Ο Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν, έκανε επικριτικές, προς τις ΗΠΑ, δηλώσεις σχετικά με την αποδέσμευση και προμήθεια των κινητήρων F110 της General Electric, τα οποία προορίζονται για τα μαχητικά αεροσκάφη Kaan. Ο Φιντάν, σχολιάζοντας τον Νόμο για την Αντιμετώπιση των Αντιπάλων της Αμερικής μέσω Κυρώσεων (CAATSA), δήλωσε: «Ο νόμος CAATSA προέκυψε μετά τα γεγονότα του 2019. Αποτελεί στην πραγματικότητα ένα σημαντικό πρόβλημα για εμάς. Το γεγονός ότι υπάρχει ένας νομικός περιορισμός μεταξύ δύο συμμάχων του ΝΑΤΟ που τους εμποδίζει να αγοράσουν οτιδήποτε ο ένας από τον άλλον είναι ένα σημαντικό συστημικό πρόβλημα».
Όπως είπε, η Τουρκία περιμένει το ζήτημα να συζητηθεί στο Κογκρέσο, αλλά οι συζητήσεις έχουν καθυστερήσει. Υπογράμμισε επίσης ότι αν οι ΗΠΑ δεν εγκρίνουν την πώληση των F110 η Τουρκία θα αναζητήσει άλλες λύσεις. Να σημειωθεί ότι τα πρωτότυπα του Kaan πετούν με κινητήρες F110, τους οποίους η Τουρκία αγόρασε και παρέλαβε σε προγενέστερο χρόνο. Η Τουρκία έχει επενδύσει στρατηγικά στο πρόγραμμα Kaan, το οποίο θεωρεί κομβικό για την αμυντική βιομηχανία της και τον εκσυγχρονισμό της Τουρκικής Αεροπορίας. Κάθε καθυστέρηση στην παράδοση των κινητήρων σημαίνει καθυστέρηση και στο ισχύον χρονοδιάγραμμα, σύμφωνα με το οποίο η Τουρκική Αεροπορία θα παραλάβει το πρώτο αεροσκάφος το 2028.
Υπενθυμίζουμε ότι τον Ιανουάριο του 2015 η Aselsan και η Eurojet υπέγραψαν Μνημόνιο Κατανόησης για την χρήση του κινητήρα EJ-200 στα Kaan (τότε πρόγραμμα TF-X). Τον Μάιο του 2017 η Rolls-Royce δημιούργησε κοινοπραξία με την τουρκική Kale Group για την παραγωγή των κινητήρων. Τον Απρίλιο του 2017 δημιουργήθηκε μια ανταγωνιστική κοινοπραξία, από τις τουρκικές BMC, TAI και SSTEK. Τον Οκτώβριο του 2018 ανακοινώθηκε ότι τα πρωτότυπα και τα αεροσκάφη της αρχικής παρτίδας παραγωγής θα ενσωματώνουν τους αμερικανικούς κινητήρες F-110, μέχρι την ολοκλήρωση της ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα.