Πρώτα απ’ όλα επιτέλους μετά από εξοπλιστική αδράνεια δώδεκα ετών οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις βάζουν υλοποίησης ένα κυρίαρχο εξοπλιστικό πρόγραμμα. Ήταν νούμερο ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα για την ηγεσία του ΓΕΑ. Χωρίς τον εκσυγχρονισμό των F-16 η Π.Α δεν διέθετε στοιχειώδεις ικανότητες απέναντι στην αντιμετώπιση της απειλής τη στιγμή που ήδη η Τουρκική Αεροπορία έχει εκσυγχρονίσει τα δικά της F-16 στο επίπεδο F-16 Block 52+ Advanced. Η κύρια διαφορά των ελληνικών F-16 Viper που θα υπερτερούν είναι το κορυφαίο ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης AESA που απογειώνει τις δυνατότητες των F-16 καθιστώντας τα υπέρτερα των τουρκικών. 

Ο εκσυγχρονισμός του στόλου των μαχητικών αεροσκαφών είναι αναγκαίος και απαραίτητος. Και εξηγούμαστε:

  1. Η Π.Α δεν απαξιώνει τεχνολογικώς τα αεροσκάφη της και δεν απαξιώνει αγορές πολλών δις των παλαιοτέρων ετών. Πλέον θα διαθέτει το κορυφαίο F-16 στο επίπεδο F-16 VIPER ότι πιο και σύγχρονο και ικανό υπάρχει πάντα σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές F-16. 
  2. Ομογενοποιεί τον στόλο της με πολλαπλά οφέλη πετυχαίνοντας οικονομίες κλίμακας και κοινή λογιστική υποστήριξη. 
  3. Διατηρεί το ισοζύγιο ισχύος. 
  4. Το F-16V είναι ένα ικανότατο αεροσκάφος που αποτελεί την γέφυρα για το F-35 και τις δυνατότητες που αυτό εισάγει στις σύγχρονες αεροπορικές επιχειρήσεις. 
  5. Ενισχύει και αναβαθμίζει τις σχέσεις Ελλάδας ΗΠΑ σε αμυντικό επίπεδο.

Η απόκτηση F-35 ΔΕΝ αναιρείται με το εκσυγχρονισμό των F-16. Ούτως η άλλως με τα χρήματα που είχαμε δεν αγοράζαμε περισσότερα από 15 έως 20 νέα F-35. Σήμερα, που απόφαση που πάρθηκε η η Π.Α θα διαθέτει 123 υπερσύγχρονα αεροσκάφη με συστήματα τελευταίας γενιάς πολύ ικανότερα να διαχειριστούν τις δυνητικές απειλές στους ουρανούς του Αιγαίου. Εάν και εφόσον προχωρούσε η απόκτηση F-35 η Π.Α θα ήταν καταδικασμένη να απαξιώσει και να αποσύρει σταδιακώς τα F-16 της μένοντας με οροφές αερολέσχης. Ευτυχώς πρυτάνευσε η λογική. 

 

Φωτογραφία: Βασίλης Παρασκευόπουλος

Comments

  1. Όταν τελειώσει το πρόγραμμα, που αφορά μόνο ηλεκτρονικά και όχι δομική ενίσχυση, πόση θα είναι η ωφέλιμη πτητικη ζωή των F 16…;;; Θα έχουμε δαπανήσει τόσα λεφτά για 5-10 χρόνια ζωής…;;; Τι θα γίνει με τα Μ 2000, που ήδη πετούν 30 χρόνια…;;; Πως θα αντικατασταθεί ο στόλος τους.;;; Με F 35 , που είναι ακατάλληλα για αναχαιτίσεις..;;; Θα πάμε σε Rafale ή Typhoon..;;; Γιατί να μην πάμε από τώρα σε αυτά, με μακροπρόθεσμο πρόγραμμα, αφού αυτά μπορούν να κτυπήσουν το F 35 με το IRST…;;;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *