Σε προχωρημένο επίπεδο είναι οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) και συγκεκριμένα του Όπλου των Διαβιβάσεων και της Γαλλικής εταιρείας Safran. Αντικείμενο των συζητήσεων η προμήθεια συνολικώς τεσσάρων UAV Patroller της γαλλικής εταιρείας αξιοποιώντας χρήματα από το αρχικό πρόγραμμα των Sperwer για τον ΕΣ.

Πρόκειται για τέσσερα μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV) με σκοπό να ενταχθούν στη δύναμη των Διαβιβάσεων και ειδικότερα του 1ου και 2ου ΣΕΗΠΠΕΠ (Συγκρότημα Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικού Πολέμου και Επιτήρησης ) στις περιοχές ευθύνης της ΑΣΔΕΝ καθώς και του Δ Σώματος Στρατού καλύπτοντας ανάγκες συλλογής πληροφοριών, επιτήρησης, αναγνώρισης και στοχοποίησης επ’ ωφελείας του Πυροβολικού Μάχης.

Όπως έχουμε αναφέρει σε προγενέστερα άρθρα μας, ο ΕΣ είχε συμπεριλάβει στην εξοπλιστική του ατζέντα τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων Sperwer. Στα πλαίσια αναζήτησης λύσης για τον εκσυγχρονισμό των Sperwer προτάθηκε και η επιλογή των σύγχρονων Patroller χρησιμοποιώντας πόρους από τα λεγόμενα αντισταθμιστικά ωφελήματα (ΑΩ) ή αλλιώς τα γνωστά offsets. Το κόστος για το παραπάνω πρόγραμμα κυμαίνεται σε χαμηλά επίπεδα (κάτω των 20 εκατομμυρίων ευρώ) έχει όμως πολλαπλά οφέλη σε τακτικό, επιχειρησιακό και στρατηγικό επίπεδο για τον ΕΣ.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό πρόγραμμα αφού τα γαλλικά Patroller είναι πραγματικοί πολλαπλασιαστές ισχύος για τις χερσαίες δυνάμεις του ΕΣ δεδομένου πως τα συγκεκριμένα UAV μπορούν να εκτελέσουν μέχρι και αποστολές ηλεκτρονικού πολέμου εφοδιασμένα με τα κατάλληλα ατρακτίδια (pod) ως εξωτερικά φορτία.

Το Patroller μπορεί φέρει ραντάρ Pico κατηγορίας SAR AESA της Ιταλικής Leonardo με πολύ σημαντικές δυνατότητες. Το αερόχημα έχει αυτονομία πτήσης 20 ωρών, ενώ είναι σπονδυλωτό και ανοιχτής αρχιτεκτονικής σύστημα με συνέπεια να εναλλάσσει συστήματα-αισθητήρες και ρόλους εύκολα. Τα Patroller ενσωματώνει ανθεκτικούς αναδιπλούμενους τροχούς, κάτι που επιτρέπει στο σύστημα να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε διαδρόμους μικρού μήκους και με την ελάχιστη υποδομή.

Το Patroller διαθέτει μεγάλη ευελιξία στη διαμόρφωση του αναλόγως το προς εκτέλεση επιχειρησιακό έργο.

Το ακουστικό και θερμικό ίχνος του συστήματος είναι μικρό, κάτι που αυξάνει την επιβιωσιμότητα του στο πεδίο της μάχης. Επίσης, έχει τη δυνατότητα αυτόματου πιλότου τόσο σε επίπεδο πτήσης, από και προς την περιοχή ενδιαφέροντος, όσο και σε επίπεδο απογείωσης και προσγείωσης. Το Patroller μπορεί να μεταφέρει φορτίου μέγιστου βάρους 250+ κιλών, ενώ μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 6.000 μέτρων (20.000 ποδών) με ταχύτητες από 100-200 χιλιόμετρα την ώρα, ανάλογα της αποστολής. Το αερόχημα μπορεί να δεχθεί και να διαβιβάσει πληροφορίες και δεδομένα σε αποστάσεις έως 200 χιλιόμετρα ή έως 1.000 χιλιόμετρα, μέσω δορυφορικών συστημάτων επικοινωνιών.

Για αποστολές μακράς ακτίνας-δράσης η τυπική διαμόρφωση του Patroller είναι δύο (2) ηλεκτροπτικοί-υπέρυθροι αισθητήρες και δύο (2) εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου. Σε αποστολές επιτήρησης εδάφους η τυπική διαμόρφωση είναι ένας (1) ηλεκτροπτικός-υπέρυθρος αισθητήρας, ένα (1) ραντάρ συνθετικής απεικόνισης ή αισθητήρας COMINT και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Σε αποστολές επιτήρησης θαλάσσης η τυπική διαμόρφωση είναι ένας (1) ηλεκτροπτικός-υπέρυθρος αισθητήρας, ένα (1) ραντάρ έρευνας επιφανείας και μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου. Τέλος σε πλήρη σύνθεση το Patroller μπορεί να εφοδιαστεί με έναν (1) ηλεκτροπτικό-υπέρυθρο αισθητήρα και δύο (2) αισθητήρες επιλογής (COMINT, ELINT, ραντάρ συνθετικής απεικόνισης ή ραντάρ επιτήρησης επιφανείας).

Παρίσι, Air Show 2019. Βρισκόμαστε στο περίπτερο της Safran όπου παρατίθονται ενδεικτικά φορτία για το Patroller.

Το 2018 ο γράφων και το DefenceReview. Gr είχαν παρουσιάσει το γαλλικό Patroller σε ανταπόκριση από τις εγκαταστάσεις της Safran στο Παρίσι.

Comments

  1. Καταλαβαίνω την ανάγκη άμεσης απόκτησης UAV, απλά να μην αφήσουμε ΚΑΙ την ανάπτυξη των εγχωρίων, UAV όλων των μεγεθών και δυνατοτήτων. Προσωπικά εκτιμώ πως είναι εφικτή η κατασκευή μικρού μεγέθους UAV για χρήση από ΠΒ (στοχοποίηση), ΠΖ (αναγνώριση), ΕΔ κλπ σώματα.

  2. heron, Patroller, κάποιο για τα πλοία του ΠΝ, κάποιο μικρό για τον ΣΞ για μικρούς σχηματισμούς, καποιο για τον ΣΞ για μεσαίους σχηματισμούς…και πολλά ακόμη…

  3. πολλα uav για αναγνωριση ομως χρειαζομαστε αμεσα και ucav που κανουν την διαφορα….καλυτερα να ριχνουν πυραυλους και να παρατηρουν-αναγνωριζουν παρα μονο παρατηρηση….

  4. Πάντως εμένα γιατί μου φαίνεται ότι οι επιδόσεις του είναιχάλια και όχι αντάξιες μιας μεγάλης τεχνολογικά και ΄στην αεροδιαστημική δύναμης?

    Το Patroller μπορεί να μεταφέρει φορτίου μέγιστου βάρους 250+ κιλών, ενώ μπορεί να επιχειρεί σε μέγιστο υψόμετρο 6.000 μέτρων (20.000 ποδών) με ταχύτητες από 100-200 χιλιόμετρα την ώρα, ανάλογα της αποστολής.

    -Το ύψος των 6 χιλιομέτρων είναι πολύ μικρό, (θα κινδυνεύει από manpads της πλάκας)
    -Η ταχύτητα είναι πολύ μικρή άρα αν θες να το απογειώσεις από ηπειρωτική Ελλάδα να πάει άμεσα σε hot περιοχές του Αιγαίου θέλει μερικές ώρες να φτάσει
    -Αυτονομία 20 ώρες με εξωτερικές δεξαμενές, ενώ το τουρκικό έχει 24 και χωρίς δεξαμενές (νομίζω ας το επιβεβαιώσει κάποιος)
    -Για όπλα δεν λέει τίποτα, θυμάμαι ότι ΣΚΕΦΤΟΤΑΝ να δουν αν μπορούν κάπως να το οπλίσουν, ενώ τα τουρκικά είναι ήδη οπλισμένα
    -Τιμή? (τιμή? ξαναλέω, γιατί μέχρι στιγμής οι Γάλλοι φαίνονται οι ακριβότεροι προμηθευτές σε οτιδήποτε πήγαμε να πάρουμε)
    -Έχουμε κολλήσει με τα Sperwer και θέλουμε πάλι να πάμε στον ίδιο προμηθευτή?

    Κοντολογίς, κανονικά έπρεπε να μας έδιναν τα έστω σαραβαλιασμένα πλέον predator για να ΄δωσουν έστω συμβολικά κάτι στην Ελλάδα για τις βάσεις, για τις ΗΠΑ θα ήταν μηδέν κόστος, και για εμάς θα ήταν μεγάλο όφελος. Επειδή θα μας τα έδιναν άοπλα. τουλάχιστον να μαθαίναμε στην χρήση τους σαν αισθητήρες, ή να αναπτυσσόταν μια βιομηχανία σε εμάς πατεντών όπου θα βρίσκαμε πατέντες να βάλουμε και οπλισμό. Ή θα παίρναμε αυτά για ποσότητα και μετά να παίρναμε μερικά Ισραηλινά για εξοπλισμένα.

    Τελικά προσπαθούμε με τις αγορές να κάνουμε χαρούμενους ΗΠΑ και Γαλλία και ενώ και οι δύο έχουν καλά πράγματα, εμείς θα τα καταφέρουμε τελικά και λεφτά να δώσουμε και στους δύο, και να πάρουμε τα χειρότερα και από τους δύο.

    1. Αληθεύει ότι η συμφωνία θα γίνει μέσω NSPA? Υπάρχει ένα πρόγραμμα «αναβάθμισης» των Sperwer (14 αεροσκάφη) ύψους Π/Υ 50 εκ. Η αναβάθμιση μπορεί να γίνει και με αντικατάσταση από τα Patroller χρησιμοποιώντας τον ίδιο σταθμό ελέγχου. Για το ίδιο πρόγραμμα μιλάμε;
      Τα Patroller έχουν κόστος περί τα 20 εκ. το ένα, οπότε ακόμα και αν επιστρέψουμε Sperwer + εκτοξευτές, η τιμή του άρθρου είναι μάλλον χαμηλή. Αισθητήρες; Δεξαμενές; FOS;

    2. @ agnostosependytis
      Συγκρίνεις ανόμοια πράγματα.
      Αναφέρεις το τουρκικο (το Anka 😉 και το Predator που δεν έχουν καμμία σχέση με το Patroller.
      Τα δύο αυτά είναι MALE/HALE, το Patroller δεν έχει φτιαχτεί για τέτοια δουλειά. Ουσιαστικά, αν δεν κάνω λάθος, σχεδιάστηκε ως αντικαταστάτης του Sperwer, δηλ. για χρήση σε τακτικό επίπεδο. Ούτε για να φέρει οπλισμό, ούτε για να απογειώνεται π.χ. από Λάρισα για να φτάσει Δωδεκάνησα. Αυτά τα κάνει η μεγαλύτερη κατηγορία, όπου όντως ανήκουν οι τύποι που αναφέρεις (και το Heron που εσχάτως μας ήρθε από Ισραήλ).
      Το ζήτημα είναι ότι, ξανά, πυροβολούμε τα πόδια μας και θάβουμε μόνοι μας τις δυνατότητες εγχώριας σχεδίασης και παραγωγής. Στον τομέα των UAV υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια, τα σχετικά παραδείγματα υπάρχουν, μερικά δε είναι και επιχειρισιακά (Πήγασος).

      1. Δεν συγκρίνω ανόμοια πράγματα, προσπαθώ να πω ότι

        -οι ανάγκες μας είναι για το σύστημα Α και
        -το άρθρο και ενδεχόμενα το ενδιαφέρον των στρατιωτικών μας είναι για το σύστημα Β το οποίο είναι παντελώς άσχετο με τις ανάγκες μας.

        Οπότε πολύ σωστά στο τέλος έρχεσαι να βάλεις το κερασάκι στην τούρτα, και λες ότι αυτά που συγκρίνω (στην ουσία αυτά που χρειαζόμαστε και αυτά που συζητάμε) είναι ανόμοια.

        Πολύ σωστά, το χρήσιμο και το άχρηστο (για τις δικές μας ανάγκες) δεν είναι όμοια.

        Για να καταλήξει όμως κάποιος που δεν το γνωρίζει ότι είναι ανόμοια, πρέπει να γράψεις τα χαρακτηριστικά τους, ώστε να καταλάβει και κάποιος που δεν το έχει ότι είναι ανόμοια και δεν μας κάνουν. Όταν παίρνεις κάτι που δεν σου κάνει, είναι σαν να πετάς λεφτά από το παράθυρο. Μπορεί το πράγμα να αξίζει τα λεφτά του αλλά δεν κάνει για την δουλειά μας. Ένα φανταστικό κρις κραφτ τα αξίζει τα λεφτά του, αλλά αν θέλεις να καλύψει την ανάγκη σου να πάς στο κέντρο της πόλης, είναι πεταμένα λεφτά.

        1. Ανάγκες υπάρχουν και για τακτικά UAV=Patroller και για UCAV= Predator κτλ.
          Αυτό που συζητάμε είναι το ένα (Patroller). Γιατί είναι πεταμένα λεφτά; Το καθετί το κρίνεις ανάλογα με αυτό που κάνει όχι με αυτό που δεν κάνει. Εσύ κρίνεις το Patroller ως ακατάλληλο για τον ΕΣ επειδή δεν είναι οπλισμένο, δεν πετάει ψηλά και μακρυά κλπ. Μα δεν φτιάχτηκε γι’ αυτό, ούτε (ελπίζω) θα αγοραστεί γι αυτό!

          1. Όταν ένας προυπολογισμός (αμυντικός) είναι περατός και όχι ατελείωτος, η επένδυση σε ένα σύστημα μηδενίζει η περιορίζει το budget Της αγοράς άλλου, δηλαδή κάνει τις αγορές αμοιβαίως αποκλειόμενες, όπερ προσπαθείς να διαλέξεις την μία που έχεις ανάγκη πιο πολύ πόσο μάλλον αν μπορεί να καλύψει και τις ανάγκες του άλλου συστήματος. Αν πει κάποιος έχεις budget 100 εκατ για UAV/UCAV, αν πάρεις το Patroller δεν μπορείς να πάρεις το άλλο.

            Άρα, το Patroller κάνει μία δουλειά, τα άλλα κάνουν και του Patroller και την άλλη.

            Περαιτέρω συστήματα τέτοιου τύπου και είναι ευάλωτα, ούτε έχουν μεγάλη εμβέλεια και θέλουν deployment time σε κάποια περιοχή, ενώ τα άλλα μπορείς να είσαι Λάρισσα (χωρίς deployment σε νησί) και απλά αλωνίζεις σε 24ωρη βάση σε όλο το Αιγαίο.

            Νομίζω θα χρειαζόμασταν τα μεγαλύτερου υψομέτρου, ταχύτητας και εμβέλειας, ενώ παράλληλα θα ήταν χρήσιμο για τον στρατό να μάθει να χρησιμοποιεί και τα πολύ μικρά, που έτσι και αλλιώς είναι φτηνά και αν θυμάμαι έχουν παραγγείλει ήδη αλλά δεν ξέρω αν έχουν μάθει να τα χρησιμοποιούν ή αν σαπίζουν σε τίποτα αποθήκες και απλά ήταν να διαφημιστεί η αγορά τους για λίγο

    3. Δε ξερω τι γινεται με τα UAV, παντως αν ευσταθει το αρθρο της πτησης, ετσι και γινοταν διαγωνισμος αφουν δεν θελουν πιο στενοτερη σχεση στον αμυντικο τομεα με την Γαλλια, θα γινοταν σιγουρα σφαγη, για αγορα, αναβαθμιση ΜΕΚΟ, ενδιαμεση λυση, fos και ναυπηγεια.

    1. Σαν να λέμε ότι για Offset για τα Viper οι Αμερικάνοι να μας εκσυγχρονίσουν μερικά spitfire του Β παγκοσμίου!

      Ποια Sperwer, η τεχνολογική εξέλιξη σε αυτό τον κλάδο τα κατέστησε αρχαιολογία παντελώς, δεν κάνουν για τίποτα λέμε.

  5. Αγαπητέ κύριε Νικήτα,

    Μία πρόταση ως αναγνώστης σας: Παρακαλώ αναδείξτε το θέμα των Sperwer. Το κόστος ανα ώρα πτήσης ειναι 14,815 ευρω. Πιο πολύ από μαχητικό. Για ένα uav που είναι ξεπερασμένο απο το 2004. Και πανε να το αναβαθμισουν.

    14.815 ευρω

      1. @ndgi

        Αναθεμα με και αν καταλαβαινω!

        Ειχε βγει σε επισημο εγγραφο αλλα πλεον οταν το ψαχνω το εχουν κατεβασει. Στο λογο μου, το ειδα σε κανονικο εγγραφο οχι σε ρεπορταζ ή hearsay.

        Αναγνωστης απο εδω το ειχε τραβηξει screenshot , νομιζω ο Gunner.
        https://i.postimg.cc/x8scpMtx/Da-Au-Tdb-Xk-AIyq5-M.jpg

        εμενα δεν μου ειχε κοψει να το σωσω

        1. Με απόσταση ότι πιο ακριβό υπάρχει στην λίστα που εμφανίζεται στον πίνακα. Ακολουθούν τα Canadair με 10.000 και με μεγαλύτερη απόσταση τα υπόλοιπα.
          Μια απόσυρση χωρίς αντικατάσταση θα σήμαινε όμως για τις μονάδες που τα λειτουργούν ότι θα μείνουν χωρίς τα μέσα του αντικειμένου που έχουν ως αποστολή. Ίσως γι’αυτό να συνεχίζουν να τα χρησημοποιούν.

          1. Εαν ειναι τοσο ακριβο στη χρηση σιγα μην χρησιμοποιειται εκτεταμενα. Πιθανολογω οτι πρεπει να εχει κλεισει η γραμμη για ανταλλακτικα ή κατι παρομοιο για τετοιο κοστος.

            Δυστυχως η Ευρωπη εμεινε πολυ πισω στα uav. Μολαταυτα αξιολογο φαινεται το falco xplorer της leonardo

          2. Ίσως να είναι όντως άλλη μια περίπτωση περιστασιακής χρήσης.

            Η Ευρώπη έμεινε όντως πίσω σε αυτά, αλλά όχι επειδή δεν έβγαζαν οι ευρωπαϊκές εταιρίες αξιόλογα συστήματα. Αφού με παράδειγμα το σύστημα Talarion της Airbus η το Hammerhead της Piaggio υπήρξαν προτάσεις για αξιόλογα UAV για ποικιλία εφαρμογών που δεν υλοποιήθηκαν σε προγράμματα λόγο έλλειψης πολιτικής θέλησης και ενδιαφέροντος στην Ευρώπη.

            https://www.thinkdefence.co.uk/2013/06/telemostalarionhammerhead-and-the-mystery-of-the-european-male/

            Httphttps://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/drohne-talarion-ein-dramatischer-hightech-verlust-in-bayern/5882720-3.html?ticket=ST-15872849-KLvuxSdCX3RwYLhkXtg1-ap5

        2. Αναφέρεται στην υπουργική απόφαση του τότε ΥΕΘΑ Καμμένου με αρ. Φ.800/373010/Σ.439/01-02-2018 (Β’ 535) «Κοστολόγηση/ τιμολόγηση παρεχομένων υπηρεσιών και οικονομική τακτοποίηση των δοσοληψιών των Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων» http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wG3UHk-ZeQumndtvSoClrL840Ld–kAX1V5MXD0LzQTLf7MGgcO23N88knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K–td6SIudReauSLGlb7lhfCjnbdAX6Igbf4-Q9P8bTfgrs3-2CK

    1. Αυτά με τις ώρες πτήσης που διαβάζω παγκοσμίως για συστήματα, είναι θα έλεγα περίπου αναξιόπιστα, καθώς οι περισσότεροι δεν σπάνε αυτό το κόστος σε μεταβλητό και σταθερό.

      Γιατί είναι σίγουρο ότι το μεταβλητό κόστος της πτήσης ενός UAV πρέπει να είναι αστείο.

      Αν από την άλλη έχεις έστω 1 UAV, το οποίο θέλεις 4 άτομα να το διαχειρίζονται με ετήσιο κόστος 120.000, έχει απόσβεση 100.000 τον χρόνο και πετάξει μια ώρα μέσα στην χρονιά με μεταβλητό κόστος (καύσιμα κτλ 1.000), θα βγει ότι η ώρα κόστισε 120.000+100.000+1.000=221.000 ευρώ η ώρα.

      Αν πετάξει 230 ώρες, θα βγει το κόστος περίπου 2 χιλιάρικα η ώρα (χίλια τα σταθερά και χίλια τα μεταβλητά).

      Το ίδιο συμβαίνει και με τα F-35 που πετάνε λίγες ώρες.

      Οπότε πραγματικά το θέμα δεν είναι αν δίνουν σωστούς ή λάθος αριθμούς, αλλά πως αναλύονται και πως υπολογίζονται αυτοί οι αριθμοί.

  6. Πολύ λέγε – λέγε και τηγανίτα μηδέν. Όλο παίρνουμε και το μόνο που φαίνεται ότι έχει υπογραφεί είναι η FOS στα Μ2000.
    Δεν πείθουν, θα περιμένουμε λίγο να κάτσει ο κουρνιαχτός.

  7. Η Ελληνική βιομιχανία να επικεντρωθεί σε ανεπανδρωτα ευελικτα συστήματα κινηγούς χαμηλού κόστους τών αργών ανεπανδρωτων συστηματων επιτηρήσεως. Τα συστήματα αυτά θα έχουν αισθητήρες και αυτοματοποίημένη διασύνδεση με φίλια ανεπανδρωτα συστήματα για αυτόνομες επιχειρήσεις.

    1. Απο το 2018 το Κοσκινιζουν το θεμα; Γιατι βιαζονται τοσο πολυ;
      Παρεπιπτοντως ενας Στρατηγος στο Καραμπαχ λεει οτι απο την 3η ημερα και μετα ειχαν ελλειψεις σε πυρομαχικα. Εδω τι γινεται; Δεν ριχνουν καμια ματια για αντιαρματικα,αντιαεροπορικα και λοιπα κρισιμα και να παρατησουν τις π@π@ντζες με UAV, UCAV γιατι εαν ειχαν σκοπο να παρουν η να φτιαξουν δεν θα ασχολιοντουσαν με το Ισραηλ μονο για λιανοντουφεκα και αντικατασταση των Σταγιερ.

  8. Μοιάζει κάπως ξεπερασμένο σε επιδόσεις αλλά φαντάζομαι ότι αφού χρησιμοποιεί τον ίδιο σταθμό εδάφους με το Spewer ίσως να έχει νόημα για τον ΣΞ.
    Θα μπορούσε να παίξει σενάριο high/low mix Patroller/Spewer?

  9. Το Patroller είναι μια χαρά λύση για την άμεση απόσυρση των Spewer.
    Κ επιπρόσθετα εκτός από αποστολές αναγνώρισης- επιτήρησης- στοχοποίησης αλλά κ ηλεκτρονικού πολέμου έχει κ Δυνατότητες προσβολής στόχων μιας κ έχει πιστοποιηθεί με μη κατευθυνόμενες ρουκέτες.

  10. Μπορούμε να φτιάξουμε τα πάντα θέλουμε;
    Εναλλακτικά μπορούμε να αγοράσουμε τεχνολογία ή να την αντιγράψουμε.
    Προτιμώ UAV κάθετης απογείωσης με τρεις κινητήρες που θα μπορούσε να βγει
    και σε έκδοση με πιλότο.
    Μεγάλες διαστάσεις μεγάλο φορτίο, δυνατότητα να σβήσει τον ένα ή τους δύο κινητήρες σε μεγάλο ύψος.
    Αντιγραφή από υπάρχων πρωτότυπο θα το βρω και θα το βάλω.
    Μπορεί να προσγειωθεί στα πλοία μας.
    Όνειρο μου μια διθέσια έκδοση πολλαπλών ρόλων με ταχύτητες των 900 χιλιομέτρων την ώρα.

    1. Λογικό δεν είναι? Η ενδιάμεση λύση ζητούσαμε να είναι «κοντά» στην τελική και οι φρεγάτες να είναι Πολλαπλού Ρόλου δηλαδή Multi Mission
      Φωτογραφική η απαίτηση που όμως «έλεγε» Multi Mission Surface Combatant και προφανώς ενδιάμεση λύση LCS (το ίδιο καράβι είναι, επομένως όσο πιο κοντά γίνεται!) Μέχρι και το κόστος του προγράμματος παρέπεμπε εκεί. Προς τι η έκπληξη?

      1. Τέσσερις Type-31 προσφέρει η Αγγλία με κατασκευή στην Ελλάδα και κόστος 2 δις ευρώ!

        https://www.ptisidiastima.com/type-31-proposal-for-hellenic-navy/

        Τώρα πια δεν υπάρχει καμία δικαιολογία από τη μεριά της κυβέρνησης να προχωρήσει με την ακατάλληλη MMSC καταδικάζοντας το Πολεμικό Ναυτικό.

        Θα πρότεινα δε όπως λέω και λίγο παρακάτω πως αν η τιμή καλή να δοθεί παραγγελία για 4+2 νέες φρεγάτες και να πάρουμε ακόμα μεγαλύτερη έκπτωση συνολικά.

        Δηλαδή 4 Type-31 ως γενικών καθηκόντων και 2 φρεγάτες AAW με προαίρεση στο μέλλον για άλλες δύο μιας και η κατασκευή θα είναι στην Ελλάδα.

  11. Τα sperwer είναι για απόσυρση, δε κάνουν.
    Τα Patroller το καλό είναι ότι πέρα από επιτήρηση μπορούν να πάνε για στοχοποίηση και ηλεκτρονικό πόλεμο. Αλλά με το ύψος, ταχύτητα και φορτίο, το βλέπω απαρχαιωμένο.
    Ο Haftar έριξε bayraktar, οι Αρμένοι το ίδιο.
    Αν παραλάβουμε τα συντρίμμια και αναλύσουμε αυτά που φτιάχνουν οι Τούρκοι, θα δούμε ότι ένα παραμύθι είναι. Κομμάτια από Καναδά, Αυστρία, Μ.Βρετανία, Γερμανία κτλ. και copy paste από άλλα συστήματα. Αλλά έκατσαν οι γείτονες και δούλεψαν και χάρη αυτών πήραν το πάνω χέρι σε Λιβυή, Συρία, Καραμπάχ, με τους Κούρδους, μεγάλο Success Story και εξαγωγές. Και μπορούν να μας κάνουν μεγάλη ζημιά, με μεγάλες απώλειες, πριν καν δούμε τον εχθρό.
    Τώρα εμείς αν είναι να αγοράζουμε 4 από εδώ, να νοικιάζουμε 4 από εκεί και να μπαλώνουμε τα sperwer, δε πρόκειτε σ’αυτό το τομέα καν να φτάσουμε ή να αντιμετωπίσουμε τον εχθρό.
    Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα εγχώριο UCAV και σε μεγάλους αριθμούς.
    UAV για ηλεκτρονικό πόλεμο.
    Μικρά drone αυτοκτονίας.
    Drones με αυτοματισμούς και τεχνητή νοημοσύνη. Όλλα μακριά αυτή τη στιγμή από εμάς, αλλά συστήματα που έχουν ήδη ή δουλεύουν πάνω σ’αυτά οι Τούρκοι.
    Εδώ οι Σέρβοι, Ρουμανοί κτλ. αρχίζουν και φτιάχνουν τα δικά τους.
    Πιστεύω εμείς έχουμε τα κεφάλια για να γίνουμε κορυφαίοι στα drones, αλλά θέλει επένδυση και πολύ δουλιά.

  12. Άσχετο με το άρθρο αλλά σημαντικό μιας και όλοι «διψάμε» για ότι νεότερο υπάρχει σχετικά με το πρόγραμμα των νέων φρεγατών.

    https://www.ptisidiastima.com/type-31-proposal-for-hellenic-navy/

    Επίσημη πρόταση της Αγγλίας για τέσσερις φρεγάτες Type 31 με όπλα και υποστήριξη 2 δις ευρώ και με ναυπήγηση στην Ελλάδα!

    Τώρα πια δεν υπάρχει καμία δικαιολογία από την κυβέρνηση.

    Όταν κάποιοι από εμάς εδώ μέσα λέγαμε να εξεταστεί και η περίπτωση των Iver Huitfeldt επειδή το πλοίο έχει το εκτόπισμα και τους χώρους να βάλεις πάνω ότι θέλεις και κυρίως προσιτή τιμή τότε κάποιοι μας είχαν βγάλει τρελούς και πως το κόστος ΘΑ ήταν μεγαλύτερο και πως δεν μπορούν να κατασκευαστούν γιατί έχουν κλείσει τα ναυπηγεία της Δανίας και ένα σωρό δικαιολογίες!

    Τώρα τι λένε όλοι αυτοί;

    Απλός να θυμίσω πως η Type 31 προέρχεται από την κλάση Iver Huitfeldt.

    Τώρα πια δεν υπάρχει καμία δικαιολογία από την κυβέρνηση να δοθεί το πρόγραμμα στους Αμερικάνους και με την ακατάλληλη εντελώς MMSC.

    Θα πρότεινα η πρόταση αυτή να εξεταστεί σοβαρά και να διερευνηθεί η πιθανότητα να αγοραστούν 4+2 πλοία Type 31.

    Τα τέσσερα ως γενικών καθηκόντων και δύο για πλοία AAW με προαίρεση άλλα δύο AAW στο μέλλον από τη στιγμή που θα κατασκευαστούν στην Ελλάδα.

    Σε μια τέτοια περίπτωση η προσφορά των Άγγλων και η πρόταση τους πιστεύω θα είναι ακόμα καλύτερη συνολικά.

    Η Type 31 και σε αυτή την τιμή είναι πολύ καλύτερη και από την A200.

    Οπότε MMSC και A200 φεύγουν από το προσκήνιο.

    Και μένουν οι Γάλλοι με μια ανταγωνιστική πρόταση και λογική τιμή που θα πρέπει να κάνουν.

    Αν δεν κάνουν μια ανταγωνιστική πρόταση οι Γάλλοι, τότε η λύση Type 31 (Iver Huitfeldt) με αυτό το κόστος με κατασκευή στην Ελλάδα είναι μονόδρομος.

    Η Type-31 (Iver Huitfeldt) έχει τους χώρους και το εκτόπισμα να βάλεις πάνω ότι θέλεις είτε τώρα είτε μελλοντικά.

    Όσον αφορά την ενδιάμεση λύση οι Άγγλοι έχουν πλοία και δεν θα δυσκολευτούμε καθόλου εκεί.

    1. Τα λέγαμε τόσες φορές εδώ στο σαιτ αυτά, αλλά αντί να συζητηθεί σοβαρά η περίπτωση αυτή, από την μία προβαλλότανε οι υπερακριβές φρεγάτες των Αγγλων (αντιτορπιλικά στην ουσία), καθώς τα ακριβά ήταν κοντά στην τιμή των ακριβών Μπελάρα (και τώρα των ακριβών MMSC).

      Καθώς οι Type 31 είναι κάτω από τα 500 εκατ, με 4 δις αλλάζεις ΟΛΕΣ τις S, ή αλλάζεις πχ 4 και παίρνεις και άλλα δύο πλοία ντούκι, και αφήνεις 3 S για λίγα χρόνια να αντικατασταθούν από τις ANZAC.

      Τουλάχιστον στο άλλο σαιτ ξύπνησαν και είδαν ότι χάνουν σε αξιοπιστία αν συνέχεια ασχολείται κάποιος με κάτι που είναι προφανές ότι δεν είναι για εμάς (MMSC για 1 δις) ελπίζω να το δουν και εδώ με τις Μπελάρες και είτε να μιλήσουν για Μπελάρες των 650 εκατ είτε να τις ξεχάσουμε, γιατί το πλοίο μας πρέπει να έχει δύο πράγματα:

      1) Σωστές επιδόσεις
      2) Σωστή τιμή

      Αν δεν έχει ένα από τα δύο, απλά δεν μας κάνει

  13. Καλή λύση, αλλά προσωρινή. Την οριστική λύση θα την δώσουμε μόνοι μας ή με συν-ανάπτυξη και συμπαραγωγή με κάποια άλλη ενδιαφερόμενη χώρα. Είναι κάτι που μπορούμε να κάνουμε και μόνοι μας, χωρίς να απαιτούνται μεγάλα κονδύλια ή επενδύσεις. Δεν χρειάζεται να πληρώνουμε απίστευτες υπεραξίες (κερατιάτικα) σε διάφορους.

    1. Μάλλον ποτέ.

      Οι Αμερικανοί δεν πουλάνε οπλισμένα, από τους Κινέζους δεν θα μας αφήσουν να ψωνίσουμε, η Ευρώπη δεν έχει κάτι σοβαρό γιατί έχει χάσει την μπάλα, μένουν μόνο οι Τούρκοι και το Ισραήλ.

      Οι Τούρκοι αποκλείονται και το Ισραήλ ύπάρχει κίνδυνος αν τα ξαναβρουν με τους Τούρκους να μην δουλεύουν και πολύ καλά τα συστήματα (αν μας τα πουλήσουν, γιατί ως τώρα όλες οι πιθανές αγοραπωλησίες μαζί τους είναι για άχρηστα συστήματα και όχι για τα καλά τους, μιλάνε για κάτι τεθωρακισμένα οχήματα και για τυφέκια αντί να μιλάνε για πυραύλους αεροσκαφών και ελικοπτέρων και για Trophy)

  14. Παλι αοπλα ΜΕΑ ;
    Ελεος δηλαδη..
    Τα Heron γιατι τα πηραμε τοτε ;
    Γνωστο χρεωκοπημενο συστημα αγορας που αναπαραγεται ασταματητα.
    Διαφορετικοι τυποι, ελαχιστοι αριθμοι,ανυπαρκτη μεταφορα τεχνογνωσιας ακριβως λογω αστειων αριθμων ,ελλειψη οικονομιων κλιμακας ,ακριβες τιμες για τον ιδιο λογο ,απουσια δογματος και σχεδιου εγχωριου αναπτυξης η εξοπλισμου σημερα η στο αμεσο μελλον και παει λεγοντας.
    Οπλισμενά ,φονικα η ενεδρευοντα ,(loitering) συστηματα ουτε καν.
    Ωστενα φθασουν οι Τουρκοι να εχουν αλλα δεκα χρονια αποσταση απο την ηδη υπερδεκαετη..
    Εξοπλιστικο μπακαλικο και ουσια μηδεν.
    Πελάτες μια ζωη χωρις σοβαρους εξοπλιστικιυς στοχους στην νοοτροπια του ‘δωσε και σε αυτους κατι’..

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *