Τον περασμένο Ιούλιο ο Καναδάς αποδέχθηκε τις προτάσεις μαχητικών της αμερικανικής Lockheed Martin, της επίσης αμερικανικής Boeing, της σουηδικής Saab και της ευρωπαϊκής Airbus, στο πλαίσιο του προγράμματος προμήθειας 88 νέων μαχητικών αεροσκαφών, προϋπολογισμένης αξίας $ 14,5 δισεκατομμυρίων, για την αντικατάσταση των 76 εν υπηρεσία CF-18.
Ωστόσο ο όρος τα αεροσκάφη να είναι συμβατά με τις επιχειρησιακές απαιτήσεις της NORAD (North American Aerospace Defense Command) οδήγησε στην πρώτη «απώλεια», που είναι το ευρωπαϊκό Eurofighter. Η απόφαση πάρθηκε από την ίδια την Airbus, όταν ο Καναδάς εξέδωσε λεπτομερές RFP (Request For Proposal). Η NORAD είναι ένας διακρατικός οργανισμός με στόχο την από κοινού προάσπιση του εναερίου χώρου των ΗΠΑ και του Καναδά.
Με βάση τις απαιτήσεις της RFP η Airbus διαπίστωσε ότι θα πρέπει να δαπανήσει σημαντικό ποσό, άρα να αυξήσει το κόστος ανά αεροσκάφος, προκειμένου να καταστήσει το Eurofighter συμβατό απαιτήσεις ασφαλείας της NORAD. Το πρόβλημα δεν είναι τόσο στις τροποποιήσεις που πρέπει να γίνουν στο αεροσκάφος, αλλά στο ότι η βάση παραγωγής και συντήρησης των αεροσκαφών είναι εκτός των ΗΠΑ ή του Καναδά.