Ευρεία σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον ΥΕΘΑ Νίκο Παναγιωτόπουλο και τους Αρχηγών των Επιτελείων πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με θέμα την αποτίμηση της κατάστασης στα ελληνοτουρκικά και την ανασκόπηση των εξοπλιστικών εξελίξεων.

Όπως όλα δείχνουν η μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στη ΠΑ και στο ΠΝ με την απόκτηση των Rafale γεγονός που επιβεβαιώνεται από τις διαπραγματεύσεις που είναι σε εξέλιξη ενώ από πλευράς ΠΝ η υπόθεση των φρεγατών Belharra παραμένει ζωντανή. Για τον ΕΣ το βάρος θα δοθεί σε συντηρήσεις υλικού, απόκτηση ανταλλακτικών (ΝΗ90) και επιμέρους εκσυγχρονισμούς οπλικών συστημάτων.

Ο πρωθυπουργός τέλος επισήμανε στους Αρχηγών των Επιτελείων τη θετική πορεία για την σύναψη αμυντικής συμφωνίας με τη Γαλλία.

Comments

    1. Νταξ μωρε τωρα κ συ κατσε να δουμε το χρηματοδοτικο πρωτα… Αμα ειναι καλο τι σημασια εχει που ειναι προβληματικα κ ανεπαρκη σε οπλισμο κ πανακριβα; Μη σ απασχολει που οι αμερικανοι ξερουν οτι ειναι μια αποτυχημενη σχεδιαση, δε ξερουν αυτοι απο καραβια.

        1. Θυμισε μου για ποσα πλοια πηγαιναν αρχικα;;; Επισης φημες λενε οτι το προγραμμα ffgx ξεκινησε μαντεψε γιατι; Γιατι οι lcs ηταν αποτυχημενα πλοια!!! Αποτυχημενη σχεδιαση 38 πλοια, πετυχημενη σχεδιαση 15 πλοια. Ξαναμαντεψε ποια ειναι η ffgx!

          1. Μην συγκρίνεις ανόμοια πράγματα!!

            Η ffgx είναι στους 7500tn διπλάσιο εκτόπισμα από τις LCS!!
            Aλλες οι προδιαγραφές και το dogma των FFGx και άλλο οι LCS!!

  1. Η ξαφνική σοβαρή κλιμάκωση με την τουρκία επιβεβαιώνει το ρητό. «Οσα φέρνει μια στιγμή δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος» .
    Αυτή τη στιγμή σημασία έχουν κυρίως οι άμεσες ανάγκες και ο μακροχρονιος σχεδιασμός μπορεί να μετατεθεί για αργότερα.
    Τα 12 (ας ελπίσουμε και οχι λιγοτερα) μτχ ραφαλ να ενταχθουν οσο πιο αμεσα γίνετε.
    Οσο το δυνατόν περισσότερα καινούργια 8-12 ραφαλ. Το τέλειο συνολικα το ντηλ να βγαλει μια πληρης μοιρα 24 αεροσκαφη.
    1-2 μτχ φρεμμ η φρεμμ/φρεμμ-ντα αμεσα
    σαν εσχατη λύση αν δεν δινονται οι φρεμμ, οι 2 λαφαγιετ.
    Μπορει να κάνω και λάθος αλλα ας μη βιαστούμε να κλείσουμε τις φρεγάτες του ΠΝ
    ακομα και τις μπελαρά, αφου θα ειναι ετοιμοπολεμες σε 5-6 αλλωστε.
    Ποσο μαλλον και τις αλουμινοτρατες MMSC.
    Οι τορπιλλες, τα αντιμετρα τορπιλλων, ο εκσυχρονισμος των ΜΕΚΟ, Οι συλλογες Βομβων Spice που μπορουν να εχουν και αντιπλοικο ρολο, η επαναπιστοποιηση σκαλπ και εξοσετ, τα απατσi η μερικη τους αναβαθμιση και τα οπλα τους (spike nlos) και τα ανταλακτικα τους.

    1. 1-2 φρεμμ,που θα της βρει…αν ειχανε θα δινανε και του μπαρμπα φωτη που της ηθελε δανεικες,,τον αυγουστο του 18′..οποιος προλαβε προλαβε μαροκο-αιγυπτο..εκει οι ναυαρχοι ειναι ναυαρχοι(Γαλλια)..για να πουνε το οκ πρεπει να μπει νεο καραβι,,για να συμφωνισουν να φυγει φρεγατα,,αν ηταν ελλαδα που χτυπανε σουστες..στον μπουμπουκο,,ισως αν επερνε τηλεφωνο κανας τριτοξαδελφος του πρωθυπουργου να μας εδειναν μεχρι και το αεροπλανοφορο Ντε γκωλ
      υγ και επειδη καποιος προτεινε ηδη το ονομα Αβερωφ..για την φρεμμ που ρχετε,,,να προτεινω και εγω ονομα για τα μαγιατικα ΑΒ που ρχοντε…τα ονοματα ΡΟΜΙΛΝΤΑ ΙΙ,ΡΟΔΑΝΘΗ V(φορ βεντετα:-Ρ)αν παλι μας φορτωσουνε τιποτις ΤΙΚΟ,,..ΕΔΕΣΑΙΚΟΣ 1 και 2, προς τιμη γνωστου παραγοντα που εδειξε τον τροπο να μιλας να μη λες τιποτα και να σε λενε και ευχαριστω(ολοι οι ελληνες πολιτικοι απο κει εμαθαν)

      1. Έχουν καινούργιεςΤις FREDA! Το μόνο μέτωπο που οι Γάλλοι πραγματικά θα τις χρειασθούν είναι η Μεσόγειος Αλλά εκεί θα είμαστε μαζί τους Οι ναύαρχοι μπορούν να βολευτουν με δυο extra Bel στην » Ελληνική » AAW διαμόρφωση από το 2025 Το θέμα είναι να πιέσουμε με εξήγηση για USA σε αντίθετη περίπτωση

  2. Καλά… Αποχαιρετίστε τις Belharra που χάνουμε. Προηγείται η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας μέσω της ναυπήγησης πλοίων για το ΠΝ. Ποιον τύπο πλοίου εννοεί άραγε;
    https://www.capital.gr/epixeiriseis/3478321/antistrofi-metrisi-gia-to-sxedio-exugiansis-ton-naupigeion-eleusinas

    1. Δεν πρέπει να δοθεί το πρόγραμμα των νέων φρεγατών σε καμία περίπτωση.

      Τη MMSC την έχει απορρίψει το Αμερικάνικο ναυτικό και επέλεξε την Ιταλική FREMM.

      Μπορούν να τους δώσουν μια υπόσχεση μελλοντική για την FFGx και προς το παρόν ένα πρόγραμμα πυραυλακάτων (κάποιο Ισραηλινό σχέδιο ίσως) και τον εκσυγχρονισμό των Meko.

      Αλλά μέχρι εκεί.

  3. ΣΞ, τα ΛΕΟ2 το trophy, μετατροπή των M113 σε ΤΟΜΑ μέσω της EODS και πυροβολικό extended πολυχωρικό…apatsi update spike nlos
    Rafale 12 νεα +12 μτχ
    αναβαθμιση 38 F16 BLK 50 σε 52advanced ή Viper
    24 F35 μετά το 2025-26
    ΠΝ
    MEKO UP
    επιπλέον 2 υποβρύχια
    2+2+2 φρεγατες σε βάθος χρονου 2 aaw υπολοιπες asw κ γενικων καθηκοντων
    8 κορβετες
    μτχ 2 καραβια

    1. Και μια πίτα γύρω με από όλα.ρε φίλε μας δουλεύεις έτσι? γιατί μόνο 24 f-35 να πάρουμε 72 τρείς πλήρες μοίρες.τωρα που το σκέφτομαι καλύτερα 100 που είναι και στρογγυλός αριθμός.α και να μην το ξεχασω και μια ντουζίνα Υ/β barracuda.

      1. Η ΠΑ διατηρεί μοίρες των 20 μαχητικών, πλην εξαιρέσεων.
        18 μαχητικά +2 διθέσια.
        Στα καινούργια μαχητικά (και στις νέες εκδόσεις παλιών τύπων), τα διθέσια έχουν πλέον τις ίδιες μαχητικές ικανότητες με τα στάνταρ, στο f35 δεν υπάρχει καν διθέσια έκδοση.
        Άρα μπορεί να σταθεί μοίρα με 18 μαχητικά τυπικά στην HAF.
        -36 rafale = 2 μοίρες.
        -36 f35=2 μοίρες.
        -84 f16V= 4 μοίρες
        -24 mirage-5 = 1 μοίρα
        – 38 f16blc 50 = 2 μοίρες.
        F4 εκτός χωρίς αντικατάσταση.
        F16 blc30 εκτός.
        Λιγότερες μοίρες, μάλλον 1 λιγότερη βάση, λιγότερο προσωπικό.
        218 μαχητικά, (λιγότερα από σήμερα αλλά με τεράστια δύναμη από την σημερινή).

  4. Θετικό.

    Θα πρότεινα:

    Πακέτο 18-20 Rafale (με option για άλλα 18-20 Rafale) και 2+2 Belharra HN με option για 2+2 XL Belharra.

    Στην περίπτωση της option για τα Rafale να εξεταστεί και η ανταλλαγή των Mirage 2000-5 ώστε να μειωθεί περαιτέρω το κόστος.

    Να υπογραφούν τάχιστα η υποστήριξη (FOS) όλων των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων.

    Είναι απαράδεκτο τα καινούργια ουσιαστικά μεταφορικά αεροσκάφη C-27 Spartan να είναι καθηλωμένα όπως και τα υπερσύγχρονα ελικόπτερα NH-90 όπως και άλλα οπλικά συστήματα.

    Αν ισχύουν οι διαρροές της κυβέρνησης για 10 δις ευρώ εξοπλιστικό είναι αρκετά χρήματα και πολλά μπορούν να γίνουν.

    Κατά την άποψη μου πρέπει να δοθεί το βάρος στο πακέτο Rafale και Belharra και με τα υπόλοιπα χρήματα οι υπόλοιπες ανάγκες.

    Από Αμερική ήδη η πρόθεση της κυβέρνησης είναι να αγοράσει 20-24 F-35 έχουν πάρει ήδη τον εκσυγχρονισμό των F-16 τον εκσυγχρονισμό των P-3 Orion τα 4 Romeo ελικόπτερα κτλ.

    Μακριά από τη MMSC.

    Ας δώσουν μια υπόσχεση μελλοντικά για την FFGx αν τους πιέζουν.

    Από την υποτίθεται στρατηγική συμφωνία με τους Αμερικάνους για Σούδα κτλ. δεν έχουμε δει τίποτα εκτός τη βυθοκόρο!

    Από Αμερική ίσως θα έπρεπε να ξαναδούν την αποδέσμευση των 40 MLRS και τον εκσυγχρονισμό τους μαζί με τα δικά μας 36 στη νέα έκδοση.

    Από τα αποσυρόμενα τους Apache D αν μπορούμε να αντικαταστήσουμε τα Apache A+ ή να εκσυγχρονίσουμε με τα απάρτια τους.

    Τα 10 δις ευρώ δεν πρέπει να γίνουν φτερό στον άνεμο και πρέπει να πιάσουν τόπο.

    Να μην δοθεί μεγάλο κομμάτι ως «προίκα» από τη μια στο ναυπηγείο Ελευσίνας και από την άλλη στην ΕΛΒΟ προκειμένου να έρθουν οι επενδυτές γιατί θα κινδυνεύουμε να την ξαναπατήσουμε όπως και με άλλους «επενδυτές» στο πρόσφατο παρελθόν που μόλις τελείωσε η «προίκα» τα παράτησαν όπως με την ΕΛΒΟ (Μυτιλιναίος) και τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά (Σάφα-Γερμανοί).

    Τα χρήματα που θα διατεθούν πρέπει να πιάσουν τόπο.

  5. Πάντως πρέπει να παρατηρήσουμε πως οι χρόνοι «κλεισίματος» των εξοπλιστικών προγραμμάτων είναι χαρακτηριστικοί: δύο χρόνια συζητήσεις το ΠΝ και φρεγάτες ακόμη να φανούν, η ΠΑ σε 20 μέρες κλείνει τα Rafale. Το σωστό timing είναι πολύ σημαντικός παράγοντας στα εξοπλιστικά. Άλλωστε «Το πολύ το Κύριε Ελέησον το βαριέται και ο παπάς»…

  6. Πάντως καλό είναι από τα λόγια να περάσουμε πλέον στις πράξεις και τις αποφάσεις.

    Μέχρι στιγμής έχουμε «χορτάσει» από FOS που δεν βλέπουμε από δύο Arleigh Burke το Μάιο του 2020 από Ticonderoga αμέσως μετά από Belharra που «κλείνει» το ντιλ από μέρα σε μέρα και ένα σωρό άλλα τραγελαφικά.

    Ότι σωστό γίνει θα το στηρίξουμε.

    1. Αγαπητέ Μιχάλη,

      Έχεις δίκιο, Arleigh Burke δεν θα δούμε, προτεραιότητα για τα μεταχειρισμένα AB έχουν άλλοι σύμμαχοι των ΗΠΑ που συμμετέχουν στην αντιπυραυλική άμυνα Aegis.

        1. Εκείνοι που θα μπορούσαν να τα πληρώσουν προτίμησαν να πάνε σε εγχώριες ναυπηγήσεις, η επέλεξαν άλλα πλοία με ραντάρ SPY και σύστημα AEGIS, όπως π.χ. οι Αυστραλοί με τα Hobart και οι Ιάπωνες με τα Atago η Maya-Class που φέρουν σύστημα AEGIS και πυραύλους της οικογένειας SM.

  7. @Μιχάλης
    Συμφωνώ σχεδόν στο σύνολο των προτάσεών σου.

    Απ ΄ότι φαίνεται πάμε για 12 μτχ και 8 καινούργια Rafale ,ενώ για option θα πρέπει να περιμένουμε
    την ημέρα της υπογραφής.Για τους πάντοτε αντιδρώντες, η Π.Α πάντοτε αναζητούσε την ποιοτική
    διαφορά έναντι της ποσοτικής,καθώς και την επιλογή δευτερεύοντα προμηθευτή.

    Επίσης, στις πιέσεις της πρεσβείας, μπορούμε να τάξουμε οτιδήποτε άλλο μελλοντικό
    (F35,FFGx…) και γενικώς »να είχαμε να λέγαμε», έτσι ώστε να περάσουν οι μέρες και να πέσουν
    οι υπογραφές με τους Γάλλους.

    Επίσης μπορούμε να αντιτάξουμε την μόνιμη άρνησή τους για
    αποδέσμευση στρατηγικών όπλων ,τα οποία κάποιοι μας προσφέρουν μαζί με τους φορείς τους.

    Τέλος, για τα ΄αλουμινόχαρτα’ λέγαμε ευγενικά ότι δεν μας κάνουν γιατί τσαλακώνουν και σχίζονται
    μέσα στο ταψί,όπως ακριβώς δεν τα θέλουν και οι δικοί σας οι μάγειρες που τα σιχτίρισαν και θέλουν
    να τα ξεφορτωθούν.

    Ευγενικά πάντοτε κλείνουμε το τηλέφωνο της πρεσβείας λέγοντας οτι κρατάμε ίσες αποστάσεις μεταξύ
    συμμάχων προμηθευτών,όπως κρατάνε αυτοί με εμάς και τους Μογγόλους.

    Εάν δε, ο πρέσβης έχει έρθει επίσκεψη ο ίδιος, όπως το συνηθίζει άλλωστε, ευχαριστούμε για τα
    σοκολατάκια που μας έφερε(πρέσβης γαρ) και τα τοποθετούμε ,όλως τυχαίως, ακριβώς δίπλα στο κουτί
    με τα ολόφρεσκα γαλλικά Eclairs που υπάρχουν σε περίοπτη θέση.

    Τον χτυπάμε φιλικά στην πλάτη αποχαιρετώντας τον και του λέμε 1000 ευχαριστώ για την State of the Art
    Βυθοκόρο που θα μας βοηθήσει σημαντικά στην επένδυση στο Ελληνικό, καθώς και στην χάραξη
    της γραμμής 5 του μετρό.

    Abientot Monsieur Ambassadeur

    1. Σωστός.

      Θετικό αν ισχύει τα 12 μτχ Rafale και τα 8 νέα όπως είπα και λίγο παρακάτω γιατί τα μτχ θα έρθουν σχετικά άμεσα!

      Εξάλλου και τα «μεταχειρισμένα» Rafale F3 θα είναι πιστοποιημένα με όλο το οπλοστάσιο σχεδόν και απλά θα χρειάζονται στο άμεσο μέλλον μια πιστοποίηση στους Meteor.

      Και από τη στιγμή που θα τρέχει παράλληλο πρόγραμμα της Γαλλίας για τα δικά της F3 δεν θα είναι πρόβλημα ή κοστοβόρο να μπούμε και εμείς.

  8. Βασικά τέτοια ώρα τέτοια λόγια. Το θέμα δεν είναι ένα σούπερ εξοπλιστικό, είναι όπλα τώρα.

    12 Ραφάλ που να προσγειωθούν αύριο κιόλας εδώ και να αρχίσουν εκπαίδευση εντατική οι δικοί μας, ή ακόμη καλύτερα να πάνε εκεί μουλωχτά και να είναι όλη μέρα στα αεροπλάνα και τους εξομοιωτές. Άμεση αγορά και των αναλογούντων Meteor.

    2 Fremm τώρα, με ενοίκιο και ας πάρουμε Μπελάρα όταν θα είναι έτοιμες.

    Τορπίλες και επιπλέον σκαλπ τώρα από τα αποθέματα των Γαλλων

    Συλλογές Spice και πύραυλοι NLOS τώρα.

    Γενικά ότι είναι τώρα, και μπορεί να γίνει σε εβδομάδες, ότι είναι να παραληφθεί σε μήνες, ας το συζητήσουμε σε μήνες.

    ΥΓ αυτό που γίνεται με την ΕΕ είναι απίστευτο, υπάρχει πρόταση στο συμβούλιο στις 24 & 25 Σεπτεμβρίου αντί να συζητηθούν κυρώσεις ενάντια της Τουρκίας, να κανονιστεί πολυμερής διάσκεψη για την ανατολική Μεσόγειο με τη συμμετοχή της Τουρκίας!!! Δηλαδή όταν αποφασίζανε κυρώσεις σε Ρωσία, είχαν καλέσει και αυτή? Μιλάμε για πρωτοφανείς καταστάσεις… (βέβαια όπως λέει ένας αναγνώστης σε άλλο σαιτ, αυτό θα είναι ενδιαφέρον γιατί αναγκαστικά θα συμμετέχει η Κύπρος, και η Τουρκία δεν κάθεται ποτέ στο ίδιο τραπέζι μαζί της αφού δεν την αναγνωρίζει).

    1. Αγαπητέ φίλε,στο Υ.Γ .σου τα λες όλα.
      Οι Ευρωπαίοι εταίροι μας (εταιρες για μενα)συζητούν με ένα κράτος την Τουρκία, η οποία κατέχει παρανομα το 38%του εδαφους κρατους μελος της Ε.Ε.(κυπρος).Αν οι Τούρκοι κατείχαν το 38%της Σικελίας, της Κορσική,της Μάλτας,κ.α.,θα συζητούσαν πάλι μαζί τους?
      Αυτά για να καταλάβει και ο τελευταίος Έλληνας τι έγκλημα έγινε με την ένταξη της χώρας στην Ε.ο.κ.,την Ε.Ε. ,την ευρωζώνη, χωρίς ποτέ να ερωτηθεί με δημοψήφισμα ο κυρίαρχος κατά το Σύνταγμα, λαός.

  9. Σταυρώστε τα δάκτυλά σας, ώστε να μην βγει και κάτι κουλό με τα πλοία και ελπίζω να πάνε όλα καλά. Η Γαλλία πρέπει να κάνει (αν δεν έκανε ήδη) τρελλη ρελάνς με τα πλοία, αλλιώς θα πετάξουμε μερικά δις τζάμπα

  10. προς αναρχα
    αυτό που είδες αποτελεί τις στοιχειώδεις ανάγκες για διατηρηση ισορροπίας=αποτροπη=μη πολεμος.
    ΑΝ είχαν την στοιχειώδη λογική να μετακυλίσουν τις ανάγκες τα τελευταία 15 χρόνια παρα το να κάνουν το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ, δε θα τρεχαν τώρα για εξοπλιστικά της τελευταίας στιγμής στο και τέταρτο προς και μισή. ..με συσσώρευση αναγκών και κόστους εν έτει 2020 του τύπου πιάσε μια διπλή απ’ όλα.
    Να το ξαναπώ λοιπόν, με ορίζοντα δεκαετείας, ως το 2030, προσωπικές κρίσεις
    επιπλέον 2 υποβρύχια
    MEKO UP
    2+2+2 φρεγάτες σε αναλογια νέων με μεταχειρισμένες για να κρατηθούν οροφές και δυνατότητες
    4 Romeo HN
    τορπιλες
    περιπου 8 δις

    Π.Α
    24 ΡΑΦΑΛ (12+12)
    24 F-35 μετά το 2026-7
    38 F16 blk 50 updated to block 52 advanced or Viper blk 70
    1-2 μεταχειρισμένα KC-10 Ή μετατροπή 2 C27 Spartan σε ιπταμενα τανκερ, άλλωστε στην αρχικη παραγγελία των 12 τα 4 τελευταία προβλέπονταν σε αυτη τη διαμόρφωση και κόπηκαν για λογους κοστους στη συνέχεια.
    όπλα-συντηρηση-πιστοποίηση
    5,5 δις περιπου

    Στρ. Ξηράς
    Αναβάθμιση Απάτσι με Ισραήλ, προμήθεια Spike, NLOS
    Συστήματα αυτοπροστασίας trophy σε ΟΛΑ τα Leo 2A6
    Μετατροπή μέρους των Μ113 σε ΤΟΜΑ με βάση την πρόταση της EODS.
    Αναβαθμιση πυροβολικου κ αριθμητικα εκτοξευτήρες και αποκτηση βελτιωμενων πυρομαχικών για μεγαλυτερη εμβελεια με δυνατότητα το πυραυλικό πυροβολικο να είναι και κατά στόχων επιφανειας αέρος κλπ
    περιπου 2 δις

    ΣΥΝΟΛΟ 15,5
    Από 530εκ το χρόνο για εξοπλιστικά χοντρικά στα 1,5 δις σε ετήσια βάση.
    Αν ανακατευθυνουν μερος των προμηθειών στην δημιουργια εγχώριας βιομηχανίας μέρος του ποσού θα επιστρέψει στο ΑΕΠ και σε θέσεις εργασίας.

      1. Ναι αυτήν τη απορία έχω και εγώ.

        Η ίδια εταιρία έχει προτείνει ως TOMA τον εκσυγχρονισμό των Λεωνίδας και είναι μια χαρά πρόταση και οικονομική.

  11. Οπως λεει και ο Spartan διερρευσε οτι «πάμε για 12 μτχ και 8 καινούργια Rafale»

    Ξερετε τι φοβαμαι εε;;;

    Οτι τα 12 μεταχειρα τα δινουν με αναταλλαγη τα 2000-5 και οχι τα απλα EGM/BGM.

    Μεχρι στιγμης παντως καμμια αποφαση.Οποτε στο περιμενε.

    1. Τα Mirage 2000-5 δεν τα δίνουν η ανταλλαγή θα γίνει με τα μονοθέσια Mirage 2000 egm.

      Τα δύο διθέσια bgm επίσης θα παραμείνουν για εκπαιδευτικούς λόγους.

      Μια χαρά είναι για αρχή τα 12 μτχ συν 8 νέα Rafale αν ισχύει.

      Καλό θα ήταν να μπει και μια option για άλλα τόσα Rafale στο αρχικό συμβόλαιο με συμφωνημένη τιμή και ίσως τη σκέψη για την πιθανή ανταλλαγή τότε των Mirage 2000-5 για περαιτέρω μείωση του κόστους.

      Πρέπει να πάνε σε πακέτο Rafale και Belharra HN για να πάρουν και το μήνυμα οι ενδιαφερόμενοι προς πάσα κατεύθυνση.

      Όσοι είναι μαζί μας (Γαλλία) θα κάνουμε δουλειές μαζί τους και συνεργασίες, όσοι είναι διπλοπρόσωποι θα τρώνε πόρτα.

      Το χαμηλό το γάιδαρο όλοι θέλουν να τον καβαλήσουν λένε στο χωριό μου!

        1. Συμφωνώ φίλε Μάγειρα.

          Δεν υπάρχει αυτή η πολυτέλεια να τα στερηθούμε έστω και για λίγο αν δεν έχουν πρώτα αντικατασταθεί.

  12. «Όπως όλα δείχνουν η μεγαλύτερη έμφαση θα δοθεί στη ΠΑ και στο ΠΝ »

    Ωραία. 18 ραφάλ για την ΠΑ και και 36 ραφάλ M για το ναυτικό παρακαλώ : )

  13. Ασχετο αλλα νομιζω πρεπει ολοι να κανουμε μια προσευχη για την υγεια του σουλτανου… Αν δεν ηταν αυτος δε θα σταματουσαμε ποτε την διαδικασια αυτοαφοπλισμου στην οποια εχουμε μπει εδω κ χρονια. Θα συνεχιζαμε την εξοπλιστικη μας νιρβανα, θα μοιραζαμε επιδοματα κ μια μερα θα ξυπνουσαμε κ θα διαπιστωναμε οτι τα μεσα του στρατευματος θα ηταν για μουσειο κ οχι για πολεμο. Ευτυχως ηταν ο ερντογαν που ηταν τοσο ανυπομονος κ μας ξυπνησε οσο οι ενοπλες δυναμεις μπορουν να δαγκωσουν ασχημα ξεδοντιαζοντας ταυτοχρονα τις δικες του. Αν ηταν κανας αλλος απλα θα περιμενε να διαλυσουμε μονοι μας τον στρατο

    1. Σωστός!

      Αν δεν ήταν αυτός ούτε Rafale θα βλέπαμε ούτε τίποτα και θα μοιράζανε τα όποια χρήματα σε επιδόματα μερίσματα και τα σχετικά τα γνωστά νεοελληνικά των πολιτικών που μοιράζουν χρήμα μόνο για να εξαγοράσουν ψήφους.

      Να είναι καλά ο άνθρωπος που χάρη σε αυτόν θα δούμε επιτέλους Rafale στην Πολεμική Αεροπορία μας.

      Αν περιμέναμε να ξυπνήσει το δικό μας πολιτικό προσωπικό ίσως σε μια άλλη ζωή και δεν θα προλαβαίναμε!

      Αν και δεν έχω πάει ποτέ σε γιορτές της Πολεμικής Αεροπορίας να δω στατικά εκθέματα όταν πάρουμε με το καλό τα Rafale φυσικά και θα πάω!

  14. Φιλε spartan εγραψες!!! Ακομα γελαω, τεσπα οτι εγινε εγινε τωρα οι επιτελεις εδωσαν τις τελικες εισηγησεις τους απο δω και περα τον λογο τον εχουν οι πολιτικοι να γραφτει στο χαρτι η ανακοινωση του πθ στην θεσ/κη ας ελπισουμε ολοι να βαλουν πανω απ’ολα το συμφερον της πατριδας.

  15. @Μιχάλης

    Φιλε Μιχαλη τα μαθηματικα δεν βγαινουν.Αν η τιμη που εδωσαν οι Γαλλοι ειναι με ανταλλαγη τοτε 12 μεταχειρα Rafale για 15 EGM ειναι απλα ενα δωρο που οπως ελεγε σε αλλο ποστ ο Ndgi θα ειναι εξοργιστικο για τους αλλους πελατες των Γαλλων που εχουν αγορασει ηδη Rafale.

    Οποτε η η τιμη θα ειναι πολυ μεγαλητερη χωρις ανταλλαγη(η η μειωση θα ειναι ελαχιστη με ανταλλαγη) γιατι τα EGM ειναι αχρηστα και δεν εχουν καμμια αξια σημερα η αν ισχυει η τιμη τοτε αυτη θα ειναι με ανταλλαγη των 2000-5 και σε εμας θα μεινουν τα απλα διλιτρα που σε λιγα χρονια θα αποσυρθουν σιωπηλα.

    «Καλό θα ήταν να μπει και μια option για άλλα τόσα Rafale στο αρχικό συμβόλαιο με συμφωνημένη τιμή και ίσως τη σκέψη για την πιθανή ανταλλαγή τότε των Mirage 2000-5 για περαιτέρω μείωση του κόστους.»

    Το ιδιο σεναριο που εγραψα και εγω παλιοτερα αλλα κρατα μια πισινη γιατι μας βλεπω να προσγειωνομαστε ανωμαλα.

    Μακαρι να διαψευστω.Παντως εγω σαν Γαλλος οσο και αν ηθελα να βοηθησω θα εκανα μια προσφορα που δεν θα με εβαζε σε δυσκολη θεση εναντι ολων των αλλων πελατων μου που οι περισσοτεροι μαλιστα ειναι μεγαλητεροι και καλητεροι απο τους Ελληνες.20 Rafale κοντα η λιγο λιγοτερο απο 1δις οπως λενε με ανταλλαγη τα απλα 2000 δεν βγαινει.

    1. Όντως οι τιμές αυτές απλά δεν βγαίνουν. Όταν σου ζητάνε 2,7 δις για 2 πλοία φορώντας σου τρελό καπέλο, γιατί να σου πουλήσουν ραφάλ σε τιμές γαλλικής αεροπορίας ή να σου δωρίσουν μεταχειρισμένα. Δεν είναι λογικό. Πρέπει να δούμε την τελική συμφωνία για να κρίνουμε. Εκτός και καλύφθηκε η διαφορά με κάποιο άλλο τρόπο ή από κάποιο τρίτο δρώντα…

    2. Φίλε Q

      Μάλλον έχει γίνει παρανόηση!

      Σύμφωνα με τις διαρροές το κόστος των Rafale θα είναι 1-1,5 δις ευρώ συν τα απλά μονοθέσια Mirage 2000!

    3. Τα λέω με βάση τις όποιες διαρροές έχουν γίνει!

      Αρχικά οι πληροφορίες έλεγαν για δωρεάν τα μεταχειρισμένα και απλά θα πληρώσουμε τα νέα Rafale συν την αρχική υποστήριξη και υποδομές.

      Αν υπολογίσουμε τώρα τα 1-1,5 δις ευρώ συν τα απλά Mirage βγαίνει ο λογαριασμός.

      Πάντως καλό είναι να περιμένουμε για την τελική συμφωνία και εκεί να δούμε ακριβώς τι έχει συμβεί.

    4. Μπορούν
      -να πουλήσουν 8 Ραφάλ καινούργια με διεθνή τιμή fly away η οποία δεν είναι υψηλή,
      -8 μεταχειρισμένα δώρο (κάτι που έχουν κάνει σε άλλους πελάτες αλλά εδώ είναι γεωπολιτική, δεν τα δίνουν δώρο για την αγορά αλλά την συμμαχία) και
      -4 μεταχειρισμένα για όλα τα μεταχειρισμένα Μ-2000 που τους δίνουμε.

      Τα Μ-2000 δεν είναι καμιά σαβούρα, εδώ οι άλλοι αγόρασαν νομίζω τα F-1 με 10-12 εκατ το ένα, άρα υποθέτω ότι για τα Μ-2000 θα δίνανε 20 εκατ το κομμάτι (και ίσως παραπάνω).

      Οι τιμές που φαίνονται σε διεθνής συμφωνίες, ειδικά με όχι και τόσο καθαρές χώρες, είναι πάντα σε τρελλά ύψη από την μία γιατί περιλαμβάνουν πολλά άλλα, και από την άλλη γιατί είναι παραφουσκωμένες (πχ δείτε τις τιμές Gripen που αγόρασε η Βραζιλία). Η πιο αξιόπιστη και δηλωθείσα παντελώς διαφανώς τιμή από τον ίδιο κατασκευαστή είναι του F-35 που fly away είναι 78 εκατ δολάρια. Πόσο πιο πάνω να είναι η πραγματική τιμή του Ραφάλ fly away? (πιο κάτω θα είναι κανονικά αλλά έστω ότι το Ραφαλ είναι έως και 100 εκατ το ένα, ίσον 800 εκατ τα 8 καινούργια)

      ΥΓ η περίφημη συνάντηση τελείωσε, θα μας πει κανένας δημοσιογράφος από ρεπορτάζ τι βγήκε στα πλοία?

    5. Q

      Η όλη περίπτωση εάν παίζει όντως μια ανταλλαγή αεροσκαφών Mirage – Rafale είναι νομίζω οριακή υπόθεση όσον αφορά το οικονομικό μέρος.
      Μπορεί σε μια ανταλλαγή μεταχειρισμένων αεροσκαφών να υπάρχουν περιθώρια για αισθητή μείωση της τιμής επειδή εξαρτάτε και απο τις ώρες πτήσης που έχουν φορτώσει και τα υποψήφια Rafale ώστε να μπορεί η εταιρία να το επικοινωνήσει στους άλλους πελάτες που θα παρακολουθούν τα γεγονότα.
      Στα αεροσκάφη νέας παραγωγής που συζητούνται όμως για την ΠΑ αλλάζουν τα πράγματα και δεν θα έπρεπε να περιμένουμε πώληση σε «εξευτελιστικές» τιμές επειδή αυτό απλά δεν θα μπορούσε να στηριχθεί απέναντι στους άλλους πελάτες που γνωρίζουν πόσο στοιχίζει ένα Rafale νέας παραγωγής. Εκεί θα πληρώσουμε αδρά για το αεροσκάφος -που θα είναι και πιθανόν νεότερης έκδοσης- και η μείωση της τιμής -εάν πρόκειται πάλι για ανταλλαγή- θα εξαρτάτε μάλλον μόνο απο την πραγματική υπόλοιπη αξία που θα έχουν τα -5 που θα εκτιμηθεί αυστηρά απο την γαλλική πλευρά.

    6. Υπάρχει περίπτωση τα μεταχειρισμένα Rafale να δίνονται σε χαμηλή τιμή μόνο αν υπογράφει συμφωνία πακέτο για Belharra και Rafale.

      Με αυτό τον τρόπο οι Γάλλοι ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ στην ΠΑ και εισέρχονται στο ΠΝ.

      Win win κατάσταση.

      1. Μακάρι να πάμε σε πακέτο Rafale και Belharra HN στη σωστή διαμόρφωση με τα 32 κελιά και Ram.

        Πιστεύω πως αν διαπραγματευτούν σοβαρά για 2+2 Belharra HN Η τιμή θα πέσει κατά πολύ συνολικά.

  16. @ Μιχάλης

    «1-1,5 δις ευρώ συν τα απλά μονοθέσια Mirage 2000» με την αγορα ομως 12 καινουργιων φιλε.

    Αυτη ειναι η διαφορα.Οι Γαλλοι θελουν να στηριξουν και την Dassault και τις αλλες Γαλλικες εταιριες.Οποτε αν τα καινουργια ειναι περισσοτερα η προσφορα εχει νοημα και βγαινει.

    Με 8 καινουργια και 12 μεταχειρισμενα δεν βγαινει γιατι δεν υπαρχει στηριξη πουθενα.Χανουν χρηματα κιολας.Και ο μονος τροπος να αναπληρωσουν την χασουρα ειναι η ανταλλαγη με τα 2000-5 που εχουν μεταπωλιτικη αξια.

    «Αρχικά οι πληροφορίες έλεγαν για δωρεάν τα μεταχειρισμένα και απλά θα πληρώσουμε τα νέα Rafale συν την αρχική υποστήριξη και υποδομές.»

    Μην «δαγκωνεις».Μεταχειρα Rafale προσφατως αναβαθμισμενα δεν θα τα εδινες ουτε εσυ δωρεαν.

    Ας περιμενουμε φιλε.Αλλα ετοιμασου ψυχολογικα γιατι καποιον λακκο εχει η φαβα.Εκτος αν παιζει το σεναριο του Chris και καποιοι καλοι τυπακοι με κελεμπιες πληρωσανε την διαφορα.

    1. Λες να έχουμε κανένα δωράκι από HAE μεριά σε ότι έχει να κάνει με την αγορά των Rafale;

      Μακάρι.

      Πάντως στο νέο άρθρο εδώ βάζει πολλά πράγματα στη θέση τους.

      Αλλά καλύτερα να περιμένουμε φίλε να δούμε τελικές ανακοινώσεις.

  17. Σε ρεπορταζ αλλου σαιτ διαβασα οτι στη συσκεψη ηταν ο υεθα ο φλωρος και ο πετρακης με τον τελευταιο συζητηθηκε αν βγαινει ο λογαριασμος για φρεγατα (υποθετω μπελχαρα) παραλληλα με ραφαλ στο συμβολαιο με τους γαλλους κι αν οχι ποιες αλλες εναλλακτικες υπαρχουν.

    1. Δώσε καμιά πηγή, ψάχνω όλο το internet και δεν υπάρχει κιχ για το τι ειπώθηκε στην συνάντηση (ή αποφασίστηκε). Υποθέτω και δεν θα μάθουμε μέχρι είτε τις 10.9 είτε τις 12.9

  18. Τα δύο πρώτα εξοπλιστικά προγράμματα που πρέπει να κάνουν είναι να κάνουν μια σωστή δομή δυνάμεων(με ένα τέλος στην φυγοστρατία-δεν φτάνει που έχει μειωθεί η θητεία δεν πηγαίνουν και όλοι ή πηγαίνουν στο ΓΕΣ-λίγο ντροπή) και το δεύτερο κάθε όχημα και σύστημα να έχει διαθεσιμότητα πλήρη για τις ανάγκες μας(FOS παντού στον ΕΣ, στο ΠΝ, στην ΠΑ).
    Έχουμε ικανούς αριθμούς σε πολλά συστήματα αλλά πρέπει όλα να είναι πλήρη. Αν η ΠΑ έχει στον αέρα 80% από 154 F-16, 44 mirage και 34 F-4 σημαίνει (με μέσο όρο 4 βλήματα αέρος-αέρος) έτοιμα για βολή 742 βλήματα με δεδομένα από 4 erieye. Αν βγει κάτι στον αέρα από τουρκική πλευράς να μας το γράψουν.
    Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις αλλά υπάρχουν και λύσεις στα μέτρα μας σε κάθε τομέα αλλά πάνω από όλα πρώτα λες τι στρατό θες και μετά ψάχνεις υλικά. Ολόκληρο το ΝΑΤΟ βγάζει συνεχώς πολύ καλά υλικά προς πώληση επομένως τα νέα συστήματα πρέπει να είναι στοχευμένα και από αυτά που δεν έχουμε/βρίσκουμε. Π.χ αν μπορούμε να βρούμε τώρα 4 ή αύριο 6 Τ23 φρεγάτες από Βρετανία πρέπει να κινηθούμε εκεί και να διοχετευτούν αλλού οι πόροι. Εύχομαι το καλύτερο για την πατρίδα

  19. Οι επιτελεις της ΠΑ την εκαναν τη δουλεια τους αριστα και αμεσα παλι και βγηκαν μαγκες οι αλλοι του ΠΝ ακομα βολοδερνουν εν μεσω πιεσεων ενω και οι ιδιοι δειχνουν οτι εχουν πιαστει απροετοιμαστοι σε αντιθεση με τα μαχιμα στελεχη που εχουν κλεψει τις εντυπωσεις στο πεδιο.

  20. Καλησπέρα σε όλους. Επειδή συχνά γίνεται λόγος για εξοπλιστικά. Σε κάποιο προηγούμενο άρθρο σχετικά με την κατάσταση της ελληνικής αεράμυνας αναφέρονταν για συστήματα ραντάρ τα οποία είναι παλαιάς τεχνολογίας, 2D και χρήζουν αντικατάστασης. Με αυτά που κάνουν οι γείτονες με παραβιάσεις κτλ δεν θα πρέπει να κινηθεί η χώρα και προς εκείνο το κομμάτι; Βέβαια με την τρέχουσα οικονομική κατάσταση είναι λίγο δύσκολο..

  21. Αξιότιμοι κύριοι,

    Διαβάζω σχετικά για”αλουμινένιες τράτες”, “playmobil καΐκια” τα οποία με κάνουν και χαμογελώ για την φαντασία των αξιότιμων σχολιαστών διότι είναι χαρακτηρισμοί πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα απ’ότι αρχικά φαίνεται.

    ΔΕΝ χρειάζεται ο SOM (Τουρκία) των 500-660kg με ταχύτητα 0,94 Mach να εκραγεί για να τις βυθίσει. Διότι απλούστατα ΔΕΝ θα έχει μόνο ταχύτητα 0,94 Mach θα έχει και την αρχική ταχύτητα άφεσης του αεροσκάφους η οποία θα προσδώσει στον SOM
    τελικά ΥΠΕΡΗΧΗΤΙΚΗ ταχύτητα και ΤΕΡΑΣΤΙΑ κινητική ενέργεια… Ακόμα και τα όπλα εγγύς άμυνας (αν περάσουν το RAM) να δουλέψουν και να “τεμαχίσουν” τον SOM τα θραύσματα των 25, 50, 100, 150 kg θα πέσουν σαν οβίδες στην αλουμινένια κατασκευή/υπερκατασκευή με το ίδιο αποτέλεσμα που έχει η
    πέτρα στο ριζόχαρτο… Δεν μιλάω καν για 2 SOM ή επίθεση κορεσμού. Ας μην ξεχνάμε τον “Ανατολικό άνεμο” των Κινέζων όπου αρκεί και μόνο η
    τεράστια κινητική του ενέργεια λόγω υπερηχητικής ταχύτητας για να κόψει ένα αεροπλανοφόρο στα δύο.

    Όσον αφορά την “κεραμική ” (ανελαστική αλλά αντοχής σε υψηλές θερμοκρασίες) θωράκιση μην μπερδευόμαστε άλλη η λειτουργία της από τον ελαστικό χάλυβα, θα γράφαμε σεντόνια.

    Το συγκεκριμένο πλεούμενο θα είναι grade 1. Δεν είναι φτιαγμένο για περιβάλλον πυκνών απειλών ΔΕΝ το λέμε εμείς το λέει η κατασκευάστρια εταιρεία.

    Με εκτίμηση

    1. Για να κάνουμε και λίγο χιούμορ, δεν χρειάζεται Atmaca ή κάποιος έξυπνος πύραυλος, μια ναπάλμ να πέσει στο κατάστρωμα θα περπατάνε όλοι σε υγρό μέταλλο. Ακόμη θυμάμαι τις αλουμινένιες ζάντες που είχαν λιώσει και είχε σαν λιμνούλα μετάλλου γύρω από τα καμένα αυτοκίνητα στο Μάτι και δεν είχε μείνει τίποτα στους τροχούς, ενώ όσα είχαν τις απλές ρόδες είχαν μείνει έτσι.

      1. το χιούμορ πάει στο πόσο ευαίσθητο είναι το αλουμινιο, και ότι δεν χρειάζεται ένα έξυπνο πυρομαχικό αλλά κάτι από τον πόλεμο τυ Βιετνάμ, και προφανώς όχι στο Μάτι το οποίο ήταν ένα από τα θλιβερότερα περιστατικά των τελευταίων δεκαετιών (και να πω την αλήθεια στο οποίο θεωρώ ότι αν είχε ζητηθεί άμεσα η συνδρομή του στρατού και ναυτικού ίσως είχαμε πολύ λιγότερα θύματα)

        Μην γίνει καμιά παρεξήγηση

  22. Στην realnews αναφερεται μια προταση των βρετανων μαλλον της BAE για αναληψη της αναβαθμισης των μεκο με παραχωρηση 2 Τ23 αντιστροφη επιλογη των αμερικανων προταση που προσωπικα θα επελεγα παραγνωριζοντας τα διπλωματικα οφελη που προσφερουν αλλες χωρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *