Το Βρετανικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι το πρόγραμμα M-IAMDS (Maritime-Integrated Air and Missile Defense and Strike), και το σχετικό πρόγραμμα του νέου αντιτορπιλικού Type-83 (FADS : Future Air Dominance System), είναι εντός χρονοδιαγράμματος. To πρόγραμμα FADS, κεντρικό στοιχείο του οποίου είναι το Type-83, θα δώσει στο Βρετανικό Ναυτικό ικανότητα αντιαεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας, καθώς και ικανότητα προσβολής χερσαίων στόχων από απόσταση, από τα μέσα της δεκαετίας του 2030 και μετά. Το Type-83, το οποίο πέρασε σε φάση αντίληψης τον περασμένο Μάρτιο, θα αντικαταστήσει τα εν υπηρεσία αντιτορπιλικά Type-45. Η σχεδίαση των Type-83 δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς βρίσκεται σε πολύ αρχικό στάδιο. Ωστόσο, το Βρετανικό Ναυτικό θέλει τα πλοία να έχουν κορυφαίες αντιαεροπορικές και αντιπυραυλικές ικανότητες, αλλά να ενσωματώνουν και νέες δυνατότητες, όπως υπερηχητικούς πυραύλους και όπλο λέιζερ. Βασικός στόχος του προγράμματος FADS είναι η δημιουργία μιας αντιαεροπορικής και αντιπυραυλικής ομπρέλας, μέσω της δικτύωσης χερσαίων, ναυτικών και αεροπορικών μέσων. Μέσα σ’ αυτή την ομπρέλα θα μπορούν να επιχειρούν με ασφάλεια οι βρετανικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό του Βρετανικού Ναυτικού, ο οποίος ανακοινώθηκε τον Ιανουάριο του 2024, το έκτο και τελευταίο Type-45 θα αποσυρθεί από την υπηρεσία στο τέλος του 2038, σε ηλικία 25 ετών (τα Type-45 εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 2009-2013). Να σημειωθεί ότι ο αρχικός σχεδιασμός ανέφερε ναυπήγηση 12 Type-45, για την αντικατάσταση των Type-42, αλλά τελικά ο αριθμός τους μειώθηκε στο μισό. Ως προς τα βασικά μεγέθη των πλοίων, τα Type-83 θα έχουν εκτόπισμα περί τους 10.000 τόνους και μήκος 170-180 μέτρα. Η διαμόρφωση των πλοίων, ως προς τους αισθητήρες και τα όπλα, δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, αλλά θα ακολουθήσει της διαμόρφωση των Type-45 με έμφαση στην αύξηση των ικανοτήτων. Δεδομένης της επιλογής των αμερικανικών κάθετων εκτοξευτών Mk.41 VLS (Vertical Launch Systems) στις νέες φρεγάτες Type-26 και Type-31, η εκτίμηση είναι ότι και τα Type-83 θα ενσωματώνουν Mk.41, έναντι των ευρωπαϊκών Sylver που ενσωματώνουν τα Type-45. Οι Mk.41 μπορούν να εκτοξεύσουν αντιαεροπορικούς και αντιπυραυλικούς πυραύλους της οικογένειας Standard Missile (SM), πυραύλους μικρότερου βεληνεκούς RIM-162 ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile), ανά τετράδες σε κάθε κελί, καθώς και πυραύλους κατά χερσαίων στόχων BGM-109 Tomahawk.

Επίσης οι Mk.41 μπορούν να εκτοξεύσουν τους βρετανικούς πυραύλους της οικογένειας CAMM (Common Anti-air Modular Missile) και τους υπό ανάπτυξη πυραύλους κατά χερσαίων και ναυτικών στόχων FC/ASW (Future Cruise/Anti-Ship Weapon), που αναπτύσσουν από κοινού η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Ως προς τον αριθμό των κελιών, ο πιθανότερος ελάχιστος αριθμός κελιών θα είναι τα 72. Σήμερα, τα Type-45 ενσωματώνουν 48 κελιά Sylver στα οποία θα προστεθούν άλλα 24, στο πλαίσιο του προγράμματος αναβάθμισης μέσης ζωής των πλοίων. Τα 48 κελιά της αρχικής διαμόρφωσης χρησιμοποιούν πυραύλους Aster-15/30, ενώ τα 24 επιπλέον κελιά θα χρησιμοποιούν πυραύλους CAMM (Sea Ceptor). Δεν αποκλείεται το Βρετανικό Ναυτικό να επιλέξει να εγκαταστήσει πάνω από 72 κελιά για μεγαλύτερη ισχύ πυρός. Το προβλεπόμενο εκτόπισμα των πλοίων, δηλαδή οι 10.000 τόνοι, το επιτρέπουν. Ως προς τους πυραύλους κατά πλοίων η πιθανότερη επιλογή είναι 8-16 NSM (Naval Strike Missile), οι οποίοι έχουν επιλεγεί ως αντικαταστάτες των RGM-84 Harpoon των φρεγατών Type-23. Το βέβαιο είναι ότι τα Type-83 θα ενσωματώνουν όπλο λέιζερ, πιθανότατα το Dragon Fire, το οποίο βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2027.

Το κύριο πυροβόλο των Type-83 αναμένεται να είναι το Mk.45 της ΒΑΕ Systems, των 127/62 χιλιοστών, ενώ δεν αποκλείεται και η εγκατάσταση κι άλλων πυροβόλων και πολυβόλων διαφόρων διαμετρημάτων, καθώς και συστήματα εγγύς αντιπυραυλικής άμυνας. Στη σχεδίαση των Type-83 ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη μείωση του ίχνους του πλοίου. Αυτό θα γίνει τόσο σε επίπεδο σχεδίασης του κύτους και της υπερκατασκευής (υλικό κατασκευής, γωνίες κλίσεις κ.ά.), όσο και σε επίπεδο πρόωσης (μείωση ακουστικού ίχνους). Σε κάθε περίπτωση έχει ανακοινωθεί ότι τα Type-83 θα ενσωματώνουν σύστημα συμβατικής πρόωσης και δεν θα είναι πυρηνοκίνητα πλοία. Ο πιθανότερος συνδυασμός πρόωσης των Type-83 αναμένεται να είναι αεροστρόβιλος κινητήρας MT30 της Rolls-Royce, πετρελαιοκινητήρες της γερμανικής MTU και ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή συνδυασμός κατηγορίας CODLAG (Combined Diesel-Electric and Gas), ο οποίος έχει επιλεγεί για τις φρεγάτες Type-26. Ως προς τους κύριους αισθητήρες οι επιλογές είναι μεταξύ βρετανικών συστημάτων ή αμερικανικών. Σήμερα, τα Type-45 και οι Type-26 ενσωματώνουν τα ραντάρ Type-1045/1046 (SAMPSON) και Type-997 Artisan αντίστοιχα. Τα ραντάρ Type-1045 και Type-1046 είναι τεχνολογίας AESA (Active Electronically Scanning Array) αποτελούν μια εναλλακτική για τα Type-83, πιθανότατα σε μια νεότερη και ικανότερη έκδοση τους. Τα αμερικανικά συστήματα που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στα Type-83 είναι το σύστημα διαχείρισης μάχης Aegis και το ραντάρ AN/SPY-6(v), τεχνολογίας AESA.