Στα πλαίσια σύσφιξης των ελληνοαμερικανικών σχέσεων το ΓΕΣ εκμεταλλευόμενο την χρονική συγκυρία επαναφέρει το ζήτημα προμήθειας μεταχειρισμένων ΤΟΜΑ M2 Bradley για το Πεζικό.

 Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες οι επιτελείς του ΓΕΣ και ειδικότερα της Διεύθυνσης Αμυντικού Σχεδιασμού και Προγραμματισμού (ΔΑΣΠ) έφεραν ξανά το θέμα στο προσκήνιο. Ειδικότερα, ζητήθηκε από την Αμερικανίδα ANN CATALDO υφυπουργό αμυντικών προμηθειών (Deputy Assistant Secretary of the Army for Defense Exports and Cooperation) των ΗΠΑ να δοθεί απάντηση στην ελληνική πλευρά αναφορικά με την διαθεσιμότητα ΤΟΜΑ M2 Bradley.

Μια εικόνα που μακάρι να γίνει πραγματικότητα. Η Αιχμή του δόρατος: ελληνικά Apache με LEO 2 HEL και σε πρώτο πλάνο Μ2.

Η Ελληνική πλευρά ζήτησε τουλάχιστον 100 κομμάτια διαθέσιμα προς τεχνική αξιολόγηση με σκοπό να διατεθούν ως πλεονάζων αμυντικό υλικό του Στρατού των ΗΠΑ (EDA, Excess Defense Articles). H αρχική απάντηση της αμερικανικής πλευράς προ ετών είναι πως δεν υπάρχουν διαθέσιμα ΤΟΜΑ M2 Bradley. Το προσεχές διάστημα αναμένεται η νέα απάντηση των ΗΠΑ για το εάν υπάρχουν διαθέσιμα ΤΟΜΑ προς αξιολόγηση. Εάν η αμερικανική πλευρά γνωστοποιήσει αρχική διαθεσιμότητα των Bradley άμεσα θα λάβει χώρα μετάβαση στις ΗΠΑ κλιμακίου στελεχών του Τεχνικού και του Πεζικού ώστε να διαπιστωθεί η τεχνική αρτιότητα του υλικού.

Αναφορικά με το κόστος δεν υπάρχει κάποια ασφαλής εκτίμηση. Όμως από το ΓΕΣ οι αρμόδιες πηγές επισημαίνουν πως δεν υπάρχει δυνατότητα για μεγάλο κόστος πλην αυτό της μεταφοράς στην Ελλάδα και ενός συμβολικού τιμήματος για την προμήθεια του πλεονάζοντος υλικού. Με άλλα λόγια ότι έγινε και με τη περίπτωση των OH-58D Kiowa Warrior όπου τα ελικόπτερα ήταν στην κατάσταση «as is where is» αλλά δεν απαιτούσαν υψηλό κόστος πρόσκτησης ή ανακατασκευής. Με μόλις 43 εκατομμύρια ευρώ αποκτήθηκαν 70 ελικόπτερα όλα σε πλόιμη κατάσταση.

Ο αρχικός στόχος του ΓΕΣ είναι να εφοδιαστούν τα Μηχανοκίνητα Τάγματα από τις Τεθωρακισμένες Ταξιαρχίες στη Περιοχή Ευθύνης του Δ Σώματος Στρατού ώστε να λυθεί το μείζον ζήτημα συνεργασία και ευκινησίας των Leo 2 HEL και Leo 2 A4 με τα υφιστάμενα ΤΟΜΠ Μ113. Φυσικά αυτό δεν αναιρεί τη περίπτωση για παραπάνω Bradley εάν βρεθούν.

Διακαής πόθος του Πεζικού είναι η ύπαρξη ενός αξιόπιστου ΤΟΜΑ ή και ΤΟΜΠ. Δυστυχώς, όταν υπήρχαν ευκαιρίες απόκτησης μεταχειρισμένου υλικού όπως των Γερμανικών Marder εμείς δεν ενδιαφερθήκαμε. Παράλληλα, δεν πραγματοποιήθηκε κάποιο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού υφιστάμενων ΤΟΜΠ όπως των ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΙΙ ενός πραγματικά πολύ καλού ΤΟΜΠ με μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Ευχής έργο είναι η περίπτωση των Bradley να ευοδωθεί επιτυχώς.

Comments

  1. Tα σχόλια με τις ύβρεις αφαιρέθηκαν. Τα έχουμε πει ένα εκατομμύριο φορές. Δεν βρίζουμε, δεν ειρωνευόμαστε, γράφουμε με ευπρέπεια και σεβασμό στον συνομιλητή μας. Δεν είμαστε η θύρα 4 του ΠΑΟΚ ούτε οι αντίστοιχες των άλλων ομάδων. Κρατήστε σας παρακαλώ ένα επίπεδο.

  2. μου αρέσει που κυνηγαμε και την τεχνικη αρτιοτητα του υλικου… και το σκεφτομαστε κιολας επειδη εχει και μεταφορικα εξοδα. Αν ημουν η ΗΠΑ δεν θα χαριζα τιποτα σε τετοια χωρα να σας πω την αληθεια. Πρώτα πρεπει να θελει η ιδια αυτη η χωρα να επιβιώσει και μετά θα την βοηθησω.

    Εμεις τα θελουμε και τζαμπα ή σε ξεφτυλα τιμημα, και με τζαμπα αποστολή, και στην πένα. Ουτε λογος να δώσουμε κανα φραγκακι να κάνουμε ανακατασκευη ή εκσυγχρονισμο… που και παλι στο κλασμα κοστους ενος καινουργιου θα ταν.

    Καλα κάνουμε και ζηταμε δλδ διάφορα, αλλα απο την αλλη αφηνει και καποιες εντυπωσεις η διαχρονικη αυτη σταση μας…. και δεν μιλαμε για τιποτα μικροτερης σημασιας τροχαιο υλικο, αλλα για ενα ουσιαστικο οπλικο συστημα.

    1. Η χώρα δυστυχώς έχει χάσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια κάθε αυτοσεβασμό.
      Φυσικά και είναι large όταν πρόκειται για ολυμπιακούς αγώνες φαρμακευτική δαπάνη φαγοπότι στα δημόσια έργα και τις προμήθειες κτλ.
      Όταν όμως πρόκειται για οπλικά συστήματα που είναι λίγα εως ελάχιστα στην αγορά ή και διαθέσιμα βλέπε Bradley εκεί ψάχνουν το τζάμπα.
      Τρανό παράδειγμα οι φρεγάτες Belhara.
      Θα δώσουν ένα σωρό λεφτά για να αγοράσουν μια υπερτιμημένη φρεγάτα με εξοπλισμό κορβέτας όταν υπάρχουν άλλες λύσεις πολύ πιο προσιτές και αποδοτικές βλέπε φρεγάτα Δανίας.

        1. «Δεν μπορεί κανείς να αποτρέψει έναν πόλεμο χωρίς να τον προετοιμάσει» (Αϊνστάιν).
          Και: «Το κόστος ενός πολέμου, είναι πολλαπλάσιο της δαπάνης προς αποτροπή του» (εγώ).

    2. Κάθε χώρα κάνει ότι επιβάλει το συμφέρον της. Πολλές χωρες λαμβάνουν μεταχειρισμενα υλικά απο τον Αμερικανικό στρατό σε συμβολικές τιμές ή δωρεάν. Το Ισραήλ παίρνει ότι μπορεί, μέχρι και κλιματιστικά και αρβύλες, πέραν της δωρεάν στρατιωτικής βοήθειας που λαμβάνει και η οποία ανέρχεται σε δισεκαττομύρια δολλάρια κάθε χρόνο. Δεν υπάρχει κανείς λόγος για εμάς να το παίζουμε υπεράνω ή να ντρεπόμαστε, δεν υπάρχουν ντροπές εδώ.
      Πέρυσι το Μαρόκο αγόρασε σε συμβολικές τιμές ατομικό οπλισμό για όλο το πεζικό του, θυμάμαι χαρακτηριστικά πάνω απο 100.000 Μ16Α2 για ένα αστείο ποσό, 5-6 εκ. δολλάρια. Σιγά μη ντραπούνε!

      1. Aλλο τα τυφεκια και αλλο στρατιωτικο υλικο πρωτης γραμμης οπως τα Μ2 ..
        Καμια σχεση η συγκριση του ενος με το αλλο..
        Ζητα Μ-16 να στα δωσουν δωρεαν λοιπον και εσυ..
        Ατοπη και η συγκριση με το Ισραηλ ..Το ιδιο ειμαστε?
        Τι εχεις κανει σαν χωρα για να εισαι το ιδιο?
        Πολυ απλα εισαι ελεεινος οταν τα ζητας ολα τζαμπα ειδικα για συγχρονο υλικο πολλαπλασιας αξιας και ο αλλος σε περιφρονει ειδικα οταν ζητας και δωρεαν μεταφορικα λες και εισαι η Μπουρκινα Φασο..
        Λες και οι Αμερικανοι δεν ξερουν καλα το φαγοποτι σπαταλης στο δημοσιο και τους διορισμους και βλεπουν μετα τα αιτηματα μας και τα αφηνουν στις καλενδες αφου δεν δινουμε τα ψιχουλα που απαιτουνται ..
        Η καλη διαθεση εχει και ορια αλλιως να μας τα δωσουν και με μερικα τανκερ βενζινης μαζι γιατι μαλλον ουτε καυσιμα θα εχουμε να τους βαλουμε.

    3. Φιλε tallyho πιστεψε με οι ΗΠΑ δεν χαριζουν τιποτα.Για οτι δινουν περνουν περισσοτερα.Το θεμα ειναι δυσκολο κ η κουβεντα μεγαλη αλλα στο τελος θα συμφωνησουμε σ αυτο που σου ειπα.

      Οτι η χωρα μας κανει πολλα λαθη κ ποτε δεν ειχε ουτε εχει καποιο σχεδιο ειναι αληθεια….αλλα αυτο ειναι κατι που δεν απασχολει τις Η.Π.Α…αυτοι θελουν να εξασφαλισουν τα συμφεροντα τους κ δεν μπορουν να το κανουν με μια διαλυμενη ΕΛΛΑΔΑ….

  3. Καλή επιλογή τα Bradley ας ευχηθούμε όλα να πάνε καλά αν και στο παρελθόν χάθηκαν πολλές ευκαιρίες να μην συμβεί το ίδιο και τώρα.
    Ο αριθμός 100 πάντως είναι μικρός οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες.

  4. Η δόκιμη λύση είναι η αλλαγή κινητήρα σ όλα τα Λεωνίδας (Ι/ΙΙ), ενίσχυση θωράκισης κι έναν κατευθυνόμενο πύργο .Σιγά σιγά να ανοίξει η παραγωγή για το «απαγορευμένο» αυτό τεθωρακισμένο.
    Εισαγωγή νέου τύπου και σε τόσο μικρό αριθμό τι νόημα έχει;

    1. Για να γίνει όπως πρέπει δουλειά με τα ΛΕΩΝΙΔΑΣ, απαιτούνται οι εξής εργασίες για κάθε ένα:
      Τούρμπο, αυτόματο κιβώτιο, επιμήκυνση κατά ένα τροχό, θωράκιση τελευταίου τύπου, επανασχεδίαση εσωτερικών χώρων, εσωτερική αντιθραυσματική επένδυση (spall liners), κλιματισμός, υδραυλικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά συστήματα, μεταφορά των καυσίμων εκτός θαλάμου, υδροπνευματικές αναρτήσεις, ηχομόνωση του χώρου του κινητήρα, νέα καθίσματα του προσωπικού με ανάρτηση, πλήρως αυτόματος τηλεχειριζόμενος πύργος με πυροβόλο 30 χιλ. και ομοαξονικό συζυγές 7.62 χιλ., εκτοξευτής βομβίδων καπνού και 2 ή 2Χ2 κατευθυνόμενα Α/Τ βλήματα.
      Επιπρόσθετα: Προειδοποιητικό σύστημα λέιζερ, αποστασιόμετρο λέιζερ, πρωτεύουσα και δευτερεύουσα πανοραμική όραση (360ο) ημέρας και νύχτας, θερμική κάμερα, ηλεκτρονικό σύστημα αντίμετρων, βοηθητική ή νέα μονάδα ισχύος, σύστημα πυρανίχνευσης, ψηφιακό σύστημα ελέγχου πυρός, σύστημα καμουφλάζ, νέο σύστημα επικοινωνιών και δικτύωση/διαδικτύωση. Το κόστος υπολογίζεται σε 1,2 εκ για κάθε ένα όχημα.
      Πολλά? Καθόλου εάν θέλεις να πάρεις νέα σύγχρονα. Λίγα? Όχι. Αλλά ποιος είπε ότι η ανασύνταξη των Ε.Δ. μετά από χρόνια αμέλειας είναι φθηνή υπόθεση?

      1. Και λίγα το βγάζεις το κόστος!
        Το 1.2 mil δεν νομίζω να φτάνει ούτε καν για τον πύργο με το πυροβόλο
        Με θερμικά klpa πάμε στο διπλάσιο κόστος και βλέπουμε

        Κάποιος είχε γράψει για πύργους από αυστριaκα Λεωνίδας που τα έχουν αποσύρει

        Κsερeί κανένας περισσότερα?

        1. Κάπου τόσο είναι χονδρικά. Γιατί δεν παίρνουμε 1 μονάδα από κάθε τι, αλλά διαπραγματευόμαστε ένα πολύ μεγάλο πακέτο. Επιπλέον, κάποια από τα προϊόντα παράγονται Ελλάδα και όλες οι εργασίες θα γίνουν εδώ. (Υπάρχουν και άλλα π.χ. νέες ερπύστριες νέου τύπου κ.λπ., που όμως είναι πολυτέλεια να αναφερθούν, αν δεν είναι πολυτέλεια ήδη αυτά που αναφέρω).
          Λέμε τώρα. Γιατί όλοι ξέρουμε ότι ούτε το 1/5 από αυτά δεν θα γίνουν (στην καλύτερη).
          Σε μια κανονική χώρα, το υπάρχον σχέδιο θα είχε εξελιχθεί, η παραγωγή δεν θα είχε σταματήσει, ένα σωρό εταιρείες (ακόμα και πλαστικών), θα έφτιαχναν ένα σωρό πράγματα κ.λπ., αλλά ….
          Τα ΤΟΜΑ είναι άλλη ιστορία και εφόσον δεν παράχθηκε το ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ, μόνο σε μεταχειρισμένα μπορούμε να πάμε πλέον.

        2. Εγω το φωναζω χρονια τωρα….Δεν ειναι κατι σπουδαιο με το Ραινμεταλ των 20 αλλα ετη φωτος μπροστα και σχεδόν τζαμπα σε σχεση με τη σημερινη κατάσταση. Εγω θα ηθελα να ξερω τι εχουν γίνει οι πύργοι των ΑΜΧ 10….

        3. Τα Λεωνίδας να περασουν στην Κύπρο, μαζί με τα μολφ.
          Τα λεο1 να πάνε ασδεν, δηλαδή όχι μόνο νησιά αλλά και εσωτερικό.
          Το Δ σώμα να έχει έξι ταξ.
          Το μπραντλευ αν όντως υπαρξουν αριθμοί σε διάθεση είναι ιδανική επιλογή.
          Πιστεύω θα υπάρξουν και δεν θα είναι δωρεάν υλικό αλλά θα είναι αξιοπρεπή λύση.

      2. Μπράβο!περιέγραψες , με απλό και σαφέστατο τρόπο τη λύση! Η προμήθεια 100 Μ2 δεν είναι λύση.αμεσα καλύπτουμε το εγκληματικό κενό της μη ύπαρξης τομα με εκσυχρονισμο του εξαιρετικου λεονιδας2 και πρεπει να αρχισουμε τη σχεδιαση νεου τομα.ΑΝ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ.τελος αναφορικά με το οικονομικό, λεφτά και μάλιστα παρά πολλά μπορεί να βρεθούν κοβώντας τα κάθε μορφής επιδόματα στις στρατιές των αέργων

          1. Ασφαλώς φίλε και αναφέρεσαι στο σχόλιο του gdmast.
            Πάντως τα όσα γράφονται για το Λεωνίδας, την μετατροπή του σε τομα, ξερουμε όλοι πως ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας.
            Απλά είναι οικονομικά ασύμφορο.
            Τεχνικά ανέφικτο, μιλάμε για καινούργια σχεδίαση και όχι για εκσυγχρονισμο.

          2. Διευκρινίζω. Όπως έγραψα και παρακάτω, το ΛΕΩΝΙΔΑΣ είναι ΤΟΜΠ. Με τις παραπάνω βελτιώσεις, γίνεται σύγχρονα ΤΟΜΠ, που μπορεί να παρέχει ασφάλεια στο προσωπικό, να έχει επίγνωση της τρέχουσας κατάστασης, να αλληλεπιδρά με τα άλλα οχήματα και τις Διοικήσεις, να φέρει τα απαραίτητα η/ο όργανα και επαρκή οπλισμό.
            Το ΛΕΩΝΙΔΑΣ δεν μπορεί τεχνικά να γίνει ΤΟΜΑ. Υπάρχουν διάφορα τεχνικά θέματα.
            Επιπλέον το ΛΕΩΝΙΔΑΣ, δεν μπορεί αυτή τη στιγμή να αφαιρεθεί από τη δύναμη των ΤΟΜΠ, αφού και τα ΤΟΜΠ, έχουν τεράστιες ανάγκες. Τα Μ-113 δεν μπορούν να πάνε σε πραγματικές επιχειρήσεις όπως είναι τώρα.

    2. Δεν ειναι 100 κομματια, ειναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ 100. Με το σκεπτικο οτι θα αποσυρθουν περισσοτερα στο μελλον και θα αποκτηθουν επιπλεον κομματια.

  5. Μετασκευή Μ2 σε ΤΟΜΠ έχει περάσει κανενός από τα επιτελεία ως ενδεχόμενο;
    Πολύ φθηνότερη λύση και πιθνανότατα να μπορούν να εξασφαλιστούν και περισσότερα οχήματα από όσα βρίσκονται παρατημένα στην Αριζόνα.

  6. Τα marder? Θυμήθηκα ξανά τα leo2a4 που κατέληξαν στην Τουρκία! Να δούμε που θα καταλήξουν και τα mlrs!
    Να επαναλάβω οτι υπάρχει μια ευκαιρία με την νοτιοαφρικανική Denel για «δουλειές» τώρα που την βούλιαξαν και αυτή οι Γερμανοί!
    Ερώτημα: Θα μπορούσε να είχε προχωρήσει ένα πρόγραμμα απόκτησης κάποιου άλλου ifv την περίοδο που άνοιξε θέμα bmp-3?

  7. Να ανοίξει η γραμμή παραγωγής και αναβάθμισης του Λεωνίδας ΙΙ .
    Επικαιροποίηση του σχεδίου, νέα θωράκηση, νέος πύργος, μετάδοση και κινητήρες, κλιματισμός.

    Μια χαρά άρμα είναι … Ας δώσουμε μια ευκαιρία και στον εαυτό μας .

      1. H απάντηση βρίσκεται στην ανασχεδίαση του Κένταυρος χωρίς την τροχοπέδη αερομεταφοράς …

        Υ.Γ. Η κατεστραμμένη Σερβία μετά από πόλεμο παράγει οπλικά συστήματα και εμείς οι σύγχρονοι Ευρωπαίοι ούτε βίδα …
        Αααα, άκουσα ότι οι τοστιέρες της ΙΖΖΥ, Boshch, Delongi κ.λ.π. παράγονται στην Ελλάδα….

        1. Οι ανάγκες σύγχρονου υλικού Τ.Ο. είναι ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ.
          Για παράδειγμα, σε περίπτωση ανάγκης, μόνο για να κινήσουμε 40 μηχανοκίνητα τάγματα πεζικού απαιτούνται χονδρικά 1.600 ΤΟΜΠ (δηλ. τουλάχιστον 1800 αφού η διαθεσιμότητα δεν είναι ποτέ στο 100%), ενώ απαιτούνται άλλα περίπου 200 σε διαμόρφωση διοίκησης και επικοινωνιών υπό την προϋπόθεση ότι άλλες εργασίες θα αναλάβουν άλλα ΤΟΜΠ.
          Επιπλέον, ο λόγος τανκ προς ΤΟΜΑ είναι (γενικώς) 2:1. Δηλαδή χρειαζόμαστε 100αδες (περί τα 450, όπως άλλωστε είχε αποφασιστεί για minimum 415 παλαιότερα) πλέον εκείνων της Διοίκησης και Επικοινωνιών.
          Με τέτοιες ανάγκες σε αριθμούς, είναι ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ το ότι δεν υπάρχει εγχώρια παραγωγή.
          Υπενθυμίζω ότι, αυτή τη στιγμή διατηρούμε (μαζί με τα ΛΕΩΝΙΔΑΣ), περί τα 2.500 ΤΟΜΠ (κάποια και σε διάφορους άλλους ρόλους) και στην ουσία 0 ΤΟΜΑ, όπου χρειαζόμαστε περί τα 450 για συνοδεία των αρμάτων στο μέτωπο του Έβρου (μαζί με τα Επικοινωνιών και Διοίκησης), αφού νομίζω ότι τα περίπου 500 άρματα που βρίσκονται σε διάφορα νησιά δεν χρειάζονται συνοδεία γιατί εκτελούν άλλη υπηρεσία και κινήσεις. Αν και έχω την αιρετική γνώμη (του μη ειδικού), ότι στα νησιά, τη δουλειά μπορούν να την κάνουν και όχι άρματα αλλά 500 ΤΟΜΑ με 120mm πυροβόλο, 2Χ2 Α/Τ βλήματα και πολύ βαριά θωράκιση.
          Τα παραπάνω νούμερα σημαίνουν ότι, εάν αύριο άρχιζε εγχώρια παραγωγή ΤΟΜΠ, με περίπου 100 το χρόνο, θα χρειαζόμασταν περί τα 25 χρόνια! για να αντικατασταθούν τα υπάρχοντα και θα χρειάζονταν όσα παράγονταν αναβάθμιση ανά περίπου 15ετία (μιλάμε για αρκετή δουλειά), ενώ με 50 ΤΟΜΑ το χρόνο, θα χρειαζόμασταν περί τα 9 χρόνια για να παραχθούν και αναβάθμιση ανά 10ετία.
          Πραγματικά δεν γνωρίζω εάν είναι εφικτή μεγαλύτερη παραγωγή, χωρίς την κατά πολύ διεύρυνση του προσωπικό κατασκευής, κάτι που θα ανέβαζε πολύ τα πάγια κόστη.

          1. Συμφωνώ με όσα λες για τους χρόνους αναπλήρωσης.
            Το θέμα είναι πως είτε παράξεις εσύ, είτε παράξουν οι άλλοι για εσένα, οι χρόνοι θα είναι οι ίδιοι και το καπέλο αγοράς μεγαλύτερο.

            Προσωπικά πιστεύω πολύ σε μια προσπάθεια παραγωγής νέων αρμάτων μάχης. Το αν αυτή η προσπάθεια μπορεί να αποδώσει ικανό αριθμό αρμάτων βρίσκεται στο χέρι μας.

            Πάντως με τόσες ανάγκες που έχουμε σε πλοία του ΠΝ, σε πλοία του Λιμενικού, σε φορτηγά, τσιπάκια, ΤΟΜΠ, ΤΟΜΑ, βαρέα άρματα, θα μπορούσαμε να έχουμε γραμμές σχεδιασμού, ανάπτυξης και παραγωγής και να παράγουμε και για άλλους.
            Είναι ντροπή να έχεις ανάγκες για 12 φρεγάτες, 10 τορπιλάκατους, 4-5 πλοία ταχείας μεταφοράς, για 1000 ΤΟΜΠ και 500 ΤΟΜΑ , για 200 νέα αεροσκάφη σε βάθος 20ετίας και να μην παράγεις τίποτα παραμένοντας επαίτης.

          2. Για αυτά τα 40 μηχανοκίνητα τάγματα πεζικού γιατί επάνδρωση μιλάμε?

            Και δεν αναφέρομαι σε συνθήκες γενικής επιστράτευσης διότι δεν θα προλάβουμε να κινητοποιηθούμε

            Φοβάμαι πως τα περισσότερα από αυτά είναι με χαμηλή επάνδρωση
            και αρκετά υπάρχουν μονο και μονο για να δικaιολογουντε»] θέσεις και στρατόπεδα

            Πρέπει να γίνει σύμπτυξη σχηματισμών μονάδων και στρατοπέδων σε πραγματικές μονάδες με επάνδρωση 80+% 24/7!

            Οι οροφές πρέπει να πέσουν σε επίπεδα που μπορούμε να υποστηρίξουμε και να εκσυχρονίσουμε

            Τα νούμερα που γραφεις είναι εκτος οικονομικής και επιχειρησιακής πραγματικότητας

          3. Το τάγμα στον Ελληνικό Στρατό, αποτελείται συνήθως από δύο έως επτά λόχους και συνολικά από 300 (συνήθως) έως 1.200 (σε γενική επιστράτευση) στρατιώτες. 40 τάγματα είναι περί τους 12.000 στρατιωτικό προσωπικό. Άρα, ότι αναφέρω, είναι ΕΝΤΟΣ επιχειρησιακής πραγματικότητας. Δεν μιλάμε σε συνθήκες γενικής επιστράτευσης. Το εντός ή εκτός οικονομικών είναι σχετικό. Ή θα στείλουμε τα παιδιά μας να πολεμήσουν (εφόσον χρειαστεί) ή θα τα στείλουμε σε κονσερβοκούτια.
            Αν το ΟΛΟ πρόβλημα είναι να παραδεχθούμε ότι ένα φέρετρο είναι φθηνότερο από μια αναβάθμιση, θα παραδεχθώ ότι έτσι είναι. Όποιος σκέφτεται την τσέπη του από το παιδί του ή τον συνάνθρωπό του, ας το κάνει. Και εντάξει, οι Ε.Δ. στοιχίζουν. ΚΑΠΟΙΟΣ, μπορεί να εκτιμήσει ΠΟΣΑ θα χάσουμε στη συνεκμετάλλευση? Για να δούμε δηλαδή αν αξίζει ή όχι η (αναγκαία και όχι βέβαια η υπερβολική) επένδυση στις Ε.Δ.?
            Και ένα τελευταίο (γενικώς για τους ΑΦΕΛΕΙΣ). ΟΠΟΙΟΣ νομίζει ότι οι απέναντι, ακόμα και με συνεκμετάλλευση στην ΑΟΖ θα ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ, ΖΕΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΠΟΥ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΥ. Αν ΔΕΝ καταλαβαίνουν ότι σειρά έχει το Αιγαίο, η Θράκη και μετά θα δούμε τι, ΚΟΙΜΑΤΑΙ ΟΡΘΙΟΣ. Αν δεν βάλεις ΔΥΝΑΜΙΚΑ όρια, όπως έγινε το 1986, όταν η χώρα βγήκε για πόλεμο, αυτοί ΔΕΝ πρόκειται να σταματήσουν ΠΟΤΕ.
            Ο καθένας έχει τη γνώμη του, αλλά για μένα το οικονομικό ΔΕΝ είναι δικαιολογία για παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας (της οποία η όποια απώλεια στοιχίζει ΚΑΙ οικονομικά).

        2. η απαντηση ειναι στο ποιος θα τα κανει αυτα και με τι λεφτα μιλαμε για τεραστια ποσα.η σερβια εφτιαχνε πριν τον πολεμο απο την εποχη του βασιλειου της σερβιας οποτε δεν ηταν δυσκολο.
          Τα προιοντα που γραφεις δεν παραγωνται εδω αλλα συναρμολογουνται εδω κατι σαν τα λεωνιδας της αυστριας.
          υγ. ακομα πιστευεται καπιοι οτι οι απεξω θα αφησουν να κανουμε τετοιες σπαταλες ξεχνατο μεχρι το 2060 χρεος θα εχουμε κ επιτηρηση,το μονο που θα γινει ειναι να πωληθει η ελβο πιθανον στην κραους και αυτη να κανει αναβαθμισεις στα λεο κ πυροβολα.

          1. Ναι οκ, Εμείς λέμε εδώ τι χρειάζεται. Το τι θα γίνει, είναι λίγο πολύ γνωστό. Όμως η παραγωγή, δεν έχει μόνο έξοδα, αλλά και τεχνογνωσία, απασχόληση, φπα, ασφ. ταμεία, προστιθέμενη αξία, ίσως εξαγωγές κ.λπ. Επίσης κάποια πράγματα παράγονται εδώ π.χ. κάποια ηλεκτροοπτικά, συστήματα επικοινωνιών κ.α., ενώ εάν υπάρξει αντικείμενο, υπάρχουν και εταιρείες με λογισμικό, πλαστικά, κάποια μεταλλικά μέρη κ.λπ., δηλαδή θα υπάρξει κέρδος επιχειρήσεων που θα φορολογηθεί κ.λπ.
            Για να πω την αλήθεια, προσωπικά ακούω βερεσέ τι κοστίζει και πόσο. Γιατί αν θέλεις κυρίαρχο κράτος, θα κάνεις ότι πρέπει. Και αυτό για μένα δεν θα έπρεπε να είναι διαπραγματεύσιμο.
            Δηλαδή, η άμυνα κοστίζει αλλά η συνεκμετάλλευση δεν κοστίζει και μάλιστα περισσότερο? Αν δεν κόστιζε, δεν θα την κυνηγούσαν οι απέναντι. Έτσι για να ξέρουμε και τι λέμε δηλαδή.

  8. Αναφαθμιση Λεωνίδας , αγορά δικαιωμάτων κατασκευης του σερβικού lazar για μελλοντική αντικατασταση των m113, εντομεταξη θα κοιτάξουμε να βελτιώσουμε τον στόλο των φορτηγών ο αμερικανικός στρατός πουλά τα mk 27 oskhosh έναντι ευτελούς τιμήματος

    1. Αν θυμαμαι καλα το 2003 η ΕΛΒΟ κατοπιν αδειας της Oskhosh ξεκινησε να κατασκευαζει 40 mk 27 oskhosh MTVR τα οποια και παραδοθηκαν την διετια 2006-2007 σε αριθμο 10 οχηματων ανα καθε μια απο τις τεσσερις επιλαρχιες με Leo2Hell για να χρησημοποιηθουν σαν οχηματα μεταφορας πυρομαχικων.

  9. Καλά είναι τα Μ2 αλλά πραγματικά δεν θεωρώ ότι θα πρέπει να επενδύσουμε αυτή την στιγμή σε ΤΟΜΑ γιατί απλά θα ανεβάσουμε πάρα πολύ το κόστος χρήσης. Υπάρχουν πολύ πιο φλέγοντα ζητήματα. Άλλωστε ο ΕΣ ασκείται σε διάταξη άμυνας όπου εκεί το ΤΟΜΑ δεν προσφέρει κάτι πολύ περισσότερο από ένα ΤΟΜΠ. Αυτός είναι και από τους κύριους λόγους που το Ισράηλ δεν είχε ποτέ επενδύσει μαζικά σε ΤΟΜΑ. Ίσως η πιο σύντομη και οικονομική βελτίωση των μηχανοκίνητων σχηματισμών μας είναι Μ-113Α3 ( το καλύτερο σενάριο θα ήταν για 1000 οχήματα για την μεταφορά πεζικού στις μονάδες της ηπειρωτικής Ελλάδας και ενίσχυση των ITV σε 12 ανά τάγμα 6 στον ΛΥΤ και 6 στις Δριες των Λόχων) όπου ανακτούν την ιπποδύναμη τους, βελτιώνουν την προστασία με τις εξωτερικές δεξαμενές και μπορούν να εκτελέσουν τα καθήκοντά τους αξιόλογα. Ειδικά στην έκδοση Α3 μπορεί απλά να τοποθετηθεί σε επίπεδο μονάδας μια αντιθραυσματική κάλυψη, slat armor και θα ήθελα ένα rws 12,7 για οπλισμό. Μακάρι να είχαμε τα οικονομικά δεδομένα για ΤΟΜΑ. θεωρώ ότι αυτό που πρέπει να τρέξει περισσότερο είναι τα AAV που θα πρέπει να φτάσουμε τα 77 όπως προβλέπονταν για τις ανάγκες της 32ης γιατί η ΑΣΔΕΝ πονάει. Επίσης θα πρέπει να κυνηγήσουμε τα VBL για τις μονάδες α’ γραμμής να φεύγουν τα Mg-240 και VAB για ΑΣΔΕΝ, άμυνα εγκαταστάσεων και επιτέλους να γίνουν μάχιμα τα τμήματα της Στρατονομίας(όχι απλά τροχαία, στα πρότυπα των αμερικανικών M117). Το πεζικό χρειάζεται πολύ πιο απλά πράγματα για να γίνει μια αξιόλογη δύναμη αποτροπής.

    1. Για τα ΤΟΜAʼ διαφωνούμε
      Το Israel μετατρέπει σε TOMP παλιότερα άρματα για λόγους προστασίας μεταφερόμενης ομάδας

      Για τα M113A3 συμφωνούμε

      Εκεί που μου το χάλασες είναι τα AAV και οι πεζοναύτες

      Πιστεύεις πως νηοπομπές με τα JASON να μεταφέρουν πεζοναύτες προς ενίσχυση νήσου είναι ρεαλιστικά σενάρια ?

      Πριν αρχίσει το πιστολίδι ο χρόνος μεταφοράς είναι τέτοιος που δεν έχει καμια αξια αφού οι γείτονες θα αναπροσαρμόσουν τα σχέδια τους ανάλογα

      Και έτσι και αρχίσει το πιστολίδι πιστεύεις πως μπορεί να περάσει τέτοια νηοπομπή στο Αιγαίο?

      Με ποιο τίμημα?
      Τι μιση αεροπορία και το μισό ναυτικό για να αποβιβάσει Μερικά LEO1/M109 /AAV και πεζοναύτες?

      1. Οι Ισραηλινοί, έχουν φτιάξει αυτά που θέλουν, σύμφωνα με τις ανάγκες τους.
        Έτσι, μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι, ακόμα και το τανκ Merkava, μπορεί να μεταφέρει 6 άτομα, πέραν των 4 του προσωπικού του!

  10. βλεπουμε το Ισράηλ να μετατρεπει παλια αρματα σε ΤΟΜΑ..εμεις που εχουμε για αποσυρση πανω απο 1.500 αρματα δεν πορουμε να κανουμε το ιδιο κ να μετατρεψουμε 200-300 ;;;
    Μια συνεργασια σ αυτον τον τομεα δεν θα εχει καποιο μεγαλο κοστος.Περα απο αυτο αν μπορουμε να παρουμε απ τις ΗΠΑ εναν αριθμο 200 τουλαχιστον Μ2. με μικρο κοστος ,τοτε μια χαρα λυση ειναι.

  11. Και εγώ διαφωνώ με εμένα με την προϋπόθεση ότι δεν θα είχαμε τόσες άλλες πρωτεύουσες ανάγκες. Απλά ανέφερα το Ισραήλ γιατί έχει επίσης αμυντικό δόγμα.Καλά βέβαια εκεί έχουν πάει το επίπεδο προστασίας σε άλλο επίπεδο, εμείς ας βολευτούμε με Μ113. Για τα αμφίβια είναι απαραίτητη προσθήκη, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχουμε και τα κατάλληλα πλοία για μια επιτυχή επέμβαση. Και εγώ έχω τις ενστάσεις μου περί τ ων ΙΑΣΩΝ. Πρέπει να γίνουν πολλά και σε επίπεδο δόγματος για τους πεζοναύτες. Σίγουρα απαιτείται και ένα αποβατικό δεξαμενόπλοιο και μια προωθημένη βάση στις Κυκλάδες(όπως είχε παλαιότερα το ένα τάγμα στη Σύρο) όπου θα βρίσκονται τα Zubr(πρέπει να επανέλθουν όλα σε χρήση) και να ακολουθήσουν τα μεγάλα πλοία. πάντως πρέπει να σταματήσουν τα γυρίσματα του Στρατιώτη Ράιαν.

  12. Τα Zubr οπωσδήποτε γιατί είναι τα μόνα που αξίζουν την ονομασία σύγχρονα αποβατικά σκάφη. Ολα τους πρέπει να είναι επιχειρησιακά!

  13. Τα m 113 είναι τελείως ακατάλληλα ακόμα και εκσυγχρονισμένα είναι καλητερα μεν από το τίποτα..αλλά η καλητερη λύση είναι φθηνά μεταχειρισμένα από Αμερική και Ευρώπη πιο νέας κατασκευής …συμφωνώ με τα m2 brandley αφού είναι διαθέσιμα είναι πολύ καλή επιλογή με κορυφαίες επίδοσεις..να δούμε και άλλες επιλογές για τον τομπ..με ανακατασκευή σε Ελλάδα και προσαρμογή στα μέτρα μας

  14. Μακάρι να είχαμε χρήματα και να αγοράζαμε cv90 ή puma! Απο την στιγμή που δεν υπάρχουν όμως, τα μτχ bradley είναι ιδανική λύση και δεν πρέπει να χαθούν αν βρεθούν μονάδες προς παραχώρηση. Το ίδιο ισχύει και για συστήματα όπως τα mlrs. Το πάθημα με τα leo2a4 πρέπει να μας γίνει μάθημα!

    1. Mια μανία να υπολογίζεται το LEO 2A4 σαν αρμα πρώτης γραμμης. Αυτό το άρμα έκανε μια χαρά την εισαγωγή και εξεικοίωση των αμρατιστώn στην οικογένεια LEO 2 για τη εισαγωγή στα LEO 2A6
      H θα εκσυχρονιστεί ο πύργος ή θα είναι μια εφεδρεία !

      1. Νίκο έχεις δίκιο και πρέπει κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσουμε να έχουμε αίσθηση σε ποιον αιώνα είμαστε.
        Κατά την γνώμη μου πρέπει να γίνουν όλα τα α4 στο ιδιο επίπεδο με τα α6.
        Να βρούμε άλλα 25? Να σχηματιστούν έξι ταξ, ένα σύνολο 375? Βαριά άρματα.
        Το ταβανι των δυνατοτήτων μας;
        Το μπραντλευ πλέον είναι πολύ καλή επιλογή για να μπει ως τομα σε αυτές τις βαριες ταξ.
        Ιδιαίτερη προσοχή στο πυροβολικό, γιγαντωση κατά προτίμηση.
        Και αυτό θα είναι ο στρατός.
        Από εκεί και πέρα μία πλατφόρμα για όλες τις χρήσεις για ασδεν και εφεδρεία, η οποία πρέπει να μετά σχηματιστεί σε ένα σοβαρό θεσμό με ποιότητα.
        Εδώ θα μπορούσε να εξετάσουμε οχήματα από Ιταλία ή Σερβία ή κτλ.

      2. Σύμφωνώ αλλά όπου και αν κοιτάξεις ακόμη και τα σύγχρονα συστήματα που έχουμε όλα λίγο πολύ θέλουν αναβάθμιση. Αλλα όπως και να έχει αν είχαμε πάρει τα LEO 2A4 που τελικά κατέληξαν στην Τουρκία, θα είχαμε αποσύρει ταυτόχρονα ανάλογο αριθμό molf και θα είχαμε ικανό αριθμό για αναβάθμιση σε επίπεδο 2α7+ με το ευρωπαικό πρόγραμμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *