Το πρώτο πτητικά ικανό ελικόπτερο τύπου AEGEAN DAUPHIN, το οποίο από χθες επανήλθε στην ενεργό δράση και στην επιτήρηση του εθνικού θαλάσσιου χώρου, παρέλαβε το Λιμενικό Σώμα. Η επισκευή του ελικοπτέρου, μετά από βλάβη που είχε υποστεί, πραγματοποιήθηκε χάρη στη χορηγία της Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας Πολιτιστικού και Κοινωφελούς Έργου «ΑΙΓΕΑΣ» συμφερόντων κ. Αθανάσιου και Μαρίνας Μαρτίνου. Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην «ΑΙΓΕΑΣ» και την ικανοποίησή του καθώς όπως επισήμανε, «από τα έξι ελικόπτερα που αποκτήθηκαν το 2004, μόνο ένα ήταν σε υπηρεσία και αυτό θα καθηλώνονταν πολύ σύντομα, έχοντας συμπληρώσει τις πτητικές του ώρες».
Αναφερόμενος στο συνολικό έργο του Λιμενικού Σώματος ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι: «Η ολική επαναφορά του Λιμενικού Σώματος στην πρώτη γραμμή της διασφάλισης των εθνικών και κυριαρχικών μας δικαιωμάτων ξάφνιασε πολλούς μιας και τους έφερε μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα. Το Λιμενικό Σώμα παραμένει σταθερό στην πιστή τήρηση των διεθνών και ευρωπαϊκών συνθηκών για τον σεβασμό και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, έχοντας διασώσει χιλιάδες ανθρώπους που κινδύνευαν. Οι αριθμοί αποδεικνύουν ότι παραμένουμε σταθεροί και ακλόνητοι». Τέλος, αναφέρθηκε στο ολοκληρωμένο εξοπλιστικό πρόγραμμα που έχει καταθέσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής στην ΕΕ, «ειδικά για την ενίσχυση των εναερίων μέσων και του προσωπικού με προμήθειες και δράσεις που ξεπερνούν τα 85 εκ. ευρώ, μέσω του Ταμείου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Συνόρων 2021-2027.
Ο σχεδιασμός των εξοπλιστικών προγραμμάτων και το επενδυτικό πλάνο του Λιμενικού Σώματος έχει ορίζοντα 10ετίας, και στόχος μας είναι κάθε ευρώ να πιάνει τόπο». Από την πλευρά του, ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης σημείωσε: «Η ανάγκη από αέρος υποστήριξης του πολύπλευρου έργου του Λιμενικού Σώματος καθώς και οι εξελίξεις στα Ανατολικά θαλάσσια σύνορα της Πατρίδας μας απαιτούν τη μέγιστη διαθεσιμότητα του στόλου των εναερίων μέσων. Με δεδομένο ότι η ωφέλιμη ζωή των εναερίων μέσων γενικά υπολογίζεται στα σαράντα έτη, με κατά μέσο όρο τις 20.000 ώρες πτήσεις, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο ελικόπτερο έχει μόλις 1.000 ώρες πτήσεις καταδεικνύει τα υψηλά περιθώρια περεταίρω επιχειρησιακής εκμετάλλευσής του».