Παρά τα όσα ανυπόστατα γράφονται, αντίστοιχα του παγώματος των Belharra, το προγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας προχωρά κανονικά. Ήδη στο «005» το πρώτο ελληνικό F-16 που θα εκσυγχρονιστεί εκτελούνται εργασίες από την ΕΑΒ που αντιμετώπισε επιτυχώς το αρχικό πρόβλημα με τα υπόστεγα. Αυτό που απαιτείται είναι η επιτάχυνση των διαδικασιών για τις προσλήψεις ώστε να τρέξει ακόμα πιο γρήγορα το πρόγραμμα.

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι πως έχει ολοκληρωθεί το engineering και έχουν αγοραστεί όλες οι συσκευές του εκσυγχρονισμού.

Comments

    1. Προσωπικά δεν θα το έλεγα ακριβώς «κακό», καθώς τo ραντάρ AGP-83 SABR σίγουρα συνιστά μια υπολογίσιμη αναβάθμιση σε σχέση με ότι υπάρχει (αυτή την στιγμή) στην περιοχή.

      Αλλά από την άλλη θα συμφωνήσω εν μέρη μαζί σας καθώς ήδη την ώρα που μιλάμε δεν είναι και αυτό που λέμε «τελευταία λέξη» καθώς υπάρχει διαθέσιμο ήδη από το 2008, δηλαδή εδώ και 12 χρόνια. Όταν παραδοθεί δε το τελευταίο από τα αναβαθμισμένα Ελληνικά F-16V, ίσως κάπου κοντά στο 2028 όπως φαίνεται, θα είναι ένα σύστημα… 20 ετών.

      Θεωρώ λοιπόν πολύ πιθανό μέχρι τότε η Τουρκία να έχει εξελίξει δικό της ραντάρ τεχνολογίας GaN για τα δικά της F-16, αφού και την τεχνολογία GaN φαίνεται να δουλεύει ήδη σε συστήματα εδάφους εγχώριας παραγωγής, και (σε αντίθεση με εμάς) κατέχει τους πηγαίους κώδικες του λογισμικού των F-16.

      Στην τελική, τα ραντάρ AESA από μόνα τους προσφέρουν μεν καλύτερη τακτική αντίληψη κτλ. αλλά αν δεν συνδυάζονται και με αντίστοιχα νέα όπλα μεγαλύτερης ακτίνας δράσης τότε νομίζω μετριάζεται σημαντικά η όποια θετική επίδραση έχουν στην εναέρια μάχη και κυρίως στο τελικό της στάδιο, την κατάρριψη του αντιπάλου . Πυραύλους Meteor είναι μάλλον απίθανο να δούμε ποτέ σε Αμερικανικά αεροσκάφη, άρα παραμένουμε στον γνωστό σε όλους AMRAAM με τα καλά και τα κακά του.

      Το αεροπορικό kill-chain όπως κάθε αλυσίδα, είναι και αυτό τόσο ισχυρό όσο ο πιο αδύναμος κρίκος του. Άρα τι F-16V, τι F-22, τι F-35 κτλ, όποιος έχει λύση για τον AMRAAM τον οποίο όλα χρησιμοποιούν (π.χ με ένα σύστημα αυτοπροστασίας/ ηλεκτρονικού πολέμου), αν μη τι άλλο δεν θα καταρριφθεί σε BVR εμπλοκή.

      1. Οι τουρκοι εχουν τους πηγαίους κωδικες μονo για τα αναλογικα block 30 γι αυτο και ο.τι δοκιμες κανουν η ενσωμάτωση εγχωριων οπλων αφορα αυτα και μονο

  1. Αφού κάνουν απεργίες. Μα καλά πόσο καιρό κάναν να φτιάξουν το υπόστεγο; Τόσο καιρό για το υπόστεγο ακούμε. Με το σύστημα αυτοπροστασίας τι έγινε; Νέα όπλα θα έρθουν στα viper?

  2. Πρέπει να το τρέξουνε, μέχρι 2027 πολύ πάει. Σε 7 χρόνια η τεχνολογία του σήμερα θα είναι ξεπερασμένη και οι απέναντι θα φτιάχνουν 3ο αεροπλανοφόρο και δικό τους TFX.
    Πρέπει να πάμε σε μη (και οπλισμένα) επανδρωμένα, ευρωπαϊκά και εγχώρια (πρέπει να υπερβούμε τους εαυτούς μας).

  3. Πώς «προχωραει κανονικα» οταν δεν εχει
    καν προσληφθει το απαιτουμενο τεχνικο προσωπικο;

    Το δε «005» ειναι μεσα εδω και κατι μήνες.

    Ειναι ΕΝΤΟΣ ή ΕΚΤΟΣ χρονοδιαγραμματος;
    Προβλεποταν ολοκληρωση το 2027, με ρυθμο παραγωγης 1 αεροσκαφος το μηνα. Δηλαδη ήδη επρεπε να ειχαν ξεκινησει παραδόσεις.

    Θα ειμαστε τυχεροι αν τελειωσει το 2030, αν κσι εγω προβλεπω επαναληψη της ιστοριας των Ναυπηγειων.

    ΛΥΣΗ: Η ΕΑΒ κλεινει και στη θεση της ιδρυεται Εργοστασιο Βασης της ΠΑ, με αποκλειστικο εργο τη συντηρηση του αεροπoρικου στολου.
    Το προγραμμα των F-16 μεταφερεται εξ ολοκληρου στη Lockheed, με ανταλλαγμα καποια εκπτωση. Σε 10 μηνες θα εχουμε την πρωτη μοιρα, και σε 2.5 χρονια θα εχουμε ολα τα αεροπλανα. Και θα απαλλαγουμε απο το δημοσιονομικο καρκίνωμα που λεγεται ΕΑΒ.

    1. Το πρότυπο πρέπει να πετάξει τέλη 020 και να φύγει για Αμερική αρχές 021 για δοκιμες
      Εκεί θα φανεί τι πρόβλημα υπάρχει με το σύστημα αυτοπροστασίας και radar!
      Οι εργασίες tha αρχίσουν τέλη 021 οποτε παραδόσεις θα αρχίσουν το 022
      Τα PXIII θα τελειώσουν αρχές 26
      Από μέσα 025 τη a έρθει η seira tvn PXIV

      Καλά κρασιά γενικώς

        1. Αυτό είναι το επίσημο χρονοδιάγραμμα που έχει κυκλοφορήσει
          Και εγώ από την αρχή είμαι πολύ επιφυλακτικός και μάλλον απαισιόδοξος για το χρονοδιάγραμμα δεδομένων τηςEAB και του ASPIS
          Το 21 θα γίνουν οι δοκιμες στην Αμερική και εκεί θα δούμε τι συμβαίνει
          ALλοι γραφουν πως μπορεί να διορθωθεί με μικρές τροποποιήσεις και οι άλλοι πως απαιτείται νέο σύστημα αυτοπροστασίας
          Όλοι οι χρηστες των Viper είτε kainourgiivn είτε από εκσυχρονισμό πήγαν προς το alq211

      1. Καλησπέρα NF,

        Συμφωνώ μαζί σου , γιατι :

        Οι 80 που θα προσληφθούν σίγουρα δεν έχουν προϋπηρεσία ή σπουδές πάνω σε αεροναυπηγική , καθώς δεν υπάρχει αντίστοιχη Πολυτεχνική σχολή στην Ελλάδα.
        ( τα άτομα που τελειώνουν ΣΤΥΑ δεν είναι κατάλληλα για αυτήν την δουλειά 😉

        Φτιάχτηκαν επιτέλους οι υποδομές και ήρθε ο αντίστοιχος εξοπλισμός το 2020 , αντί να είναι έτοιμα όλα όταν πήραμε το έργο.

        Τα μαχητικά αεροσκάφη νομίζω είναι ότι πιο εξελιγμένο μπορεί να έχει το έθνος μας , βάση ικανότητας και τεχνολογίας που «κουβαλάν» , άρα το να είναι έτοιμα και επιχειρησιακά μετά από 7-10 χρόνια σίγουρα δεν είναι και ότι καλύτερο .

        1. Τι να τους κάνουν τους Αεροναυπηγούς????

          Τεχνικούς αεροσκαφών θέλουν να λύνουν και δένουν βίδες

          Κάνα Τει και πολύ είναι!!

    2. Αυτό που έχεις την λύση έτοιμη ,παρότι έχεις άγνοια για τις λεπτομέρειες αλλά ΠΑΡΌΛΑΥΤΑ επιδεικνύεις τέτοια θερμή για το κλείσιμο της εαβ βάζει σε πολλές σκέψεις και ίσως να σε εκθέτει και λίγο . . . τουλάχιστον ψάξε κάποιες πληροφορίες για το χρονοδιάγραμμα του έργου που είναι ανερτημενο πάντοτε στο ίντερνετ και μετά δείξε υπερβάλλον ζήλο στο κλείσιμο….. Φιλικά πάντα

      1. @S/M

        Τα εχουμε ξαναπει φιλε μου, δεν θελω να επαναλαμβανομαι. Κατανοώ την αγωνία σου, ομως η παρουσα κατασταση δεν ειναι βιωσιμη και δεν μπορει να συνεχιστει. Προκειται γθα σκετο παραλογισμο.

    3. Πολυ σωστα γραφει πιο κατω ενας αλλος σχολιαστης.

      Οχι μονο εσυ, βεβαια, αλλα μερικοι εχουν τετοια μανια να κλεισουν οι εγχωριες αμυντικες βιομηχανιες στην Ελλαδα.

      Γιατι, αναρωτιεμαι……….

      Δηλαδη απο αποψη δογματικης ιδεολογιας – (φιλελευθερο κεφαλαιο κλπ) – δεν θελετε κρατικες βιομηχανιες ή μηπως παιζει κατι αλλο;;;;;;

      Ειμαι, 100% βεβαιος πως δεν διαμαρτυρεσαι επειδη οι Ελληνικες αμυντικες βιομηχανιες καταναλωνουν δημοσιο χρημα.
      Διοτι εαν το θεμα ηταν η καταναλωση σπαταλιση δημοσιου χρηματος τοτε θα παραπονευοσουν θα ειχες διαμαρτυρηθει ΚΑΙ για τα ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ που ξοδευει το κρατος απο τα δημοσια ταμεια στους εκατονταδες χιλιαδες αλλοδαππους εισβολεις που ζουν κυριολεκτικα στο ΤΖΑΜΠΑ!

      1. @eksothen
        Kαι για αυτο παραπονιεμαι. Και οι λαθρομεταναστες πρεπει να διωχτουν με τις κλωτσιές, και οι ζημιογονες ΔΕΚΟ (περολαμβανομενης ΕΑΒ, Ναυπηγειων κλπ) πρεπει να κλεισουν.

        Bασικα το μονο που χρειαζεται οπωσδηποτε το Κρατος ειναι μια βιομηχανια πυρομαχικων, και ισως μια βιομηχανια βασικου στρατιωτικου εξοπλισμου (ιματισμος, ελαφρα οπλα, κλπ)

        1. Η ΕΑΒ,τα ναυπιγια,η ΕΛΒΟ δεν πρέπει να κλήσουν αλλά να πουληθεί ένα 40% ώστε να μπορούν να επιζήσουν και χωρίς εργο από δημόσια λεϋτα του στρατού…σε έναν πόλεμο όλα αυτά τα χρειαζεσαι τις υποδομές. Ακόμα για σκευου εάν δεν είχες ναυπιγια και αμυντική βιομηχανία που θα συντηρούσες τα αεροσκάφη σου(από κηνητειρες μέχρι ραντάρ)…τα πλοία σου ….τα τανκ σου,τα οχηματα του πεζικού….ξέρεις πόσα εκατομμύρια Γλειυονει το αιτος ο στρατός μας από το μεράκι των μηχανικών μας που παιρνούν τα αεροσκαφη μας και τα κάνουμε βίδες και επιδιορθώνουν το πρόβλημα με έναν απλό μισθό δημοσίου υπαλλήλου ……οι πατέντες τους δίνουν και περνούν…από κάνει 105 mm στα Λεοπάρντι,από συντηρηση μηχανών των φρεγατών s ,πυρλακατων και υποβρυχίων 40-50 Χρόνων,πατέντες για τα ανταλλακτικά που δεν υπάρχουν σε mirage,c27,c130,apache…,σε όποιο ιπταμενο μέσο πετάει …. ..Τώρα σε διευκοληνα να καταλάβεις την αναγκαιότητα αυτών των μεσων

          1. (((από κάνει 105 mm στα Λεοπάρντι,από συντηρηση μηχανών των φρεγατών s )))

            περνεις μια ΜΒ, της βαζεις κινητηρα ΣΜΑΡΤ και κοκορευεσε για το μεγαλο σου επιτευμα..

    4. Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου ως προς την μεταφορά του προγράμματος εξολοκλήρου στην Αμερική. Θα απαλλαγούμε από 3-4 χρόνια καθυστερήσεις τουλάχιστον, αν και βλέπω να εμφανίζονται προβλήματα με το σύστημα αυτοπροστασίας και μετά θα κλαίμε για δεκαετίες (βλέπω το πρόγραμμα τότε να περικόπτεται σε 40 αεροσκάφη με παράλληλη προμήθεια νέου συστήματος).

      Ως προς το κλείσιμο της ΕΑΒ, η αλήθεια είναι ότι εφόσον δεν έχουν καν υπόστεγα που να μην μπάζουν νερά δεν μιλάμε και για καμιά τρομερή βιομηχανία και δεν θα λείψει σε κανέναν. Πραγματικά δεν ξέρω τι πρόγραμμα εκτελεί αυτή η εταιρεία.

      1. @yandr

        Tα θεματα συμβατοτητας θα λυθουν, αλλα το προβλημα θα μεινει. Το συστημα αυτοπροστασιας των ελληνικων F16 δεν εχει τις επιθυμητες επιδοσεις, εν αντιθεσει με το εξαιρετικο συστημα αυτοπροστασισς των 44 Μ2000.
        Και αντι να αλλαξουμε το κρίσιμο υποσυστημα στο οποιο πονουσαμε, αλλαζουμε το πολυ καλο ρανταρ, με ενα «διαστημικο», αλλα πανακριβο AESA.
        Tα ειχα γραψει αυτα οταν ανακοινωθηκε η αναβαθμιση. Οπως τα ειχα γραψει και για την ΕΑΒ.
        Ως Ελληνας πατριώτης, ευχομαι η ζωη να με διαψεύσει.

        1. @yandr φυσικά δεν παράγει και τίποτα αυτή η εταιρία. Είναι σαν να βλέπει κάποιος ένα mercedes με σπασμένους προφυλακτήρες φωτα και να λέει αυτοί Γερμανοί δεν βγάζουν καλά αυτοκίνητα αντί να λέει » αυτός ο ιδιοκτήτης έδωσε τόσα λεφτά και το παράτησε το αυτοκινητάκι μετά»
          ΥΓ το να φύγουν 84 αεροσκάφη στην Αμερική ένα ρεαλιστικό πλάνο .

      2. Να στείλουμε για 3-4 χρόνια στις ΗΠΑ και τις διορισμένες διοικήσεις της ΕΑΒ καθώς και αυτούς που τις διόρισαν. Όχι για διακοπές σε 5-στερα.
        Πως να δουλέψει μια βιομηχανία όταν οι πολιτικοί προϊστάμενοι-Υπουργοί δεν δούλεψαν ποτέ παρά μόνο τη «δουλειά» του γραφειοκράτη.

  4. Γιατί αυτά τα κακόβουλα δημοσιέυματα σήμερα ότι έχουν σταματήσει και τα F-16V και
    οι Belharra? Τι συμφέροντα εξυπηρετούν?
    Μπράβο στο σάιτ που αποκαθιστά την αλήθεια.

  5. Μακάρι να πάνε όλα καλά και το εύχομαι.

    Το θέμα με το νέο ραντάρ και το σύστημα αυτοπροστασίας λύθηκε;

  6. Μερικούς μήνες να στεγανοποιήσουν το υπόστεγο, προσωπικό δεν έχουν προσλάβει, δεν ξέρω καν αν έχουν προκηρυχθεί οι θέσεις, η ΕΑΒ το έχει ρίξει στις απεργίες ξανάμανά, υπάρχει θέμα με την συμβατότητα του συστήματος αυτοπροστασίας που ακόμα δεν ξέρουμε πως και με τι κόστος θα επιλυθεί, δεν ξέρω πόσο αισιόδοξος μπορεί να είναι κάποιος.

  7. Δυλαδη εαν καταλαβα καλα, απο δημοσιευμενο μερος του συμβολαιου για την επεξεργασια των 80 x F16 σε εκδοση viper, στην ΕΑΒ θα διαξεγαται εργασια ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗΣ κι βαψiματος ;!
    Μηπως κανω λαθος;

    Ενω στην τουρκια οι απεναντι, ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΟΥΝ ολοκληρα F16 !!!!!

    Αναρωτιεμαι.
    Ποιος μας εγγυαται πως τα «ελληνικα» Φου16, που προοριζονται να μεταλαχτουν σε αλλη εκδοση, ΔΕΝ, θα περασουν απο εργοστασια επεξεργασιας στην Τουρκια, χμμμ;;;;;;;

    Κι κλεινω με αυτο.
    Προβλεπω πως η Νεμεσις οταν καταφτασει στην Ελλαδα, θα εχει αγριες διαθεσεις κι θα ναι διαψασμενη για…….

    1. Κατασκευάζουν και διαστημόπλοια στην τουρκία… μην γράφεται ότι σας κατεβαίνει στο κεφάλι.
      Ψάξτε διαστε τι γίνεται πρώτο λίγο, ασχοληθείτε και μετά σχηματίζεται αποψη.

  8. Εδώ μέσα μιλάει κάθε άσχετος η «πληρωμένος», λοιπόν τα υπόστεγα είναι έτοιμα, το αεροσκάφος όσο αφορά την ΕΑΒ είναι έτοιμο προς θλίψη ορισμένων, τώρα έχει αναλάβει η ΠΑ,οι προσλήψεις είναι άσχετες με την αναβάθμιση και όχι κύριοι στην Τουρκία δεν φτιάχνουν F-16, στην ΕΑΒ φτιάχνετε περίπου το 60% τού σκάφους,οκ τώρα?

    1. Πως το ειπες αυτο;;;;
      Τι γινεται στην Ελλαδα;;;;;;

      διαβασε σε παρακαλω, πιο κατω σου εχω ψαρεψει μερικα επισημα εγραφα απο το αρχειο της νυν κυβερνησης.

      Λοιπον, τα 270+ εκατομμυρια ευρο που θα διοχετευθουν εντος της Ελληνικης εγχωριας αμυντικης βιομηχανιας, συγκεκριμενα θα χρησιμοποιθουν……

      σε βαφες, συναρμολογηση κι καλωδιωσεις!!!!

      «Άρθρο 01 Υλοποίηση προγράμματος εκσυγχρονισμού-αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας »
      www . opengov . gr /mindefence/?p=6733


      Και τωρα η σκληρη πραγματικοτητα.

      Η τουρκια εχει 2 τουρκικες εταιριες με τις οποιες Αμερικανικες εταιριες εχουν συνεταιριαστει «γενοντας» δυο αμερικανοτουρκικες επιχειρησεις οι οποιες παραγουν αντιστοιχα το μαχητικο F16 !!

      H TUSAS & TUAF – η καθε μια συνεταιριακη αμερικανοτουρκικη επιχειρηση εξειδικευεται σε διαφορες ειδικοτητες κι μερη του μαχητικου F16.

      κι ολα αυτα απο τα μεσα της δεκαετιας του 1990

      διαβασε συγκεκριμενα εκει που εχω βαλει εμφαση στην γραφη …
      (απο τα 240 μαχητικα των F16, που υπηρετουν στην – εκεινη την εποχη – τουρκικη ΠΑ η πλειονοτητα αυτων των μαχητικων ειναι ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ στην τουρκια).

      » Visionary planning on the part of the Government of Turkey and private enterprise resulted in the creation of two highly significant aerospace manufacturing entities located in the heart of Turkey. The first, TUSAS Aircraft Industries (TAI) is a Turkish-American joint stock company established in 1984 to supply F-16 C/D (Block 40/50) aircraft both to the TUAF under the Peace Onyx I and II programs and to the Egyptian Air Force under Peace Vector IV. The second enterprise TUSAS Engine Industries (TEI), is a Turkish-American joint stock company established in 1985 to manufacture engine components and assemble F-l10-GE-100 engines for the TAI F-16 production.

      The TUAF has taken several steps to ensure the F-16 is well equipped to accomplish the OCA, DCA, and SEAD missions for which it was designed. Near term delivery of the U.S. Advance Medium Range Air-to-Air Missile (AMRAAM) combined with a growing inventory of AIM-9MS, will give TUAF F-16s a sophisticated all aspect, beyond visual range, air-to-air arsenal. Additionally, future delivery of High Speed Anti-Radiation Missiles (HARM) will provide aformidable air-to-surface capability for SEAD missions. The TUAF has acquired a number ofsystems to improve combat interdiction and close air support capability. Most notably, the TUAF purchased Low Altitude Navigation Targeting Infra-Red Night (LANT1RN) Pods which give TUAF F-16 pilots the ability to deliver precision guided munitions during day or night operations.

      Turkish arms manufacturers’ most ambitious undertaking was a consortium with United States firms to produce F-16 fighter aircraft. Most of Turkey’s 240 Lockheed Martin F-16s were co-produced in Turkey by a predecessor firm of Turkish Aerospace Industries (TAI). In September 1983, the government of Turkey announced plans to buy 160 F-16s under the Peace Onyx I program, which operates under the Foreign Military Sales program. The first eight aircraft in the order were built at Lockheed Martin Aeronautics Company, with the remaining 152 aircraft assembled in Turkey. «

      υ.γ.
      Ενω στην Ελληνικη αμυντικη βιομηχανια θα δωσουν το εργο για καλωδιωσης κι εξωτερικες βαφες !!!

      Ενταξη τωρα, αγαπητε Αλεξη;;;;;Ολα καλα;;;;;

      1. Συναρμολόγηση κομματιών έκαναν, assembled in Turkey αναφέρει η τελευταία φράση του κειμένου που έβαλες, μην τρελαθούμε. Σαν τα λέμε ότι επειδή ο τεχνικός μια διεθνούς εταιρείας επίπλων όταν το φέρνει σπίτι και το βιδώνει, θεωρείται ότι η ντουλάπα κατασκευάστηκε στην Ελλάδα και όχι στην Σουηδία Κίνα ή όπου αλλού.

        Όλες αυτές οι Τούρκικες εταιρείες το 2030 θα είναι η ΕΑΒ, ΕΛΒΟ, ΕΑΣ του σήμερα και θα παλεύουν και θα τρώγονται τι να κάνουν για να τις σώσουν, γιατί πολύ απλά αν θέλει μια αμυντική βιομηχανία να σταθεί σε χώρα εκτός των 10 μεγαλύτερων χωρών οικονομικά, θα πρέπει να κάνει ένα σκασμό εξαγωγές και για να το πετύχει αυτό θα πρέπει να είναι σε ένα πολύ πολύ μικρό κομματάκι αγοράς που δεν θα ενοχλεί τους ελέφαντες της αγοράς.

        1. @ Ο/Η agnostosependytis

          Μην εισαι παπατρεχας…….διαβασε πιο κατω τρεξε στον συνδεσμο κι απολαυσε την πραγματικοτητα.

          Ο πιο κατω συνδεσμος εχει ολη την χρονικη καταγραφη……

          συνοπτικα:
          Αυτο που γραφει, στην τελευταια πραγραφος, απο το αποσπασμα, που αναρτησα στο σχολιο μου, εχει να κανει με την πρωτη συμβαση αγορας του μαχητικου F16, απο την τουρκια, η χρονολογια ειναι 1983 μεσω ενος προγραμματος των ΗΠΑ ονομαζομενο Peace Onyx.

          Τα πρωτα οχτω F16κατασκευαστηκαν στις ΗΠΑ στα εργοστασια της Lockheed, κι τα υπολοιπα 152, συναρμολογηθηκαν απο κοινου σε εργοστασια στην τουρκια, ΟΛΟΣ ο σκελετος, η εξωτερικες δομες κλπ.

          Μεχρι το 1987 η τουρκια ελαβε την υπογραφη κι συμβαση μαζι με το ειδικο πακετο κατασκευης κι συναμρολογησης του μαχητικου απο την Lockheed.
          Εκεινη την εποχη η τουρκια, εξουσιοδοτημενη πλεον μπορουσε να ΣΥΜΠΑΡΑΓΕΙ σε βαθμο του 70% το F16 σε εκδοση/block 40.

          Μαλιστα η τουρκια κατασκευασε block 40 F16C/D κι πουλησε 46 στην Αιγυπτο!
          Το ολο αρθρο στον πιο κατω συνδεσμο…..

          www . globalsecurity . org . /military/world/europe/tu-f-16 . htm

          » he Government of Turkey (GOT) entered into a Letter of Offer and Acceptance (LOA) with the US Air Force to purchase F-16 aircraft, to be manufactured by Lockheed under the FMS program. This program was entitled “Peace Onyx.” In conjunction with this program, the GOT sought and obtained co-production of certain elements of the F-16 in Turkey. Under this arrangement, airframes for the F-16s were produced in a factory at Mürted Air Base near Ankara by TÜSAS (Türk Uçak Sanayi Sirketi) Aerospace Industries [TAI], with 51 percent ownership by Turkish interests, 42 percent by General Dynamics, and 7 percent by General Electric. Among other things, TAI performedfinal assembly of the F-16s, known as “mate through delivery” or MTD. The engine plant near Eskisehir is a joint venture with General Electric.

          Under this program, TAI manufactured 70% of the airframe of the F-16 aircraft including aft and center fuselages and wings. The Peace Onyx I Program covered 160 F-16s, eight of which were produced at the General Dynamics, Fort Worth facilities and delivered to TuAF. TAI manufactured and delivered 152 F-16C/D aircraft in Block 30 and 40 configurations at the TAI Facilities to the Turkish Air Force under the Peace Onyx I Program between the years 1987-1995.

          The Turkish Air Force received its first two F-16s as assembly kits in March 1987. Turkey officially received its first F-16D in July 1987. The first Turkish F-16s arrived at Murted Air Base in October 1987, followed by the first flight of a Turkish-built F-16 on October 20, 1987. Starting with the 44th aircraft, all Turkish Air Force F-16s from the first batch were manufactured to Block 40 standards. The first 43 F-16s were Block 30 versions. TAI was awarded a contract to build wings, center fuselages, and aft fuselages for U.S. Air Force F-16s. They have also been awarded a contract to build 46 Block 40 F-16C/Ds for the Egyptian Air Force under the Peace Vector IV program. In March of 1992, a follow-on order for 80 Block 50 F-16Ds was placed under the Peace Onyx II Foreign Military Sales program. TAI delivered these aircraft from TAI from 1996 to 1999. «

          1. Έκτοτε για ποιόν και πόσα F-16 έχει κατασκευάσει?
            Γιατί αν ξέρει να τα κατασκευάζει (και όχι συναρμολογεί) φαντάζομαι έχουν την γραμμή παραγωγής και φτιάχνουν ακόμη… Εκτός και αν είχαν συναρμολόγηση, ενώ η κατασκευή περιοριζόταν σε κανα φτερό και κανα άλλο μέρος όπως κάνει και η ΕΑΒ.
            Αν είναι φτηνοί να πάρουμε κανένα και εμείς, τι γείτονες είμαστε άλλωστε.

      2. Δεν καταλαβαίνω, απλά κάνεις copy paste ότι διαβάζεις,εγώ σου λέω ότι πληροφορίες ξέρω οι οποίες είναι πολύ έγκυρες, μάλλον δεν έχεις ιδέα πάνω στο θέμα!

      3. Συγκρίνεις την ελλαδιτσα με την Τουρκία….ξεχνάς ότι οι απέναντι έχουν ΑΓΩΡΑΣΕΙ δυπλασια f16 από εσεναν….έχουν πληρώσει το πρωγραμμα f35 ένα ποσό,έχουν συνάψει εμπορικές συμφωνίες τόσα δις με τους Αμερικανούς και ο Τραμπ ακόμα τον υποστηρίζει παρολου τα λαθη και τα νερά που του κάνει με τους υποτιθεμενους S400 και αυτά που κάνει σε Κούρδους,κυπριους,Έλληνες…..απλός εμείς γλυτονουμε ακόμα έναν «νέο Ατήλα» γιατί τα πουλήσαμε τα πετρέλαια στους αμερικανους και απαλαχτικαμε..για την ώρα

  9. Καλό είναι να διευκρινιστεί το τι είναι το «κανονικά»…

    Το αεροσκάφος προσγειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2019 και είμαστε Μάιο 2020, δηλαδή πέρασαν 6 μήνες. Η δουλειά καταλαβαίνω ήταν να λυθούν κάποια πράγματα, να μπουν τα κιτ, να γίνει ένας έλεγχος εδώ και να πάει ΗΠΑ για να το ελέγξουν και εκεί.

    Μπορεί κάποιος να μας πει τι έχει γίνει έως τώρα, π.χ. ότι έχει λυθεί, ότι έχει μπει και το μισό κιτ (ή ολόκληρο) θα χρειαστεί άλλους 2 μήνες να μπουν τα κιτσ, και να συναρμολογηθεί και μετά άλλους δύο μήνες δοκιμές (έστω λέμε τώρα σαν παράδειγμα).

    Γιατί για την ώρα από αυτά που είναι ευρέως γνωστά, ξέρουμε τα εξής:

    -Μπήκε μια νέα φάση στο χρονοδιάγραμμα, αυτό της επισκευής της οροφής (αυτό πρέπει να ήταν projectάρα, αλλού θα το έλυναν σε 2-3 μέρες)

    -Έγινε αίτημα (ή ξεκίνησαν διαδικασίες) για την πρόσληψη 200 ατόμων εξειδικευμένου προσωπικού που είναι απαραίτητο για τις εργασίες. Αυτό λίγο με μπερδεύει, δηλαδή α) οι τωρινοί δεν έχουν εξειδίκευση? β) αυτοί που θα έρθουν έχουν εξειδικευση δηλαδή σε ποια αεροπορική βιομηχανία ήταν και την απέκτησαν, γ) θα είναι σε ένα υπόστεγο ένα αεροσκάφος, και θα είναι γύρω του 200 άτομα? (άντε πες οι μισοί θα κάνουν κάτι άλλο και μένουν 100, θα είναι σε ένα hangar 1 αεροσκάφος και γύρω γύρω 100 άτομα? Φυσικά μπορεί να τους θέλουμε για όταν αρχίσει η φουλ παραγωγή που θα είναι 10 ανά έτος, θα είναι 20 άτομα γύρω από ένα αεροσκάφος επί 12 μήνες, ή 200 γύρω από ένα για ένα μήνα και μετα θα μπαίνει το επόμενο.

    -Μετά έγινε απεργία γιατί έγινε κάποια μείωση στα μισθολογικά τους

    Δεν θα μπω στο αν είναι σωστό ή λάθος να πάρουν και άλλα άτομα, να μην μειώσουν (ή και να ανεβάσουν) μισθούς και ότι άλλο. Αυτό που νοιάζει είναι, όταν λέμε προχωράει κανονικά, δηλαδή έχει φτιαχτεί ήδη πχ το 60-70%, το 20% ή το 0%? Προκύπτουν προβλήματα στα installations, βρίσκονται λύσεις στα προβλήματα που ανακύπτουν κτλ?

    Και να πω την αλήθεια, όλοι θεωρούσαν ότι ναι μεν λέμε ότι το πρόγραμμα θα τελειώσει το 2027, αλλά όλοι ελπίζαμε ότι μάλλον θα τελειώσει το 2023 ή 2025 και το έτος 2027 είχε αναφερθεί σαν καβάντζα για να μην προκύψουν ποινές καθυστέρησης κτλ. Ωστόσο πλέον μοιάζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να τελειώσει νωρίτερα, κάτι που είναι μεγάλο πρόβλημα, καθώς μέχρι να τελειώσουν τα μισά, θα έχουν βγει νέες τεχνολογίες που θα είναι καλύτερες. Μπορείτε να φανταστείτε το 2023 να έχει βγεί άλλο ραντάρ πιο δυνατό, να το πάρουν οι Τούρκοι και να τελειώσουν το project σε 2 χρονάκια το 2025 όσο εμείς θα ξεροσταλιάζουμε μέχρι το 2027?

    1. Το installation όπως το είπες έχει ολοκληρωθεί, τα υπόστέγα μόνωθηκαν σε λίγους μήνες φεύγει για Αμερική εκεί μπορεί να κάνει από ένα μέχρι δύο χρόνια,μήπως θα πρέπει να λογοδοτήσει η ΕΑΒ και για αυτό?

    2. Εγώ διαπιστώνω ότι σε κάθε ποστ εσύ και ο κ. Nf σταζετε χολή αλλά χωρίς να έχετε γνώση βασικών στοιχείων απλά με εικασίες σας και μόνο. Πραγματικά δεν ξέρω από πού να αρχίσω μιλάς για το χρονοδιάγραμμα λες κ είναι ο φούρναρης της γειτονιάς . ΚΥρ Τάκη στις 3 θα ναι έτοιμο. Καλά εγώ στη 1 θα το χω αλλά λέω 3 για να ναι μέσα .
      Ναι ναι η μόνωση άργησε και αυτή. Φτάσει το δημόσιο. Βέβαια ιδιώτης την έκανε αλλά φτάνει το υπόστεγο που είναι δημόσιο. Όταν βρέχει δεν μπορείς να κάνεις μόνωση αλλά είναι λεπτομέρεια.
      Προσωπικό . Βλέπω θα θέλες εξειδικευμένο προσωπικό ….το ΗΔΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΈΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΘΑ ΠΕΘΑΙΝΕ ΣΤΑ ΓΕΛΙΑ ΜΟΛΙΣ ΜΑΘΕΝΕ ΤΟ salary θα νόμιζε ότι μιλάνε για βδομάδα και θα αποχωρούσε. Βολεψου με ΑΣΕΠ τώρα …. Αυτοί που έχουν ήδη εξειδίκευση στην ΕΑΒ είναι λίγοι. Γιατί? ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΜΕΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΎ ΤΗΣ ΓΙΑ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΘΑ ΑΜΟΙΦΘΟΥΝ ΑΞΙΩΟΡΕΠΩΣ μετά τα μνημόνια. Η νοοτροπία οι μισοί τεχνικοί θα κάνουν κάτι άλλο είναι νοοτροπία ελληνική. ΚΑΙ ΜΟΝΟ. Στον μέγιστο φορτίο εργασίας στην ΕΑΒ θα βρίσκονται περίπου 20 αεροσκάφη ΟΧΙ 10…. Αλλά όταν διαβάζω ότι το πολύ πολύ να κατασκευάζει κάνα φτερό όπως Η ΕΑΒ …. ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟ ΤΟ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΤΡΑΚΤΟ ΤΟΥ c-130 κ μεγάλο μέρος του f-16 …. Θα πάμε σε ιπτάμενο δίσκο σιγά σιγά να είσαστε ευχαριστημένοι…..υγ
      Πτέρυγες λέγονται

  10. Το πρότυπο υποτίθεται να πετάξει τέλος τους έτους και να μεταβεί ΗΠΑ αρχές 021
    Το τι ακριβώς έχει γίνει μέχρι στιγμής είναι άγνωστο
    Το apg83 έχει επιλεγει και από τους αμερικανους για τον εκσυχρονισμό των F16 και από όλους τους άλλους χρηστες F16V με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος λειτουργίας υποστήριξη πιθανούς εκσυχρονισμούς μακροπρόθεσμα
    https://www.ainonline.com/aviation-news/defense/2020-03-03/us-air-force-orders-aesa-radar-f-16s

  11. Μεγάλο το μίσος πολλών για κάθε τι κρατικό. Φαντάζομαι είστε εντάξει με τα προσόντα πολλών κορυφαίων υπουργών. Πχ με τα Βρούτσερ.

    Μερικοί από τους «κατήγορους», δουλέψτε πρώτα σε παραγωγική δουλειά και μετά ψηφίστε και κανένα μη γραφειοκράτη. Αλλά όταν στη Βουλή στέλνετε τηλε-μεσάζοντες του Ιησού και τηλεβιβλιοπώληδες. Μετά σας φταίει η ΕΑΒ.

    1. Και λίγα γράφεις φίλε μου. Ιερή αγελάδα πλέον ο ιδιωτικός τομέας και αποδιοπομπαίος τράγος το δημόσιο. Μου θυμίζει πάντα αυτή η συζήτηση φίλο μου ο οποίος έκανε δούλευε μαύρος σε συνεργείο με μοτοσυκλέτες θείου του και ψυκτικός μόνος του. Στο συνεργείο η πάρα πολύ πελάτες του ήταν δημόσιοι υπάλληλοι που τους έβριζε ως τεμπέληδες ενώ εκείνος ταυτόχρονα τους έκλεβε από ανταλλακτικά μέχρι ψεύτικες βλάβες και χωρίς απόδειξη και χωρίς εισφορές στο τότε ΙΚΑ. Στην συνέχεια εκείνος έπαιρνε και μέρισμα ενώ εγώ ποτέ.

      1. Η διαφορά είναι ότι:

        -στον ιδιωτικό τομέα, αν δεις ότι ο προμηθευτής σου (στην περίπτωση που περιγράφεις στο συνεργείο) σε κλέβει δεν ξαναπάς, και πας σε άλλο.

        -στον δημόσιο τομέα αν δεις ότι σε κλέβουν ή είναι τεμπέληδες ή τέλος πάντων για οποιοδήποτε λόγο ή η δουλειά που πλήρωσες και ζήτησες να γίνει δεν θα γίνει ποτέ, ή θα γίνει πολύ αργότερα ή πολύ ακριβότερα από ότι συμφώνησες, με βάση τα όσα γράφονται σε μερικά σχόλια, ΔΕΝ έχεις δικαίωμα να πας αλλού, είσαι προδότης, εθνομηδενιστής, φταίνει οι παλιοί και βολεμένοι (για τους οποίους όμως δεν είδα καμία απεργία για να ξεβολευτούν υπέρ όσων ξεσκίζονται στην δουλειά), φταίει το υπερπέραν, το σύμπαν που έχει συνομωτίσει εναντίον τους κτλ.

        Ο πελάτης πάντα σκέφτεται ότι έριξε Χ λεφτά σε ένα μαυρο κουτί και συμφώνησε με αυτό το ποσό, από το κουτί να βγει ένας Χ αριθμός , σε συγκεκριμένο χρόνο και κόστος. ΔΕΝ τον ενδιαφέρει τι γίνεται μέσα στο κουτί, αυτό να το λύσουν όσοι είναι μέσα στο κουτί, τον πελάτη τον ενδιαφέρει τι, πότε και με τι κόστος θα βγάλει το μαύρο κουτί και σίγουρα:

        – δεν τον ενδιαφέρει αν βγάλει ιπταμενο δίσκο καθώς παράγγειλε F-16
        -δεν τον ενδιαφέρει αν θα είναι σε κάποια φάση 20 αεροπλάνα μέσα στην ΕΑΒ, τον ενδιαφέρει πόσα θα βγαίνουν. 20 μπορεί να μαζευτούν αν μπαίνουν συνέχεια μέσα προγραμματισμένα και δεν βγαίνει κανένα στην ώρα του. Ήδη ανησυχώ γιατί δεν έχω ιδέα αν τα C-130 πάνε καλά αλλά ούτε και αν τα πυροσβεστικά είναι έτοιμα.
        -δεν τον ενδιαφέρει αν είναι φτερό ή πτέρυγα αλλά αν είναι έτοιμο προς πτήση στην ώρα του ποιοτικά και οικονομικά.

        Η πλάκα εί΄ναι ότι έχουμε απόλυτη συμφωνία μεταξύ μας απλά εσύ ανακαλύπτεις μια διαφωνία σε πιο micro επίπεδο που εγώ δεν ασχολήθηκα ποτέ γιατί είναι το περιεχόμενο του μαυρου κουτιου που είπα ας τα βρουν μεταξύ τους.

        Λέω έχει πρόβλημα και κόστους και χρόνου η ΕΑΒ.
        Λες, φταίνε τα βύσματα και οι καρεκλοκένταυροι που παίρνουν ένα σκασμό λεφτά, αλλά οι χαμηλόμισθοι και μη μόνιμοι είναι σούπερ. Άρα συμφωνείς μαζί μου απλά αναφέρεις΄΄ότι δεν εισαι η αιτία του κακού αλλά το θύμα του.

        Λέω είναι πολύ αργοί και ένα σωρό κόσμος, γιατί να πάρουν και άλλους.
        Λες εσύ, φταίνε οι παλιοί,ι βύσματα κτλ παίρνουν πολλά λεφτά και δεν δουλεύουν ή οποιαδήποτε αιτία που εντοπίζεις για την κακοδιμονία της εταιρείας (κυβερνήσεις κτλ). Άρα συμφωνείς μαζί μου απλά πας ένα βήμα παραπάνω τι φταίει και τι όχι για την κατάσταση

    2. @ Ο/Η G-164g Ag-Cat

      ΕΤΣΙ !!!

      Αντε γιατι φτανει αηδια το θεμα.

      Μερικοι δεν κατεχουν το λιγοστο νιονιο να καταλαβουν πως εαν δεν εχεις εγχωρια παραγωγη υλικου θα υποχρεωθεις να ζεις νυχτες σαν, να μην πω τι.

      να τρεχεις σε τριτους, κι να παρακαλας.

      Το οποιο αποθηκευμα των Ελληνικων ΕΔ, απο καυσιμα μεχρι κι φυσυγγια θα κρατισει μερικα 24ωρα, μετα;;;;

      Μετα, ο Θεος βοηθος.

      1. Το θέμα όσων εκτιμάς ότι γράφουν αρνητικά σχόλια για ελληνικές αμυντικές εταιρείες ΔΕΝ είναι ότι θέλουν να τα δώσουν έξω, μια χαρά θα ήθελαν να πάνε σε Ελληνικές που να προκόβουν.

        Το θέμα τους είναι να τα δίνουμε όλα σε Ελληνικές εταιρείες που είναι αποτελεσματικές. Όλοι θα ήθελαν αναλώσιμα (πχ πυρομαχικά κτλ) να παράγονται στην Ελλάδα ακριβώς για τους λόγους που αναφέρεις, αλλά θα ήθελαν αν τα αναλώσιμα κοστίζουν 3 εκατ, να μην πληρώνουν 30 εκατ τον χρόνο, γιατί η παραγγελία είναι να εκτελεστεί σε 2 μήνες και τους υπόλοιπους να πρέπει απλά να πληρώνουν για να κρατιέται η εταιρεία εν ζωή. Δεν έχω δει ούτε μια αρνητική άποψη στο να δώσουμε παραγγελία (που να την χρειαζόμαστε και στην σωστή τιμή) στην Θέων παραδείγματος χάρη. Όμως η Θέων δεν περιμένει την μία παραγγελία των 2 εκατ τον χρόνο να ζήσει και να πληρώσει για μισθούς πχ 15 εκατ, κάνει άριστη δουλειά, σε καλή ποιότητα, τιμή και χρόνους παράδοσης και έτσι βρίσκει ένα σωρό πελάτες έξω, ενώ παράλληλα κρατάει ένα optimum μέγεθος προσωπικού, δεν παίρνει μια χρονιά που έχει παραγγελίες 1000 άτομα και μετά όταν δεν έχει παραγγελίες απλά να ζητάει και άλλα projects ή πληρωμές γενικά από το κράτος.

        Ναι στα ελληνικά, αλλά και ναι να γίνουν αποτελεσματικά. Ο αντίποδας στο επιχείρημα το ανωτέρω είναι ότι αν για να έχουμε φυσίγγια για να κάνουμε κάποτε πόλεμο πληρώσουμε 300 εκατ σε μια 10ετία, σημαίνει ότι στον πόλεμο θα έχουμε φυσίγγια αλλά δεν θα πετάνε τα ελικόπτερα, γιατί τα λεφτά των FOS τα δώσαμε στο να πληρώσουμε χρυσά φυσίγγια (αν και βασικά κακώς πιάσαμε τα φυσίγγια τώρα που μπορεί να είναι όλα ΟΚ, το ανέφερα παραδείγματος χάρι επειδή αναφέρθηκε στο σχόλιό σου). Αυτό που θέλω να πω ότι η πληρωμή υπερβολικού κόστους για ένα αμυντικό υλικό, στερεί πόρους από άλλα, οπότε πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία.

  12. Να κανω μια χαζη ερωτηση: ο εκσυγχρονισμος περιλαμβανει οπλα ή ατρακτιδια ή εστω νεα συστηματα αυτοπροστασιας;

  13. Αρκετά λεφτά φαγατε στις σαπακοεταιρειες, c130 δεν ειδαμε, αγνοούνται τα κακόμοιρα, τα Ρ3 αρχίζουν να αγνοούνται και αυτά, με τα F16 φυσικά και θα γελάσει ο κάθε πικραμένος, δεν θα παραδώσετε εργο ειναι απλό. Η ΕΑΒ το εχω ξαναθυμησει δεν παρέδωσε λεωφορεία στους κύπριους το ’14 και εδω και δεκαετίες λειτουργει με μεγαλη χασούρα, τεράστια θα ελεγα, να υπενθυμίσω για τους νεότερους οτι η μονη χρονια που η ΕΑΒ έβγαλε κέρδος ηταν το 14 με το αστρονομικό ποσό του ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Κ Λ Ε Ι Σ Ι Μ Ο αρκετά φαγατε, αρκετά βλαψατε τις Ε. Δ, δεν θα ασχολούμαστε συνέχεια μαζι σας, αρκετα εχετε προκαλέσει το κοινό αίσθημα. Ολοι οσοι ασχολούμαστε με τις Ε. Δ θα θέλαμε πολυ να έχει και οι χωρα μας μια σοβαρη κραταιά βιομηχανία δυστυχως ομως για πολλούς και διάφορους λογους αυτο δεν γίνεται προσπαθήσαμε για χρόνια να το καταφέρουμε και με μεγαλο κοστος, και πήραμε το μακρύτερο απο τα τρία. Αρκετά.

  14. Λοιπόν επειδή το ραντάρ ΑΕΣΑ έχει μεγάλο κέρδος για αυτό και παίρνει μέσα πολύ ΗΠ. Προτείνω ακυρωση

  15. Τι χες ξαναγράψει αυτό για τα λεωφορεία. Μετά από έρευνα δεν βρήκα τίποτα για την εαβ για κυπριακά οχηματα οπότε συμπεραίνω ότι μάλλον αναφέρεσαι εδώ
    http://www.elvo.gr/el/news/show/&tid=27
    Άρα μάλλον έχεις μπερδέψει την ΕΑΒ με την ΕΛΒΟ και ΠΑΡΌΛΑΥΤΑ εκφέρεις άποψη και μάλιστα κοντά στο να θεωρηθεί χυδαίος ο τρόπος . Έχεις γνώση βλέπω και σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του p3 ενώ εχειςπερδεψει την …… Με την βούρτσα

  16. Περί της τουρκικής βιομηχανικής συμμετοχής και δραστηριοτήτων στα πρόγραμμα Peace Onyx των F-16 που δεν περιορίζεται στο αεροσκάφος αλλά αφορά και τους κινητήρες της GE για το αεροσκάφος, νομίζω ότι δίνει απαντήσεις και μια όσο το δυνατόν ολοκληρωμένη εικόνα το παρακάτω δημοσίευμα με μερικές λεπτομέρειες. Για όσους έχουν ακόμα απορίες και αναζητούν περισσότερες πληροφορίες στο θέμα.

    The Turkish Air Force – Current Status and Perspectives

    The “Peace Onyx”

    The Turkish Aircraft Industries Incorporated Company (TUSAŞ) was established in 1973, after the so-called “Cyprus Peace Operation”, the Turkish seizure of Northern Cyprus in 1974….

    A Myriad of Turkish VIPERs

    Back in 2005, long before the latest versions were on the horizon, Turkey ordered the first US$1.1Bn avionics upgrade based on the USAF’s Common Configuration Implementation Program (CCIP)….

    https://euro-sd.com/2019/05/articles/13089/the-turkish-air-force-current-status-and-perspectives/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *