Ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες για τα κόστη, που αφορούν στη νέα έκδοση F-15X του γνωστού μαχητικού αεροσκάφους της αμερικανικής Boeing. Οι λεπτομέρειες αυτές δόθηκαν στη δημοσιότητα, στις 13 Ιουλίου, στο πλαίσιο σχετικής ενημέρωσης, εξ αφορμής της κατάθεσης του ποσού των $ 1,2 δισεκατομμυρίων στην Boeing, από την Αμερικανική Αεροπορία, έναντι συνολικής προϋπολογισμένης δαπάνης $ 22,89 δισεκατομμυρίων για την προμήθεια συνολικά 144 F-15X ($ 159 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος). Αρχικά θα πρέπει να πούμε ότι το ποσό των $ 1,2 δισεκατομμυρίων αφορά στην προμήθεια οκτώ (8) αεροσκαφών, δηλαδή $ 150 εκατομμύρια ανά αεροσκάφος, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για εκτεταμένες δοκιμές, τεχνικές και επιχειρησιακές, ενώ θα σταθμεύουν στην Αεροπορική Βάση Eglin.

Τα πρώτα δύο (2) αεροσκάφη θα παραδοθούν το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ τα υπόλοιπα έξι (6) αεροσκάφη θα παραδοθούν το 2023. Το κόστος των $ 1,2 δισεκατομμυρίων περιλαμβάνει και ποσό $ 101,4 εκατομμυρίων για την προμήθεια 19 κινητήρων GE-F110-129 (16 για τα μαχητικά και τρείς εφεδρικούς), δηλαδή $ 5,34 εκατομμύρια ανά κινητήρα, μαζί με τα υλικά και τις υπηρεσίες υποστήριξη τους. Εκτός του κόστους παραγωγής των αεροσκαφών και των κινητήρων, στα $ 1,2 δισεκατομμύρια συμπεριλαμβάνονται και τα κόστη υποστήριξης, ανταλλακτικών και εκπαίδευσης. Να υπενθυμίσουμε ότι η Αμερικανική Αεροπορία έχει επιλέξει το F-15X για την αντικατάσταση 230 F-15C/D Eagle, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1979-1985. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό, μέχρι το 2025 η Αμερικανική Αεροπορία θα πρέπει να έχει παραγγείλει 76 F-15X.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Αμερικανικής Αεροπορίας το ποσό των $ 22,89 δισεκατομμυρίων περιλαμβάνει την προμήθεια 144 F-15X, σε διάστημα 10 ετών και ανταλλακτικά, υλικά και υπηρεσίες υποστήριξης τους για 15 χρόνια. Το τελικό ποσό για κάθε F-15X διαμορφώνεται στα $ 159 εκατομμύρια, που θεωρείται ένα απολύτως ανταγωνιστικό κόστος. Σύμφωνα με την Boeing το Fly-Away κόστος του F-15X είναι περί τα $ 80 εκατομμύρια, ενώ σύμφωνα με τον Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Μάχης, Πτέραρχο James M. Holmes, το F-15X είναι «ο πιο αποδοτικός και άμεσος τρόπος ανανέωσης των ικανοτήτων των γερασμένων F-15C/D». Σύμφωνα με την Boeing το F-15X, με τις τεχνολογίες που ενσωματώνει θα παραμείνει ικανό μέχρι το 2050-2060.

Στην έκδοση F-15X το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει 13 τόνους φορτίου, ενώ ενσωματώνει και προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, αισθητήρες και φυσικά ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA). Συγκεκριμένα, το F-15X μπορεί να μεταφέρει, σε μία έξοδο, οκτώ (8) βλήματα αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς AIM-120D AMRAAM και αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς ΑΙΜ-9Χ Sidewinder και 28 κατευθυνόμενες βόμβες τύπου SDB ή οκτώ (8) βλήματα αερομαχίας και επτά (7) κατευθυνόμενες βόμβες των 2.000 λιβρών ή 24 βλήματα αερομαχίας. Επιπλέον, το F-15X σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε έτσι ώστε να «χωράει», στο μέτρο του δυνατού στην υφιστάμενη και προϋπάρχουσα τεχνική υποδομή, όσων χρησιμοποιούν αεροσκάφη F-15, έτσι ώστε να συμπιεστεί το κόστος προμήθειας και χρήσης και να μειωθεί ο χρόνος της αναγκαίας αδρανοποίησης της Μοίρας που βρίσκεται σε διαδικασία ένταξης και εξοικείωσης με τα νέα F-15X.

Γενικά για το κόστος ενός νέου μαχητικού αεροσκάφους, πως διαμορφώνεται και τι περιλαμβάνει μπορείτε να διαβάσετε στο παρακάτω άρθρο:

Comments

    1. Πάντως τα Γκρίπεν η Βραζιλία τα πήρε ακριβά. Επίσης το άρθρο μιλάει για fly-away cost 80 εκατ που δεν είναι κακό, με τα υπόλοιπα 70-80 εκατ να αφορά όλα τα υπόλοιπα.

      Γενικά το Γκρίπεν είναι ένα πολύ τίμιο και θεωρητικά οικονομικό αεροπλάνο σε κτήση και χρήση, αλλά είναι στο επίπεδο του F-16.

      Αν είχαμε κάνει έναν διαγωνισμό, παίζει να μας κάνανε προσφορά για Ραφάλ σε καλύτερη τιμή (μια γενιά καλύτερο από το Γκρίπεν, που στην ουσία είναι 3ης γενιάς που το παίζει 4ης, όπως και τα F-16, ενώ το Ραφάλ είναι καθαρόαιμο 4ης γενιάς που αν είχε στελθ θα ήταν 5ης) θα μπορούσαμε να πάρουμε ένα ενδιάμεσο αεροσκάφος μέχρι την 5η/6η γενιά, με το οποίο, αν παίρναμε και FOS/αναβάθμιση για τα Μ-2000, θα κάναμε:

      Αντικατάσταση των F-4 με τα Μ-2000,
      Αντικατάσταση των Μ-2000 στον ρόλο που είχαν από τα Ραφάλ

      1. Τα Avionics Ραντάρ αισθητήρες κλπ. Του Γκριπεν είναι πολύ μπροστά απ τα Φ-16. Τα ηλεκτρονικά αντιμετρα απ τα Καλύτερα. Το κόστος μόνο αμελητέο δεν είναι. Πάντα γνώμη μου.

        Το κόστος που ανέφερες είναι για την airfoce όχι για αγοραστές

        1. Εξαρτάται με πιο μοντέλο το συγκρίνεις.
          Αν το συγκρίνεις με το Gripen C/D το F-16 είναι μάλλον ανώτερο, ενώ αν το συγκρίνεις με το νέο Gripen E/F δεν αρκεί ούτε το F-16 E/F που θεωρείται πιο προηγμένη έκδοση του αμερικανικού μαχητικού.

  1. Για τους λατρες των φου 35, δηλαδη ενα μαχητικο(;;;) ΑΔΟΚΙΜΑΣΤΟ, το οποιο δεν εχει ΚΑΜΙΑ αξια ως μαχητικη μοναδα, ακομα κι ενα mig21 καταφερνει να ειναι πιο ευελικτο κι ποιο θανατηφορο απο το φου35.

    Η μονη αξια του φου35 ατην υπαρχον κατασταση που βρισκεται ειναι ως μια αιωρουμενη πλατφορμα ΜΑΚΡΙΑ απο το εναεριο πεδιο μαχης οπου θα μπορει να αξιολογει τα οποια συστημα μακρας βεληνεκους αισθητηρων κι επικοινωνιων που ΑΚΟΜΑ ειναι σε σταδιο ΔΟΚΙΜΗΣ.

    Να λοιπον για τους λατρες του φου35, μια βιωσιμη – αν κι ΠΟΛΥ ακριβη – λυση να υποστηριξουν ως ενα νεο μαχητικο για τις Ελληνικες ΕΔ.

    Ενα μαχητικο το οποιο εχει δοκιμασθει με προιστορια σε επιχειρησεις σχεδον λαμπρη και το μεγαλο ατου του ειναι το αξιομαχο απο την στιγμη που βγει απο το εργοστασιο !

    Συν, κατεχει ομοιοτητα με τα υπαρχον συστηματα υποστηριξης του φου16 κατα 60%+ πιθανων.

    υ.γ.
    Και κατι διαφορετικο απο το υπαρχουν θεμα.
    Θυμαστε τι λεγαμε για το οτι καλο θα ηταν η ΕΥΠ να μετατραπει σε μια Ελληνικης εκδοσης DIA;;

    Λοιπον, ο ΑΓΕΕΘΑ ενεργοποιησε την ΣΥΠ(Στρατιωτικη Υπερεσια Πληρωφοριων) !!!!!
    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ – κι ελπιζω ΠΟΤῈ μα ΠΟΤῈ, να μην αποκτησει η Ελλαδα πολιτικη υπηρεσια πληροφοριων.

    Οι πολιτικοι στην Ελλαδα ειναι ικανοι ΜΟΝΟ για να υπακοουν στην Βουληση του Ελληνικου Λαου.
    Αφου λοιπον, εχουν αποδειξει περαν καθε αμφισβητησης πως ΔΕΝ ειναι ικανοι ουτε για αυτην την απλη ιδιοτητα, τοτε δεν πρεπει να τους εμπιστευομαστε με ΤΙΠΟΤΑ το οποιο εχει να κανει με Εθνικα σημασιας, θεματα.

    Κατα την γνωμη μου καλο ειναι να τους στειλουμε …… καπου, χωρις επιστροφη.

    1. Δεν ειμαι υπερμαχος του F-35 , αλλα σιγουρα δεν ειμαι εναντια. τη δεκαετια του 90′ για να σχεδιασεις μια επιχειρηση comao ηθελες αεροσκαφη a2a , a2g , sead , awacs , jstars και refueling. Μιλαμε για ενα σκασμο διαφορετικων αισθητηρων και τυπων που για να φτασουν να »μιλησουν» υποτυπωδως μια κοινη γλωσσα επιχειρησεων ταυτοχρονα σε real time επρεπε να ερθει το link 16. Φαντασου λοιπον ολα αυτα πλεον ενσωματωμενα σε ενα αεροσκαφος ( εκτος απο το refuel!!!) και επιπλεον απο αυτα να εχει χαμηλο rcs ( δεν θα πω stealth διοτι στο ir το αεροσκαφος ειναι πυγολαμπιδα) και ικανοτητες growler στον ew , ενω μεσω data link τα μεταδιδει ολα οπου χρειαζεται .Υστερει στο dogfight? ΝΑΙ.Ποιο dogfight ομως ? το ιδιοτυπο του Αιγαιου που παιζουμε κυνηγητο γιατι πολυ απλα δεν γινονται καταρριψεις? Σε πραγματικη πολεμικη επιχειρηση με τουρκικα F-35 να απογειωνονται για συγκρουση , ποσα δικα μας f-16 πιστευεις οτι θα επιβιωσουν? Θα εχει γινει χριστουγεννιατικο το cockpit απο το rwr και δεν θα ξερει τι του ερχεται και απο που. Εαν αυτο το αεροσκαφος δεν ειναι η επιτομη της τεχνολογιας του 21ου αιωνα τοτε δεν ξερω τι ειναι. Παντως ξερω οτι δεν ειναι οι ρωσικες αηδιες τυπου su-57 , οι κινεζιες j-20 κτλ. To rafale σιγουρα ειναι ενα αεροσκαφος ωριμο με εξαιρετικα χαρακτηριστικα , νομιζω ομως πως δεν εχει μελλον απο τη στιγμη που fcas και tempest σε συνδυασμο με ucav θα αποτελουν συντομα τα νεα δεδομενα.

      1. » αεροσκαφος δεν ειναι η επιτομη της τεχνολογιας του 21ου αιωνα τοτε δεν ξερω τι ειναι»

        Δεν ειναι διοτι πολυ απλα ΑΚΟΜΑ τα προβληματα του λογισμικου δεν εχουν τελειωμο.
        Ακομα ειναι υπο δοκιμη διαφοροι αισθητηρες, δηλαδη ακομα ειναι στο σταδιο «δοκιμαζω κι αλλαζω»!
        Οσο για την τεχνολογια, ειμαι βεβαιος πως αντιλαμβανεσαι οτι ΔΕΝ υπαρχει τεχνολογικο μαγικο ραβδι.
        Μονο περιστασιακα καποιος κατασκευαστικος ομιλος/κρατος εχει την υπεροχη αλλα αυτο αλλαζει εντος μερικων ετων, μηνων ακομα κι εβδομαδων, οταν βρεθει απο τον ανταγωνιστη/αντιπαλο το αντιδοτο της υπεροχης τους προηγουμενου – τοσο απλά τα πραγματα!

        Ετσι κι αλλιως εαν η οποια τεχνολογικη ακμη/υπεροχη μενει στα χαρτια κι δεν εκφραζεται σε πραγματικο χρονο κι χωρο τοτε δεν μιλαμε για τεχνολογια αλλα μυθιστορηματα επιστημονικης φαντασιας!!!

        Η Ελλαδα ΔΕΝ εχει χρονο να περιμενει για τα ωραια κι πειστικα λογια των Αμεερικανων, να πραγματοποιηθουν διοτι δεν εχουν αποδειχτει ΑΞΙΟΛΟΓΟΙ κι φερεγγυοι οι περα του Ατλαντικου «συμμαχοι».

        θα το πω, καπως διαφορετικα.
        Εαν αυριο η Σουηδια, ερχοταν σε συμφωνια με το Ελληνικο κρατος να συμπαραγουμε – με την αναλογη μεταφορα τεχνολογιας κι κατασκευης την γκαμα του οπλικου κι ηλεκτρονικου συστηματος συν οπλων – της νεας εκδοσης του Σουηδικου μαχητικου SAAB JAS E, που δεν ειναι τιποτα παραπανω απο ενα ελαφρυ mirage με ανεπτυγμeνο τον ηλεκτρονικο φακελο του μαχητικου, σου δηλωνω τωρα πως θα ειχαν πεσει οι υπογραφες την ιδια ημερα – προυποθεση προφανως πως δεν θα ειχαμε τους πολιτικους που εχουμε σημερα.

        Διοτι μια απλη κι αληθινη παροιμοια λεει …. «κάλλιο πέντε και στο χέρι παρά δέκα και καρτέρει».

        Η ανεξαρτησια σε οπλικα συστηματα κι οπλικα υλικα ειναι το κυριο συστατικο Νικης παρα ενα οπλό οπου θα ελεγχεται απο εναν ΞΕΝΟ προμηθευτη, οσο κι καλο να ειναι.

        1. σε αυτο που λες για το JAS συμφωνω απολυτα. απλα ειναι δεδομενο πως τα προβληματα του f-35
          θα τελειωσουν λογω του μεγεθους του προγραμματος και των δοκιμων. Αντιστοιχα λιγο πολυ ολα τα μαχητικα ειχαν να αντιμετωπισουν παιδικες ασθενειες. Ακομη και για τους Ρωσολαγνους το su-27 και τα παραγωγα του ειναι ενα ριζικα επανασχεδιασμενο αεροσκαφος που βασιστηκε στο αποτυχημενο πρωτοτυπο Τ-10 και βγηκε με καθυστερηση ανω των 15 ετων σε σχεση με τον βασικο του ανταγωνιστη το f-15.

          1. Κοιτα ο καθενας μας εκφραει την γνωμη του, δεν υπαρχει ο σωστος κι ο λαθος.

            Εδω προσπαθουμε να βρουμε μια εμπρακτη κι πρατκικη λυση, τουλαχιστον φιλολογικα, οσο το συντομοτερο γινεται κατω απο τις παρουσες συγκυριες κι απειλες που εμφανιζονται, στην περιοχη μας.

            Μενω στην αποψη πως πρεπει να παραγουμε ή να γινουμε συμπαραγωγοι ή τουλαχιστον να εχουμε το μεγαλυτερο ποσοστο σε αντισταθμιστικα οφελη σε οποια συμφωνια επιλογη αποφασισουμε στο μελλον, για τις ΕΔ.

            Βεβαιο ειναι πως συμπαραγωγη απο τους Ρωσσους δεν θα δουμε σε κυρια στρτατηγικα οπλα. Το ιδιο ισχυ κι για τους Αμερικανους.

            Πρπει να δουμε που αλλου υπαρχουν πορτοκαλιες να παρουμε πορτοκαλια που νας συμφερουν κι δεν μας δενουν χειτροποδαρα, πολιτικα/οικονομικα με σκοπο να αποκτησουμε τις δικιες μας πορτοκαλιες στο αμεσο μελλον.

            Εαν αυριο μεθαυριο, το φου35 ξεπερασει τα οποια προβληματα του, κι δινεται συν μπορεσουμε να καταφερουνμε την πιο δυνατη συμφωνια σε αντισταθμιστηκα οφελη, τοτε γιατι οχι.

            δεν προκειται να παντρευτουμε ουτε το Ρωσσο, ουτε τον Αμερικανο ουτε το Γαλλο κι τον Πορτογαλλο.

        2. Το θέμα με τα προβλήματα του F-35 την σήμερον ημέρα είναι πλέον υπερβολικό. Το μεγαλύτερο μέρος των προβλημάτων έχει λυθεί, ήδη ένα σωρό αεροπορίες το έχουν αγοράσει και το έχουν καταστήσει επιχειρησιακό, και τα όποια προβλήματα που αναφέρονται σε διάφορα σαιτ του εξωτερικού, είναι μικροπροβλήματα, που για να δικαιολογήσουν κάποιοι την χρηματοδότησή τους, έχουν αναγάγει κάποιες παρωνυχίδες σε υπέρτατα προβλήματα.

          Θυμάμαι ότι τα περισσότερα σαιτ αναπαρήγαγαν μια έκθεση ενός ινστιτούτου/φορέα των ΗΠΑ που αναφερόταν με υπερβολικό τρόπο στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα F-35, αλλά το κλου της έκθεσης εκείνης ήταν ότι κατέληγε στο ότι επειδή υπάρχουν τόσα προβλήματα, θα έπρεπε η ζωή και η χρηματοδότηση του φορέα/ινστιτούτου να παραταθεί μέχρι να επιλυθούν όλα.

          Ναι μικροπροβλήματα υπάρχουν, όπως ακόμη και σήμερα υπάρχουν στο F-22, στο Eurofighter, στα Rafale και σε όλα, όμως κανένα δεν είναι κρίσιμο. Όλα τα άλλα είναι απλά βελτιώσεις που συνέχεια γίνονται σε ένα ήδη έτοιμο και νέο σύστημα.

          Και νομίζω ότι δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη για αυτό από την πιο μάχιμη αεροπορία του πλανήτη, η οποία τα επιχειρεί, αλλά όχι μόνο αυτό, μετά που τα επιχείρησε, το πρώτο που έκανε ήταν να αυξήσει των αριθμό των F-35 που ήθελε.

          Επίσης τα προβλήματα διαθεσιμότητας νομίζω ότι είναι απόρροια δύο πραγμάτων και τα οποία δεν είναι ενδεικτικά ότι έχει το αεροπλάνο πρόβλημα, αλλά ότι το πρόβλημα είναι αλλού.

          -Το πρώτο πρόβλημα είναι ότι το αεροπλάνο επειδή είναι πολύ καλό, πουλάει σαν ζεστό ψωμί, με συνέπεια η παραγωγή να μην προλαβαίνει την ζήτηση, όπερ αν μια εταιρεία είναι να παράγει τον Χ μηχανισμό, παράγει στο φουλ αυτόν τον μηχανισμό που θα χρησιμοποιηθεί στα νέα αεροπλάνα, άρα δεν προλαβαίνει να παράγει για τα ανταλλακτικά

          -Το δεύτερο πρόβλημα είναι ότι από την μία επειδή δεν υπάρχουν και τίποτα ένοπλες συγκρούσεις, καμία αεροπορία δεν έχει μεγάλη πίεση να αυξήσει τις διαθεσιμότητες, οπότε δεν τους νοιάζει αν θα είναι το 30% ή στο 90%, δεν είναι σε πόλεμο, και το δεύτερο είναι ότι όσο αναβάλουν την τυχόν συντήρηση (για να γίνει διαθέσιμο το αεροσκάφος), αναβάλουν και το έξοδο, και παντού έχουμε περικοπές προυπολογισμών. Δες και τις διαθεσιμότητες των Eurofighter στην Γερμανία, δεν είναι γιατί το αεροπλάνο παρότι υπερ-ώριμο είναι σαράβαλο, αλλά γιατί όλοι το έχουν γυρίσει στις περικοπές και στο δεν πειράζει θα το ρισκάρουμε.

          Αυτό δεν αναιρεί φυσικά τον προβληματισμό που αναφέρεις σχετικά με τον έλεγχο των ΗΠΑ επί του αεροσκάφους, το οποίο είναι ένα σημαντικό θέμα, και ακόμη σημαντικότερο όταν ο μεγαλύτερος αντίπαλος είναι στην ίδια συμμαχία. Εδώ στην διαμάχη Ινδίας Πακιστάν δεν επέτρεψαν την χρήση των F-16, που κανένας από τους δύο δεν ανήκε στο ΝΑΤΟ, φαντάσου με δύο μέλη του ΝΑΤΟ τι θα γίνει.

          Οπότε μελλοντικά θεωρώ ότι θέλουμε και λίγα F-35 και μερικά Ραφάλ (ή αν περιμένουμε το 6ης γενιάς απευθείας, μένοντας ως τότε με Μιράζ, F-16 και F-35)

          1. Όταν η απαγόρευση χρήσης του F-35 εναντίον νατοϊκής χώρας στην περίπτωση της Ελλάδας είναι αναμενόμενη, πιο νόημα θα είχε να αγοράσεις το συγκεκριμένο αεροσκάφος;

            Εγώ το θεωρώ πάντως άσκοπη σπατάλη πόρων και παράλογο, να επενδύσεις μερικά δισεκατομμύρια € που δεν έχεις σε ένα σύστημα που δεν προκειται να σε αφήσουν να το χρησιμοποιήσεις για αυτό που θέλεις να το αποκτήσεις.

            Όλοι όσοι το αγοράζουν, προβλέπουν να το χρησιμοποιήσουν εναντίον χωρών που δεν είναι στο ΝΑΤΟ, αλλιώς η μεγάλη επένδυση που έκαναν δεν θα είχε νόημα.

          2. Μα δεν θα το χρησιμοποιησουμε εναντιον καμιας χωρας μελους του ΝΑΤΟ, τα θελουμε για παρελασεις, διεθνεις ασκησεις και ανασχεση του ρωσσικου επεκτατισμου….

          3. Ασβος

            Σωστή παρατήρηση, ξέχασα για λίγο ποιός είναι ο πραγματικός λόγος που αγοράζουμε οπλικά συστήματα.
            Νάτος πάλι και ο ρωσικός μπαμπούλας που έρχεται σαν οδοστρωτήρας να σκλαβώσει τους ελεύθερους λαούς..,

    2. Ούτε οι bel έχουν δοκιμαστεί…. να μην τις πάρουμε…. ούτε τα 214 είχαν δοκιμαστεί κακώς τα πήραμε… και πάει λέγοντας….
      Αφου είναι αδοκίμαστο γιατί τρέχουν όλοι να το αγοράσουν???? δεν έχει μείνει σχεδόν καμία σοβαρή αεροπορία εκτός του προγράμματος… άρα κάτι καλό θα έχει…
      άντε εμάς μας πιάνουν κότσο κάθε φορά…. τους
      Αυστραλούς, Βέλγους, Δανούς, Ισραηλινούς, Ιταλούς, Ιάπωνες, Ολλανδούς, Νορβηγους, Πολωνούς, Άγγλους
      και άλλους…. όλους κορόιδο ????? πες τους όλους αυτούς να πάρουν το Mig21!!!!!

      1. Αυστραλία Ιαπωνία Ισραήλ Βρετανία πέρα του ότι είναι δεμένες πολιτικά οικονομικά με τις ΗΠΑ έχουν αεροσκάφη αεροπορικής υπεροχής , η Ιταλία επίσης έχει αφη υπεροχής συν ότι η αεροπορική βιομηχανία της πέρα το eurofighter m346 παίρνει έργο και τεχνολογία και από το f-35. Όσο για τους υπόλοιπους συνεχίζουν το έργο με τα F-16A/B . Οπότε τα 100% επιχειρησιακά κριτήρια δεν νομίζω ότι παίζουν ρόλο.

      2. Οι ΗΠΑ,Βρετανία, Ιταλία, Αυστραλία, Καναδάς, Νορβηγία, Δανία, Ολλανδία και η Τουρκία,, Ιαπωνία ακόμα κ το Ισραήλ είναι με κάποιον τρόπο εταίροι στο πρόγραμμα. Οι μισοί που αναφέρεις παίρνουν το αεροπλάνο γιατί συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης κ κατασκευής κ ουσιαστικά είναι αναγκασμένοι να το πάρουν για γίνει προώθηση.
        Σκέψου πόσο ανέτοιμοι ήταν κάποιοι όταν τα πήραν για να δείξουν απλά πωλήσεις στην αγορά κ να γίνει προώθηση που οι Νορβηγοί δεν είχαν κάνει ειδικά υποστεγα κ τα είχαν σε τέντες στον χειμώνα της Νορβηγίας κ από κοντά κ οι Δανοί.
        Οι Ισραηλινοί το πήραν αλλά μόνο με την προϋπόθεση ότι θα έχουν την δυνατότητα να » βάλουν χέρι»αλλάζοντας αρκετά ηλεκτρονικά σύστηματα με δικά τους κ ότι θα έχουν πρόσβαση σε πηγαίους κώδικες.
        Γι’αυτό κ τα χρησιμοποιούν κ σε πραγματικές συνθήκες κ αποστολές γιατί με τα «μαμά» σύστηματα το πιο πιθανό ήταν τα αεροπλάνα να καθυλωνονταν μετά από την πρώτη μάχιμη αποστολή.
        Το αεροπλάνο είναι μια ιπτάμενη πλατφόρμα αισθητήρων ,με δυνατότητα stealth(κ αυτό παίζει γιατί η τεχνολογία των ραντάρ αλλάζει κάθε μέρα)κ κ ένα ιπτάμενο κέντρο διοίκησης αλλα ταυτόχρονα είναι μια κάκιστη πλατφόρμα όπλων(4 βλήματα) με μικρή ταχύτητα κ δυνατότητα ελιγμών που χρειάζεται σωματοφύλακες (f-15 κ f-16)να το προστατεύουν.

        1. Όλα αυτά που αναφέρεις δεν είναι επιχειρήματα κατά του αεροπλάνου….
          Το ότι κανείς δεν αποχώρησε από το πρόγραμμα ????
          Το ότι ζητάνε και περισσότερα αεροσκάφη???
          Οι ισραηλινοί έκαναν το ίδιο και στα f16 και μαγκιά τους…
          Το F35 έχει τα καλά του (stealth,datafusion κα) και τα κακά του (κόστος, ALIS κα)….
          ΑΛΛΑ όχι και να το συγκρίνουμε με mig21
          Ζυγίζει κάθε χώρα και βλέπει… δεν αν είχε αυτα που διαφημίζει όσο και κομματικά μπλεγμένα να είναι οι χώρες δεν θα προχωρούσε…

          1. Οι Ισραηλινοί όταν παίρνουν τόσα δις από ΗΠΑ δεν γίνεται να μην στηρίξουν το πρόγραμμα και να το σφραγίσουν ως battle proven με το κύρος που έχουν ως αεροπορία.
            Ας ήταν τα δικά μας mirage και F-16 2 τύποι και όχι 6 υποτύποι με σωστή υποστήριξη και όπλα όπως στα ΗΑΕ στο Αιγαίο δεν έχεις πρόβλημα για την ανατολική Μεσόγειο το F-15 και το Rafale θεωρώ ότι είναι πιο κατάλληλα .

  2. Δεν ημουν ποτε ιδιαιτερος φιλος η φαν του φ15.Προτιμουσα τα ευρωπαικα δικινητηρια.
    Αλλα η καινουρια εκδοση που αναπτυχθηκε κυριως απο/ για την μεση ανατολη εχει φτασει σε ενα πολυ μεγαλο βαθμο εξελιξης κ ευελιξιας .
    Τεραστιο φορτιο.Μεγαλη εμβελεια.Διαφημιζομενο 20000 ωρες πτησης για το airframe.Απλα για αναβαθμισεις.Κ ενα καρο διαμορφωσεις κ συνδυασμους οπλων.
    Απλα η τιμη πχ των καταριανων εφτασε σε επιπεδα φ22.

  3. Ακόμα μια περίπτωση που αποδεικνύεται ότι ακόμα και στις ΗΠΑ τα αεροσκάφη «5ης γενιάς» δεν είναι ούτε μονόδρομος (και για επιχειρησιακούς και για οικονομικούς λόγους) ούτε φυσικά μπορούν να αντικαταστήσουν εξ ολοκλήρου αυτά των προηγούμενων της 4ης, 4+ κτλ. Οι Αμερικάνοι αναβαθμίζουν τα F-16 στο επίπεδο V, τα Β-1 Lancer επίσης, τα Α-10C παραμένουν ζωντανά, αγοράζουν νέα F-18 Super Hornet block 3, τώρα και F-15X. Προφανώς δεν θα δούμε ποτέ τις ΗΠΑ με μόνο F-22 και F-35 όπως κάποιοι ευαγγελίζονταν.

    To F-15X είναι (περίεργος) μια απόλυτα λογική κίνηση για τις ΗΠΑ, το οπλικό φορτίο που μπορεί να μεταφέρει είναι τεράστιο χωρίς τους περιορισμούς της εσωτερικής αποθήκευσης των stealth σχεδιάσεων, με εξαιρετικές κινηματικές επιδόσεις, και φορέας όλων αυτών των τεχνολογιών που θα το καταστήσουν ένα πραγματικά all-round αξιόμαχο μαχητικό-εργάτης.

    1. Η πραγματικότητα αυτή είναι προφανώς, και όσον αφορά την Αμερική δεν περιορίζεται μόνο στα τακτικά μαχητικά αεροσκάφη αλλά και στα στρατηγικά βομβαρδιστικά αφού τα B-52 συνεχίζουν να άποτελουν σταθερή αξία αποτροπής στον σχεδιασμό των αμερικανών και εκσυγχρονίζονται συστηματικά και συνεχόμενα, ενώ έχουν πληρώσει ένα σκασμό χρήματα για να αγοράζουν μερικά σύγχρονα στέλθ που είναι και πανάκριβα στην λειτουργεία και συντήρηση ενώ δεν έχουν πραγματικό αντικείμενο, αφού τα στέλνουν να χτυπήσουν στόχους που δεν έχουν προστασία απο αντιαεροπορικά όπλα.

      Για αυτό θεωρώ ότι στην Ελλάδα εστιάζουν λανθασμένα σε ένα F-35 που με παράδειγμα την πρόσφατη παραγγελία της Ιαπωνίας είναι και πανάκριβο ενώ δεν προσφέρει αυτά που χρειαζόμαστε πραγματικά που αυξάνει και την εξάρτηση με ότι αυτό συνεπάγεται η σκοτώνοντας και μια προοπτική για το ευρωπαϊκό FCAS που θα ήταν μάλλον προτιμότερο για την Ελλάδα αφού το πρόγραμμα είναι ανοιχτό σε ευρωπαϊκές χώρες, με ενδιάμεση λύση ένα Rafale που είναι και έτοιμο και ώριμο σύστημα.

      1. «Όταν η απαγόρευση χρήσης του F-35 εναντίον νατοϊκής χώρας στην περίπτωση της Ελλάδας είναι αναμενόμενη, πιο νόημα θα είχε να αγοράσεις το συγκεκριμένο αεροσκάφος;»

        Αυτή η πρόταση τα λέει όλα…Δεν ξέρω ειλικρινά τι έχουν στο μυαλό τους στην ΠΑ

        1. Εγώ μπορώ μόνο να μαντεύω τι σκέφτονται αλλά ότι και να σκεφτώ δεν έχει λογική ούτε βγάζει νόημα αυτή η αντίληψη και συμπεριφορά.
          Η απλά μας λένε ψέματα για να νομίζουμε ότι προσπαθούν και αγωνίζονται.
          Δεν εξηγείται για εμένα αλλιώς αυτή η στάση που διατηρούν στο ΓΕΑ, όταν οι παλαιότεροι συνάδελφοι τους λένε ξεκάθαρα σε μαρτυρίες ότι οι αμερικάνοι μπλόκαραν ανταλλακτικά για τα F-84 στο κυπριακό για να μην πετάνε τα αεροσκάφη της ΠΑ, και οι σημερινοί αυξάνουν τον αριθμό αμερικανικών μαχητικών στον στόλο, είναι οξύμωρη για να μην πω ανόητη η κάτι πιο σκληρό αυτή η στάση.

          Στην αγορά του αιώνα όπου είχαν αγοραστεί ισάριθμα Μ2000 και F-16 η λογική ήταν να υπάρχει μια εναλλακτική πηγή προμηθειών για να έχουμε αεροσκάφη χωρίς διπλωματικούς περιορισμούς, ενώ στην συνέχεια το έριξαν στα αμερικάνικα ακυρώνοντας ουσιαστικά και πρακτικά αυτή την προσπάθεια και επένδυση που στοίχισε αρκετά χρήματα στον λαό, και μετά μας λένε ότι αποφασίζουν με στόχο να έχουμε αποτροπή που είναι ακατανόητο με αυτή την πολιτική στόλου αφού οι αμερικάνοι δεν άλλαξαν στάση στο θέμα, ούτε πρόκειται αφού αυτή είναι πολιτική τους αγκέντα στην περιοχή.
          Μερικοί θεότρελοι υποστηρίζουν και ότι θα έπρεπε να αγοραστούν αποκλειστικά α,ερικανικα μαχητικά, επειδή αυτά γουστάρουν.
          Στο παρακάτω άρθρο αναφέρει ότι την ίδια ανόητη πολιτική εξακολουθούν και στην νέα «συμμαχία» με το Ισραήλ…

          Γίνεται να μην απορεί ένας λογικά σκεπτόμενος με αυτές τις αντιλήψεις, επιλογές και αποφάσεις;

          https://bankingnews.gr/index.php?id=508154

          1. Επιτρεψε μου να προσθεσω αγαπητε Ndgi,
            Απαγορευσαν οι ΗΠΑ τα νεοαποκτηθεντα τοτε F4 phantom – αρχες του 1973 τα ειχε παραλαβει οι τοτε πραξικοπηματιες κι λιγους μηνες μετα ηταν ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ – να μεινουν στις βασεις τους!!

            Απο μαρτυριες των τοτε στην ΕΛΔΥΚ, ενα μονο, F4, ηταν αρκετο για την πληρες καταστολη της τουρκικηες δυναμης αποβιβασης κι πληρες καταστροφη των οποιων χερσαιων δυναμεων ηταν επανω στην μεγαλονησο μαζι κι των δυναμων στα παραλια της τουρκιας !!

            Υποσμηναγος επι εποχη 1974 (μαρτυριες που σπανε κοκαλα)
            www . youtube . com/watch?v=00iwLvhAomQ

            www . protothema . gr/stories/article/912289/ioulios-1974-epiheirisi-niki-i-apostoli-autoktonias-ton-noratlas-stin-kupro/

            www . haf . gr/arsenal/f-4e-phantom-ii/

          2. Εύστοχη παρατήρηση, θυμάμαι να παρακολουθούσα μια συζήτηση στο Βελισσάριος όπου αναφέρθηκε σε σχετικό άρθρο μεταξύ άλλων, ότι οι αμερικανοί ήταν έτοιμοι να εμποδίσουν και με μαχητικά άπο αεροπλανοφόρο που έπλεε στην περιοχή την αποστολή αναγκάζοντας τα ελληνικά να εξαντλήσουν τα καύσιμα πρίν πλησιάσουν στο νησί ώστε να επιστρέψουν αναγκαστικά στα αεροδρόμια στην Ελλάδα.

          3. » Στο παρακάτω άρθρο αναφέρει ότι την ίδια ανόητη πολιτική εξακολουθούν και στην νέα «συμμαχία» με το Ισραήλ… «

            Οι κακιες γλωσσες λενε πως τα tavor, ηδη εχουν αποφασισθει ως τα επομενα τυφεκια – τα κατα φαντασια – «εφοδου», απο που λες;;

            Μεσα απο το Μαξιμου !!

          4. Αυτοί έχουν ξεπεράσει και εκείνους που θεωρούν ηλίθιους με αυτή την απόφαση, αν είναι όντως οριστική.

            Όπλα για παρελάσεις και θεατρικές παραστάσεις σε εκπομπές.

      2. Συμφωνώ. Προσωπικά πιστεύω η απόκτηση F-35 από την ΠΑ θα είναι το μεγαλύτερο λάθος από όλα τα λάθη που έχουν γίνει στο όπλο της αεροπορίας. Πλήρως ακατάλληλο για το δόγμα και την αποστολή της ΠΑ που ας σημειώσουμε πάλι, θα έχει δυνητικό αντίπαλο μια ΝΑΤΟϊκή χώρα, από τους πολύ σημαντικούς ή αναγκαίους σύμμαχους των ΗΠΑ και της Γερμανίας.

        Η ΠΑ θα πρέπει πρωτίστως να προσφέρει αξιόπιστη και συνεπή αεροπορική υπεροχή. Θέλουμε μαχητικά-εργάτες που θα πετάνε και θα βγάζουν εξόδους εξυπηρετώντας τα συμφέροντα της χώρας πολύ πιθανώς κόντρα σε άλλα πολύ μεγάλα συμφέροντα, όχι πανάκριβες προβληματικές ντίβες που θέλουν την άδεια της μαμάς για να βγουν από το υπόστεγο. Rafale ή Gripen E θα ήταν τέλεια για την χώρα μας.

        1. Εξαιρετικά και τα 2 ευρωπαϊκά για Ελλάδα, στο Gripen όμως θα υπάρχει επίσης θέμα περιορισμών, αφού ο κινητήρας παραμένει αμερικανικός και αν θυμάμαι σωστά μερικά υποσυστήματα στα οποία έχει και η Αγγλία μερίδιο που είναι επίσης προβληματική στο θέμα, αφού έχει συμφέροντα στα κατεχόμενα στο νησί.

          Οι Γάλλοι πάντως μετά την φόλα που έφαγαν με το μπλοκάρισμα των Scalp EG για την Αίγυπτος επειδή περιέχουν ένα αμερικανικό εξάρτημα, θυμάμαι να έκαναν σκέψεις για αντικατάσταση του συγκεκριμένου με ένα γαλλικό, για το μέλλον, αν δεν ξεκίνησαν ήδη να τα αντικαταστούν.

  4. Φυσικά το όλο θέμα είναι φιλολογικό, αφού ότι και να πάρουμε θα έρθει μετά από πολλά χρόνια.

    Ότι είναι να γίνει με την Τουρκία είναι να γίνει στους επόμενους μήνες οπότε το πρώτο άγχος μας είναι FOS και συντηρήσεις, διαθεσιμότητες και όπλα/αναλώσιμα (πύραυλοι, τορπίλες κτλ), τα οποία δυστυχώς έχουν κολλήσει παντού (και φυσικά πλάνο αντιμετώπισης κάθε κίνησης του γείτονα)

  5. Η λογική της εναέριας μάχης αλλάζει άρδην, γυρνάμε περιέργως στο Σοβιετικό δόγμα του ’50, το μαχητικό που θα δράσει πετάει ψηλά/γρήγορα (για να έχει ενέργεια ο πύραυλος) με σβηστό ραντάρ, βασίζεται στο Link-16/real time data sharing για πρόσκτηση στόχου, βουτάει για να φτάσει στα 10-30 χλμ (ανάλογα τον πύραυλο) από το στόχο για να έχει μία αξιοπρεπή Pk, εκτοξεύει και απομακρύνεται έχοντας αρκετή ενέργεια. Μπορεί το σενάριο αυτό να μην ισχύει για όλους τους πολέμους που επεξεργάζονται οι ΗΠΑ, για την Ελλάδα/αρχιπέλαγος είναι κουτί. Κάποια F16V θα κάνουν τα awacs και άλλα, με λογική αγέλης, τις επιθέσεις. Να πω και την παλαβομάρα μου και αν διαβάζει κάποιος ας απαντήσει. Έχει θέση στην αεράμυνά μας σήμερα ένα F104 με τον J79-GE-J1E (made in Israel) με FADEC και μοντέρνα κράματα στην είσοδο του στροβίλου που να αντέχουν τα 2.5 mach, χωρίς ραντάρ, μόνο με σύγχρονο fly by wire,rwr, Link-16 και IRST pod, για να κάνουν τον εναέριο καταδρομέα από τα 70000 πόδια και 2+mach ? Αν του πει η βάση/F16V/φρεγάτα ότι παν να τον λοκάρουν, έχει την ενέργεια να «την κάνει», αν του πουν ¨έχεις παράθυρο» βουτάει. Γιατί να το κάνεις ? Γιατί θα μας κοστίζει όσο 4 ΑΙΜ-120. Ενδεικτικά το Ισραήλ πρότεινε στην Αργεντινή το Kfir-60 με AESA, Ε/W suite κλπ, με τον J79 (που τον ξέρουμε απ έξω) για λιγότερο από 30εκ.

  6. Καταπληκτικο αεροσκαφος, το λεω κι εγω που δηλωνω rafalόπληκτος.

    Το θεμα με την Ελλαδα δεν ειναι ουτε F35 ουτε rafale ουτε κατι αλλο:

    Πρεπει να εκσυγχρονισουμε τα block 30, block 50, να λυθει το θεμα με τις fos των mirage και αν μπορουμε να παρουμε καποια μεταχειρισμενα mirage.

    Απο κει και περα ΟΠΛΑ , ατρακτιδια, συστηματα αυτοπροστασιας – τι γινεται με τα aspis? και εκσυγχρονισμος των erieye. Για τανκερ φαινεται οτι δεν ενδιαφερομαστε καν. Να παρουμε 12 ή 18 F35 και να ριχνουν maverick ,να τα βρασω. Εχουμε δωσει τοσα διεκατομμυρια, πρεπει πρωτα να αξιοποιουμε ο,τι εχουμε.

    1. Σε μια ιδανική πραγματικότητα θα έπρεπε να φροντίσουν πρώτα για αυτά που περιγράφεις, αλλά όταν αγοράζουν εξαρχής συστήματα αεροσκάφη και ελικόπτερα με ελλείψεις στο πακέτο εξοπλισμού, είναι νομίζω εμφανές ότι δεν έχουν σκοπό να φτάσουν σε πλήρες αξιοποίηση των μέσων που πληρώνει ο λαός, αφού εφαρμόζουν πρακτική βιτρίνας και από πάνω αρπάζουν και μπαξίσι που αφήνουν να φαίνεται στα συμβόλαια ως συμφωνία για δυνατότητες η συστήματα που δεν υπάρχουν σε μεγάλο μέρος των αεροσκαφών η πλοίων και ελικοπτέρων, αν δεν περικόψουν στα υποσυστήματα η στην πιστοποίηση όπλων σε ένα αεροσκάφος,ελικόπτερο η πλοίο θα περικόψουν στα όπλα.

      Αυτά είναι ενδείξεις έλλειψης σοβαρότητας που συνοδεύονται απο μπόλικη πρόθεση και ενέργεια για απάτη και αρπαχτές όπου εμφανίζονται ευκαιρίες για χοντρή οικονόμα για να βάλουν μια υπογραφή σε συμφωνία.

  7. Διάβαζα στο τουίτερ πως το Rafale πέτυχε στον διαγωνισμό της Βραζιλίας εμβέλεια μάχης με εξωτερικές δεξαμενές και 8 mica 1704χλμ!
    Το F15X εδώ μιλάει για 1100+ ναυτικά μίλια!!
    Ναι με τέτοια αεροσκάφη τα ιπτάμενα τάνκερ είναι περιττά και η Αν.Μεσόγειος ξαφνικά γίνεται η μπροστινή σου βεράντα, ή απλώς προμηθεύεσαι 2 μεταχειρισμένα για την ειρηνική περίοδο ώστε να ανεφοδιάζονται τα Μιραζ-Φ16 καθώς δεν θα σηκώνεις τα θηρία για αναχαιτίσεις…
    Τώρα για το κόστος, οι τιμές πραγματικά ζαλίζουν αν υπολογίσουμε ότι δεν περιλαμβάνει και τα όπλα…

    1. Μάγειρα
      Αν συγκρίνεις την αμερικανική συμφωνία με την προηγούμενη και νεότερη σαουδαραβική για το συγκεκριμένο αεροσκάφος, η αμερικανική θα σου φανεί «εξευτελιστική» για τον πωλητή.
      Οι άνθρωποι είναι απλά απίστευτοι. Μετά μιλάνε μερικοί για τους «πανάκριβους» Γάλλους.

      https://www.thedrive.com/the-war-zone/11564/timing-of-qatar-finally-signing-12-billion-f-15-deal-is-wildly-controversial

  8. ΟΤΑΝ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΕΝΑ ΜΕΤΡΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΦΤΙΑΧΝΕΤΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΡΟ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΜΑΚΑΙΩΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΤΙ ΕΝΝΟΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΑΣΩΤΕΣ ΤΩΝ F35 KAI ΓΕΝΙΚΑ ΤΩΝ STEALTH ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ-ΡΑΝΤΑΡ ΠΟΥ ΤΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΟΝΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΡΩΣΣΙΑ ΚΑΙ ΚΙΝΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΘΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ F35?ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΗΠΑ-ΕΥΡΩΠΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΑΛΛΟΥΝ ΤΑ S400?ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ, ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΟΥΝ ΣΕ UCAVS ΓΙΑ Δ/Β ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΜΗΤΡΙΚΑ Α/Φ,ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ ΜΑΚΡΑΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΥΠΕΡΕΥΕΛΙΚΤΑ,ΜΕ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ-ΠΑΡΕΜΒΟΛΩΝ,ΚΟΡΥΦΑΙΟ ΡΑΝΤΑΡ,ΚΑΙ ΜΕ ΙΚΑΝΟ ΦΟΡΤΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ…ΤΟ F15X ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΟ ΧΡΗΣΙΜΟ ΑΠΟ ΤΟ ΗΔΗ ΠΑΡΩΧΗΜΕΝΟ F35,ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΕΞΗΓΗΣΩ ΓΙΑΤΙ,ΓΙΑΤΙ ΗΔΗ Η USAF KAI TO USN ΠΑΝΕ ΣΕ 6της ΓΕΝΝΙΑΣ Α/Φ, ΓΙΑΤΙ?ΓΙΑΤΙ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΠΛΕΟΝ ΤΑ F22-F35 ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΩΤΟΠΟΡΕΙΑ, ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΛΟΓΟ ΠΑΕΙ ΚΑΙ Η ΕΥΡΩΠΗ ΣΕ FCAS-ΤΕMPEST,ΤΑ SU56-J20 ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΜΟΙΡΑ ΤΩΝ F35 ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΑΠΟ ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΦΟΡΤΙΟ ΚΛΠ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ Η ΡΩΣΣΙΑ ΚΑΙ Η ΚΙΝΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ,ΘΑ ΠΑΝΕ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΣΕ ΚΑΤΙ ΑΝΩΤΕΡΟ ΚΑΙ ΑΝ ΘΥΜΑΜΑΙ ΚΑΛΑ Η ΡΩΣΣΙΑ ΗΔΗ ΠΑΕΙ ΣΕ 6ης ΓΕΝΝΙΑΣ ..ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΤΑ 6ης ΓΕΝΝΙΑΣ Α/Φ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ RAFALE F4 ME ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΠΩΛΗΣΗΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΙRAZ Η ΣΕ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ F16V….ΜΕΡΙΚΟΙ ΘΑ ΜΕ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΣΕΤΕ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟ ΛΙΓΟ ΟΤΑΝ ΕΛΘΕΙ Η ΩΡΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ F35 ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΗΔΗ ΑΠΑΞΙΩΜΕΝΟ ΓΙΑΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΒΓΕΙ ΠΟΛΥ ΑΝΩΤΕΡΑ Α/Φ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΝ ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΣΗΜΕΡΑ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *