Όπως γράψαμε στις 2 Αυγούστου η φρεγάτα F-460 «Αιγαίον» του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ) δοκίμασε τις ικανότητες του UAV τύπου CamCopter S-100. Η δοκιμή έγινε στη Μεσόγειο, δυτικά της Κρήτης και διήρκεσε μια εβδομάδα. Οι δοκιμές αφορούσαν στην εμβέλεια, τη διάρκεια πτήσης και τις ικανότητες του συστήματος στη θαλάσσια επιτήρηση και τον εντοπισμό στόχων στη θάλασσα. Στη διάρκεια των δοκιμών το CamCopter S-100 ήταν εφοδιασμένο με τον ηλεκτροπτικό/υπέρυθρο αισθητήρα Trakka TC-300 και δέκτη AIS (Automatic Identification System). Το CamCopter S-100 έχει επιλεγεί από 14 χώρες.
Ένα από τα πλέον ιδιαίτερα επιμέρους συστήματα του CamCopter S-100 είναι το Oceanwatch. Με τη χρήση του Oceanwatch το S-100 διευρύνει τον επιχειρησιακό του φάκελο αυξάνοντας παράλληλα το εμβαδόν της θαλάσσιας επιφάνειας την οποία μπορεί να επιτηρεί. Το Oceanwatch έχει τη δυνατότητα αυτόνομης ανίχνευσης μικρού μεγέθους στόχων εντός μεγάλης θαλάσσιας επιφάνειας. Ενσωματώνει ολοκληρωμένο ηλεκτροπτικό και υπέρυθρο σύστημα, καθώς και εύχρηστο μενού χρήσης. Το Oceanwatch ενδείκνυται για μια σειρά αποστολών, όπως συλλογή πληροφοριών, επιτήρησης, αναγνώρισης, έρευνας και διάσωσης, έλεγχος συνόρων, χερσαίων και θαλάσσιων κ.ά.
Όπως πληροφορούμαστε οι δοκιμές ήταν εξόχως πετυχημένες και το ΠΝ έμεινε πλήρως ευχαριστημένο από τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του συστήματος. Άλλωστε τόσο στο πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών όσο και σε αυτό του Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των ΜΕΚΟ 200 ΗΝ το ΠΝ έχει ζητήσει την προμήθεια Μη Επανδρωμένων Αεροχημάτων. Επίσης το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να φέρει και εξοπλισμό τύπου Signal Intelligence (SIGINT) & Communication Intelligence (COMINT) και γενικά εξοπλισμό έως 34 κιλά. Έχει μέγιστη εμβέλεια πτήσης τα 200 χιλιόμετρα (6 ώρες πτήσης) και μέγιστο ύψος πτήσης τα 18000 πόδια. Μπορεί να χρησιμοποιείται για μια πλειάδα αποστολών τόσο εσωτερικής ασφάλειας όσο και ναυτικών επιχειρήσεων με κυριότερη αυτή της σύνθεσης εικόνας τακικής κατάστασης αντί της χρήσης ελικοπτέρου της φρεγάτας ή άλλου πλοίου.
Αξίζει να σημειωθεί πως το CamCopter S-100 ή άλλα όπως το VSR-7000 της Airbus αποτελούν ιδανικές λύσεις και για το Λιμενικό Σώμα που μπορεί να τα αξιοποιεί από τα Περιπολικά Ανοικτής Θαλάσσης. Και μάλιστα τα συστήματα μπορούν να χρηματοδοτηθούν και από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Σε κάθε περίπτωση προτεραιότητα συνάμα με τα παραπάνω πρέπει να αποτελεί η ανάπτυξη και απόκτηση εγχώριων συστημάτων όπως ενδεικτικά αυτών που επιδείχθηκαν στη DEFEA.