Η δανέζικη αντιαεροπορική φρεγάτα κλάσης IVER HUITFELDT προέρχεται σχεδιαστικά από την κλάση Absalon. Είναι μια εξέλιξη της κλάσης Absalon η οποία αναπτύχθηκε από το ναυτικό και τα ναυπηγεία OSS (Odense Steel Shipyards) Η ομοιότητα των δύο κλάσεων είναι εμφανής αφού χρησιμοποιούν το ίδιο σχέδιο γάστρας και μεγάλης ομοιότητας σχεδιασμό υπερκατασκευής. Ωστόσο η IVER HUITFELDT είναι μακρύτερη κατά ένα μέτρο περίπου έχει μεγαλύτερο πλάτος και βύθισμα. Έχει σχεδιαστεί με πρόβλεψη για μειωμένη υπογραφή ραντάρ, υπέρυθρη ακτινοβολία, υποβρύχιο θόρυβο και μαγνητική υπογραφή για να κάνει το πλοίο όσο το δυνατόν πιο αόρατο. Το εξωτερικό διακρίνεται εύκολα από την κλάση Absalon καθώς η Iver Huitfeldt διαθέτει ένα κατάστρωμα λιγότερο και δεν διαθέτει εσωτερικό κατάστρωμα πολλαπλών χρήσεων (flex deck). Ο σχεδιασμός της καμινάδας έχει επίσης αλλάξει για να αποφευχθεί η υπερβολική πρόσκρουση καυσαερίων και αποφυγή υπερθέρμανσης του ραντάρ SMART-L.
Το πλοίο έχει σχεδιαστεί σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τους κανονισμούς του Νορβηγικού νηογνώμονα Det Norske Veritas (DNV). Έχει ολικό μήλος 138,7 μέτρα, ολικό πλάτος 19,8 μέτρα και μέσο βύθισμα 5,8 μέτρα. Το μέγιστο εκτόπισμα του πλοίου είναι 6649 τόνοι από τους οποίους οι 1200 τόνοι περίπου αποτελούν τον φόρτο του πλοίου. Η γάστρα είναι χωρισμένη σε τρία καταστρώματα και 15 υδατοστεγή διαμερίσματα. Αντίστοιχα η υπερκατασκευή διαθέτει τέσσερα καταστρώματα στο σύνολο. Ο σχεδιασμός προστατεύει το πλήρωμα από μόλυνση. Η φρεγάτα χωρίζεται σε έξι ζώνες κινδύνου. Όλες οι ζώνες είναι εξοπλισμένες με ξεχωριστά φίλτρα για την προστασία του πληρώματος από επιθέσεις χημικών, ραδιενεργών ή βιολογικών όπλων και προβλέπονται αεροστεγής χώροι προσπέλασης μεταξύ τους.
Η IVER HUITFELDT χρησιμοποιεί το πρότυπο StanFlex (Standard Flex) που αναπτύχθηκε τη δεκαετία του 1980, όταν χρειάστηκε να αντικατασταθούν αριθμός μικρότερων σκαφών από μία πλατφόρμα πολλαπλών αποστολών, από το δανέζικο ναυτικό σε συνεργασία με την τοπική βιομηχανία. Στο πρότυπο αυτό υπάρχουν κάποια βασικά mission modules τοποθετημένα σε συγκεκριμένων διαστάσεων κοντέινερ τα οποία τοποθετούνται ή εναλλάσσονται στα πλοία του RDN ανάλογα με την αποστολή, όπως συμβαίνει και με τα LCS του αμερικάνικου ναυτικού.
Όσον αφορά τον βασικό μηχανολογικό εξοπλισμό, η IVER HUITFELDT ακολουθεί το ίδιο μοτίβο με το μητρικό σκάφος. Αποτελείται από σύστημα CODAD με τέσσερις κύριες μηχανές υψηλής ταχύτητας περιστροφής MTU 8000 V20 M70 ισχύος 8200kW έκαστη στις 1150 σ.α.λ., που κινούν ανά ζεύγη μέσω μειωτήρων της RENK από μία προπέλα μεταβλητού βήματος, επιτυγχάνοντας μέγιστη ταχύτητα 29,3 κόμβων. Η δανέζικη φρεγάτα επιτυγχάνει 18 κόμβους με μία μηχανή σε λειτουργία και εμβέλεια 9300 ν.μ., 25 κόμβους με δύο μηχανές σε λειτουργία ενώ μπορεί να επιτύχει την μέγιστη ταχύτητα των 29,3 κόμβων με όλες τις μηχανές σε λειτουργία μέσα σε χρόνο δύο λεπτών. Τέλος η ημερήσια κατανάλωση καυσίμου με ταχύτητα πλεύσης 18 κόμβων σε ήρεμη θάλασσα έχει μετρηθεί στους 31 τόνους καυσίμου ημερησίως. Το σύστημα διεύθυνσης του πλοίου αποτελείται από δύο πηδάλια της Becker ενώ για κίνηση σε περιορισμένα ύδατα και λιμένες διαθέτει προωθητήρα πλώρης ισχύος 900kW. Όσον αφορά την υποβοήθηση της εγκάρσιας ευστάθιας του πλοίου εκτός από παρατροπίδια διαθέτει και ενεργό σύστημα πτερυγίων το οποίο βρίσκεται στο διαμέρισμα ανάμεσα από τα δύο κύρια μηχανοστάσια του πλοίου.
Η διάταξη των φουγάρων δείχνει ότι οι κύριες μηχανές είναι τοποθετημένες ανά άξονα σε δύο διαφορετικά μηχανοστάσια στα οποία παρεμβάλεται μεταξύ τους ένα υδατοστεγές διαμέρισμα. Η διάταξη αυτή αυξάνει την επιβιωσιμότητα μετά από πλήγμα και επιτρέπει στο πλοίο να μην χάσει την ισχύ του ακόμη και εάν δύο συνεχόμενα διαμερίσματα κατακλιστούν από θαλασσινό νερό. Το πλοίο διαθέτει τέσσερα ηλεκτροπαραγωγά ζεύγη με κινητήρες Caterpillar, συνδεδεμένους σε αντίστοιχες γεννήτριες Leroy-Somer για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος για την κάλυψη των αναγκών του πλοίου. Είναι εγκατεστημένα ανά ζεύγη σε ξεχωριστά διαμερίσματα και κάθε ζεύγος αποτελείται από μία ντηζελομηχανή CAT3512 και μια ντηζελομηχανή CAT3508 που αποδίδουν 1360 kW και 920 kW συνδεδεμένες σε ένα πίνακα διανομής ενέργειας. Το κάθε δίδυμο των ηλεκτρομηχανών παράγει αρκετή ενέργεια για να καλύψει όλες τις ανάγκες του πλοίου.
Όλα τα κύρια συστήματα του πλοίου, όπως το σύστημα πρόωσης, το σύστημα διανομής ενέργειας, το σύστημα διαχείρισης ζημιών, το σύστημα συναγερμού κ.α. ελέγχονται από το αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου IPMS της Logimatic Engineering.
Το πλοίο για το μέγεθός του εξυπηρετείται από πολύ μικρό πλήρωμα που δείχνει υψηλή αυτοματοποίηση συστημάτων. Έχει πλήρωμα περίπου 100 ατόμων και ενδιαιτήσεις για 165. Το πλήρωμα ως εξής: 32 άτομα για την λειτουργία του πλοίου (Operational Division), 17 άτομα για τη λειτουργία των οπλικών συστημάτων (Weapons Division), 32 άτομα μηχανικοί/ ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί (Engineering Division), και 20 άτομα για τη διαχείρηση του πλοίου (Management Division).
Όσον αφορά τα οπλικά συστήματα, το πλοίο έχει τις προδιαγραφές να σηκώσει στην πλώρη πυροβόλο μέχρι 127 χιλιοστά, ενώ ένα δεύτερο πυροβόλο μέχρι 76 χιλιοστά ένα κατάστρωμα πιο πάνω πίσω από το κύριο πυροβόλο. Έχει μία θέσεις για CIWS με πυροβόλο Millenium, πάνω από το υπόστεγο του ελικοπτέρου. Στο μεσόστεγο είναι εγκατεστημένοι τέσσερις κάθετοι εκτοξευτές πυραύλων Mk41 Strike Length για πυραύλους SM-2 Block IIIA και εκτοξευτές Mk56 για 24 ESSM. Επίσης το μεσόστεγο φιλοξενεί και τέσσερις εκτοξευτές MK141 αντιπλοϊκών πυραύλων RGM-84L Harpoon II. Επίσης φέρει δύο τορπιλοσωλήνες των 324 χιλιοστών για τορπίλες MU90.
Το υπόστεγο έχει τη ικανότητα να φιλοξενήσει ελικόπτερο μεγέθους ΕΗ-101 ενώ στο ελικοδρόμιιο μπορεί να προσνηωθεί ελικόπτερο βάρους μέχρι 20 τόνων.
Η φρεγάτα για τον κύριο ρόλο της ως αντιαεροπορική φρεγάτα διαθέτει το δίδυμο APAR και SMART-L που συναντάμε στις αντίστοιχες φρεγάτες του Ολλανδικού και του Γερμανικού Ναυτικού. Επίσης διαθέτει και δύο ραντάρ ελέγχου πυρός Ceros της SAAB. Ραντάρ προσέγγισης ελικοπτερού και ραντάρ ναυτιλίας. Διαθέτει σύστημα FLIR Seastar Seafire III. Για εντοπισμό υποβρύχιων στόχων διαθέτει σόναρ κύτους ASO 94 της ATLAS. Για ηλεκτρονικό πόλεμο διαθέτει σύστημα ESM EDO 3701. Τέλος διαθέτει δορυφορικές επικοινωνίες καθώς και σύστημα ζεύξης δεδομένων Link 11 & 16.
Οι φρεγάτες είναι εξοπλισμένες με το σύστημα διοίκησης και ελέγχου Terma C-flex. Το σύστημα C-flex ενσωματώνει εμπορικές μονάδες από το ράφι (COTS), συμπεριλαμβανομένων διακομιστή, υπολογιστή κονσόλας, υπολογιστή διασύνδεσης, διακόπτη LAN και μονάδα UPS σε ένα περιβαλλοντικά προστατευμένο ερμάριο 19 ιντσών. Βασίζεται στην ανοιχτή αρχιτεκτονική πλατφόρμα T-Core. Το C-flex λαμβάνει πληροφορίες από τους αισθητήρες του πλοίου και διανέμει τα δεδομένα στα οπλικά συστήματα μετά από αξιολόγηση. Ο υπολογιστής δημιουργεί μια ηλεκτρονική εικόνα της κατάστασης σε πραγματικό χρόνο γύρω από τη φρεγάτα.