεριά τόσο οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ όσο και της ΝΔ (Σημίτης – Καραμανλής – Σαμαράς-Βενιζέλος συγκυβέρνηση) πάντα μιλούσαν (εθνική επίσημη γραμμή) για μια λύση με γεωγραφικό προσδιορισμό (που θα περιλαμβάνει το όνομα Μακεδονία) erga omnes και με συνταγματικές αλλαγές για τα αλυτρωτικά των Σκοπίων.
            Αν θέλουμε να μιλάμε αντικειμενικά.

          2. ΑΙΜ, αυτά που περιγράφεις στο σχόλιο, 2 Ιανουαρίου 20:20 στις 01:34, είναι εκτός τόπου και χρόνου. Συμβαίνουν στο μυαλό σου -και μόνο- και πρέπει να το κοιτάξεις. ΥΓ: πάρτε τον πολυπολιτισμό του γκαντέμη και …..

  21. Οι Bel θα είναι εξαιρετικά πλοία με κορυφαία Α/Υ σουίτα, Α/Α ραντάρ και γενικά κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα.
    Θα έχουν τον ρόλο ναυαρχίδας(δεν θα δρουν μόνες) και θα είναι πολύ καλές σε αυτό το ρόλο.
    Αν το ΠΝ κρίνει ότι επιχειρησιακά δεν χρειάζεται Scalp τότε φορτώνει μόνο Aster 15/30 και έχει μια χαρά πλοίο Α/Α περιοχής.

    Στο Αιγαίο με την αλληλοκαλυψη Bel,Meko,Patriot,OSA,S300 και ΠΑ είμαστε καλυμμένοι.
    Όσο αφορά την Α. Μεσόγειο πρέπει να ρίξουμε το βάρος στην ΠΑ και σε αλλά 214 αν είναι εφικτό καθώς δεν νομίζω ότι μπορεί επιβιώσει πλοίο από καμιά μεριά.

    Αν κάποιοι θέλετε πλοίο ικανοτήτων Arleigh Burke θα πρέπει να πληρώσετε 2 δις ανά πλοίο χωρίς όπλα.

  22. Ευχής έργο θα είναι η υλοποίηση του βέλτιστου προγράμματος, με πρόβλεψη συμπαραγωγής σε Ελληνικό ναυπηγείο, συμπεριλαμβανομένης σχετικής άδειας συμπαραγωγής για εξαγωγή σε τρίτους, οψέποτε γίνει δυνατή η διάθεση «καθαρού» ναυπηγείου. Είθε ο καινούριος χρόνος να είναι Καλός για την ταλαίπωρη πατρίδα μας. Χρόνια Πολλά.

  23. Εάν κάποιος ξεμπαρκος διάβαζε τα σχόλια θα νόμιζε οτι η Ελλάδα ειναι υπο εμπάργκο όπλων απο ολο τον πολιτισμένο κοσμο εκτος απο τη Γαλλία, φυσικά τιποτα τέτοιο δεν ισχύει, και φυσικά υπαρχουν χρήματα και για τον επανεξοπλισμο αλλα και για την αναδιοργάνωση των Ε. Δ.
    Θέληση δεν υπάρχει, και φυσικά οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις. Οποιος περιμένει οτι οι κομματανθρωποι με στολή, γαλόνια και ψεύτικα μετάλλια θα φερουν εναν στρατο απο το χείλος της καταστροφής στη λύτρωση, κάνει λάθος, καμμία λύτρωση δεν θα ερθει και φυσικά κανένα στράτευμα δεν θα εξυψωθει με καποιο μαγικό τροπο.
    Η λογική εχει χαθεί εδω και κάποιες δεκαετίες, διοτι κανείς λογικός σε ενα ναυτικό που δεν δουλεύει γαλλικά συστήματα θα έφερνε ενα πανάκριβο υποεξοπλισμενο γαλλικής φιλοσοφίας πλοίο του ενός δις+ σε ενα ναυτικό που παραπαίει με μεσο ορο ηλικίας 30 έτη. Κανείς λογικός δεν θα πλήρωνε 1 δις+ για τι ακριβως: για ενα 76αρι strales, 24 aster30, 8 scalp navale, ενα Ram, sonar, το seafire βασικά αυτά μπορει να ξεχασα και κατι, ας πουμε ότι αυτα ειναι περιπου 250εκ€, που ειναι και πολλά για αυτόν τον οπλισμό, τοτε πληρώνουμε 750εκ€ για ενα σκαρί και οχι για ενα οποιοδήποτε σκαρι αλλα για ενα 4500 τόνους που δεν παίρνει ουτε 127αρι πυροβόλο, με χαμηλότερη ταχύτητα απο αυτη που θέλουμε. Δηλαδη πληρωνουμε πανω απο 840εκ$ για ενα σκάφος, αυτα εναι χρήματα εκτος πραγματικότητας εκτός και αν ολα ειναι χρυσά σε αυτό το πλοίο απο τους μπουλμεδες μεχρι τα ταψιά στο μαγειρείο. Μονο στην Ελλάδα θα δουμε εκσυγχρονισμους Ρ3 των 400 εκ$, εκσυγχρονισμους G3 των 1300€ , FDI του ενος δις κλπ. Αλλα δεν εχουμε 100εκ$ να εκσ. τα MLRS. Και αυτη ειναι η χωρα μας συλλογές κανουμε απο ελικόπτερα, άρματα, HiSAM, αντιαεροπορικά κλπ, γιατι ολοι κανουν οτι τους καπνίσει, δεν υπαρχει συνέχεια σε τιποτα. Η συγκεκριμένη αγορά είναι σκανδαλώδης, οχι μονο για τα χρηματα αλλα περισσότερο για τη ζημια που θα κανει στο Π. Ν.

    ΥΓ.
    Πλοία σαν τις ιταλικές Horizonte η τα Α. Β ειναι πραγματικά πλοία με μέγεθος, οπλισμό και σωστούς αισθητήρες, ειναι πλοία που αξιζουν τα λεφτά τους και μια μονάδα απο αυτα βαζει κάτω 2-3 FDI, οποτε καλύτερα να αγόραζες κάποιο από αυτα με 1.5-2δις και να ειχες ενα πραγματικο πλοιο παρά 2 gay belhara

    1. Συμφωνούμε στις θέσεις που γραφεις!
      Για πολεμικά πλοία η αναλογια κόστους είναι όμως αντίθετη με αυτά που γραφεις
      Κάπου 70% ηλεκτρονικά +οπλικά συστήματα και το υπόλοιπο 30% σε σκάφος κινητήρες
      Χονδρικά
      1oto 76 = 8- 10? mil
      1 aster 30 = 3-4 + mil
      1 scalp nval : 5-8mil
      1 exoset 4-5mil
      1 ram = 40 mil
      Σύχρονες τορπίλες 3-4 mil
      Κανε τους πολλαπλασιασμούς και τις προσθέσεις και το κόστος για τα όπλα για μια φόρτωση βγαίνει εύκολα πάνω από 500mil για τα 2 πλοία όπως αναφέρεται και στο άρθρο !

    2. Αν κ γενικα ειμαι εναντιον της προμηθειας των φρεγατων στην παρουσα φαση η μπελχαρα αν υποθεσουμε οτι τα ηλεκτρονικα της θα ειναι οοως διαφημιζονται θα ειναι κατι σε στυλ εντερπραιζ για το πν.Με τα 32 κελια τα drones κ τα ζαχαρωμενα ηλεκτρονικα/ ρανταρ ειναι μια χαρα για φρεγατα πολλαπλων ρολων.
      Δευτερον αν βαλουμε στην σύγκριση τις aaw των ευρωπαιων θα δουμε οτι εχουν τον ιδιο οπλισμο εκτος εξτρα 16 κελιων.Κ ενα δευτερο ρανταρ ως κ εφεδρικο αλλα κυριως γιατι οταν σχεδιαστηκαν πριν καμια 20αρια χρονια δεν υπηρχε ουτε η υπολογιστικη ικανοτητα ουτε η ωριμοτητα των aesa ωστε να ανταπεξελθουν στις απαιτησεις με ενα μονο ρανταρ.
      Τριτον οταν θελεις πλοιο στα μετρα σου αρχικα βρισκεις λεφτα μετα καταληγεις σε απαιτησεις στην συνεχεια κανεις διαγωνισμο για να καθορισεις την σουιτα των ηλεκτρονικων των οπλων κ του σκαριου κ τελος δεν παιρνεις 2+2+2+× κ τετοιες παπατζες αλλα δεσμευεσαι σε αριθμους περιπου στα 6 με 10 κομματια.Επισης αναλαμβανεις κ το ρισκο της χρηματοδοτησης της αναπτυξης της επιλυσης παιδικων ασθενειων του οποιου ρισκου απο προβληματα στα προηγουμενα κ της εισαγωγης κ δοκιμης του τυπου σε υπηρεσια.
      Αν δουμε τα αλλα ναυτικα που εχουν βαλει σε υπηρεσια aaw πλοια πχ aegis ιαπωνες κορεατες αυστραλοι κ ισπανοι ολοι σχεδιασαν κ εφτιαξαν δικο τους σκαρι στα δικα τους ναυπηγεια κ μετα κουμπωσαν το aegis κ τα οπλα στα μετρα τους.

  24. Δεν μπορω να καταλαβω την εμμονη με τους mdcn. Με 32 aster-30 στην πλωρη πισω απο πυροβολο & 32 mica σε quad pack στο υποστεγο ε/π στη θεση του ram το πλοιο θα «κεντουσε». Τωρα θελουμε να τα κανει ολα και απο λιγο.

    1. Δεν υπάρχει ούτε σχεδιαστική πρόβλεψη ούτε χώρος για τα MICA στο υπόστεγο ελικοπτέρου. Η παρουσία τους είχε συμφωνηθεί για τις FREMM, αλλά εκείνες έχουν εκτόπισμα 6.000 τόνων (50% μεγαλύτερο). Επιπλέον, κάθε πρόσθεση συστημάτων ή οπλισμού που δεν προβλέπεται και για το γαλλικό ναυτικό θα επιβαρύνει με μεγάλα κόστη ανάπτυξης αποκλειστικά το ΠΝ. Μια χαρά είναι και το RAM, το οποίο άλλωστε υπηρετεί ήδη στις ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν.

    2. Φίλε SZEF,
      Θα σου εξηγήσω γιατί υπάρχει η εμμονή: Τα Μιράζ -5 είναι μόλις 24. Με 70-80% διαθεσιμότητα σου μένουν 18-20. Τα περισσότερα από αυτά θα είναι σε ρόλους αναχαίτισης. Άρα σου μένει μια τετράδα -5 για να κάνει κρούση, η οποία θα πρέπει να κάνει 4 εξόδους το κάθε αεροσκάφος για να ρίξει 16 βλήματα. Από το πέρας της 2ης εξόδου χάνεις και το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού.

      Για τους Mica – τα έχουμε ξαναπεί . Πρώτον το βεληνεκές δεν καλύπτει το ΠΝ γιατί αφήνει κενό μεταξύ 20 και 120 km. Δηλαδή για στόχο στα 30-35 km θα πρέπει να χαραμίσεις Aster των 3εκ. Επίσης οι 32 Mica δεν είναι φασόλια – για υπολόγισε σε παρακαλώ το βάρος του. Απαιτείται ναυπηγική κ σχεδιαστική παρέμβαση για το κέντρο βάρους και την συμπεριφορά του πλοίου στην θάλασσα. Με την ίδια λογική να φορτώσουμε 5-6 σε ένα Nissan Navarra!

        1. Φαντάζομαι θα εξεταστούν οι CAMM-ER ως ενδιάμεση λύση στα βεληνεκή 10-45km. Λογικά θα πρέπει να ενσωματωθούν στο CMS και εκεί κολλάει η διαπραγμάτευση. Χωρίς CAMM το πλοίο είναι υπερκοστολογημενο.

      1. Ο καθένας mdcn έχει 500lb εκρηκτικά όσο μια συμβατική βόμβα mk82

        Το κόστος του είναι 5-8mill συν επιπλέον ποσα για υποδομή

        Όταν οι αμερικανοι ρίχνουν πάνω από 50 πυραυλους για να eksoudtervsoun ένα συριακό αεροδρόμιο εμείς τι θα κάνουμε με 16 διαθέσιμους σε 2 πλοία?

        Και μην ακούσω πως με μια 500lb κεφαλή θα ρίξουμε τις γέφυρες στη Πόλη η φράγμα Ατατούρκ!!

        Αμφισβητώ επίσης πως έχουμε τη δυνατότητα στοχοποίησης σε βάθος 1000?km σε real time or almost real timeόπως απαιτείται για κινούμενους στόχους βλέπε s400

        Η αποκτηση των mdcn δεν έχει κανένα νόημα από επιχειρησιακής άποψης ιδιαιτερα για το Ναυτικό

        Εάν το Ναυτικό επιμένει στον ρολο της στρατηγικής κρούσης με ισοδύναμο 16 mk82 και δυσανάλογο κόστος τότε πρέπει να πέσουν πολλά κεφαλια στο όπλο

        Τα ίδια με τα P-3 που στήσαν διοίκηση ναυτική αεροπορίας για να ανακαλύψουν μετά πως δεν υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα για την εκπαίδευση των χειριστών ! – DOUREIOS

        1. Ε τότε να στείλουμε και τους Scalp! Με την λογική σου οι 90 Scalp κάνουν για 2 βάσεις μόνο. Η κεφαλή των Scalp είτε στην ναυτική ή την από αέρος έκδοση είναι κοντά στον 1 τόνο. Δεν μπορούμε να αφήσουμε όλη την στρατηγική κρούση σε ένα μόνο μέσο, με 24 αεροσκάφη, τα οποία αγοράστηκαν για άλλο ρόλο. Μαζί με JASSM για τα Viper, Deep Strike για τους MLRS χρειαζόμαστε πολλές διαφορετικές πλατφόρμες εκτόξευσης πυραύλων μακρού πλήγματος. Τα 1000km είναι ονομαστικό βεληνεκές. Και στα 300 να ρίχνουν καλά είναι. Δεν μίλησε κανείς για φράγματα και γεφυρες και πυρηνικά εργοστάσια. Αυτά γράφουν φυλλαδες για να εξωραΐσουν πράγματα και καταςτασεις. Μονάδες ηλ.ενεργειας και ο ναυσταθμος του Golcuk φτάνει. Οι στόχοι είναι ήδη γνωστοί, μην τους γράφουμε εδώ.

          Υ.Γ Και οι Yildirim των απέναντι με το αρκετά μεγάλο CEP δημιουργούν ψυχολογική πίεση.

          1. Το βάρος όλου του πυραυλου είναι 1400kg από τα οποια τα 500kg είναι η κεφαλή

            Δες εδώ για παράδειγμα:
            https://www.globalsecurity.org/military/world/europe/mdcn.htm
            https://www.mbda-systems.com/product/ncm/

            Μπέρδεψα τις lb με τα kg

            Οποτε μιλάμε για 500kg κεφαλή δηλαδή μια «χιλιάρα» δηλαδή mk83 όχι mk82 όπως έγραψα παραπάνω

            Είναι λάθος να φορτωθεί το ναυτικό τιςBel μονο και μονο για να έχουμεMdcN

            Πολύ αμφιβάλλω εάν οι «στPατηγικoi μας σύμμαχοι » οι Αμερικανοι θα μας επιτρέψουν να αποκτήσουμε τα JAASM,DEEPSTRIKE,MLRS αφού μας θεωρούν δεδομένους

            Υπενθυμίζω πως δεν μπορούμε να αναπτύξουμε MLRS σε μόνιμη βάση σε νησιά του ανατολικού αιγαίου (που έπρεπε να είναι αποστρατικοποιιημενα κατά τους γείτονες!!)

            Εφόσον έχει γίνει ήδη μια τεραστια επένδυση σε SCALPθα έπρεπε να κοιτάξουμε να τροποποιήσουμε τα 16 EGM για να τους φέρουν

            Σε ρολο A-A δεν έχουν ελπίδα οποτε θα πρέπει να κοιτάξουμε να βρούμε άλλους ρόλους

            Και σαφώς οι από αέρος εκτόξευση δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία πλήγματος σε σχέση με πλοία

          2. Φίλε CK, θα σου δώσω ενα παράδειγμα:
            – 2 Μπελαρά υπό την κάλυψη των S-300 ή Πάτριοτ ρίχνουν από 8 βλήματα στις βάσεις Μπαντιρμά και σε εναν ναύσταθμο. Μαζί με ταυτόχρονη επίθεση από 4 Scalp EG στην καθεμία. Σκέψου τον πανικό. Η βάση θα τεθεί νοκ-άουτ για 1-2 ώρες, που είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ χρόνος σε μια επιχείρηση. Δεν λέω προς θεού οτι η βαση θα διαλυθει με 12 βληματα. Θελει τουλαχιστον 50 οπως ειπες.

            – Επίσης πέρα από τις 4 Υδρα, οι Α/Υ δυνατότητες του ΠΝ είναι ανεπαρκείς. Με τα 2 σόναρ της Μπελαρά μπορείς να δεις ακριβώς τις αποστάσεις αποκάλυψης των 214 και να αναπτύξεις ανάλογες τακτικές. Οι Μπελαρά θα έχουν πάντα, μα πάντα, μια Μεκο διπλα τους και μια ΤΠΚ Super Vita. Αρα μιλάμε για: 2 Phalanx, 1 Ram κ οτι CIWS εχει πανω η Μπελαρά. 2 Ε/Π για Α/Υ. Υπολόγισε πόσους πυραύλους θέλει και πόσους φορείς για να τεθεί εκτός μαχης.

            – Δεν χρειάζεται να εχουμε μονιμη βαση ΠΕΠ στα νησιά. Οταν χρειαστεί θα μεταφερθουν εκεί που πρέπει. Αποθήκες και καταφύγια να υπάρχουν στα νησιά για ανεφοδιασμό. Θαρρώ πως Deep Strike θα μας δώσον, δεν είναι όπλο που δεν εχουμε ή οπλο που αλλάζει τις ισορροπίες δεδομένου οτι οι απεναντι εχουν βαλλιστικα βληματα.

          3. @KONSTANTINOS

            Κοίταξε πρέπει να κοιτάμε πως να κάνουμε maximize το return στο investmentπου λένε και οι «κονομολογοι»

            Με 2.6billion για 2 μονο πλοία με16 scalp δηλαδή 16 mk83 = 4- A-7E/H payload!!
            μάλλον δεν ισχύει αυτό!

            Υπενθυμίζω το χαμηλό ποσοστό επιτυχίας που είχαν οι mdcn στις επιχειρήσεις στη Syria

            Με όπλα όπως το DEEP STRIKE που έγραψες η οι ισραηλινές ρουκέτες που γραφει ο AIM σίγουρα μπορεί να πάρουμε μεγαλύτερο return στο investment

            Για τα A/Y σύμφωνα αλλα με το sonar suite (kingclip,capta?) ίδιο έχουν και οι gowindπου είναι στη μιση τιμή

            Προτιμώ παρα 4 gowind apo 2 belades!!

            Εάν γίνει το μπαμ μάλλον δεν θα προλάβουν οι πολλαπλοί εκτοξευτές να φθάσουν εκεί που πρέπει
            Ιδιαιτερα εάν κάποιοι σχεδιάζουν νηοπομπή με τα JASON των 12-14knot (φορτωμένα)!

        2. Τα όπλα φέρονται από διάφορα μέσα για το λόγο του οτι ετσι υπάρχουν περισσοτερες επιλογές κατά την σχεδίαση αποστολών και με την σειρά του περισσοτερες πιθανότητες επιτυχίας των αποστολών.
          Βάλε στο μυαλό σου 1000 συνδυασμούς αποστολών !!! 24 Πύραυλοι μεγάλης ακτίνας δεν ειναι και λίγοι !!!! Επίσης 8 πύραυλοι μπορούν να κάνουν την διάφορα σε δύσκολες συνθήκες μεχρι και στο πεδιο μαχης των στρατο μπορει να βοηθήσει … Η αεροπορία δεν ειναι πανακια για πάσα χρήση ..Πρέπει να υπάρχουν εναλλακτικές επιλογές .

  25. Βγαίνει μια σύγχρονη φρεγάτα γενικών καθηκόντων (κι όχι αεράμυνας περιοχής εκτός κι να οι λέξεις έχουν χάσει τη σημασία τους) με αστρονομικό κόστος
    Άρα μιλάμε για ένα ΠΝ με 2 σύγχρονες φρεγάτες, 4 παλαιές ελαφρά εκσυγχρονισμένες, 7 σχετικά σύγχρονα FAC και 4-5 υ/β
    Και μια ΠΑ με λιγότερα από 150 α/ε με 4 μοίρες εκσυγχρονισμένα F-16 και μία παλαιότερη συν μια μοίρα Μ-2000
    Επομένως και χωρίς να ανακοινώνεται, έχει αποφασιστεί ένα downsizing της ΠΑ και του ΠΝ στο μισό από τις οροφές που υπήρχαν για 70 συνεχή έτη και που εξασφάλισαν την ειρήνη.
    Ενώ ο αντίπαλος που καλούνται να αντιμετωπίσουν θα έχει ενισχυθεί!

  26. Με το προωστικο εχουμε κανα νεο?
    Εχει φορτωθει εξτρα βαρος με τις » customize» ελληνικες προσθηκες κ ενα τετοιο σκαφος στους 24 25 κομβους μου φερνει πιο πολυ σε μεσοπολεμικη βρετανικη σχεδιαση θωρηκτου

  27. Μήπως κάνετε λάθος για το κόστος ή τον αριθμό των όπλων?
    λέτε
    ¨Διαμόρφωση 32 βλημάτων εκ των οποίων οι 24 Aster 30 και 8 MdCN. Το κόστος των όπλων ανέρχεται στα 500 εκατομμύρια ευρώ και περιλαμβάνει ένα φόρτο ανά πλοίο. ¨

    Ένας φόρτος σημαίνει συνολικά 48 Aster 30 = 48*(2,5 με 3 mil)= 144mil
    πηγή για τιμη Aster 30 : https://nationalinterest.org/blog/buzz/europe-has-its-very-own-missile-defense-system-82486

    Aρα 500-144=356mil για 16 McDN
    δηλαδή 22,25mil ο καθε McDN … αυτο δεν υπάρχει περίπτωση να ισχύει!

    1. Είναι 2 τα πλοία!

      τα έχω γράψει παραπάνω αλλα δεν τα διάβασες

      Χονδρικά
      1oto 76 = 8- 10? mil
      1 aster 30 = 3-4 + mil
      1 scalp nval : 5-8mil
      1 exoset 4-5mil
      1 ram = 40 mil
      Σύχρονες τορπίλες 3-4 mil

      Κανε τους πολλαπλασιασμούς και τις προσθέσεις και το κόστος για τα όπλα για μια φόρτωση βγαίνει εύκολα πάνω από 500mil για τα 2 πλοία όπως αναφέρεται και στο άρθρο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *