Η Υπηρεσία Εναερίων Μέσων του Λ.Σ αποτελεί μια υπηρεσία με ιδιαίτερα σημαντική δράση. Όμως λόγω διαχρονικών ευθυνών, επιχειρηματικών κύκλων και έλλειψης αεροπορικής κουλτούρας και νοοτροπίας από τις ηγεσίες του Λ.Σ αμφότερα αεροσκάφη και ελικόπτερα δεν πετούν και δεν αξιοποιούνται μολονότι διαθέτουν εξαιρετικά τεχνικά χαρακτηρηστικά.
Ενδεικτικά αναφέρουμε τα 3 Reims F406 Vigilante και τα 6 ελικόπτερα AS-365N3. Το πρόβλημα και εδώ απολύτως συγκεκριμένο: έλλειψη τεχνικής υποστήριξης. Φυσικά ουδέποτε έγινε προσπάθεια από το Λ.Σ να αποκτήσει Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη με ευρωπαϊκά κονδύλια που κάλλιστα θα μπορούν να αξιοποιούνται από κοινού από τις Ε.Δ σε αποστολές ISR.
Η ίδρυση της ΥΕΜ χρονολογείται τον Οκτώβριο του 1981(Ν.1220/1981). Ως έδρα έχει την Αεροπορική Βάση Δεκελείας. Ο εναέριός της στόλος αποτελείται από δύο μονοκινητήρια Cessna RG 172, από δύο μονοκινητήρια SOCATA TB 20 TRINIDAD καθώς επίσης και από τρία δικινητήρια αεροπλάνα REIMS Cessna F- 406 Caravan II όσον αφορά τη Μοίρα Αεροπλάνων και από έξι δικινητήρια ελικόπτερα AS 365 N3 DAUPHIN II της Μοίρας Ελικοπτέρων που εδρεύει προς το παρόν στο Ναυτικό Οχυρό Κοτρωνίου στο Μαραθώνα, με άμεσο στόχο τη μετεγκατάστασή τους στο Τατόι.
Βέβαια είναι γνωστό σε όλους πως ορισμένοι ναυτιλιακοί κύκλοι που δραστηριοποιούνται στο λαθρεμπόριο πετρελαίο δεν θέλουν το Λ.Σ να διαθέτει εναέρια μέσα με ικανότητες και δυνατότητες που θα καταγράφουν τις έκνομες δραστηριοτήτες τους.
Οι παρακάτω εικόνες είναι αντιπροσωπευτικές για τη κατάσταση που επικρατεί:
11.9.2018, ώρα 16.27, στίγμα N34°34′ – E24°50′ Λαθρεμπόριο καυσίμου μεταξύ δ/ξ GAZ LIBERTY & δ/ξ SEAGAS GOVERNOR (εντοπισμός από δυνάμεις FRONTEX)