Το διάστημα από τις 7 έως τις 13 Οκτωβρίου, στο στρατόπεδο Adazi στη Λετονία, πραγματοποιήθηκε η Νατοϊκή άσκηση τεθωρακισμένων «Iron Spear» με συμμετοχές από τη Γαλλία, την Ισπανία, την Ιταλία, την Πολωνία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Νορβηγία και τις ΗΠΑ. Στην άσκηση διακρίθηκε το γαλλικό πλήρωμα της μονάδας Lynx 6 Tactical Inter-Service Sub-Group (Sous-Groupement Tactique Interarmes, S-GTIA).

Η άσκηση «Iron Spear» στοχεύει στην εξοικείωση των πληρωμάτων αρμάτων μάχης διαφορετικών χωρών στους ελιγμούς, την κίνηση και τις βολές, ημέρα και νύχτα, σε στάση και σε κίνηση. Μολονότι οι Νορβηγοί διακρίθηκαν στην ταχύτητα εκτέλεσης των βολών και οι Γερμανοί στην ακρίβεια των βολών, οι Γάλλοι τελικά επικράτησαν, με το Leclerc, έναντι των αμερικανικών M-1A2 Abrams, των γερμανικών, ισπανικών και νορβηγικών Leopard-2, των ιταλικών Ariete C1 και των πολωνικών P91.

Η άσκηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας eFP (enhanced Forward Presence) που αποφάσισε το NATO το 2016 και αφορά στη περιορισμένη παρουσία συμμαχικών δυνάμεων στις χώρες της Βαλτικής και την Πολωνία. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας eFP η Γαλλία έχει στην Εσθονία, από το 2019, 300 στρατιώτες και την S-GTIA δύναμης τεσσάρων (4) Leclerc και 13 VBCI.

Comments

  1. Καλα οι Γερμανοι και μονοι τους να ηταν δευτεροι θα ερχοντουσαν, απο κει και περα τα Ισπανικα ηταν Α4 ή Α6; Θα ηταν ενδιαφερουσα (για την Ελλαδα) η τοποθετηση πυργου Λεκλερκ σε σασι Λεο1

        1. Δυστυχώς δεν συμφέρει. Υπάρχουν και θέματα θωράκισης (κοινό για όλα τα παλαιά τανκ 2ης γενιάς) και θέματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών για να μην αναφέρω άλλα.

          1. Πάντως αφού τα μεταχειρισμένα Λέοπαρντ 2 χάθηκαν, ομοιογένεια δεν μπορεί να υπάρχει πια αν θέλουμε να αυξήσουμε το αρματικό μας δυναμικό. Και αφού οι ΗΠΑ δε θα μας δώσουν κανένα δωράκι για τις βάσεις ίσως θα έπρεπε να μας ενδιαφέρουν τα μεταχειρισμένα Λεκλέρκ. Μαζί με Α4 + Α6 πάμε σε 600 σχετικά σύγχρονα άρματα. Καλύτερα βέβαια να ήταν όλα Λέο2 ίδιου τύπου αλλά ενός κακού μύρια έπονται.

          2. Μα και τώρα, αν υπολογίσουμε ότι διατηρούμε και τους παλαιούς τύπους, έχουμε τουλάχιστον 5 διαφορετικούς! Σε πρώτη φάση, θα πρέπει να αναβαθμίσουμε όλα τα Leo 2 τουλάχιστον σε 2Α7 και μετά πρέπει να δούμε τι θα κάνουμε. Γιατί και τα 2Α4 έχουν ηλεκτρικά, ηλ/νικά κ.λπ. από τα τέλη της 10ετιας του ’80! Μια λύση φυσικά και είναι να Leclerc, αλλά δεν ξέρω αν διατίθενται μεταχειρισμένα, σε τι αριθμούς και με τι οικονομικές προϋποθέσεις. Μια άλλη λύση είναι να καταπιαστούμε σοβαρά με τα Leo 1, που ποτέ βέβαια δεν θα γίνουν Leo2 (είναι προηγούμενης γενιάς), αλλά μπορούν να γίνουν αξιοπρεπέστατα και οπωσδήποτε απείρως καλύτερα από αυτό που είναι τώρα και από τα άλλα μουσειακά που έχουμε.
            Το καλό με τα Leo1 που έχουμε είναι ότι διαθέτουν τον νέο (τότε) πύργο που εκτός της εργονομίας, σηκώνει και πυροβόλο 120mm (πολύ βασικό), ενώ διαθέτουν (περιέργως!) και το ΣΕΠ EMES-18 (εξέλιξη του EMES-15 των Leopard-2), όπου παρέχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν πυρομαχικά APFSDS (τελευταίας γενιάς διατρητικά).
            Από εκεί και πέρα, είναι επιβεβλημένη η ενίσχυση με επιπλέον σπονδυλωτή θωράκιση LAP (Lexan Armored Plates) (τοποθετείται εσωτερικά της εργοστασιακής 19-21,7mm ατσάλι και 10-70mm ομογενοποιημένου χάλυβα). Επιπλέον αλλαγή των ηλεκτρικών, νέα πηγή ενέργειας και νέα ηλ/νικά και αισθητήρες, ενώ ας πούμε ότι για τη μηχανή θα αρκεστούμε σε ένα ρεκτιφιέ/αναβάθμιση.
            Επιπρόσθετα: Θερμικά περισκόπια Ophelios, ανεξάρτητο θερμικό περισκόπιο για τον αρχηγό πληρώματος πέραν εκείνου του πυροβολητή (πλήρης δυνατότητα «Hunter–Killer» ημέρα και νύκτα) και πυροβόλο των 120mm.
            Για να γίνει δηλαδή όπως πρέπει το Leo1, θέλει περί τα 2 εκ το καθένα. Το δεύτερο κακό είναι πως ακόμα και αν γίνουν όλα τα Leo2 2Α7 (απίθανο και δεν μιλάμε καν για έκδοση V, ενώ ήδη ετοιμάζεται η έκδοση 2Χ ) και ακόμα και αν με 1 δις γίνουν όπως πρέπει και τα Leo1 (άλλο απίθανο), ακόμα και τότε δεν θα έχουμε πάνω από 853 ικανά άρματα. Θα μας λείπουν δηλαδή άλλα ….400 για να έχουμε έναν ικανό αποδεκτό αριθμό (θυμίζω ότι πριν 20 χρόνια περίπου, διατηρούσαμε 1.750 άρματα).
            Και σε αυτό το όπλο, οι χρόνιες αμέλειες (για να μην πω εγκλήματα) απαιτούν πλέον και αρκετά χρήματα και αρκετό χρόνο για να διορθωθούν (αν γίνει αυτό ποτέ).
            Τέλος, εάν είναι ακόμα διαθέσιμα τα περίπου 200 Leo2 Α4 της Ισπανίας και της Φινλανδίας, που διατίθεντο αντί περίπου 300 εκ., καλό θα ήταν να τα παίρναμε (λέμε τώρα). Θα ήταν μεγάλη ανάσα.

          3. Λογικα με μια θωρακιση τυπου MEXAS δεν θα εχουν προβλημα στο συγχρονο πεδιο μαχης.

          4. MEXAS μόνο του χωρίς ενίσχυση της εργοστασιακής θωράκισης, το βλέπω δύσκολο. Εδώ το MEXAS δεν αρκεί καλά καλά για τα τανκ 3ης γενιάς που εκ κατασκευής έχουν πολύ πιο ισχυρή εργοστασιακή θωράκιση. Και βέβαια είναι και οι λοιπές αναβαθμίσεις.

    1. Η Κύπρος έχει να κάνει πολλά. Κατά τη γνώμη μου, ταμαμ θα ήταν νέα τανκ από το Ισραήλ, που είναι ικανότατα, αρκετά προσιτά, έχουν σχεδιαστεί για παρόμοιες συνθήκες περιβάλλοντος και παράλληλα είναι και ΤΟΜΑ!

      1. Σίγουρα το Merkava mk4 είναι ίσως και το καλύτερο άρμα αυτή την στιγμή δεδομένου οτι λαμβάνει συνεχής αναβάθμιση με βάση την εμπειρία στο πεδίο μάχης. Όμως επειδή και με το Ισραήλ δεν ξέρουμε τι μας ξημερώνει ,ας προτιμούμε τα σίγουρα

        1. Απλά για Κύπρο λέω το Merkava, διότι είναι ιδιαίτερα προσιτό σε τιμή (όπως και το Leclerk όπου βρήκα μια τιμή για το 2016 στα 4 εκ). Με το Ισραήλ, έχουμε πλέον δεθεί για 10ετίες, όχι μόνο λόγω κοινών ενεργειακών συμφερόντων, αλλά και λόγω Τουρκίας και για το λόγο ότι η Κύπρος είναι η πιο κοντινή χώρα που δεν είναι μουσουλμανική. Αντίθετα, αναμένεται περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων Κύπρου-Ισραήλ και Ελλάδας – Ισραήλ. Η Αίγυπτος είναι πιο επίφοβη αν κάποια στιγμή επικρατήσουν οι φανατικοί. Βέβαια αυτά είναι γνώμες και προβλέψεις που οι συνθήκες καμιά φορά αλλάζουν τα δεδομένα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *