To Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε (δείτε ΕΔΩ) ότι στις 5 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε παρουσίαση εκπροσώπων της ελληνικής εταιρείας SAS (Spirit Aeronautical Systems), σε επιτελείς του Γενικού Επιτελείου Στρατού (ΓΕΣ), της Διεύθυνσης Φρεγατών (ΔΦΓ) και της Διοίκησης Αεροπορίας Ναυτικού, σχετικά με την προμήθεια ρουκετών καθοδήγησης λέιζερ. Η SAS διακρίνεται στον τομέα της ανάπτυξης αμυντικών συστημάτων, όπως το SARISA, το ARES, τα EMPUSA και το AIHMI-1Χ, τα οποίο είναι οπλισμένο με μια (1) ρουκέτα των 70 χιλιοστών. Το ΑΗΜ-1Χ παρουσιάζεται στην ιστοσελίδα την SAS ως σύστημα που μπορεί να εκτοξευτεί από ελικόπτερα NH-90, UH-60 Black Hawk, από τον πυλώνα ACP-1S (AIHMI Carrier Pylon). Επιπλέον το AIHMI-1X μπορεί να εκτοξευτεί και από τα UAV τύπου SARISA και TALOS ΙΙ. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μη-επανδρωμένο σύστημα, το οποίο μεταφέρει την ρουκέτα σε μεγαλύτερη απόσταση από το βεληνεκές της και την εκτοξεύει εντός του φακέλου εμπλοκής της (έως επτά χιλιόμετρα από τον στόχο).
Σύμφωνα με την SAS, η εταιρία εργάζεται για την ανάπτυξη έκδοσης εκτόξευσης του AIHMI-1X από επιθετικά ελικόπτερα. Οι ρουκέτες που μπορεί να μεταφέρει το σύστημα είναι οι FZ-90 ή οι FZ-275LGR. Το AIHMI-1X μπορεί να πετάξει με τη μέθοδο της διολίσθησης (Glide) ή να ενσωματώσει κινητήρα για επίτευξη μεγαλύτερου βεληνεκούς (40-45 χιλιόμετρα). Με τη μέθοδο της διολίσθησης το βεληνεκές του AIHMI-1X είναι της τάξεως των 13-15 χιλιομέτρων, όταν αφήνεται από ύψος 1.000 μέτρων. Η τυπική ταχύτητα διολίσθησης είναι τα 130 χιλιόμετρα την ώρα). Οι δύο (2) μέθοδοι μπορούν να συνδυαστούν, αυξάνοντας έτσι το βεληνεκές του AIHMI-1X στα 60 χιλιόμετρα περίπου. Δηλαδή, μπορεί να σύστημα να εκτοξευτεί, να εξαντλήσει τη δυναμική της διολίσθησης στα 15 περίπου χιλιόμετρα και στη συνέχεια να ενεργοποιηθεί ο κινητήρας και να προστεθούν άλλα 45 χιλιόμετρα στο βεληνεκές. Να σημειωθεί ότι αυτές οι επιδόσεις αφορούν σε άφεση από ύψος 1.000, από το UAV SARISA. Αν το ύψος άφεσης είναι μεγαλύτερο, τότε το μέγιστο βεληνεκές αυξάνει (περίπτωση άφεσης από το UAV TALOS II).