Στις 22 Μαρτίου το Ιαπωνικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι η πρώτη από τις οκτώ φρεγάτες τύπου 30DX κλάσης «Mogami» εντάχθηκε σε υπηρεσία. Πρόκειται για το δεύτερο πλοίο της κλάσης (FFM-2 «Kumano»), ενώ το πρώτο (FFM-1 «Mogami») αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία σε λίγες ημέρες. Συνολικά η Ιαπωνία θέλει να ναυπηγήσει 22 φρεγάτες του τύπου μέχρι το 2032, με την πρώτη παρτίδα να περιλαμβάνει οκτώ πλοία. Η φρεγάτα «Kumano» άρχισε να ναυπηγείται τον Οκτώβριο του 2019 και καθελκύστηκε το Νοέμβριο του 2020. Η φρεγάτα «Mogami» άρχισε να ναυπηγείται τον Οκτώβριο του 2019 και καθελκύστηκε το Μάρτιο του 2021. Η FFM-3 «Noshiro» άρχισε να ναυπηγείται τον Ιούλιο του 2020, καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2021 και αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το Δεκέμβριο του 2022.
Τον Ιούλιο του 2020 άρχισε να ναυπηγείται και η FFM-4 «Mikuma», καθελκύστηκε το Δεκέμβριο του 2021 και αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το Μάρτιο του 2023. Η πέμπτη και η έκτη φρεγάτα (δεν έχουν ονομαστεί) ξεκίνησαν να ναυπηγούνται τον Ιούνιο του 2021 και αναμένεται να καθελκυστούν τον Ιούνιο του 2022 και τον Δεκέμβριο του 2022 αντίστοιχα. Η ένταξη τους σε υπηρεσία έχει προγραμματιστεί για το Δεκέμβριο του 2023 και το Μάρτιο του 2024 αντίστοιχα. Το χρονοδιάγραμμα και την έβδομη και την όγδοη φρεγάτα δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Η ιστορία των «Mogami» ξεκινά το 2015 όταν το Ιαπωνικό Ναυτικό ζήτησε, και η κυβέρνηση ενέκρινε, την μελέτη ναυπήγησης ενός πλοίου πολλαπλού ρόλου, με συμπαγή σχεδίαση, κατηγορίας φρεγάτας, αλλά με τον εξοπλισμό αντιτορπιλικού.
Τα νέα πλοία έπρεπε να είναι ιαπωνικής σχεδίασης και ανάπτυξης, να ναυπηγηθούν στην Ιαπωνία από ιαπωνικά ναυπηγεία και εξοπλισμένα με συστήματα ιαπωνικής προέλευσης, στο μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό. Την ίδια χρονιά η MHI (Mitsubishi Heavy Industries) παρουσίασε τη σχεδίαση 30FF, που ήδη σχεδίαση με ίδια κεφάλαια. Τον Αύγουστο του 2017 η MHI και η MES (Mitsui Engineering and Shipbuilding) επιλέχθηκαν ως ο κύριος κατασκευαστής και υπό-κατασκευαστής του προγράμματος, ενώ παράλληλα επιλέχθηκε η βελτιωμένη σχεδίαση 30DX. Το κόστος ναυπήγησης των οκτώ πρώτων πλοίων, σύμφωνα με την αμυντική ιστοσελίδα «Navy Recognition», ανέρχεται στα € 3,12 δισεκατομμύρια, δηλαδή € 390 εκατομμύρια (περίπου 48-50 δισεκατομμύρια Γιέν ανά πλοίο (48-50 δισεκατομμύρια Γιέν), χωρίς το κόστος των όπλων και της υποστήριξης (σε τιμές 2017).
Τα πλοία έχουν τυπικό εκτόπισμα 3.900 τόνων ή 5.500 τόνων με πλήρη φόρτο. Έχουν μήκος 133 μέτρα και πλάτος 16,3 μέτρα. Ενσωματώνου σύστημα πρόωσης τύπου CODAG, με έναν αεροστρόβιλο κινητήρα MT-30 της Rolls-Royce και δύο πετρελαιοκινητήρες V28/33DD STC της MAN. Η μέγιστη ταχύτητα που επιτυγχάνουν είναι οι 30+ κόμβοι (55+ χιλιόμετρα την ώρα). Οι 30DX έχουν υποδομή μεταφοράς και υποστήριξης δύο ταχύπλοων σκαφών τύπου RHIB, δύο μη-επανδρωμένων σκαφών επιφανείας και δύο μη-επανδρωμένων υποβρυχίων σκαφών. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 90 άτομα. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός των πλοίων αποτελείται από το ραντάρ τεχνολογίας AESA OPY-2, τον ηλεκτροπτικό/υπέρυθρο αισθητήρα OAX-3, σόναρ μεταβλητού βάθους και παθητικό συρόμενο σόναρ OQQ-25, σόναρ εντοπισμού ναρκών OQQ-11, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου και αναλώσιμων NOLQ-3E και σύστημα διαχείρισης μάχης OYQ-1.
Ο οπλισμός του αποτελείται από ένα κύριο πυροβόλο τύπου Mk.45 Mod.4 των 127 χιλιοστών με κάνη μήκους 62 διαμετρημάτων (ρυθμός βολής: 16-20 βλήματα το λεπτό, μέγιστο βεληνεκές: 37 χιλιόμετρα με συμβατικά πυρομαχικά). Εκτός του κύριου πυροβόλου τα πλοία ενσωματώνουν οκτώ βλήματα κατά πλοίων Type-17 μέγιστου βεληνεκούς 400 χιλιομέτρων, ένα σύστημα αυτοπροστασίας RAM, τορπιλοσωλήνες για τορπίλες Type-12 και σύστημα κάθετης εκτόξευσης Mk.41 VLS με 16 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα (αμερικανικά SM-2, ESSM ή ιαπωνικά Type-03). Επίσης θα ενσωματώνει και δύο τηλεχειριζόμενους πύργους με πυροβόλα. Το κύριο ελικόπτερο είναι επιπέδου S-70 SeaHawk.