Ολοκληρώθηκε η μεγάλη στρατιωτική παρέλαση στη Λεωφόρο Μεγάλου Αλεξάνδρου της Θεσσαλονίκης για την εθνική επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Την κυβέρνηση εκπροσώπησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος.
Η παρέλαση άνοιξε με τη Φιλαρμονική του Δήμου Θεσσαλονίκης και ακολούθησε ο έχων το γενικό πρόσταγμα των πολιτικών τμημάτων.
Στην παρέλαση πήραν μέρος νέα συστήματα, όπως είναι τα Tεθωρακισμένα Οχήματα Mάχης (ΤΟΜΑ) Marder 1A3, τα πρώτα της σειράς που παραλαμβάνει η Ελλάδα αυτές τις ημέρες, αλλά και τα νεοπακτηθέντα γαλλικά μαχητικά αεροσκάφη 4++ Γενιάς Rafale F3R. Διελεύσεις έκαναν μαχητικά F-16, Mirage 2000-5 και F-4Ε Phantom, ελικόπτερα σε σχηματισμούς, καθώς και το ιστορικό καταδιωκτικό Spitfire MJ 755.
Νωρίτερα, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας κατέθεσε στεφάνι στο Ηρώον του Γ’ Σώματος Στρατού.
Στην παρέλαση συμμετείχαν μηχανοκίνητα τμήματα, με οπλικά συστήματα και εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας, και πεζοπόρα τμήματα των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Προηγήθηκαν πολιτικά τμήματα, μαθητών, συλλόγων, εθελοντικών ομάδων και άλλων φορέων.
Η έκδοση των ελληνικών ΤΟΜΑ Marder-1A3
Το Marder-1A3 ζυγίζει 35 τόνους (βάρος μάχης), ενσωματώνει κινητήρα ισχύος 600 ίππων, επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 60 χιλιόμετρα την ώρα και εξοπλίζεται με ένα πυροβόλο RH-202 των 20 χιλιοστών (Rheinmetall MK 20 Rh202). Υπηρετείται από πλήρωμα τριων ατόμων εκ των οποίων ο οδηγός, ο αρχηγός και ο πυροβολητής. Μεταφέρει 6μελή ομάδα πεζικού.
Το 1989, δηλαδή αμέσως μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος αναβάθμισης 1.462 οχημάτων στο επίπεδο Marder-1A2, ξεκίνησε το πρόγραμμα αναβάθμισης στο επίπεδο Marder-1A3, το οποίο ολοκληρώθηκε το 1998. Να σημειωθεί ότι στο επίπεδο αυτό αναβαθμίστηκαν 2.097 οχήματα, δηλαδή το σύνολο των εν υπηρεσία οχημάτων στο Γερμανικό Στρατό, για λόγους ομοιοτυπίας και εξορθολογισμού της διαδικασίας εκπαίδευσης και υποστήριξης. Οι αλλαγές που υιοθετήθηκαν αύξησαν το ολικό βάρος μάχης των οχημάτων στους 35 τόνους.
Η θωράκιση τους, τόσο στον πύργο όσο και στο όχημα, αυξήθηκε με την προσθήκη 1.600 κιλών επιπρόσθετης θωράκισης. Η θωράκιση προστατεύει τα οχήματα από θραύσματα πυροβολικού και από τα πλήγματα φυσιγγίων έως 30 χιλιοστών. Ανασχεδιάστηκε το σύστημα τροφοδοσίας του κύριου πυροβόλου όπως και ο πύργος μάχης (το συζυγές πολυβόλο τοποθετήθηκε στην αριστερή πλευρά του κύριου πυροβόλου).
Επιπλέον, προβλέφθηκε η δημιουργία εξωτερικών χώρων αποθήκευσης διαφόρων υλικών (του πληρώματος ή υποστήριξης του οχήματος), οι θυρίδες εισόδου και εξόδου στην οροφή του οχήματος μειώθηκαν από τέσσερις σε τρείς, ενώ υιοθετήθηκε μεγαλύτερη οπίσθια ράμπα. Υιοθετήθηκαν επίσης νέες και ισχυρότερες ράβδοι στρέψης, νέο σύστημα πέδησης και ταχυτήτων, νέα καθίσματα για τον πυροβολητή και το αρχηγό και νέο κλιματιστικό σύστημα.