Η σουηδική υπηρεσία αμυντικών εξοπλισμών FMV ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε με επιτυχία τη δοκιμαστική χρήση βιοκαυσίμου στους κινητήρες RM12 του μαχητικού αεροσκάφους JAS-39 Gripen. Η δοκιμή, που έγινε σε εργαστήριο, εντάσσεται σε κοινό πρόγραμμα της Σουηδίας με την Αμερικανική Πολεμική Αεροπορίας και την Διοίκηση Όπλων Αεροπορίας του Αμερικανικού Ναυτικού (NAVAIR : Naval Air Systems Command), το οποίο ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 2013. Το βιοκαύσιμο που δοκιμάστηκε αποτελείται από μίγμα συμβατικού αεροπορικού καυσίμου (50%) και καυσίμου ATJ (Alcohol To Jet, 50%) και, σύμφωνα με την FMV, απέδωσε εξαιρετικά καλά, ενώ δεν σημειώθηκε ανάγκη κατανάλωσης περισσότερου καυσίμου για την ίδια διάρκεια ή απόσταση πτήσης. Κατά τη δοκιμή ο κινητήρας διατηρήθηκε ενεργός για 3 ώρες και στη συνέχεια ελέγχθηκε τεχνικά και δεν διαπιστώθηκαν αστοχίες ή φθορά.

Ο RM-12 έχει χαμηλό παρακαμπτικό λόγο. Διαθέτει δύο (2) άξονες, fan τριών βαθμίδων και συμπιεστή επτά (7) βαθμίδων, καθένας εκ των οποίων λειτουργεί διαμέσου ενός στροβίλου (τουρμπίνας) μονής βαθμίδας. Ο κινητήρας προέρχεται από τον F404 της GE, ενσωματώνοντας όμως βελτιώσεις. Κατά την κατασκευάστρια εταιρία, ο RM-12 είναι αρκετά ανθεκτικός σε απορροφήσεις ξένων αντικειμένων είτε στον αέρα, είτε στο έδαφος. Τη σωστή λειτουργία του κινητήρα σε όλο το φάσμα του φακέλου πτήσης του αεροσκάφους εγγυάται η ενσωμάτωση ενός ψηφιακού συστήματος ελέγχου του κινητήρα (FADEC). Το τελευταίο ελέγχει το σύστημα ελέγχου κατάστασης του κινητήρα (Engine Condition Monitoring System : ECMS) και το σύστημα ελέγχου του κινητήρα για την εξεύρεση πιθανής αστοχίας υλικού (Build-in Test : BIT).