Συνάντηση με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Elbit Systems, Bezhalel Machlis είχε ο Έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με στόχο την επιχειρηματική δραστηριοποίηση της μεγάλης ισραηλινής εταιρείας στην Ελλάδα και συγκεκριμένα την εξαγορά της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων καθώς και της συνεργασίας με τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα.

Και οι δύο παραπάνω ελληνικές κρατικές βιομηχανίες και ειδικά η ΕΛΒΟ χρήζουν άμεσης εξυγίανσης με τη προσέλκυση ενός επενδυτή που θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των εταιρειών.

Σε κάθε περίπτωση η Elbit Systems κάλλιστα μπορεί να καλύψει ευρεία γκάμα αναγκών των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με συμπαραγωγή συστημάτων στη χώρα μας με τη προϋπόθεση βέβαια να υπάρχουν τα ανάλογα εξοπλιστικά προγράμματα.

Ειδάλλως ποιος θα έρθει να επενδύσει σε ελληνικές κρατικές εταιρείες εάν δεν υπάρχουν προοπτικές ανάληψης έργου;

Comments

  1. Για πιο λόγο να επενδύσει κανείς σε Ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες αν δεν πάρει έργο σωστά.
    Από την άλλη γιατί να παραμείνει όταν τελειώσει το όποιο συμβόλαιο τελειώσει;
    Το LYNX πάντως είναι μια καλή αρχή… όποια λύση και να προκριθεί

    1. Εδώ μιλάνε για εθνικό τυφέκιο και εθνικό όχημα από Israel!!

      Σιγά μην τολμήσουν να αποκτήσουν κάτι που να ζορίσει τους γείτονες

  2. Θα προτιμούσα η ΕΛΒΟ να αγοραστεί από κάποια ελληνική κοινοπραξία (που θα προωθούσαν και τις ανάλογες ελληνικές σχεδιάσεις) και να πωληθούν καλύτερα τα ΕΑΣ σε Ισραηλινούς, για τα οποία δεν υπάρχει τόσο μεγάλο ενδιαφέρον. Ίσως και η ΕΑΒ θα ήταν καλύτερο μελλοντικά να πωληθεί ένα ποσοστό της στην ONEX όπως σχεδιαζόταν παλαιότερα.

    1. Ναι Ελληνική κοινοπραξία, την είχε πάρει παλιά ο Μυτιλιναίος και πρόκοψε πολύ… (και δεν έφταιγε μόνο η ΕΛΒΟ τότε στην αποτυχία…).

  3. Βλεπω πως ειμαστε σε σωστο δρομο, για να γινουμε προτεκτορατο κι σε δευτερον νταβατζη.
    ΟΧΙ μονο των ΗΠΑ αλλα κι του ΕΠΕΚΤΑΤΙΚΟΎ ισραηλ !!!

    Κι αναρωτιεμαι, εαν υπαρχει κανενας αλλος μνηστηρας για μια ξεχαρβαλωμενη παραδουλευτρα την νυκτας;;;;;

    Εχει αναρωτηθει κανεις ΓΙΑΤΙ τωρα που η οικονομια εχει καταρευσει στην Ελλαδα, τωρα που εχουμε κοινωνικο δημογραφικο προβλημα κι αλλες κοινωνικες αναταραξεις, ετσι λοιπον ΟΛΩΣ ΤΥΧΑΙΩΣ ενδιαφερεται το ισραηλ για συμμαχιες;;;;

    Η ερωτηση πιο πανω ειναι ρητορικου τυπου, διοτι, απο δημοκρατες δεν περιμενω σθενος κι ασκηση κριτικης σκεψης !!!

    1. ΔΗΜΙΟ-ΚΡΑΤΙΑ ΕΧΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΗΝ ΣΗΨΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΙΚΑΝΟΤΗΤΑ…ΑΣΕ ΠΟΥ ΠΟΤΕ Ο ΔΗΜΟΣ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΚΟΥΜΑΝΤΟ? ΠΑΝΤΑ ΗΤΑΝ ΕΝΟΣ ΑΝΔΡΟΣ ΑΡΧΗ,ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗ ΚΛΠ…ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΑΡΙΣΤΟΥΣ….ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ Η ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΑΡΙΣΤΟ…..ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΔΕΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΜΟΥΤΣΟΙ

      1. Συνυπογραφω ανεπιφυλακτα.

        ενα καθεστως που ειναι γεννημα θρεμμα Ελληνικο, που ταιριαζει στην ψυχοσυνεθση κι στην ιδιορρυθμiα του Ελληνα, ειναι ενα καθεστως που βασιζεται σε αρχες τις οποιες κατεγραψε κι ανελυσε, ο μεγιστος Αριστοτελης.

    2. Βοηθά και ο Ερντογαν. Συμφέρον του Ισραήλ ήταν η μεγάλη (αλλά όχι σίγουρη) Τουρκία. Αλλά η μεγαλομανία κοστίζει. Ισραήλ-Ελλάδα – Αίγυπτος – Κύπρος δεν είναι άσχημη συμμαχία και πάντως καλύτερα από Τουρκία – Ισραήλ . Μην γκρινιάζουμε για τα πάντα…

  4. Αν δεν κανω λαθος μιας κ τελειως ασχετος η μονη συμπαραγωγη που εχει μεινει σε ελλαδα υστερα απο εξοπλιστικα ειναι τα απαρτια απο τα πατριοτ που φτιαχνει η ιντρακομ η οπως την λενε τωρα κ τα απαρτια του λεο που τα φτιαχνει καποια η θυγατρικη της κραους κ καποια ο μυτιληναιος?
    Η ελβο παντως εχει η ειχε να ελπιζει σε καποιο εργο με την υποτιθεμενη ανανεωση του στολου των λεωφορειων που ηταν αρκετα ζουμερη.
    Αλλα γενικα στην ερημο των εξοπλιστικων της χωρας ο υποψηφιος » επενδυτης» καλο θα ειναι η μαλλον ιδανικα θα εχει δικο του εργο κ δεν θα περιμενει απο τις συμβασεις των εδ.
    Κ για να πω κ την βλακεια μου.
    Ουσιαστικα ολο το τεθωρακισμενο υλικο του εσ εκτος των α6 χρηζει αμεσης αναβαθμισης η αντικαταστασης.Τα παπακια στα οποια βασιζεται ολη η μηχανοκινηση υπο » θωρακα» του εσ ειναι υλικο του 70 κ ουσιαστικα ειναι αχρηστο σε οποιαδηποτε επαφη με συγχρονο οπλισμο.
    Ενα σχεδιο με διαμορφωσεις απο τομο, τομα τομπ, βτομπ, φορεας ατ, φορεας αα,οχημα διοικησης ,φορεας πυροβολου η τυπου mlrs,κλπ μπορει να δωσει συγχρονα οχηματα με μεγαλο βαθμο ομοιοτυπιας κ σε μεγαλο βαθος χρονου σε μεγαλους αριθμους συμπιεζοντας το απολυτο κοστος ανα μοναδα κ επιστρεφοντας αρκετα σημαντικο μερος του κοστους στην εθνικη οικονομια.
    Αν πιεστει το κοστος το προγραμμα ως σύμπραξη κ με την υποστηριξη ενος βασικου επενδυτη οπως οι ισραηλινοι η οι γερμανοι μπορει να βρει μερικες μικρες παραγγελιες στα βαλκανια που θελουν να νατοποιηθουν ειτε στην κυπρο η σε καποια αραβικη χωρα που αγοραζουν οπλα για συλλογη για να κανει κ καποια αποσβεση η απλα να προσφερει κ αλλες δουλειες κ εμμεσους φορους.

      1. Αν θυμάμαι σωστά παλαιότερες αναφορές απο τον διαγωνισμό για την εξαγορά της ΕΛΒΟ, ο αγοραστής θα πρέπει να αναλάβει και τα συσσωρευμένα χρέη της εταιρίας που εκτιμούνται στα 150+ εκατομμύρια ευρώ. Οι Ισραηλίτες δεν φημίζονται όμως για την απλοχεριά αλλά περισσότερο για το αντίθετο.

        Αν πρόκειται για πονηριές των Ισραηλινών, θα ήταν νομίζω προτιμότερο να πάει σε έναν άλλο πραγματικό επενδυτή αυτό που απέμεινε απο την εταιρία.

          1. Επισήμανση έκανα ότι ήταν προϋπόθεση στον περασμένο διαγωνισμό υποψηφίων αγοραστών για την κρατική εταιρία, που ακυρώθηκε η απέτυχε επειδή συγκεκριμένο πολιτικό πρόσωπο δεν μπορούσε να τηρήσει αυτό που επιβάλετε στους διαγωνισμούς μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες, κάνοντας λόμπινγκ με ηλίθιες ανακοινώσεις και σχόλια αγορεύοντας στα μέσα ενημέρωσης με τις γνωστές προσωπικές του απόψεις και αντιλήψεις για ψήφους.

            Αν το βούλωνε απλά παίρνοντας παράδειγμα από τους συναδέλφους πολιτικούς στην Ευρώπη, όπως θα ήταν σωστό, σήμερα πιθανόν να μη μας απασχολούσε το θέμα και να είχε ήδη δουλειά η εταιρία, αλλά έτσι η υπόθεση κατήντησε ατελείωτη ιστορία εξαιτίας ενός ανόητου λαϊκιστή που μας άφησε και φέσι 35 εκατομμύρια € στην Γαλλία για έξοδα αποθήκευσης ελικοπτέρων που δεν ήθελε να παραλάβει -προφανώς επειδή έχει εμμονές, κόμπλεξ και μνήμη επιλεκτική- ενώ υπάρχουν υπογεγραμμένες συμφωνίες και οι διαδικασίες ένταξης στην ΑΣ είναι ήδη χρόνια υπό εξέλιξη για το συγκεκριμένο σύστημα.

            Εννοείται ότι απαιτώ οι ίδιοι όροι να ισχύουν και για τους νέους υποψήφιους και ενδιαφερόμενους αγοραστές για την εταιρία, οτιδήποτε άλλο θα ήταν άδικο απέναντι στους προηγούμενους που θα άφηνε και γενικά εντυπώσεις σε δυνητικούς σημερινούς και μελλοντικούς επενδυτές ότι εφαρμόζουμε σαν ευρωπαϊκή χώρα και μέλος της ΕΕ κινεζική πρακτική απέναντι σε ενδιαφερόμενους επενδυτές, ενώ δεν μας παίρνει,..

  5. Πρόκειται για σοβαρή και μεγαλη εταιρεία με παγκόσμια εμβέλεια και σίγουρα θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία αναλάβει την ελληνική εταιρεία. Δυστυχώς όμως δεν πιστεύω ότι τελικά θα θελήσει να το κάνει! Μπορεί με τα ίδια χρήματα απλά να κατασκευάσει μια εντελώς καινούργια εταιρεία από όπου θέλει.
    Ίσως ο μόνος λόγος για να τον αναλάβει είναι κάποιες ιδιαίτερες συμφωνίες που θα υπάρχουν μεταξύ των κρατών και σ’ αυτές θα υπάρχουν και κάποια συγκεκριμένα εξοπλιστικά προγράμματα. Θα δείξει!

  6. Μετά τον covid και αφού δόθηκαν, κατ’εξαίρεση των κανόνων της ΕΕ, τρις ενισχύσεων σε Ευρωπαϊκές βιομηχανίες πιθανό να μπορούμε να «παίξουμε» και εμείς με απευθείας αναθέσεις για να δελεάσουμε την Elbit.
    Αυτό έκανε η Τουρκία την δεκαετία του ’90 και έφτιαξε την ASELSAN. Βέβαια, όταν ο Ερντογάν πήγε να το παίξει έξυπνος και να αυτονομηθεί τεχνολογικά, βρήκε καμιά 10αριά τεχνικούς της ASELSAN «αυτοκτονημένους» (εποχή 2002-2005) γιατί μερικά πράγματα είναι ότι σου πουν, όχι ότι μπορείς να αγοράσεις.
    Είναι πολύ λεπτή άσκηση ισορροπίας, καλά νομίζω το πάμε ζητώντας χαμηλή τεχνολογία στην αρχή (τυφέκια, οχήματα) για να μας δώσουν σταδιακά game changer τεχνολογία (SAR, FLIR, λογισμικά εκτόξευσης κλπ), που θα μπορέσουμε να ενσωματώσουμε σε δικές μας πλατφόρμες και να αποκτήσουμε επιτέλους χρονικό βάθος στη δυνατότητα διεξαγωγής πολέμου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *