Ως εξαιρετικά θετικές και ευχάριστες είναι οι εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα στον χώρο των Ειδικών Δυνάμεων και συγκεκριμένα των Ειδικών Επιχειρήσεων. Πρόκειται για την δημιουργία σμήνους ειδικών επιχειρήσεων επ’ ωφέλειά της Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΔΕΕ) του ΓΕΕΘΑ. Στη ΔΔΔΕ υπάγονται οι μονάδες ειδικών επιχειρήσεων του Στρατού (Ζ ΜΑΚ και ΕΤΑ), της ΠΑ (31 ΜΕΕΔ) καθώς και του ΠΝ (ΔΥΚ). Σήμερα, ο Α/ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος παρευρέθηκε στην τελετή αποφοίτησης των πρώτων χειριστών.

Με ανάρτηση του στο Twitter ο Α/ΓΕΕΘΑ τόνισε: Η νέα εποχή έρχεται για τις Δυνάμεις Ειδικών Επιχειρήσεων: Μονάδα Αεροπορίας Ειδικών Επιχειρήσεων. Οι πρώτοι πιλότοι απεφοίτησαν. ΚΑΛΕΣ ΠΤΗΣΕΙΣ- ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΕΙΣ!! Η Διακλαδικότητα στο προσκήνιο!!!

Η δημιουργία μονάδας αεροπορικών μέσων ειδικών επιχειρήσεων σηματοδοτεί μια σημαντική εξέλιξη καθώς διασφαλίζεται η παροχή πτητικών μέσων στις παραπάνω μονάδες της ΔΔΕΕ με γνώμονα τη διακλαδικότητα, απαραίτητων για την εκτέλεση της αποστολής τους. Με αυτόν τον διοικητικό τρόπο εξασφαλίζεται πως οι παραπάνω μονάδες θα διαθέτουν τα απαιτούμενα πτητικά μέσα για την εκτέλεση ειδικών επιχειρήσεων ώστε να μην υπάρχει κλαδική προσέγγιση και ο κάθε κλάδος των Ενόπλων Δυνάμεων αξιοποιεί τα πτητικά μέσα κατά το δοκούν.

 Για παράδειγμα εάν απαιτείται οι βατραχάνθρωποι του ΠΝ θα μπορούν να αξιοποιούν επιχειρησιακά ιπτάμενα μέσα της Αεροπορίας Στρατού όπως τα ΝΗ90, ελικόπτερα ιδανικά για ειδικές επιχειρήσεις και δεν θα βασίζονται αποκλειστικά στα ελικόπτερα του ΠΝ που ενδεχομένως λόγω επιχειρησιακών αναγκών του Στόλου να μην τους διατίθενται. Επίσης, με τη συγκρότηση Μονάδας Αεροπορίας Ειδικών Επιχειρήσεων υπό το ΓΕΕΘΑ τυποποιούνται θέματα εκπαίδευσης και λοιπών επιχειρησιακών λειτουργιών όπως τα θέματα επικοινωνιών. Αδιαμφισβήτητα, ενισχύεται η διακλαδικότητα και η συνεργασία των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων ενώ ενισχύεται αποφασιστικά ο ρόλος και η σημασία των Ειδικών Δυνάμεων.

Από την επίσκεψη του Α/ΓΕΕΘΑ στη Πάχη Μεγάρων. Ο Α/ΓΕΕΘΑ διαβεβαίωσε πως σύντομα αναμένεται να υπογραφεί η FOS των ελικοπτέρων.

Φυσικά εκτός από το σκέλος της διοικητικής λειτουργίας και συντονισμού των εναέριων μέσων και των εμπλεκόμενων μονάδων της ΔΔΕΕ του ΓΕΕΘΑ είναι απαραίτητο να αναληφθεί μέριμνα για τη τεχνική υποστήριξη των πτητικών μέσων και συγκεκριμένα των NH90 που δυστυχώς εγκαταλείφθηκαν. Σημειώνεται, ότι εκκρεμεί η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης των ελικοπτέρων καθώς και οι παραδόσεις των υπολοίπων έξι ελικοπτέρων ΝΗ90 αφού μέχρι σήμερα έχουν παραδοθεί συνολικώς 14 ελικόπτερα. Το ίδιο ισχύει και με τη περίπτωση των ελικοπτέρων AS 332C1 Super Puma που άμεσα πρέπει να υποστηριχθούν από πλευράς ανταλλακτικών λόγω έλλειψης σύμβασης τεχνικής υποστήριξης.

Σε κάθε περίπτωση η «Μονάδα Αεροπορίας Ειδικών Επιχειρήσεων» κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση και είναι μια εξαιρετικά θετική είδηση. Όπως είχαμε σημειώσει και τη προηγούμενη εβδομάδα κατά την επίσκεψη του Α/ΓΕΕΘΑ στο ΕΤΑ και την εμφάνιση των υποβρύχιων σκούτερ της εταρείας Rotinor τύπου DIVEJET RD2 συντελείται μια αναβάθμιση των Ειδικών Δυνάμεων και ειδικότερα των Ειδικών Επιχειρήσεων μετά από αρκετά χρόνια αδράνειας στον τομέα των υλικών. Αυτό αλώστε είναι πολύ σημαντικό καθώς δεν νοούνται ειδικές επιχειρήσεις δίχως εξειδικευμένα υλικά και μέσα για αποστολές διείσδυσης και διαφυγής είτε αυτά είναι πλωτά είτε εναέρια μέσα και κυρίως ελικόπτερα.

Comments

    1. Αν η στρατιωτικη ηγεσια κανει σωστα τη δουλεια της τοτε δεν ασχολουμαστε με πολιτικους! Μακαρι να μαθουν οι επομενες σειρες το case study των Ιμιων, γιατι σε λιγο θα προσπαθησουν παλι να μας πουν οτι ο Σημιτης εστειλε το Augusta Bell. Ουτε τα S70 Aegean Hawk δεν εστειλαν που εχουν ικανοτερα συστηματα FLIR, μαζι με εστω μια μικρη ικανοτητα πολεμου επιφανειας με τα HELLFIRE. Τα APACHE φαινεται ηταν σε αλλο χωρο ευθυνης, αλλου επιτελειου και απαγορευοταν να εμπλακουν! Κι ας μας επαιρναν κανα νησι. Δε πειραζει. Ας παει το Λιμενικο καλυτερα που ειναι πιο κοντα!

  1. Θα μπορούν τα συγκεκριμένα ελικόπτερα να χρησιμοποιηθούν και απο τα αερομεταφερόμενα τάγματα πεζικού ή θα πρέπει να κάνουν δουλειά με τα Chinook και τα Bell UH-1; Επίσης καλό θα ήταν να γίνει αγορά τουλάχιστον 10-15 EC145 για αποστολές της ΔΔΕΕ που απαιτούν μικρές ομάδες (τα EC145 πέρνουν 10 άτομα).

  2. Βεβαια τα 4-6(;;;;)»NH90 ειδικων επιχειρησεων» δεν εχουν καμμια απολυτως σχεση με ελικοπετρα ειδικων επιχειρησεων.Ειναι το βασικο μοντελο το οποιο εδω παρουσιαστηκε ετσι επειδη ολα τα υπολοιπα δεν εχουν ουτε καν τον βασικο εξοπλισμο και ειναι απλα ιπταμενα ταξι που εχουν αντιστοιχη επιβιωσημοτητα στο συγχρονο πεδιο αναλογη των Huey.

    Βεβαια εδω ειναι Ελλαδα μερος οπου ευδοκιμει το ειδος «χαπατον» το οποιο διακρινεται για την ευπιστια του σε οτιδηποτε.

    1. @Q
      Δυστυχώς, σε μαγάλο βαθμό αληθές. Τα 4 είναι λίγο (οριακά) καλύτερα από την basic TTH έκδοση (καμία σχέση π.χ. με εκείνη των ειδ.επιχ. του Ομάν κ.ο.κ.). Τα υπόλοιπα δικά μας χρειάζονται την 5η οθόνη, ένα ραντάρ και κάτι λίγα. Βασικά, όλα θα πρέπει να ομοιογενοποιηθούν στο ελληνικό πρότυπο ΤΤΗ (και καλά ειδ.επιχ.).
      https://www.helicopassion.com/fr/03/nh90-07.htm

  3. Στην χώρα αυτή που ζούμε έχουμε την τάση να βλέπουμε το δέντρο, αλλά να χάνουμε το δάσος.η αεροκίνηση του Ε.Σ.ειναι το μείζον ζήτημα.ειδικα σε μια χώρα όπως η δική μας,όπου η γεωγραφική διαμόρφωση της είναι τέτοια ώστε ο κάθετος ελιγμός να είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Αλήθεια η 79ταξιαρχία πως θα πολεμήσει με τα χιουι?Η 32τξ.πν,και αυτή με τα χιουι?πως θα υποστηριχθούν όλοι αυτοί από τα λιγοστά απατσι που και αυτά αφέθηκαν στη μοίρα τους?έχουμε συνειδητοποιήσει από την άλλη μεριά πόσα σύγχρονα ελικόπτερα εφόδου υπάρχουν?πόσα επιθετικά Τ129?εμείς τι κάνουμε?φανφάρες,βαφτιζοντας το ψάρι κρέας.παρα πολυ σωστά γράφει ο αγαπητός μου, φίλος Q,ελικόπτερα ειδικών αποστολών χωρίς ειδικό εξοπλισμό δεν γίνονται.η όλη κατάσταση μου θυμίζει την φιέστα ένταξης των super vita no6&no7,οι οποίες δεν έιχαν ακόμη εξοσετ.με τι θα πολεμήσουν,με ευχές?οι αμερικανοί αποσύρουν μπλακχωκ και απατσι εμείς γιατί τους κοιτάμε?δεν καταλάβαμε ακόμη ότι με τα ΝΗ90 χασαμε τα λεφτα μας?παρακάτω δεν θα πάμε η θα μείνουμε 100χρονια με τα χιουι?

    1. Ποσους μηνες θα χρειαστουν για αυτη την ρημαδα Fos των ΝΗ90;
      Τα υπολοιπα ποτε θα παραδοθουν;
      Αφου δεν εχουν καν κατασκευαστει, σε χρονια υποθετω.
      Ευθυνες ποιος θα αποδωσει στον ανικανο πρωην υπουργισκο που τα αχρηστευσε κανοντας την δουλεια της Αγκυρας εμμεσα για να χαιδολογησει το κοινο του λαικιζοντας εις βαρος της αμυνας της χωρας;
      Ακομη και ετσι και αυριο να παραδιδονταν ολα τα ΝΗ90 δεν καλυπτονται οι αναγκες αεροκινησης του ΕΣ ποσο μαλλον ολων των κλαδων.
      Η κατασταση 25 χρονια μετα τα Ιμια παραμενει οριακα βελτιωμενη αλλα ουσιαστικα το ιδιο ανεπαρκης .
      Τι απεγιναν τα υπολοιπα Σινουκ που θα παιρναμε;
      Η ΑΣ χρειαζεται τουλαχιστον αλλα 20 -25 μεσα μεταφορικα ελικοπτερα και κανεις δεν ασχολειται.
      Ειδικων Επιχειρησεων ιπταμενα μεσα απλα δεν εχουμε αφου ο ειδικοποιημενος εξοπλισμος σε ολα ειναι ανυπαρκτος .
      Ειδικες επιχειρησεις χωρις εξοπλισμο ειναι καταδικασμενες και οχι ειδικες αλλα παρωδια τετοιων.
      Κανουμε τα αυτονοητα και λιγοτερα απο αυτα και λεμε μπραβο αλλα δεν επαρκουν .
      Χρειαζονται τωρα λυσεις αγορων μεταχειρισμενων .

    2. Στις περιιπτώσεις τέτοιων δωρεών θα έπρεπε:

      1) να φροντίσουν να πιάσουν πολύ καλό τόπο (καλύτερο και από τις αγορές του ίδιου του Υπουργείου), και
      2) να το διαφημίσουν που ξοδεύτηκαν για να δει ο κόσμος ότι ξοδεύτηκαν καλά

      νομίζω έτσι θα ενθαρρύνουν και άλλους που μπορεί να θέλουν να δώσουν αλλά να φοβούνται ότι θα ροκανιστούν

  4. Λίγο ντεφορμέ το σαιτ σήμερα. Οι βασικές ειδήσεις σήμερα είναι:

    -η δωρεά Τσούνη (να πω την αλήθεια απορώ που τυχόν συγγενείς του δεν έπεσαν να τον βγάλουν άκυρο για να τα πάρουν αυτοί)

    – η πρόθεση της Γαλλίας να ΠΟΥΛΗΣΕΙ σε εμάς τις δύο Λαφαγιέτ για ενδιάμεση λύση. ΑΝ τις πουλήσουν, είτε η συνολική αγορά θα βγει πανάκριβη, είτε θα μειωθεί η τιμή των Μπελάρα σε λογικά επίπεδα.

    1. @ agnostosependytis

      Tι να τις κανουμε τις Λαφαγιετ βρε φιλε, να τις βαλουμε να περιπολουν το Ιονιο? Ειναι αοπλες σχεδον οπως τα σκαφη του λιμενικου.

      Δεν εχουν πανω ουτε αντιεροπορικα, ουτε συστηματα αντιμετωπισης πυραυλων κατα πλοιων οπως το RAM/Phallanx. Που θα πανε αυτα τα πλοια με Crotale η Sadral, ειναι σαν εχουν πανω εκτοξευες με Stinger. Ουτε 10 λεπτα δεν θα αντεξει ενα τετοιο πλοιο στο Αιγαιο σε πολεμικες συνθηκες. Και δωρεαν να μας τα δωσουν θα πρεπει να το σκεφτουμε σοβαρα εαν θα πρεπει να τα παραλαβουμε

        1. Φούμαρα!!

          Οι Γάλλοι κάναν 3 χρονια για να σχεδιάσουν το δικό τους πρόγραμμα εκσυχρονισμού από το 017 που υπογράφηκε μέχρι το 20 που μπήκε μέσα το πλοίο
          Κόστος πάνω από 100mil/ship χωρίς VLS και νέα RADAR!!

          Ποσο θα τους πάρει και ποσο θα κοστίσει ένας τέτοιος εκσυχρονισμός?

          Έχει το πλοίο προωστική και ηλεκτρική ισχύς για να σηκώσει όλο τον εξοπλσιμο και οπλισμό?/

        2. Λυπαμαι αλλα οτι εχω διαβασει δεν αναφερει προσθηκη εκτοξευτων για αστερ κλπ. Νεο σοναρ και συστημα διαχειρησης ηλεκτρικων μαζι με sandral. Aυτο για τους αστερ το ειδα μονο σε ελληνικα σαιτ

    2. Λαφαγιετ ουτε για αστειο.Παντελως αοπλες κ κυριολεκτικα «αργοκινητα καραβια»(μολις 25 κομβοι).Πως θα βγουν στο Αιγαιο? Ποσο μαλλον στη Μεσογειο!Θελουν Kingklip 2 + Captas 2.Θελουν Phalanx+76αρι (αυτα πες οτι τα εχεις απ τις S).Θελουν 2 sylver μαζι με 16 Mica VL (η 32 Mica VL)τουλαχιστον.Θελουν ecm +καινουρια ηλεκτρονικα.Θελουν σοβαρο radar.Θελουν ιπποδυναμη+ ηλεκτρικο φορτιο.Θελουν,θελουν,θελουν …..Ποσο θα στοιχισουν ολα αυτα ?Αξιζει τον κοπο για 2 Λαφαγιετ?Εκτος κι αν τις θες να πηγαινοερχονται Ριο-Αντιριο…..
      Χιλιες φορες να δωσεις την αναβαθμιση των ΜΕΚΟ στους ….Αγγλους κ να παρεις 4 αποσυρομενες Type 23 που θα τις κανεις τουμπανο κ ομοιομορφες με τις ΜΕΚΟ(ειπαμε phalanx κ 76αρια για να τους βαλεις εχεις απ τις S επειδη δε σε παιρνει να βαλεις ram-που το χωρανε ανετα-λογω κοστους)
      Απ τους Γαλλους παιρνεις 4 Bel-Hel+2 μεσαια Scorpene( με μελλοντικη option για αλλα 2,καποια στιγμη πρεπει να κανεις κ ανανεωση του στολου των παλιων υ/β….)κ ως αντισταθμιστικα τους πιεζεις για να τσιμπησεις εκεινα τα 12 Rafale(κανουν περιπου 400εκ οσο δηλ κ οι 2 Λαφαγιετ που μας δινουν αοπλες) που λογικα δεν θα τα παρουν οι Κροατες.Gowind δεν παιρνεις αφου εισαι ηδη στην ευρωκορβετα(που χρησιμοποιει κι αυτη aster30 κ Camm….)
      Λαφαγιετ?Μα ποιες Λαφαγιετ?!?!

  5. Δουλεύονται μεταξύ τους ???
    Τι διαβάζουμε !!!
    Ελικόπτερα ΔΕΝ έχουμε δοικήσεις Διακλαδικές στήνουμε
    Από τα NH90 ποσα έχουν παραληφθεί και ποσα πετάνε??
    Από τα SUPER PUMA , SEA HAWK ποσα πετάνε??
    Τι συστήματα αυτοπροστασίας έχουν τα παραπάνω??
    Τα CHINOOK θα χρησιμοποιούν λόγω έλλειψης άλλων μεσων???!!
    Όσοι από μας έχουνε δει να πετάει ξερουVε ποσο ευάλωτο είναι από STINGER μέχρι σε βολές οπλοπολυβόλου MG3
    Και θα χρησιμοποιούν ολάκερο CHINOOK για να μεταφέρουν μια ομάδα (10-12?)ειδικών επιχειρήσεων
    Δεν κόβουμε το δούλεμα επιτέλους?/

    1. Καλα και εσυ καθε φορα που γινεται μια θετικη κινηση να την ακυρωνεις γιατι υπαρχει αλλου ελλειψη. Με την ιδια λογικη το budget του υπουργειου θα επρεπε να ειναι 0 γιατι η ανεργεια ειναι 20+% εχουμε πιο σημαντικα πραγματα να κανουμε απο το να αγοραζουμε ελικοπτερα και ηχοσημαντηρες.

      1. Δεν παει ετσι φιλε.
        Θετικη ειδηση στα χαρτια οργανωτικα γιατι στην πραξη δεν υπαρχουν τα μεσά για να εχουμε σοβαρες ειδικες επιχειρησεις αφου εκτος απο προσωπικο χρειαζονται και αυτα.Μονο στην Ελλαδα ασημαντες αγορες και αυτονοητες κινησεις που αλλοι εχουν κανει δεκαετιες πριν αναγορευονται σε φοβερες αποφασεις.
        Πως θα μεταφερθουν οι ΕΔ δεν μας ειπαν μονο αφου 25 χρονια μετα απο τα Ιμια εχουμε ελαχιστα μεσα μεταφορικα ελικοπτερα χωρις κανενα ειδικων επιχειρησεων και ολα τα αλλα γυμνά απο ΣΑ.
        Τα χαλια στα επισης γυμνα μεταγωγικα τα ξερουμε.Τα Kiowa παρεληφθησαν επισης γυμνα για να μην δωσουν οι αερολογοι των διακλαδικων επιχειρησεων κανα δεκαρι εκατομμυριά παραπανω και ακομη κανεις δεν καλυπτει την τραγικη ελλειψη .
        Με τετοια μυαλα οι απωλειες μας θα κανουν τις απωλειες των Αρμωνιων στο Αρτσαχ σαν σε ατυχημα σε πικ νικ.
        Μιλαμε για χωρα υπο διαρκη απειλη χωρις συμμαχικα στρατιωτικα ερεισματα πλην νερωμενων δηλωσεων τριτων και ακομη δεν εχουμε υπογραψει την κατασκευη των υπολοιπων 6 ΝΗ90 αλλα μια διοικητικη αποφαση ειναι θετικη ειδηση που ταχα μου μας κανει αυτοματα ικανους σοβαρων επιχειρησεων.
        Σωστα ποιας αξιας ομως;
        Ελικόπτερα ΔΕΝ έχουμε δοικήσεις Διακλαδικές στήνουμε…Καταλαβαινεις το νοημα της φρασης ;
        Οσοι γραφετε για γκρινια υποβαθμιζετε εμμεσα την αξια της κριτικης που θα δημιουργησει επικοινωνιακη ροπη για κινηση καλυψης των κενων.
        Δεν προσφερετε ετσι υπηρεσιες αφου ριχνετε νερο στον μυλο των αδιαφορων που λενε οριστε κατι κανουμε και προχωραμε ενω κανουν τα απολυτως απαραιτητα αν οχι λιγοτερα και με ρυθμους που δεν ανταποκρινονται στην απειλη.
        Αν φυσικα συγκρινουμε με τους προηγουμενους αθλιους ναι εχουμε μεγαλη διαφορα αλλα η συγκριση πρεπει να γινεται με τις αναγκες και την Τουρκικη απειλη και οχι προς τα κατω αλλιως και τα ανεπαρκη ως δειγμα επιτυχημενης πολιτικης θα τα βλεπουμε.
        Η Τουρκια καλπαζει προς το μελλον και εμεις νομιζουμε οτι με καποιες υπογραφες οπλων και 18 Ραφαλ και καμια παραγωγη θα παρουμε την Πολη η θα αντιπαρατεθουμε με αξιωσεις με μια χωρα που κατασκευαζει βαλλιστικους πυραυλους και εχει στοχο την αποκτηση πυρηνικων μεταξυ πολλων αλλων οπλων ολων εγχωριας κατασκευης ασχετως προελευσης αφου αυτο ειναι αδιαφορο στο πεδιο της μαχης.

        1. To ενα δεν εχει σχεση με το αλλο. Το να μειωνεις κατι θετικο επειδη υπαρχουν αλλου προβληματα δεν λεει κατι. Ελλειψεις παντα θα υπαρχουν. Μπορεις να πεις καλη κινηση αλλα πρεπει να γινουν αλλα. Αλλιως τι να τα κανω τα ελικοπτερα εαν υπαρχουν υποβρυχια 50 ετων. Αγορασες υποβρυχια ε και τι να τα κανω εδψ τορπιλες δεν εχεις. Α αγορασες τορπιλες εδω εχεις φρεγατες υπερηλικες κλπ κλπ

          1. Εννοειται πως εχει σχεση αφου η απουσια ελικοπτερων κανει την διοικητικη πραξη ανευ σοβαρου πρακτικου αποτελεσματος παρα μοναχα μειωμενης αποδοσης συνεπως οι πανηγυρισμοι ορισμενων ειναι ατοποι.Συγχρονα υποβρυχια χωρις τορπιλες σημαινει μειωμενη αποτελεσματικοτητα και το σοβαροτερο,επιβιωσιμοτητα σε περιοδο επιχειρησεων .Αυτα την ωρα που καποιοι παραπλανουσαν την κοινη γνωμη με αποψεις του ειδους ‘δεν ειναι αοπλα και οι παλιες τορπιλες ειναι φονικες’ ..
            Οπως ακριβως εχουμε και τα μουσειακα Χιουι για την νεα διακλαδικη δομη.
            Σοβαρο στρατευμα με ημιμετρα και πασαλειματα δεν νοειται.
            Δεν τα ισοπεδωνουμε ολα απλα βλεπουμε την κοροιδια των ειδικων ικανοτητων στα χαρτια .
            Να γινουν και αλλα σαφως .Θα γινουν ομως;
            Δεν καταδικαζουμε ακριτα και λαικιστικα την αποφαση αλλα την σαφη ανεπαρκεια της.
            ΑΝ ολοκληρωθει μεαποκτηση κρισιμου υλικου τοτε θα εχουμε κανει το πραγματικο βημα.
            25 χρονια απο τα Ιμια δες τι εχουμε κανει και που βρισκονται οι Τουρκοι για να καταλαβεις γιατι ‘γκρινιαζουμε’.

  6. Ρε μαγκες τι γκρινια ειναι αυτη; Τα προβληματα τα ξερουμε ολοι εδω και χρονια και για τα nh 90 και για τα huey και και και… Πειτε ενα μπραβο που γινεται επιτελους μια προσπαθεια εξορθολογισμου στη χρηση των μεσων, αυτων που τελος παντων εχουμε, απο τις μοναδες ειδικων επιχειρησεων. Δηλαδη τι επρεπε να κανουμε, μεχρι να λυθουν ολα τα προβληματα με τα εναερια μεσα μας, να καθομαστε να ρεμβαζουμε τα κυματα στη θαλασσα; Σαφως κ πρεπει να διορθωθουν τα κακως κειμενα, αλλα αναγνωριστε τουλαχιστον οτι καποια αυτονοητα πραγματα που μπορουν να γινουν τωρα γινονται… Βημα βημα θα παμε μπροστα

  7. Κυριε Νικητα,

    Νομιζω οτι αστειευεστε. Απο οσα ειναι γνωστα, τα περισσοτερα απο τα 14 ΝΗ-90 δεν ειναι σε πτητικη κατασταση, ενω τα Super Puma δεν εχουν υποστηριξη. Απο οτι ειναι γνωστο, το κοστος υποστηριξης και το κοστος πτησης ανα ωρα για τα ΝΗ90 ειναι τεραστιο, σε σημειο που μερικες χωρες οπως το Βελγιο εχουν σταματησει τις αγορες και εξεταζουν την μεταπωληση τους ωστε να αγορασουν Blackhawk.

    Μια καλη λυση θα ηταν να εξετασουμε τα 100 μεταχειρισμενα Blackhawk που θα αποσυρει η Νοτιος Κορεα, η μεταχειρισμενα Blackhawk απο τις ΗΠΑ. Eτσι θα εχουμε UH-60 σε Αεροπορια Στρατου, ΠΑ και ΠΝ (MH-60 ) βελτιωνοντας κατακορυφα την υπαρξη ανταλλακτικων και υποστηριξη.

    Ταυτοχρονα πωληση των ΝΗ90, ισως και των Super Puma και αποσυρση των Bell UH-1 ωστε να εχουμε μονο εναν κυριο τυπο μεταφορικων ελικοπτερων, συν τα Chinook. Η πολυτυπια ειναι μαστιγα, πρεπει επιτελους να ληφθουν αποφασεις ωστε να μειωθει σε ΟΛΟ το δημοσιο, δεν μπορουμε ως χωρα να υποστηριζουμε 12-14 διαφορετικους τυπους ελικοπτερων.

    1. To κοστος πτησης ανα ωρα ειναι 12 χιλιαδες ευρω για το NH-90, ενω για το UH-60 Blackhawk ειναι 3 χιλιαδες ευρω, δηλαδη 4 φορες λιγοτερο !!!

      Παρακατω δημοσιευμα Βελγικης εφημεριδας που επικαλειται τον Βελγο υπουργο και αναφερει το κοστος των 12 χιλιαδων ευρω ανα ωρα πτησης και το γεγονος οτι το ελικοπτερο παθαινει συνεχεια ζημιες, περιπου σαν τις ψαροτρατες LCS του Αμερικανικου Ναυτικου .

      Defence ministry cuts helicopter flights in half over costs

      «The four NH-90 helicopters in the TTH or tactical troop helicopter version were bought by the government five years ago for €30 million each. The helicopter is approved by NATO, and constructed by the NHIndustries partnership made up of Airbus Helicopters, Leonardo Helicopters and Fokker Aerostructures.

      However the defence ministry under Philippe Goffin (MR) has found that one hour of flight of the NH-90 costs no less than €12,000. And the aircraft break down so often the services do not have enough personnel to keep them flight-worthy. «

      https://www.brusselstimes.com/news/belgium-all-news/118986/defence-ministry-cuts-helicopter-flights-in-half-over-costs/

      Τελος, στοιχεια του 2018 απο το παρακατω εγγραφο του Αμερικανικου δημοσιου για τα UH-60 Blackhawk, οπου αναφερει το κοστος πτησης 4 χιλιαδων δολαριων (3 χιλιαδες ευρω) στη σελιδα 8.

      https://comptroller.defense.gov/Portals/45/documents/rates/fy2018/2018_b_c.pdf

      Πρεπει να μπει πωλητηριο για τα NH-90 και τα Super Puma και αντικατασταση απο μεταχειρισμενα UH-60 Blackhawk, ωστε τουλαχιστον να εχουμε ελικοπτερα που πετανε.

      1. Σωστός!

        Η υπάρχουσα κατάσταση ΔΕΝ μπορεί να συνεχιστεί: 25 χρονια μετά τα Ιμια εξακολουθούμε να Μην έχουμε τα απαραίτητα ελικόπτερα για μεταφορά ενισχύσεων

        Νομίζω ο Καμμένος προσπάθησε να τα πουλήσει αλλα χωρίς αποτέλεσμα

        Δεν έχει νόημα να τα κρατάμε παρκαρισμένα αφού δεν μπορούμε να τα πετάξουμε και συντηρήσουμε λόγω κόστους

        Γενικός η πολυτυπία στα ελικόπτερα πρέπει να αντιμετωπιστεί

        Αλλα δεν βλέπω κανένα ενδιαφέρον να επιλυθεί το πρόβλημα….

        Μονο φούμαρα και κορδέλες για Διακλαδικές Διοικήσεις και σχολες πιλότων για ελικόπτερα που ΔΕΝ πετάνε

        1. Τι να το κάνουμε το χαμηλό RCS όταν είναι πολύ ακριβά για τα πετάμε και να τα έχουμε σε ικανούς αριθμούς??
          Πούλημα το συντομότερο δυνατό !!
          αλλιώς η κατάσταση αυτή θα συνεχίζεται με ελάχιστο αριθμό διαθεσιμων για vip αερομεταφορές χαμηλού rcs!!

          1. Ναι αγοραζε εσυ αμερικανικα να κανουν μπιζνες με την τουρκια, και μονο ο κινητηρας και το fly by wire που εχει, τα επιπεδα ασφαλειας αυξανονται κατακορυφα. Ειναι ακριβο ανα ωρα πτησης, ναι δε διαφωνω, αλλα ειναι αφενος θεμα αξιοπρεπειας αφετερου και καλυτερης ποιοτητας. Και μη μου αναφερεις για τα ολλανδικα που ειχαν θεμα με την υγρασια ή αλλα προβληματα τα οποια πλεον εχουν επιλυθει και γι αυτο εχουμε δει παραγγελιες και στο ναυτικο τομεα.

          2. @ ΠΑ

            Θέμα αξιοπρεπειας? Νομίζω ότι θα είχαμε περισσότερη αξιοπρέπεια εαν είχαμε 100 Blackhawk σε πτητικη καταστηση, παρα 14 NH90 hangar queens που να μην πετάνε συν μερικα Super Puma χωρις ανταλλακτικά, συν μερικες δεκάδες Huey εποχής Βιετνάμ.

            Ουτε αξιοπρέπεια, και κυρίως ουτε σοβαρη αποτροπή. Πως θα γινει γρήγορα μεταφορά στρατευμάτων σε νησια εαν χρειαστεί οταν δεν πετάνε ουτε τα ελικοπτερα ουτε τα μεταγωγικα αεροσκαφη?

            Δεν ειναι καθολου θεμα αξιοπρεπειας, ειναι θέμα σοβαρότητας και υπευθυνότητας….

          3. @ ΠΑ

            Επίσης, αυτό που έγραψες περί μπίζνες των ΗΠΑ με τη Τουρκια ειναι εντελως τραγελαφικό. Μπιζνες κανουν ολες οι χωρες μεταξύ τους, δεν υπάρχει αποκλειστικοτητα πουθενά. Εδω μέχρι η Γαλλία προμηθεύει κινητήρες για τους Τουρκικους πυραυλους SOM και ηταν ετοιμοι να τους πουλήσουν SAMP/T και Aster.

            Εαν θέλεις αποκλειστικοτητα, τοτε … να παντρευτείς. Αν και ουτε εκει υπαρχει εγγύηση.

          4. e κάτσε τότε να κανεις αερομεταφορές με 0-2-3? διαθέσιμα ελικόπτερα!!

            Ονειροβατούμε!!!

            Kαι τι σε κανει να πιστευεις πως εαν αγορασουμε αμερικανικα θα πετανε ολα;

          5. @ G_P

            «Θέμα αξιοπρεπειας? Νομίζω ότι θα είχαμε περισσότερη αξιοπρέπεια εαν είχαμε 100 Blackhawk σε πτητικη καταστηση, παρα 14 NH90 hangar queens που να μην πετάνε συν μερικα Super Puma χωρις ανταλλακτικά, συν μερικες δεκάδες Huey εποχής Βιετνάμ.»

            Kαι τι σε κανει να πιστευεις πως εαν αγορασουμε αμερικανικα θα πετανε ολα;
            Ακομα χειροτερα, εδω 14 δε μπορουμε να εχουμε σε πτητικη κατασταση ,τα 100 θα εχουμε; ακομα μου μιλας για αξιοπρεπεια; να καταλαβαινουμε και τι γραφουμε αλλα οταν δεν υπαρχει ντροπη μεσα δε καταλαβαινουμε.

            «Επίσης, αυτό που έγραψες περί μπίζνες των ΗΠΑ με τη Τουρκια ειναι εντελως τραγελαφικό. Μπιζνες κανουν ολες οι χωρες μεταξύ τους, δεν υπάρχει αποκλειστικοτητα πουθενά. Εδω μέχρι η Γαλλία προμηθεύει κινητήρες για τους Τουρκικους πυραυλους SOM και ηταν ετοιμοι να τους πουλήσουν SAMP/T και Aster»

            Χαιρω πολυ γιαννακης, το ξερω οτι κανουν μπιζνες ολες οι χωρες, αλλα οταν ακομα δεν εχουν αρει το εμπαργκο στην Κυπρο, επιβολες για S 400 που ειναι; σου πλασαρουν ενα ακαταλληλο πλοιο mmsc) για το ναυτικο θελοντας να σε πεισουν πως ειναι φρεγατα, και αλλα πολλα μα παρα πολλα, ε ναι υπαρχει και μια τσιπα ή αξιοπρε[εια οπως γραφω.

          6. @ Π.Α

            Σου δίνουν παραπάνω στοιχεια από Βελγικό τύπο πως μια ώρα πτήσης του NH90 πάει στα 12000 EUROS ενώ το BLACK HAWK κοστίζει 3-4 000 $
            Τα ίδια παρακάτω λένε όλοι οι χρηστες του τύπου!
            Νορβηγοί Σουηδοί Finalndoi και δεν συμμαζεύεται!
            Κανένας δεν είναι ευχαριστημένος με αυτό το ελικόπτερο

            Και σαφώς τα οικονομικότερα bLACK hAWK θα έχουν μεγαλύτερες διαθεσιμότητες από αυτό το αίσχος που ζούμε εδώ και αρκετά χρονια με τα nh90

            Τα οποια βεβαια είναι προϊόν $$πολιτκής$$$ απόφασης με κριτήρια
            Ακη -Γιάννου για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους
            !
            Ποια αξιοπρέπεια υπάρχει με τους παραπάνω και τις αποφάσεις τους
            που ακόμα τις πληρώνουμε??

    2. Εύγε αγαπητέ φίλε!101 είναι τα μπλακ Χωλ της Ν.κορεας ας ξυπνήσουμε κάποτε.τα ΝΗ90 ας τα δώσουν στους Γάλλους ως προκαταβολή δεύτερης μοίρας Ραφαλ (12+6)αρκετό χρήμα και χρόνο μας εφαγαν.

  8. Για τα συγκεκριμένα ελικόπτερα οι αρμόδιες υπηρεσίες παλαιότερα απεφάσισαν ότι έπρεπε να πωληθούν για πολλούς και διάφορους λόγους πολύ σοβαρούς. Οι προσπάθειες έγιναν προς αραβική χώρα αλλά τελικά δεν τελεσφορισε.
    Η ουσία είναι ότι εμείς έχουμε πραγματική απειλή σε αντίθεση με πολλές ευρωπαϊκές χώρες και πρέπει να έχουμε αξιόπιστα μέσα για να υλοποιήσουμε τα σχέδια μας. Επίσης το βασικότερο είναι ότι τα χρήματα που διατίθενται για συντήρηση είναι συγκεκριμένα .
    Τότε ήταν που αποφασίσθηκε και παρελήφθησαν αλλά 10 Σινουκ. Συνολικά ήταν για 15 αλλά τα 5 δεν κρίθηκαν κατάλληλα.

    1. @ Aρισταρχος

      Νομιζω το λεει και ο Βελγος υπουργος, τεραστιο κοστος ανα ωρα πτησης και παθαινουν συνεχως βλαβες. Τουλαχιστον δεν ειμαστε οι μονοι, τοσο οι Βελγοι, Φινλανδοι οσο και οι Αυστραλοι εχουν φτιαξει ολοκληρη λιστα προβληματων, απο τα καθισματα, τις πορτες, το υψος της καμπινας, την ραμπα, κτλ.

      Μας τα φορτωσε ο Ακης με τον Γιαννο το 2003 με μιζες 41 εκ. ευρω, οπως εγραψε η Γερμανικη Bild. Tωρα ειναι δυσκολο να πουληθουν οταν τα πουλανε οι Βελγοι και ισως και οι Σουηδοι. Ποιο θα αγορασει τετοιο ελικοπτερο οταν ολοι γνωριζουν οτι προκειται για πατατα?

      Οι Σουηδοι που ειδαν και επαθαν, εκαναν ειδικη γρηγορη παραγγελια 15 UH-60M Blackhawk, με ακριβως τα ιδια στανταρ οπως τα Αμερικανικα ωστε να αποκτηθουν οσο πιο γρηγορα γινεται, και μαλιστα ενας απο τους Σουηδους αξιωματουχους ειπε “I don’t care if it reads ‘US ARMY’ on their sides, just get them here!”. Στο τελος εβαλαν τα NH90 στην αποθηκη καθως το κοστος ανα ωρα πτησης εφτασε τα 19 χιλιαδες ευρω !!!

      https://corporalfrisk.com/2018/03/03/of-helicopters-and-high-costs/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *