Το κατώφλι της Βουλής των Ελλήνων πέρασαν χθες οι Αρχηγοί των Γενικών Επιτελείων ώστε να τοποθετηθούν στην επιτροπή της Βουλής για τα άμεσα εξοπλιστικά προγράμματα που θα τρέξουν το προσεχές διάστημα.

Ελληνικός Στρατός                                        

Το μοναδικό εξοπλιστικό του ΕΣ αφορά την Αεροπορία Στρατού. Με μέριμνες και άμεσες πρωτοβουλίες του Αρχηγού ΓΕΣ αντιστράτηγου Χαράλαμπου Λαλούση και της Διεύθυνσης Αεροπορίας Στρατού επιτέλους επιλύεται το ζήτημα των κινητήρων των ελικοπτέρων CH-47 Chinook. Πρόκειται για πρόγραμμα ύψους 32,5 εκατομμυρίων ευρώ για την προμήθεια συνολικώς εννέα καινούργιων κινητήρων  T55.

Φυσικά αυτό που πρέπει να λυθεί άμεσα είναι το ζήτημα της τεχνικής υποστήριξης των ελικοπτέρων ΝΗ90 καθώς και της ρύθμισης της έκτης τροποποίησης της αρχικής σύμβασης ώστε να παραληφθούν τα άλλα έξι ελικόπτερα. Το θετικό είναι πως ο Αρχηγός ΓΕΣ επιδεικνύει μεγάλο ενδιαφέρον για την Αεροπορία Στρατού όπως έδειχνε και ο σημερινός ΥΦΕΘΑ Αλκιβιάδης Στεφανής.

Πολεμικό Ναυτικό

Για το ΠΝ τα εξοπλιστικά νέα αφορούν δύο προγράμματα. Το πρώτο είναι η μερική αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ πρόγραμμα ύψους μόλις 160 εκατομμυρίων ευρώ.

Φυσικά δεν πρόκειται για σοβαρό εκσυγχρονισμό των πλοίων αλλά για ένα πρόχειρο και εντελώς ανεπαρκές συμμάζεμα της υφιστάμενης οριακής κατάστασης. Άλλο ένα οπλικό σύστημα που οδεύει ολοταχώς πάσει δυνάμη για απαξίωση. Διαχρονικές οι ευθύνες, εγκληματικές αμέλειες για την ακρίβεια πολιτικών και στρατιωτικών ηγεσιών. Συνεπώς, ότι είδαμε στην αναβάθμιση των φρεγατών κλάσης «ΕΛΛΗ» θα δούμε και εδώ. Πολύ μικρές αλλαγές και τροποποιήσεις επί του τακτικού συστήματος των πλοίων, του ραντάρ και των συστημάτων καταύγασης. Ως εκ τούτων, δεν αναβαθμίζεται σε μεγάλο βαθμό η μαχητική αξία και ισχύς των πλοίων.

Το δεύτερο σχετίζεται με τα MH-60R όπου θα αποκτηθούν συνολικώς τέσσερα ελικόπτερα έναντι 250 εκατομμυρίων ευρώ. Η απορία μας βέβαια είναι γιατί δεν προηγείται η σύμβαση τεχνικής υποστήριξης αρχικά των υφιστάμενων ελικοπτέρων καθώς και του μερικού εκσυγχρονισμού τους ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ αλλά δρομολογούνται διαδικασίες εξπρές για την προμήθεια νέων. Σε κάθε περίπτωση είναι χρήσιμη και αναγκαία προσθήκη τα νέα ελικόπτερα ώστε σταδιακά να αντικατασταθούν τα παρωχημένα και με χαμηλές διαθεσιμότητες ΑΒ212.

Πολεμική Αεροπορία

Τα δύο προγράμματα αφορούσαν την υποστήριξη όπλων των αεροσκαφών F-16 και F-4 AUP πρόγραμμα ύψους 28,5 εκατομμυρίων ευρώ. Αναζητείται ακόμα η σύμβαση για τα όπλα των Mirage αφού ναι μεν η FOS επιτέλους υπογράφθηκε πλην όμως μέριμνα για τα όπλα των γαλλικών μαχητικών δεν έχει υπάρξει. Επίσης, άμεσα πρέπει να τρέξουν οι επιμέρους εκτελεστικές συμβάσεις της αρχικής FOS που υπογράφθηκε το Φθινόπωρο. Υπάρχει αδράνεια.

Τέλος, το τελευταίο πρόγραμμα κόστους 250 εκατομμυρίων ευρώ αφορά πρόγραμμα υποστήριξης των ελληνικών F-16 όλων των Block που υπηρετούν στη ΠΑ. Πρόκειται για διακρατική σύμβαση FMS Case.

Comments

  1. Όπου υπάρχει δυνατότητα FMS πάμε καλά. Γενικά όμως δεν υπάρχει σάλιο ή δεν υπάρχει διάθεση να βρεθεί.

  2. Τι είναι αυτά τα 250 των F16 ? Είναι Fos προς LM ? Είναι μέρος του 1 δις τις αναβάθμισης των F16? … Για να εγκρινουν συμβαση για τα μεταφορικα αεροσκαφοι ,τα NH ,apache,τορπιλες,αναλωσιμα γινετε χαμος !!! Και για τα f16 μπραφ μονοκοπανια 250 από το πουθενά ?

    Καλος έπραξε το ΠΝ για τις MEKO . Δεν ειναι ΕΜΖ ειναι ΕΤΖ (εκσυγχρονισμός τέλους ζωής) οπότε και δεν χρειαζετε να ειναι εκτεταμένος !!!! Δυστυχως το τρενο χάθηκε για τις ΜΕΚΟ το 2010-2011 που επρεπε να υπογραφή το συμβόλαιο και να ηταν πανέτοιμες το 2015 .Τώρα έχουν 2020 παει το πουλακι πέταξε !!!!

    1. Λογικά για τα F-16, έχουν διαιρέσει (χονδρικά) το ποσό στα χρόνια και καταβάλλεται τμηματικά.
      Είναι λάθος αυτό με τις ΜΕΚΟ. Γιατί αν σκεφτείς τα πόσα χρόνια κρατάμε εμείς τα πλοία, για το ΠΝ, είναι ΕΜΖ.
      Ακόμα δεν έχει ξεκινήσει κάτι για αντικατάσταση των S. Φαντάσου για πότε θα πάει η αντικατάσταση των ΜΕΚΟ.
      Το ΠΝ είχε ζητήσει 400 εκ για το έργο αυτό (100 για κάθε πλοίο), ώστε να κάνει την πρέπουσα αναβάθμιση και όχι να αντικαταστήσει μόνο κάποια μουσειακά συστήματα. Περαστικά μας.
      Λέμε λεφτά δεν υπάρχουν. Δηλαδή εγώ να πιστέψω τώρα ότι η Ελλάδα, δεν έχει ας πούμε 100 εκ ακόμα για να γίνει πιο σοβαρή δουλειά στις ΜΕΚΟ? Η απαξίωση είναι ΣΥΝΕΙΔΗΤΗ. ΑΠλά ΔΕΝ θέλουν.

      1. Συμφωνω ..
        με 100εκατομμυρια ακομη πιστευω οτι θα γινοτανε ενας σοβαρος εκσυγχρονισμος…και το πλοιο θα εφτανε μεχρι τα τελη της δεκαετιας του 30…τωρα το καταδικαζουμε σε 15 χρονια να εκτελει χρεη….. «περιπολικου».
        Μεγαλο λαθος αυτο σημερα για το πολεμικο ναυτικο

      2. Ειχε ζητήσει 100 ανα πλοιο το 2010/11/12 !!! Δεν πηρε τίποτα . Το 2020 δεν εχει νόημα 100 ανά πλοίο .

        Επίσης τα δικά μας πλοία δεν βγάζουν αστραπές στα 40 έτη τους .Ουτε ξανα νιώνουν και κυλά αντίστροφα ο χρόνος . Στα 40 τελείωνουν τα πολεμικα πλοια σε οποιοδήποτε ναυτικό .Αν δεν τα αντικαταστήσει απλά δεν ειναι αξιομαχο , συγχρονο και αξιόπιστο σε υψηλο βαθμο που χρειάζεται !!! Δεν αποτελεί πρακτική να μην αντικαθιστώνται . οποτε το »εμεις» ειναι απλα άστοχο !!!

        1. Άλλο λέω, ότι το ΠΝ, έχει μελετήσει και ξέρει τι χρειάζονται και το έχει ζητήσει.
          Κι εάν τότε ήθελαν 100, τώρα μπορεί να θέλουν και παραπάνω, δεν το ξέρω.
          Το θέμα είναι ότι ετοιμάζουμε την καινούργια φουρνιά των …S που απλά θα λέγονται ΜΕΚΟ.
          Στο μόνο που διαφωνώ είναι ότι ΠΑΝΤΑ έχει νόημα. Γιατί δεν ξέρεις πότε θα σου κάτσει.
          Αν γίνει καμιά στραβή τι θα τους πούμε? Ελάτε από την άλλη που έχουμε τα καλά μας, γιατί τα από εδώ τα έχουμε για απόσυρση σε 15 χρόνια και είμαστε αδύνατοι?
          Οι ΜΕΚΟ θα υπάρχουν μέχρι το 2040 και βλέπουμε και έχουμε 2020. Ακόμα και η Ευρωκορβέτα να αντικαταστήσει τις S, από τα τέλη της 10ετίας που θα αρχίσει να φτιάχνεται (άγνωστο το πότε για εμάς), μέχρι να φτιάξεις έστω 6 πλοία, έχει φύγει και η 10ετία του ’30. Έχει νόημα η ΕΜΖ.

        2. Εγω αναρωτιεμαι αν πιο σωστη λυση θα ηταν η αγορα φορτου essm block 2 και αναβαθμιση των phalanx. Και τα 2 μπορουν μετα την αποσυρση των πλοιων να χρημοποιηθουν αλλου. Αυτο μονο αν μπορει το σημερινο ρανταρ να τα αξιοποιησει και αν φτανουν τα 40 εκ. που νομιζω φτανουν.

          1. Τα Phalanx δεν τα βάζει το ΠΝ σε νέα σύγχρονα πλοία !!!Προτιμάει Ram .
            Ta Essm bl2 θέλει τροποποιήσεις ,αλλά ετσι και αλλιως αυτα παιζει να τα παρουμε με τις MMSC .

      3. Είναι απλό. Οι Μπελάρα και τα ελικόπτερα, σκότωσαν τις ΜΕΚΟ, τις τορπίλες, τα παλιά ελικόπτερα και έναν μεγαλύτερο αριθμό φτηνότερων φρεγατών.

        Εμένα μου έκανε εντύπωση η FOS για τα F-16 αντί τα Μιράζ. Μπας και κάποιος έγραψε σε κανα χαρτί FOS για τα αεροσκάφη, να μην κατάλαβαν για ποια είναι και είπαν, α για τα F-16 θα είναι… Λίγο κουλό μου φάνηκε, δεν υπήρχε καθόλου αρθρογραφία για επείγουσα FOS στα F-16

        1. Η αδιαφορία νομίζω ότι τα σκότωσε. Δηλαδή σε έναν προϋπολογισμό ξέρω γω 60 δις, 150 εκ για κάθε όπλο παραπάνω, θα τον έριχνε έξω?
          Για τα Mirage είναι να γελάς. Δηλαδή, πάμε να πάρουμε πλοία για 2,5 ξέρω γω δις για να ρίχνουμε MdCN και στην Π.Α. που έχουμε τους ανάλογους, δεν υπογράφουμε FOS, ώστε εάν χρειαστεί να μην μπορούμε να τους χρησιμοποιήσουμε! Τρελά πράγματα.
          Λες και τα όπλα είναι κάδρα. Να τα παίρνεις μια φορά και μετά να τα κρεμάς στον τοίχο, να τα βλέπεις για τα επόμενα 50 χρόνια.

          1. Αυτό με την απόκτηση πυραύλων πλεύσης MdCN απο την Ελλάδα είναι νομίζω πυροτέχνημα που κυκλοφορούσε και στην εποχή που συζητούνταν οι FREMM για το ΠΝ.
            Ο λόγος είναι το καθεστώς MTCR για περιορισμό της διασποράς όπλων μακράς εμβέλειας στο οποίο είμαστε εταίροι, όπως εξηγείται και στο βίντεο απο το λεπτό 5.00 και μετά. Οι Τούρκοι τα ξέρουν αυτά για αυτό φτιάχνουν δικά τους όπλα, η Αίγυπτος είχε πρόβλημα να πάρει τους Scalp EG για τα Rafale αφού δεν τα είχαν αποδεσμεύσει οι Γάλλοι μετά απο παρέμβαση των αμερικανών, επειδή έχουν και αμερικάνικα εξαρτήματα. Μετά απο συνομιλίες λέγεται ότι θα έπαιρναν, ενώ υπήρξαν σκέψεις να αντικατασταθούν τα αμερικάνικα εξαρτήματα απο τα όπλα. Δεν γνωρίζω την εξέλιξη της υπόθεσης, αλλά ίσως να υπάρχει και αυτό το πρόβλημα για τους Scalp Naval που διαφημίζουν για το ΠΝ, αφού οι αμερικάνοι προστατεύουν τα τουρκικά συμφέροντα για πολιτικούς λόγους.

            https://m.youtube.com/watch?v=ksG1UWU6Sa4

            https://mtcr.info/partners/

            https://www.defensenews.com/global/europe/2018/03/09/missile-sale-from-france-to-egypt-depends-on-us-permission-dassault-head-says/

            https://www.defenseworld.net/news/22882/France_Receives_US_OK_for_Export_of_Scalp_Missiles_to_Egypt#.XscHzsqbGhA

            France to Remove US Components From SCALP
            http://en.c4defence.com/Archive/france-to-remove-us-components-from-scalp/6827/1

        2. Αγαπητέ φίλε ούτε οιΜπελ σκότωσαν τις Μεκο ούτε τα ελικόπτερα,το μυαλό μας τις σκότωσε.ειχαν προϋπολογισμό 180εκ το δεκεμβριο του 2018 για τις Αδελαιδες,τελικά τις πήρε η Χιλή με 65εκ.,γιατί δεν βαλλαν το ποσό αυτό στις Μεκο??
          Βεβαια θα μου πεις οτι εχουν να αγορασουν και οικισκους για τους αιτούντες άσυλο.

          1. ΟΙ Μπελ σκότωσαν και τις Αδελαίδες, αφού αν παίρναμε τις Αδελαίδες θα αναπνέαμε λίγο και η πίεση να αγοράσουμε Μπελ και με διαδικασίες ανάθεσης θα είχε μειωθεί σημαντικά.

            Μπορεί να είναι απλά η ιδέα μου, αλλά οτιδήποτε μειωνει την πίεση και την αίσθηση ότι καταρρέει ο στόλος δεν διορθώνεται, με συνέπεια να βρίσκουν χώρο επιχειρήματα να πάρουμε Μπελ σε τιμή αστρόπλοιου γιατί ο στόλος έχει αφοπλιστεί.

            Οπότε μάλλον οι Μπελ σκότωσαν και τις Αδελαίδες. Για το θέμα των Αδελαίδων νομίζω κάποιοι κάποτε πρέπει να δώσουν εξηγήσεις (και σοβαρές, όχι παραμύθια) γιατί δεν τις πήραμε΄. Το χάσιμο αυτών και το χάσιμο των Fremm της Ιταλίας, θεωρώ ότι ήταν από τις πιο ντροπιαστικές στιγμές για εμάς, ειδικά με τον τρόπο που έγινε.

            Θυμίζω ότι για τις Αδελαίδες στην αρχή μας έλεγαν ότι τα 180 με όπλα που έλεγε ο Αποστολάκης δεν ισχύει, και θα είναι μέχρι 180 η μία και χωρίς όπλα, και τέλος πουλήθηκαν για 65. Μετά έλεγαν για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα, ότι ήταν σάπιες, και τις πήρε η Χιλή για να αντικαταστήσει δικές της φρεγάτες που και πιο μοντέρνες από τις δικές μας ήταν και είχαν και αναβαθμιστεί. Οπότε πέφτει το ερώτημα, ΓΙΑΤΙ δεν τις θέλαμε? Γιατί η ενέργεια μας δεν είχε καμία λογική.

            Μετά, όταν κλαιγόμαστε συνέχεια ότι δεν βρίσκουμε φτηνές φρεγάτες, και ακόμη χειρότερα όλοι έχουν ακριβές και με παράδοση σε 6 χρόνια ενώ τις θέλουμε τώρα, και ξαφνικά η Αίγυπτος, πήρε από την Ιταλία με hot transfer απευθείας από το ναυπηγείο, 2 Fremm με 550 την κάθε μία. ΓΙΑΤΙ δεν τις θέλαμε? Ούτε εδώ η ενέργειά μας δεν είχε λογική.

            Και επειδή δεν θεωρώ ότι οι δικοί μας δεν έχουν λογική, θα πρέπει ξεκάθαρα κάποιοι να εξηγήσουν αν η λογική μη αγοράς τους, εξυπηρετούσε την αμυντική αναβάθμιση της χώρας άμεσα και με οικονομικό τρόπο.

            Γιατί αλλιώς ο καθένας θα σκέφτεται ότι θέλει, και υπάρχει ο ορατός κίνδυνος, ότι από ένα γινάτι να γίνει ότι αναγκαίο για να πάρουμε υπερ-ακριβά πλοία, στο τέλος είτε θα χάσουμε έναν πόλεμο είτε θα αναγκαστούμε σε τρελές υποχωρήσεις/παραχωρήσεις

          2. Κανένας δεν γνωρίζει το κόστος και το τι περιλαμβάνει η αγορά της Χιλής…
            Γιατί απ’όσο ξέρω ισχύει αυτο:

            «In a statement the Australian Defense Department declined to confirm the final figure saying: “As the ships are now formally owned by a foreign Navy, Defense will not be providing further comment”.

            Apparently the Chilean Government did not want to widely publicize its purchase given recent political unrest over cuts to public services in Chile.»

            Οι Αιγύπτιοι δεν έχουν πάρει καμία φρεμ από την Ιταλία… Δεν υπάρχει κανένα συμβόλαιο και μάλιστα hot transfer απευθείας από το ναυπηγείο όπως λές… Όταν θα υπάρξει θα το συζητήσουμε αν θες…

          3. @Shadowfax, μοιάζει να έχεις δίκιο, και να πω την αλήθεια, είναι από τις λίγες φορές που χαίρομαι όταν κάνω λάθος….

            Όντως, μετά τον ντόρο που έγινε ότι πήρε η Αίγυπτος τις 2 Fremm (τον 2/2020), μετά το θέμα εξαφανίστηκε.

            Χαίρομαι γιατί αν χάλασε το ντηλ, πεδίο δόξης λαμπρό για τους δικούς μας να μπαλώσουν ένα από τα μεγάλα λάθη, και να τις ζητήσουμε εμείς. Δύο θηρία με κόστος 1,2 δις έχοντας τα πάντα όλα από τα συστήματα (ΟΚ χωρίς τα όπλα), και αλλάζει το παιχνίδι στο Αιγαίο (ένα πλοίο) και στην Μεσόγειο (δεύτερο πλοίο) άμεσα.

            ΥΓ γιατί όμως θυμάμαι άρθρο που μιλούσε για μπέρδεμα και τι θα γίνει στα βαφτίσια του πλοίου, καθώς συζητιόταν αντί να το βαφτίσουν και να το πουλήσουν μετά, να κληθούν άμεσα οι Αιγύπτιοι στην τελετή.

    2. Εάν κατάλαβα καλά πρόκειται για τα αντισταθμιστικά οφέλη η όπως αλλιώς το λένε της LM στην EAB
      για το πρόγραμμα εκσυχρονισμού των F16
      Μιλάμε για low tech και χαμηλής προστιθεμενης αξιας προγράμματα
      βαφεία επιμεταλλωτήρια αποχρωματίστηria klpes 8es

      τα οποια έχουν κοστολογηθεί στα..250 mil $ !!

    3. Φαίνεται όντως να απολαμβάνουν απόλυτη προτεραιότητα τα προγράμματα για τα αμερικάνικα οπλικά συστήματα. Δεν μπορεί να είναι σύμπτωση που μένουν εκτός υπηρεσίας στα υπόστεγα ευρωπαϊκά μαχητικά, ελικόπτερα και όπλα και να προχωράνε αγορές αμερικανικών συστημάτων χωρίς προβλήματα και εμπόδια.

        1. Δεν είχαν αλλά με πρωτοβουλία της Γαλλίας αυτό αλλάζει πλέον όπως φαίνεται, επειδή υπάρχει περίπτωση να ακολουθήσουν και άλλοι με ισχυρή αμυντική βιομηχανία στην Ευρώπη, αφού η αγορά είναι μεγάλη.
          Για το δεύτερο συμφωνούμε απόλυτα, αφού φαίνεται ξεκάθαρα ότι παίζει σαμποτάζ με πιόνια μέσα στο πεντάγωνο που προωθούν σκόπιμα αμερικάνικα προϊόντα.

          France to Set up Foreign Military Sales (FMS) program
          https://www.defenseworld.net/news/22881/France_to_Set_up_Foreign_Military_Sales__FMS__program#.Xsa58MqbGhA

  3. Συγνώμη και πάλι αλλά μια ερώτηση.

    Τελικά η σύμβαση για καινούργιες γερμανικές τορπίλες και αναβάθμιση μέρους των υπαρχόντων έχει υπογραφεί η απλά ανακοινώθηκε η απόφαση με το πέρας του διαγωνισμού και εκκρεμεί? Ευχαριστώ.

  4. Πω πω ξενέρωμα!!!! Οι προηγούμενοι τα έκαναν μουλωχτά για να μην τους κράζουμε, αυτοί τα κάνουν φανερά και πανηγυρίζουν (: (: ……..

  5. Μενω Γερμανια,

    πρωτηνω ενα Fund που καθε Ελληνας (και καποιος ξενος) μπωρει να βοηθησει με οσο θελει. Τουλαχιστον τα μικρα ( αγορες γυελεκον, κρανοι, οχηματα, μικρα πλοτα, αυτα τα ΦΟΣ, που ειναι υπο τα 100 εκατ. συνυθος να Υλοποιουντε. Βοηθεια ειναι και αυτη, και οχι μικρι. Εγω αυτο που καταλαβαινω βιωνοντας ολλοι μου την ζωη στο εξωτερικο ειναι οτι το προβλημα δεν ειναι μονο τα καινουρια, ποιο πολλυ η συντηρηση των υπαρχοντων. Εαν φτιαχνεις κατι καινουγιο και απο πισω σου πεφτουν τα υπαρχονται ειναι διπλα ακριβο.

    1. Νικος Στεργιου

      Χρήματα υπάρχουν ακόμα και σήμερα και με ένα σωστό προγραμματισμό και μια σωστή διαχείριση μπορούν να γίνουν πάρα πολλά.
      Τα χρήματα η κυβέρνηση τα μοιράζει σε συμφέροντα και σε διορισμούς κομματικών.
      Η οικονομική κρίση και η χρεοκοπία δεν έβαλε μυαλό στο πολιτικό προσωπικό και εξακολουθεί να κάνει τα ίδια εγκληματικά λάθη.
      Αυτούς που χρεοκόπησαν την Ελλάδα οι νεοέλληνες τους «επιβράβευσαν» με την ψήφο τους και σήμερα είναι κυβέρνηση.
      Η Ελλάδα δεν είναι ούτε Αλβανία ούτε καμία τριτοκοσμική χώρα να περιμένει από δωρεές να κάνει τα αυτονόητα στην Άμυνα της.
      Έχει 180 δις ευρώ ΑΕΠ σήμερα.
      Με ένα σωστό προγραμματισμό και κυρίως μια σωστή διαχείριση και εξοπλιστικά προγράμματα μπορεί να κάνει και ότι χρειάζεται.
      Η σπατάλη η κακοδιαχείριση και η λεηλασία συνεχίζετε κανονικά για αυτό και δεν υπάρχουν οι αναγκαίοι πόροι και τα χρήματα για να γίνουν τα αυτονόητα.

      1. Η απάντηση σε αυτό που γράφεις είναι ότι 180 δεν φτάνουν. Αν εχεις τρόπο καλύτερα να πας προς το υπ. Οικονομικών

        1. Το κόστος όμως του δημοσίου, αυξήθηκε περί τα 2,5% περίπου πέρσι. Δηλαδή περί το 1,4 δις (ίσως και παραπάνω). Δηλαδή αν ανέβαινε 1 δις και τα 400 πήγαιναν στα 3 όπλα τι φοβερό και τρομερό θα γινόταν?

          1. Όλα αυξάνονται. Δεν έχω. Ιδέα γιατί δεν είμαι οικονομολόγος. Αυτοί ξέρουν. Θα ήθελα να είχαν δοθεί αλλά δεν δόθηκαν.

          2. Μα αυτό λέω και εγώ. Όλα αυξάνουν εκτός από τις δαπάνες των εξοπλιστικών. Και κανένας δεν είναι τρελός να λέει να πάνε στις Ε.Δ. όλα τα πλεονάσματα ή άλλα τέτοια. Αλλά να, ένα ποσοστό να μην πάει στην άμυνα της χώρας?
            Σημερινά νέα. Μας έρχονται πίσω περίπου 750 εκ. από τα ομόλογα από την Ε.Ε. Τόσο τρομερό είναι ένα 150αρι (ξέρω γω) να πάει στις Ε.Δ.?
            Δεν είναι το θέμα τα λεφτά. Ποτέ δεν ήταν. Ακόμα και τότε που έβρεχε δις, είχαν σταματήσει τα εξοπλιστικά από το 2004-5.

        2. Σίγουρα δεν φτάνουν όταν πρέπει να διορίσεις όλους τους «δημοσιογράφους» ως συμβούλους με παχυλό μισθό στα υπουργεία και σε κρατικές θέσεις προκειμένου να τους εξαγοράσεις και να σε λιβανίζουν μέρα νύχτα.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν η κυβέρνηση στα μουλωχτά με ΠΝΠ διπλασιάζει τους μισθούς στα golden boys του δημοσίου.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν μοιράζουν εκατομμύρια ευρώ στους καναλάρχες και στους παπαγάλους.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν ο Μητσοτάκης «δημιουργεί» μια υπηρεσία για να διορίσει την Λούκα Κατσέλη μαζί με τους παρατρεχάμενους της.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν συντηρείς ένα κομματικό στρατό από κηφήνες και αργόσχολους για να έχουν πελατεία.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν αφήνουν την φοροδιαφυγή να οργιάζει.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν προκειμένου να «εξυπηρετήσεις» τα συμφέροντα πας ενάντια στο δημόσιο συμφέρον.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν τα θαλασσοδάνεια της ΝΔ είναι 300+ εκατομμύρια ευρώ που δεν εξυπηρετούνται.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν τα δάνεια του Μητσοτάκη από τον Κήρυκα Χανίων δεν εξυπηρετούνται.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν η σύζυγός του έχει αδήλωτη οφσορ.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν το δημόσιο έχει εκατοντάδες κτήρια που δεν εκμεταλλεύεται και την ίδια στιγμή νοικιάζει από ιδιώτες (ημέτερους) κτήρια για να στεγάσει δημόσιες υπηρεσίες με το κόστος να είναι 300+ εκατομμύρια ευρώ κατά έτος.
          Σίγουρα δεν φτάνουν όταν η κυβέρνηση στη ζούλα αυξάνει τον αριθμό των μετακλητών υπαλλήλων (ενώ άλλα έλεγε προεκλογικά) ενώ επίσης στη ζούλα έχει αυξήσει και τους μισθούς τους.
          Και σίγουρα δεν φτάνουν όταν θα πρέπει η Παναγιωταρέα να διοριστεί ως ειδικός σύμβουλος στο Υπουργείο Πολιτισμού και ταυτόχρονα σύμβουλος σε Υπουργείο.
          Παραδείγματα άπειρα και λίγο πολύ σε όλους γνωστά.
          Ας διαλέξουμε όμως τελικά ως λαός για τα μπάζα τι θέλουμε, κόμμα ή σοβαρό κράτος.
          Αν κάποιοι θέλουν το κόμμα πάνω από όλα αυτά θα συμβαίνουν καθημερινά.
          Προσωπικά θέλω σοβαρό κράτος και κάθε ευρώ να πιάνει τόπο και όχι να πηγαίνει σε τσέπες πονηρών νεοελληναράδων.

        3. Δεν ξέρω αν έχω καλύτερο τρόπο για να πάω στο Υπ.Οικονομικών αλλά σίγουρα δεν είμαι τόσο «ικανός» όπως αυτούς όπου χρεοκόπησαν την Ελλάδα και μετά από δέκα χρόνια η Ελλάδα ακόμα σέρνεται.
          Τόσο «ικανός» σίγουρα δεν είμαι.
          Το δημόσιο χρέος στο πρώτο τρίμηνο του 2020 αυξήθηκε κατά 10 δις ευρώ και δεν είχε καν αρχίσει ο κορονοιός.
          Καλά πάμε όταν θα φτάσει το χρέος 250% ίσως να ξυπνήσουν μερικοί όταν θα αρχίσουν τα τσεκούρια στην τσέπη τους.
          Εξάλλου εγώ δεν είμαι «άριστος» ούτε και έχω αγορασμένα πτυχία από το Χάρβαρντ για να τα κάνω επίδειξη στους ιθαγενείς χαχόλους.

    2. AGAPHTE NIKO TO EXO PROTINH KAI EGO 2, 3 XRONIA PRIN ALLA POIOIS NA AKOYSH? OI ELLHNES EINAI IKANOI MONO GIA FONASKIES KAI PARAPONA OXI GIA ERGA HMASTE GIA KLAMATA1
      DEKADES OI EN APOSTRATIA STRATHGOI KLP KANHS DEN SHKONI TO LAVARO!!

  6. Γιατί οι στρατιωτική ηγεσία δεν παραιτείται? Δε θα είχε πολιτικό κόστος για μία κυβέρνηση αν δε δεχόταν να αναλάβει κάνενας τη στρατιωτική ηγεσία με αυτά τα αστεία προγράμματα? Δηλαδη τα όπλα των mirage είναι άχρηστα? Πάμε για νέες Φρεγάτες άρα δε χρειάζεται να κάνουμε σοβαρή αναβάθμιση στις ΜΕΚΟ? Γιατί οι στρατιωτικοί θέλουν να δόσουμε μεγάλο ποσό σε σχέση με αναβαθμίσεις για αγορά νέων όπλων (ΜΗ-60R). Ακόμα υπάρχουν μίζες? Δεν έχουν καταλάβει τι γίνεται στη Λιβύη?

    1. Η στρατιωτική ηγεσία είναι διορισμένοι από την κυβέρνηση και κομματικοί για να λένε σε όλα ναι.
      Ζούμε στιγμές Βυζαντίου λίγο πριν το τέλος.

      1. Γιατί ΠΟΤΕ το κράτος δεν θα καλύψει τις απαιτήσεις. Συνειδητά.
        Άντε και παραιτούνται 10 ε και? Θα βάλουν άλλους. Και αυτοί? Άλλους 10 κ.ο.κ.
        Η παραίτηση δεν δίνει λύση. Υπουργός αν παραιτηθεί, τότε κάτι γίνεται.
        Και υπουργός να μην δεχθεί να αναλάβει, αν δεν έχει τα απαραίτητα κονδύλια, πάλι κάτι γίνεται.
        Οι βαθμοφόροι είναι αναλώσιμοι.

        1. Συμφωνώ.
          Οι κομματικοί αχυράνθρωποι είναι σαν την λερναία ύδρα.
          Και αυτοί να παραιτηθούν θα βρεθούν άλλοι.

          1. Και δεν είναι και εύκολο. Ο άλλος κάνει και 25 χρόνια καριέρα ξέρω γω για να φτάσει κάπου. Άμα βλέπει ότι παραιτηθεί δεν παραιτηθεί, δεν αλλάζει κάτι, εύκολα πετάει κανείς την καριέρα του?
            Πριν λίγο καιρό παραιτήθηκε ένας της Π.Α. ε και? Του είπαν κάποιοι κανά μπράβο 2-3 μέρες και πάπαλα. Άλλαξε κάτι?

    2. Γιατί θα χάσουν το επίτιμος… Αν τερματίσεις ή σε διώξουν παίρνεις ένα «επίτιμος».. Σύνταξη παραπάνω………..

    3. Μα το ΠΝ έχει πολύ παλιά εναέρια μέσα απαιτείται αναβάθμιση αυτών. Τι σχέσει έχει το ελληνικό ΠΝ με τις φρεγάτες; Ας ασχοληθεί το λιμενικό με πλεούμενα και οι εφοπλιστές. Πιστεύω πρέπει να βρούμε χρήματα για να πάρουμε και τα υπόλοιπα 3 mh-60r και τα Ρ-3 να γίνουν σίγουρα περισσότερα. Έχει γίνει σουρεάλ νομίζω ή κατάσταση. Απλά το παίζω ρομαντικός και όλο μέσα μου λέω κάτι δεν ξέρω θα έρθουν σκάφη στο ΠΝ που θα τρίβουμε τα μάτια μας.

    4. Τα διορισμενα στρατιωτακια χειροκροτητες που διοριζονται καταπατωντας την επετηριδα ες βαρος των συναδελφων τους και φωνασκουν δηθεν διαμαρτυρομενα ασκοπα παρα μονο οταν αποσυρθουν απο την ενεργο δραση θα παραιτηθουν?
      Να χασουν αξιωματα ,μισθους και συνταξεις για αυτο που θεωρουν αερα κοπανιστο δηλαδη, ιδεωδη ,παραδοσεις και στρατιωτικη ικανοτητα και ισχυ της χωρας?
      Ενω επιδιωκουν το μη πολεμος του Ανδρικου για την χωρα με καθε τιμημα ,θα πολεμησουν την διεφθαρμενη εξουσια εστω και παραιτουμενοι ,αυτοι που σιτιζονται απο αυτην?
      Τα ατομα που ανηλθαν αναξιοκρατικα στις θεσεις αυτες οχι λογω ικανοτητας η στρατιωτικων γνωσεων και χαρακτηρα αλλα λογω πολιτικων ‘αρετων’ ,γνωριμιων ,και πειθηνιας στασης σε ολα απεναντι σε διαττοντες κατωτερους σε ολα πολιτικαντηδες μεσω παρασκηνιακων δρασεων και lobbying , εχουν το αναστημα και την γνωση να γνωριζουν το ιδανικοτερο για την αμυνα της χωρας ?
      Ενω ειναι προσκολλημενοι σε δογματα του παρελθοντος και απαρχαιωμενες αντιληψεις αφου αντι να επενδυουν στην στρατιωτικη γνωση και τεχνη ησαν παντοτε απασχολημενοι στο να προωθουν εαυτους στα κομματικα γραφεια?
      Αυτοι θα τα κανουν ολα αυτα?

  7. Μηδέν αναβάθμιση στις ΜΕΚΟ, τα μόνα αξιόπλοο σκάφη του ΠΝ αλλά 250 μπακουί για ελικόπτερα την ώρα που δε συντηρούνται τα ήδη υπηρετούντα έντεκα!!! Αυτοί οι μασκαράδες έχουν βάλει σκοπό της ζωής τους να διαλύσουν το ΠΝ! Χωρίς πλάκα!

    1. Οι ναυταιοι γιατι δεν παραιτουνται ως ελαχιστο δειγμα αξιοπρεπιας στην καταντια που εχει περιλεθει το ΠΝ;

      Το ψαρι βρωμαει απο το (στρατιωτικο) κεφαλι.

      Αν ηταν για τα αναδρομικα τους, θα ειχαν ηδη ‘επαναστατησει’

      Ηγεσια κατωτερη των περιστασεων

  8. Είμαστε η μόνη χώρα της Μεσογείου τουλάχιστον που αντιστέκεται σθεναρά σε κάθε προσπάθεια στρατιωτικού εξοπλισμού της χωρας. Ολα τα πάρα τη Μεσόγειο κράτη έχουν επιδοθεί σε μια κούρσα εξοπλισμών προετοιμαζομενα για το επερχόμενο. Μόνο εμείς ζούμε στη δική μας αφασία, αλλά προφανώς έχουμε βρει τη λύση, μέσω της περήφανης διπλωματίας (πρεσπες παλαιότερα, Χάγη τώρα κτλ.). Κρίμα.

    1. Αυτό είναι πολύ σωστό που λες. Πραγματικά η Μεσόγειος «φορτώνει» μπαρούτι και εμείς στην κοσμάρα μας.

    2. Οταν το ίδιο το ναυτικό δίνει την συγκατάθεση του να δαπανηθούν 700εκ για αεροπορικά μέσα και υποπολλαπλάσια για τα πλοία του… τι να πούμε περισσότερο;

      1. – Θέλεις 4 καινούργια ε/π? Αλλιώς τίποτα ούτε βίδα? Μόνο εκεί δίνω.
        – Άμα είναι ούτε βίδα, φέρτα Υπουργέ μου
        (Υποθετικός διάλογος).

      1. Που καταντήσαμε, να θεωρείται η ανακατασκευή, η αναβάθμιση (πείτε το όπως θέλετε) 9 κινητήρων ελικοπτέρων μείζων εξοπλιστικό προγραμμα. Κατάντια.

    1. Κανένα εκατομμύριο λίγο πατημένο έχει ο καθένας, βάλε και κάτι βιβλιογραφίες εργαλεία κλπ, νομίζω κάπου εκεί είναι η τιμή. Πάμε για ένα κινητήρα T55-GA-714A στα Chinook… αν μπορέσει να γίνει και μια οικονομική αναβάθμιση στο μέλλον μια χαρά.

  9. ΠΡΩΤΑ ΑΠΟ ΟΛΑ ΦΤΑΙΝΕ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΣΤΑ ΑΝΩΤΕΡΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΦΕ ΚΑΙ ΠΑΡΕΛΑΣΕΙΣ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΥΡΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
    ΝΑ ΞΕΡΟΥΝ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΕΑΝ ΠΟΥΝ ΟΤΙ ΦΤΑΙΝΕ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΤΡΑΒΗ.ΠΡΩΤΑ ΚΑΙ ΚΥΡΙΑ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΘΑΡΡΟΣ ΝΑ ΒΓΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΠΟΥΝ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΩΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΕΑΝ ΤΟΥΣ ΓΡΑΨΟΥΝ ΝΑ ΣΗΚΩΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ.

  10. Αστεία πράγματα τι να σχολιάσω!!
    Τα «εξοπλιστικά» προγράμματα του ΕΣ είναι η συντήρηση των κινητήρων των Chinook!!
    Και αυτά τα συντηρούν μάλλον για να υπάρχουν διαθεσιμότητες μιας και πετάνε και οι «επίσημοι» με αυτά!
    Ο εκσυγχρονισμός των MEKO με αυτό το κονδύλι πάμε για επανάληψη του «εκσυγχρονισμού» των φρεγατών S.
    Τα «εξοπλιστικά» της ΠΑ συντηρήσεις και αν και βλέπουμε και όταν με της FOS!!
    Άστο σταματάω τζάμπα σχολιάζω.
    Στο Ελλαδιστάν του Μητσοτάκη προτεραιότητα έχουν οι κομματικοί κηφήνες και τα παράσιτα.
    Πάνω από όλα ο διορισμός της Παναγιωταρέας και όλος αυτός ο κομματικός στρατός να μασουλάει το δημόσιο χρήμα.
    Η Ελλάδα υπάρχει για άτομα σαν την Παναγιωταρέα και όλες αυτές τις κομματικές βδέλλες.
    Επί Καραμανλή με εκπομπή στην ΕΡΤ επί Σαμαρά εκπρόσωπος τάφου και επί Κούλη ειδικός σύμβουλος στο Υπουργείο Πολιτισμού.
    Από τις φάτσες τους και μόνο καταλαβαίνεις και τον «πολιτισμό» τους.
    Θα έλεγα καμία ποιο βαρεία κουβέντα αλλά σέβομαι το χώρο που με φιλοξενεί.
    Πάρτε και τη Belharra με 800 εκατ. δώστε και στον Τούρκο ότι θέλει διορίστε και άλλες κομματικές βδέλλες πάνω από όλα ο κομματικός στρατός και να πάτε και το δημόσιο χρέος 250% του ΑΕΠ.
    Σας βαρέθηκα όλους.

      1. Το κακό είναι πως οι Παναγιωταρέες στην Ελλάδα είναι δεκάδες χιλιάδες μαζί με τους παρατρεχάμενους.
        Πάντως συμφωνώ πως έχει προσφέρει πολλά η συγκεκριμένη και σίγουρα της αξίζει ένας ανδριάντας δίπλα στον Κολοκοτρώνη.
        Αυτό που ξέρω να πω είναι πως έχουμε μπλέξει άσχημα με τους απογόνους του Μαυροκορδάτου και του Κωλέττη.

      1. Τους παίρνουμε από τις 40+χρόνeς μη εksυχρονισμενες με ηλεκτρονικά τvn late 70s S που θα αντικαταστήσουν AMESA!

        όπως και τα OTO76,PHALANXS!

        Παίρνουν και έναν 8plo MK41 (plug and play)

        Παίρνουν και 2 ελικόπτερα SEA HAWK

        Είναι και γρήγορα οποτε βρίσκονται εκεί που χρειάζονται σε dt!

        Αλλιώς αναμείνατε στο ακουστικό σας τη πρώτη [email protected] το ..2026 και με τον A70 μη ενεργό!!

        Και να μην μιλήσουμε για κόστος FOS δεδομένου του αριθμού που ήδη υπηρετούν στο αμερικανικο ναυτικό σε σύγκριση με τις +2=6? [email protected]!!

        1. Ενώ ξες οτι οι πρώτες lcs δεν έχουν έτοιμο χώρο για ΜΚ
          ενώ ξες ότι οι ESSMbl2 και ο MK δεν ειναι τσάμπα
          ενω ξες οτι πρέπει να ολοκληρωθούν ολα αυτα στη συγκεκριμένη εκδοσή του Cms και να γίνει upgrade το cms και στο ρανταρ
          ενω ξες οτι για ολα αυτά χρειάζονται μετασκευές και εργασίες σε ναυπηγεία
          ενω ξες οτι οι αμερικανοι έκριναν ασύμφορο τέτοιο upgrade και θέλουν να τις διώξουν
          ενω ξες οτι οι harpoon που εχουμε ειναι ιδια αρχαιολογια με τις S
          εσκεμενα λες οτι ειναι plug and play … και το πας και παρακάτω συγκρίνοντας το με την Bel …

          Συγκρίνετε ρε ο ήλιος με ενα αστράκι !!! ου ρε …

          1. Basta Τούρκε!! Ώπα…………..

            Περίμενε το 2026 να πάρω [email protected] να σε βαρέσω!!

            Και όλα τα αλλα μέχρι τότε θα έχουν γίνει μπουρμπερι!!
            Θα χούμε και 8-16 scalp naval να τους ρίξουμε!!

            ούπς ξέχασα δεν θα δουλεύει ο A70!!!

            Eας περιμένει Ακόμα Μερικά χρονάκια ο γείτονας!!

            Μιλάμε για σχέδιο αστεράτο!!!

          2. Η τοποθέτηση MK41 σε υπάρχοντα LCS δεν είναι καθόλου πρόβλημα
            έχει ήδη μελετηθεί Τα χει γράψει η ΠΤΉΣΗ αλλα δες και τα references

            https://www.ptisidiastima.com/thinkoutofthebox-lcs-2-freedom-kai-2-independenc/

            https://www.navalnews.com/naval-news/2019/03/how-lockheed-martin-plans-to-make-the-freedom-class-lcs-more-lethal-and-survivable/

            https://news.usni.org/2019/05/21/shipbuilders-studying-adding-more-punch-to-littoral-combat-ships

            To MK41 Πολύ εύκολα γρήγορα και οικονομικά ενσωματώνεται στο πλοίο

            Επίσης το TRS-3D RADAR(rotating AESA GaNa already ) αναβαθμίζεται σε FIXED PANEL AESA εύκολα και οικονομικά :
            https://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/158330/airbus-delivers-radars-for-lcs-ships.html
            https://www.hensoldt.net/products/radar-iff-and-datalink/trs-4d-fixed-panel/

            Βεβαίως πρέπει να αγοραστούν τα ανάλογα parts και οι ESSM αλλα σίγουρα η λύση είναι πολύ πιο ʼAΜΕΣΗ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉ από το να περιμένουμε τις
            leviathan/[email protected] το 2026 στα 3+ billions!

            Επιπλέον άλλη η χρήση του στο αμερικανικο ναυτικό και άλλη στο ελληνικό
            Δεν θα τα στέλνουμε μήνες αποστολές στην άλλη άκρη του Ειρηνικού
            Το πλοίο είναι σχεδιασμένο για παράκτιο περιβάλλον σαν του Αιγαίου

          3. Συμφωνώ πάντως ότι οι LCS ειναι μεγάλος μπελάς και καθόλου απλή διαδικασία να ενταχθούν στο ΠΝ, ασε που έχουν βγει ενα σωρό προβλήματα…

            Εμένα μου δείχνει μεγάλος μπελάς, τώρα αν κάνουν στο ΠΝ εμένα πάω πάσο. Χρήματα πάντως να βρεθούν για όσα απαιτούνται δύσκολο το βλέπω.

          4. @AIM

            Το θέμα είναι πως δεν έχουμε άλλες επιλογές από μεταχειρισμένα
            σε ικανούς αριθμούς ώστε να φύγουν οι 9S μέχρι 2030!

            Από F122: έχει μείνει μονο μια επιχειρησιακή και οι Γερμανοί τις κανιβαλιζουνε!

            Και από εκεί θα μπορούσαμε να πάρουμε radar,cms,esm/ecm,parts tc για τις S

            Πολλά από τα προβλήματα με το LCSέχουν να κάνουν και με τη χρήση τους.
            Εμeis δεν θα στέλνουμε πλοία σε..18 μηνα ανάπτυξη στh άλλη άκρη του Ειρηνικού
            Εάν μπει οmk41 για το περιβάλλον του Αιγαίου είναι κομμένα και ραμμένα λόγο ταχύτητας χαμηλού βυθίσματος
            Μην ξεχνάμε ως μπορεί να φέρουν 2 sea hawk
            Μιλάμε για πακέτο με τις mmsc
            Υπάρχει ικανός αριθμός ώστε να έχουμε χαμηλό κόστος διατήρησης σε υπηρεσία

      2. Θα ήθελα άλλο στόλο αλλά μετά από αυτές τις ανακοινώσεις καλύτερα να το χωνέψουμε εφόσον η LM προωθεί τις MMCS/LCS και ας πάμε σε αυτή την λύση. 4 νέες MMCS και παραχώρηση 2 LCS ανανεώνουν ταχύτατα τον στόλο μας και μπορούμε να διατηρήσουμε και αριθμούς. Με 2 ελικόπτερα η κάθε μία και ικανότητα και εξοπλισμό φρεγάτας γενικής χρήσης μας διαμορφώνουν ένα αξιόπιστο στόλο που μαζί με τις 4 ΜΕΚΟ συν όσες S μείνουν(αν αγοραστούν οι νέες αμερικανικές αυτές μονάδες μαζί με την παραχώρηση των LCS) που θα έχουν άπειρα ανταλλακτικά και που θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με 2 ΑΒ όταν μετά το 2023 αρχίσουν να αποσύρονται από ΗΠΑ και είμαστε εντάξει στον στόλο επιφανείας με τα χρήματα που έχουν προυπολογιστεί μέχρι τώρα. Ναι αν δεν έρθουν τα ΑΒ δεν θα έχουμε αεράμυνα περιοχής(αν και για εμένα άνετα θα μπορούσαν να μετατραπούν σαν μια ημι-κατάσταση οι ΜΕΚΟ στα πλαίσια του εκσυγχρονισμού με εγκατάσταση ενός νέου ραντάρ το ίδιο με τις MMCS νέα γενιάς aesa GaN, αναβάθμιση του DA08 για έγκαιρη προειδοποίηση, link-16, νέα γενιάς C2. esm/ecm και επί του υποστέγου 4 εκτοξευτών Μκ41 για 32 essm/24sm-2 και προσθήκη ενός ή δύο ακόμα stir για 3/4 στόχους τερματικά και 6 πυραύλους στον αέρα – οι essm-2 λόγω fire and forget καλύπτουν επιπλέον στόχους – άλλωστε ο asw εξοπλισμός και τώρα δεν θα αλλάξει άρα ενισχύουμε την αεράμυνα και μένουμε αλλού στα ίδια)αλλά θα έχουμε σύγχρονες φρεγάτες και σε κάθε περίπτωση ισάξιες με ότι η Τουρκία μέχρι να έρθουν τα Tf-2000 θα εμφανίσει. Επιπλέον θα μπορούσαμε να έχουμε άδεια ναυπήγησης των MMCS για εξαγωγές σε συνδυασμό με το μέλλον των ναυπηγείων και με αμερικανικό «σπρώξιμο», γιατί κάτι πρέπει να προσφέρουν οι ΗΠΑ σε χώρες που δεν αποδεσμεύονται πολύ κρίσιμα όπλα και συστήματα ή δεν μπορούν να επωμιστούν το κόστος.

        1. Μήπως να δώσουμε και την θέση του ναυάρχου στην LM, ήρεμα ρωτάω.

          LCS πολύ περιπλεγμένη η κατάσταση που θα φέρει η ενσωμάτωση τους

          1. Δεν είναι ότι δεν βλέπω τις διαφορές αλλά με τα προγράμματα που τρέχουν μόνο έτσι μάλλον θα δούμε νέα σκάφη επιφανείας. Τους Γάλλους δεν τους βλέπω καλά. Τουλάχιστον ας το χωνεύομαι να βλέπαμε πως μπορούμε να κάνουμε καλύτερα την δουλειά μας.

  11. Είμαστε άπαιχτοι.

    Το ναυτικό ήθελε ένα καλό MEKO up, τορπίλες και αναβάθμιση υφιστάμενων ελικοπτέρων, και πήρε 3 νέα ελικόπτερα και ένα βάψιμο στις ΜΕΚΟ (ελπίζω η αναβάθμιση να τις φέρει πιο κοντά στις ANZAC ώστε αν αύριο μεθαύριο παίρναμε καμιά να ήταν ομοιογενείς). 🙂

    Ο στρατός ήθελε εξοπλισμό να κάνει πιο επιχειρησιακά τα Kiowa καθώς και FOS και upgrade στα Απάτσι, ήθελε ΤΟΜΑ, συστήματα αυτοπροστασίας για τα Leopard και εκτιμώ κάτι πυραυλικο, και τελικά θα πάρει spare κινητήρες για τα Σινούκ 🙂

    Η αεροπορία ήθελε FOS για τα Μιράζ και κανένα καλύτερο πυραυλάκι για τα αεροπλάνα και τελικά πήρε FOS για τα F-16 και FOS για τα όπλα των F-4 (?) και F-16 🙂

    Αν μη τι άλλο, είτε έχουμε χιούμορ ως λαός, είτε θα ακολουθήσει επιπλέον πρόγραμμα αγορών, καθώς αυτό ήταν για τα μερεμέτια. Υποθέτω το δεύτερο γιατί αλλιώς, σε συνδυασμό με το να σκάσει καμιά παραγγελία Μπελάρα 2,6 δις, τους βλέπω όλους να μένουν κόκκαλο καθώς θα έχει συμβεί αυτό που φοβόμουν, η αγορά του αιώνα (σε κόστος) για μόνο δύο πλοία, θα έχει εξαφανίσει το budget όλων των όπλων για καμιά 5ετία.

    Οπότε με το εξοπλιστικό που θα ανακοινωθεί τον επόμενο χρόνο, οι προσδοκίες είναι ότι ο στρατός θα πάρει ερπύστριες, η αεροπορία κηροζίνη για τα αεροσκάφη και το ναυτικό θα έχει σαν εξοπλιστικό, το κόστος μεταφοράς κανενός όπλου από αποσυρόμενη S στις άλλες S ή καμιά δωρεά από τον γνωστό εφοπλιστή ο οποίος πλάκα πλάκα έχει εκτελέσει μόνος του μεγαλύτερο εξοπλιστικό. Η μόνη ελπίδα να πάρουμε τορπίλες για τα υποβρύχια τελικά είναι να τις πάρει ο εφοπλιστής, για πιο πιθανό το κόβω.

    1. Τα250 mil $ δεν είναι FOS για τα F16
      Γράφω παραπάνω τι είναι

      Πρέπει να είναι τα ακόλουθα που περνάνε τώρα από τη Βουλή:??

      http://www.opengov.gr/mindefence/?p=6733

      https://www.kathimerini.gr/1057873/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/ypegrafh-h-symfwnia-me-th-lockheed-martin-gia-thn-anava8mish-twn-f-16

      https://www.enikos.gr/politics/720114/ta-tessera-exoplistika-programmata-pou-perasan-apo-vouli

      Εγκρίθηκε το πρόγραμμα χρηματοδότησης επενδύσεων στην ΕΑΒ, ύψους 250 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση έργων σε υποδομές και αναβάθμιση του εξοπλισμού, για το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 σε Viper

    2. Ποιες τορπίλες;…δεν το μάθατε ότι θα γίνει και πιστοποίηση harpoon , στα «λαμπρότερα» υποβρύχια της Ελλάς που περισσότερο χρόνο βρίσκονται στα ναυπηγια παρά στην θαλασσα…δηλαδή Σκαραμαγκάς για άλλη μια διετία…ποιος μας βιάζει για τορπίλες…που να τις βάλουμε στον…μην πω την λέξη που να τις βάλουμε….

      1. Θα γίνουν πολλές εργασίες που ήταν σε εκκρεμότητα για χρόνια, μέσα σε όλα και αυτό, βέβαια τι νόημα εχει ο harpoon, ιδίως της παλιάς έκδοσης που εχει το ΠΝ δεν γνωρίζω.
        Και αυτά τα όπλα έχουν αφεθεί χωρίς αναβάθμιση στην έκδοση block II, κάτι σχετικό δηλαδή με τις τορπίλες που έχει το ΠΝ εδώ και 30-40 χρόνια.

  12. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΟΡΠΙΛΕΣ;;;;;
    ΡΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ…;;;;
    Μήνυση για τα Ρομέο που τα ενέταξαν ως προτεραιότητα ΜΠΟΡΕΙ να ΓΙΝΕΙ;;;

  13. Η περίπτωση με τις ΤΟΡΠΙΛΕΣ
    τα ΡΟΜΕΟ
    τα P3
    τα C130 τα C27
    τα Απάτσι
    είναι ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΤΗ κακοδιαχειριση ΜΈΣΩΝ και ΠΌΡΩΝ και σηκώνει ψάξιμο για ποινική διερεύνηση.

    1. Η απώλεια των Αδελαίδων
      Η απώλεια των Fremm Ιταλίας
      Η απαξίωση των ΜΕΚΟ
      Η απαξίωση των άλλων ελικοπτέρων του ναυτικού καθώς δεν θα μπορέσουν να αναβαθμιστούν
      Η παντελής αδιαφορία να κοιτάν στην αγορά για τυχόν ευκαιρίες για μεταχειρισμένα υποβρύχια σε καλύτερη κατάσταση από τα παλιά μας
      Η απαξίωση των Μιράζ
      Η τεράστια χρονική διάρκεια του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 όπου θα παραλαμβάνουμε αναβαθμισμένα αεροσκάφη 3ης γενιάς, σε χρονιά όπου άλλοι θα βγάζουν αεροσκάφη 6ης γενιάς, και με έναν τρόπο όπου τα άλλα τρίτης γενιάς θα πάνε για απόσυρση με συνέπεια ο αεροπορικός στόλος να μείνει μισός.
      Ο κατάλογος κανονικά είναι ατελείωτος, και δεν αφορά μόνο κατανάλωση πόρων με προτεραιοποίηση που δεν μπορεί να γίνει κατανοητή από εμάς, αλλά και μη κατανάλωση πόρων σε περιπτώσεις που θα είχαν σημαντικά θετικό αποτέλεσμα με ανάλωση ελάχιστων πόρων.

      Υποθέτω άλλοι αναγνώστες μπορούν να εμπλουτίσουν ακόμη περισσότερο την λίστα

  14. Ενοικίαση φρεμμ με χαμηλó δικαίωμα αγοράς.
    Αφού πάρουμε τα 750 απο την ΕΕ, ας δώσουμε τα 150 για ενοικίαση 1 η 2 φρεμμ, αφού έχει παίξει το σενάριο. Θα μας βοηθούσε κατά πολύ κ θα ηταν ξεκάθαρο μήνυμα πρως τους μπουνταλαδες

    1. Αυτό πια δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει, γιατί όποιος το αποφασίσει θα ξεφτιλιστεί. Ψάξε σε παλιά αρθρογραφία για τι ενοίκιο μιλούσαν και μας το περνούσαν για κελεπούρι, και μετά σύγκρινέ το με το κόστος αγοράς των Fremm από την Αίγυπτο. Στην ουσία με ενοίκια 6-7 ετών θα μπορούσε κάποιος να τις είχε αγοράσει, όπερ σημαίνει ότι το ενοίκιο είτε απευθυνόταν σε κάποιον που δεν είχε ιδέα διαπραγμάτευσης είτε κάτι χάνουμε στην εικόνα

  15. Απολυτα τραγικές αποφάσεις για ακομα μια φορα εκ μέρους του ΠΝ και πιθανως και της πολιτικης ηγεσιας.

    Ετσι οπως διαμορφωνεται πλέον το μελλον του ΠΝ, σε 10 χρόνια θα μιλαμε για ενα πολυ ισχυρο Λιμενικο Σώμα. Αυτα.

  16. Σε κάθε οργανισμό είτε είναι κράτος, είτε είναι εταιρεία, αυτοί που παίρνουν τις αποφάσεις, μερικές φορές κάνουν λάθος, μερικές σωστά, και ο επιτυχημένος είναι όποιος στο τέλος όταν κάνει σούμα, α) οι σωστές αποφάσεις είναι περισσότερες από τις λάθος, 2) οι λάθος είναι όσο το δυνατόν λιγότερες.

    Εμείς έχουμε ένα όπλο, το οποίο πρέπει να είναι το μοναδικό στον πλανήτη, που κάνει μόνο λάθη, και εκεί που λες ΟΚ έβαλαν 1, 2, 3 αυτογκόλ, ηρθε η ώρα και για ένα γκολ, τσουπ! ξανά μία από τα ίδια.

    Και το σχόλιο δεν είναι κομματικό, το φαινόμενο αυτό υπάρχει άνω των 10 ετών, και απλά είναι απίστευτο. Και επειδή είναι ασχέτως κομμάτων, για κάποιο λόγο δεν την τρώω πια την καραμέλα ότι φταίει η πολιτική ηεγσία, μία ή δυο μπορεί να ήταν στραβές, αλλά όλες αποκλείεται να ήταν στραβές. Εγώ για κάποιο λόγο δεν θυμάμαι καμία εφυή ιδέα/ενέργεια του όπλου αυτού, μόνο λάθος επιλογές, για να μην πω για τις διάφορες γκάφες με ατυχήματα κτλ.

    Tragic… θα τρίζουν τα κόκκαλα των προγόνων μας με αυτά που θα βλέπουν (μάλλον θα κοκκινίζουν από ντροπή για την αμπαλοσύνη μας)

    1. Ακριβώς επειδή πάνω από δέκα χρόνια,μάλλον κοντά στα είκοσι σέρνεται αυτό το φαινόμενο,ανεξαρτήτως κομμάτων στη κυβέρνηση,έχεις μήπως σκεφτεί ότι ακριβώς ὁ λόγος που το ΠΝ απαξιώνεται συστηματικά,είναι μία κάποια διακομματική «συναίνεση»,από την εποχή του σχεδίου Αννάν;

  17. @ΑΧΕΡΩΝ (Νίκο)
    δεν είναι μόνο το Π.Ν
    Έχεις τα καλύτερα άρματα στον κοσμο χωρις τα προβλεπόμενα βλήματα.
    Έχεις απο τα καλύτερα ελικοπτερα εφοδου δεν ολοκληρωνεις την αρχικη αγορά, δεν προχωρας σε fos για ολοκληρα 5 εκ.
    Έχεις C27, αρχική παραγγελία 12, τα τελευταία 4 σε διαμορφωση ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ ΤΑΝΚΕΡ. Και τί κάνεις; για λόγους οικονομίας κόβεις τα τελευταία 4 που ειναι η προβλεψη για ιπταμενα ΤΑΝΚΕΡ τα υπολογιζεις για fos…και τελικά, δεν το κάνεις ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ…
    Εχεις τα καλύτερα υποβρύχια συμβατικης προωσης στον πλανήτη και ΠΑΛΕΥΕΙΣ 10 χρονια και δεν εχεις ολοκληρωσει τη διαδικασία για Τορπίλες….και συστηματα αυτοπροστασίας κλπ.
    Έχεις τα Απάτσι τα καλύτερα ελικόπτερα στον πλανητη και ο υπουργος που είχε στο γραφειο του όλα τα σχετικά για την αναβαθμιση και την ημερομηνια που το αργότερο θα έπρεπε να έχουν πεσει υπογραφες να προχωρησουν διαδικασίες…δεν ασχοληθηκε καν. Όταν δε έφυγε από το υπουργειο πήρε το φάκελο σπίτι του…μαζί με άλλους.
    Ο δε ίδιος υπουργος ακύρωσε το NEPTUNE2 για επιπλέον εκσυγχρονισμο με συστημα AIΡ άλλων δύο παρήγγειλε 2 καινούρια, έχουν πληρωθεί …και τελικά τα βρηκαμε…με κάτι μηχανες και εργαλεία και ακυρώθηκαν και αυτά.
    Μέσα σ όλα, δεν υπαρχουν σκαφη επιφανείας,…δλδ το τρομερό και ισχυρο Ελληνικο Π.Ν που θα προσδώσει κύρος και brand στις Belhara όπως λένε κάποιοι είναι ένα μετριότατο ως προς τις δυνατότητες των σκαφών του το 75% των οποίων πρέπει να ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ως το 2025-27. Και από προγραμματισμό ΜΗΔΕΝ…Κάποιοι δημοσιογραφίσκοι έγραφαν για προγραμματισμό….απόκτησης 15 πλοίων…
    Εκαναν να υπογραψουν FOS για τα Μιραζ ΠΆΝΩ από μια δεκαετεία τα οποία είναι κατα πολύ ανώτερα σε ικανότητες σε θεματα εγκλωβισμού στοχων ταυτογχρονα επιλογης των πλεων επικινδυνων αυτόματα και με ένα από τα καλύτερα συστηματα αυτοπροστασίας…και τα άφησαν να λιώνουν στις πίστες,..
    ΑΦΟΥ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ fos για ανταλλακτικά, ΔΕΝ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ για τα όπλα που φέρουν πιστοποίηση, ούτε για τους σκαλπ…
    για χάρη των οποίων,..μας έχουν φάει τα αρχ…δια οι ναυταίοι για να πάρουμε 2 Μπελ με 3 δις.
    Οι μλκες των ναυταίων συνεχίστηκαν με τα P3
    και ολοκληρώνονται με τα Ρομέο.
    Και έχεις στόχο για τί είδους Π.Ν??
    4 Ρομέο,
    11 Χωκ ΧΩΡΙΣ fos
    δλδ 15 ελικοπτερα, χωρις ομοιοτυπία και μόλις 7 καραβια (4 ΜΕΚΟ+3S) απο τα οποία θα μπορούν να απο-προσνηωθούν εκ των οποίων πιθανότατα το 2025-27 με τα ΤΩΡΙΝΑ δεδομένα…θα μεινουν 4…
    AAA..ξέχασα, αποκταμε 4 P3 με δυνατότητες έγκαιρης προειδοποιησης διοικησης και ελέγχου…με ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ δυνατότητες αυτοαμυνας α/α πυραύλους και α/υ πολέμου διχως τορπίλες..δλδ άοπλα./ αεροσκάφη για την περιοδο της ειρήνης και της έντασης αλλά όταν θα γινει το μπαμ θα είναι για Ιόνιο μεριά.
    4 ΜΕΚΟ UP με 160εκ για να τις κρατησεις μεχρι να λιώσουν ως το 2040 και δεν δινεις άλλα 100-150 μυρια για αναβαθμιση αλλά ΠΡΕΠΕΙ να δωσεις 250 για ΡΟΜΕΟ..αλλά ΟΧΙ FOS για τα 11 seahawk και αναβαθμιση των ικανοτήτων τους.
    Βασικά, το διαχρονικό ΠΡΟΒΛΗΜΑ ξεκινά απ την εποχή ΣΗΜΙΤΗ, Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ-ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ, ΝΙΚΟ ΔΕΝΔΙΑ-ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟ-ΒΕΝΙΖΕΛΟ-ΜΕΙΜΑΡΑΚΗ-ΠΑΝΟ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟ-ΣΑΜΑΡΑ ΚΛΠ..
    ΕΠΙΣΗΣ από σοβαρό άνθρωπο του χωρου που τον γνωριζω ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ μου είπε επί λέξει:
    «στην Αθήνα κυβερνούν κιότηδες»
    «Χεσμένοι είναι
    Και τα εκλογικεύουν με φαρισαισμους» δημοσιογραφοι πολιτική περί Χάγης κλπ
    και το παρακάτω για να καταλάβετε ότι άδικα ασχολούμαστε,…πέραν της Επιτροπής του 21…που είναι το Πανηγυρακι με τη μασα για τη Γιάννα και τους άλλους…για να φας και να ανεβεις τα δωματα πρέπει να είσαι,..του συναφιού..και της υποταγης σε συγκεκριμένα κελευσματα και νοοτροπία φιλοσοφία.

    «Μετά το 67 οι ΕΔ με προτροπή των αμερικανών άρχισαν να φοβούνται τους Τούρκους
    Είναι η απαρχη των κακών. Σχεδιάζουν μόνο για άμυνα, τους απογορευται να σχεδιάζουν επιθετικά
    Χειρότερα στο ΥΠΕΞ
    Γνωρίζω από πρώτο χέρι πως απογορευεται να σκεφτεται κάποιος επιθετικά
    Δεν μπορεί να κάνει καριέρα»

    έχουμε τα καλύτερα οπλικα συστηματα και τα απαξιώνουμε με κάθε τροπο με την ΜΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ τους είτε με fos ειτε με οπλικα συστηματα:
    υποβρυχια ΔΙΧΩΣ τορπίλες
    αρματα ΔΙΧΩΣ βλήματα
    Πολεμικό Ναυτικό ΔΙΧΩΣ….ΠΛΟΙΑ..??
    Τα καλύτερα ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ αναχαίτισης ΔΙΧΩΣ FOS και αφού έγινε…ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ το ίδιο και για ΤΑ ΟΠΛΑ που φερουν.
    Ακυρωθηκε μερος της παραγγελίας των 4 τελευταίων Σπαρταν που υπολογίζονταν για ΙΠΤΑΜΕΝΑ ΤΑΝΚΕΡ..για να γίνουν fOS και τελικά ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ..
    Τί άλλο θέλετε;;
    Το ΨΑΡΙ ΒΡΩΜΑΕΙ από το κεφαλι…
    Το ίδιο το ΥΠΕΞ έδωσε ΕΝΤΟΛΗ τη μερα που οι Τούρκοι σκότωσαν τον Ηλιάκη να αποσυρθούν τα μαχητικά που είχαμε για κάλυψη στο ελικοπτερο που ΕΨΑΧΝΕ για τη σωρό του και τα τουρκικά που ήταν από πάνω του έκαναν επικινδυνους ΕΛΙΓΜΟΥΣ να τον ΡΙΞΟΥΝ με τα αέρια. Και γύριζαν οι πιλότοι και ΕΒΡΙΖΑΝ Θεους και δαίμονες…για το ΞΕΦΤΥΛΙΚΙ,..να μην μπορουμε να υπερασπιστούμε ούτε το ελικοπτερο που έψαχνε για τη σορό..;;;
    Τί τα ψαχνετε;
    Ο Δένδιας κάθε μέρα και ο Παναγιωτοπουλος είναι παρέα με τον Τζέφρι. Και οι άλλοι κατα το παρελθόν με τους αντίστοιχους στο ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ.

    1. Για το πολιτικό σκέλος του σχολίου, δεν ξέρω, αλλά οι αναφορές σου στα εξοπλιστικά ήταν πολύ καλές, και μας θυμίζεις με ένα σχόλιο μια σούμα μια τραγωδίας που όταν την βλέπουμε κομματάκι κομματάκι μας ενοχλεί, αλλά όταν βλέπεις όλη την εικόνα σε ένα σχόλιο για όλες τις μεγάλες τελευταίες αγορές και που κατάντησαν να είναι άοπλα όπλα παθαίνεις κατάθλιψη…

  18. @CK
    Tο ρανταρ που εχουν πανω οι πρωτες LCS (TRS-3D) δεν ειναι GaN ,δεν μπορει να ριχνει ESSM ποσο μαλλον πολλους ταυτοχρονα πχ 8 (δεν συζητάμε καν για 16 όπως οι Bel xaxa) ,θέλει TRS-4D για να μπορει να ριχνει ESSM με αξιοπρεπή αποτελέσματα και αριθμούς .

        1. Ενώ ας πούμε οι επιδόσεις του sea fire προέρχονται από που ??/
          Από τις επιδόσεις του συτήματος σε δράση στο Γαλλικό Ναυτικό??
          η σε ποιο άλλο ναυτικό το έχει διαλέξει?
          Ούρς ξέχασα είναι Ακόμα σε στάδιο δοκιμων σε ικρίωμα !!
          Σε καμια δεκαρια χρονια θα έχουμε εικόνα πραγματικών επιδόσεων!!

  19. https://www.canadianinsider.com/airbus-multi-mode-radar-an-sps-75-trs-3d-selected-for-u-s-coast-guard-s-ninth-national-security-cutter

    The TRS-3D Baseline D, designated AN/SPS-75, utilizes gallium nitride (GaN) technology to deliver traditional TRS-3D robust

    Ίσως οι πρώτες εκδόσεις να μην είναι gaN!

    Το 3D αναβαθμίσετε εύκολα 4d σε με fixed panels

    Τι έχουν βάλει οι γερμανοί στις F122? F125??

    Εξακολουθείς να αγνοείς πως μιλάμε για ESSM BII που μπορεί να δρα αυτόνομα σε fire and forget mode!

    Επαναλαμβάνω πως πρέπει να στραφούμε σε λύσεις φθηνότερες και με μικρότερο χρόνο ένταξης σε υπηρεσία από τις [email protected] @ 3 billions!!

    Εσύ τουλάχιστον το έχεις δηλώσει πως ας πάρουμε Bel και ας μείνουμε με 6 πλοία.. μονο

    1. H εκδοση του TRS 3D που εχει η 1η Fredoom δεν ειναι GaN και ειναι PESA ανάλογη με Smart-S . Ειναι μικρο σε εμβέλειας ραντάρ (ποιο μικρο απο το Smart-s) για να υποστήριξη ESSM και ταυτόχρονες καθοδηγήσεις πχ 8. Κανενα απο τα πλοια που μπήκε δεν είχε ESSM .

      https://de.wikipedia.org/wiki/TRS-3D

      https://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array
      In antenna theory, a phased array usually means an electronically scanned array

      Αν το ρανταρ γίνετε αναβάθμιση και μπορει να καθοδηγεί πολλους πυραυλους ESSMbl2 ταυτοχρονα ειναι αλλη συζητηση συνολικα για την LCS αν υπαρχει τετοια πρόταση κοστολογημένη . Δεν υπαρχει τετοια προταση οποτε μενουμε οτι οι LCS προς παραχωρηση ειναι χαλια .

  20. Λοιπόν το TRS-3D των πρώτων LCS ειναι Pesa αναλογο του Smart-s με μικροτερη εμβελια και ΔΕΝ εχει μπει σε πλοια με ESSM .

    ESSMBL2 δεν παει προς στο στοχο μονος του για 60km … Δέχεται την πληροφορία στοχου και στο μεσοδιάστημα εχει πολλα uplink διόρθωσης πορείας μεχρι την τελικη φαση που ο ερευνητής του μπορει να λειτουργήσει αυτόνομα και να βρει το αεροσκάφος-στοχο …

    »Εγω» .Εσυ μην διαστρεβλώνεις αυτα που είπα !!! Οι απαντήσεις μου δεν ειναι Ναι ,οχι μονο αρχη και τελος χωρις μεση. Οτι ο στολος θα μεινει με 2 bel ειναι δικες σου εικασίες-σεναρια-προβληματισμοί που στερούνται βάσης – επιχειρήματα και οχι υπαρκτό θεμα ουτε καν σενάριο … Όπως η γη δεν είναι επίπεδη .Εν ολιγης .Τσουρεκια εχει σε μαγαζια καλα αν θελουμε να παρουμε …

    Δεν υπαρχει πουθενα θεμα και προταση αναβαθμισης LCS !!! Αν υπηρχε προταση με κοστοι θα μπορουσαμε να μιλήσουμε … Μενουμε στο οτι TRS-3D και ESSMbl2 στις πρωτες LCS Δεν υπάρχει !!! οπως υπάρχουν και Waterjet και χιλιαδυο αλλα προβληματα …

    1. Δεν διαβάζεις τι σου δίνω!

      https://www.navalnews.com/naval-news/2019/03/how-lockheed-martin-plans-to-make-the-freedom-class-lcs-more-lethal-and-survivable/

      https://news.usni.org/2019/05/21/shipbuilders-studying-adding-more-punch-to-littoral-combat-ships

      Δες την αναφορά της ΠΤΉΣΗΣ και τα αλλα references που δίνω παραπάνω να δεις εάν υπάρχουν η όχι προτάσεις αναβάθμισης των LCS!!

      Και σίγουρα το κόστος τροποποιήσεων και αναβαθμίσεων των LCS ιδιαιτερα εάν πάνε πακέτο MMSC θα είναι φθηνότερο από το κόστος εισαγωγής των [email protected] @3billions!!

      Ποσα LCS έχουν οι αμερικανοι και πόσες [email protected] θα έχουν οι GALLOI??…4?
      Εάν προχωρήσει τελικά το πρόγραμμα !!
      Και εάν πάμε για με παράδοση το ..2026 ποια νομίζεις θα είναι η σύνθεση του στόλου το 2030?
      2 ? belades + 4 meko + ? 50xronoes S??!!!
      Η ονειροβατείς πως θα παραγγελθούν πέρα των 2 με αυτές τις τιμές?

      1. Λάθος ειναι και οι δύο επιλογές, ότι υπάρχει πρόταση αλλά το USNAVY θα αποσσύρει αυτά τα καράβια κάτι πρέπει να μας λέει…
        Από την άλλη και η Belharra δεν είναι λύση λόγω κόστος. Πρέπει να πάμε σε πιο συμβατικές λύσεις ώστε να αντικατασταθούν όσο το δυνατόν περισσότερα πλοία.

        1. Μεταχειρισμένα πλοία άμεσα διαθέσιμα σε ικανούς αριθμούς να φύγουν οι 9 S 2030 latest?
          Χάσαμε τις Adel
          Μην ακούσω Lafayette
          F122 έχει μείνει μονο 1 in service
          4 F123 μετά το 2025+
          HALIFAX,ANZAC πάνε μετά το 2030
          M καπαρωμένες ήδη από Χιλή
          τι μένει έτσι όπως τα καταφέραμε?
          Ιταλικές Γαλλικές FREMM? Πολύ μεγαλα και ακριβά για αριθμούς
          lcs:
          Το USNavy θα τα αποσύρει σταδιακά
          Έχει αρκετά για να έχουμε υποστήριξη ανταλλακτικά για πολλά χρονια
          Εάν έρθουν πακέτο με MMSC θα μπορούσαμε σταδιακά να τις φέρουμε στα ίδια standard

          Δεν μπορεί να μείνουμε χωρίς ναυτικό για 2 [email protected]!!!

        2. Οι οποίες θα μπορούσαν να λέγονται και SIGMA η MEKO A200 με σχεδίαση ανοιχτής αρχιτεκτονικής ώστε να δίνουν περιθώρια στην επιλογή και ενσωμάτωση εξοπλισμού και οπλισμού.
          Μένει να λυθεί το θέμα χρηματοδότησης για 6-8 μονάδες μιλώντας θεωρητικά, αφού τα οικονομικά και η πολιτική εμφανίζουν σοβαρά εμπόδια στο θέμα.

          1. Λόγω Γάλλων και επιλογής των ΗΑΕ και θα έδινα προτεραιότητα στην Gowind 3100, αφού βέβαια έπαιρνα προσφορές από άλλους ναυπηγικούς οίκους.

      2. H Bel δεν συγκρίνετε η χρήση τους σε ενα στόλο με μια MMSC .Ουτε ειναι με το κιλό για συμπλήρωση αριθμων … Οι Bel προς το παρον ειναι για αυξηση-συμπλήρωση δυνατοτήτων σε ένα στόλο !!!!

        Προφανώς υπό προϋποθέσεις θα μπορούσαμε αφου παρουμε τις bel να πάρουμε και τις MMSC ισως και αναβαθμισμένες LCS … Δεν υπαρχει ομως κάποια πρόταση στο ΠΝ για MMSC+ αναβαθμισμένες LCS …. Οσα εχουμε διαβάσει ειναι για MMSC σκετο .Τίποτα δεν εχει ακουστεί για αναβάθμιση LCS και ελληνικη αγορά-παραχωρηση πακέτο με τις MMSC !!!

        Ολα τα υπόλοιπα τα ακούω βερεσέ !!!

          1. Εισαι σιγουρος οτι οι SV θα ειναι 7????

            Παντως για να μην τσακωνεστε, καινουριο πλοιο δεν θα παρουμε. Τουλαχιστον οχι στο κοντινο μελλον. Απο την αλλη πραγματικα δεν ωλεπω να υπαρχουν και επιλογες για μεταχειρισμενα (αναρωτιεμαι τι παιζει με Κορεα και ιαπωνια).

          2. Πετυχημένο αυτό από τον Dimitri, έχει πλάκα με τις Super Vita αν διαβάζει κανείς στο wiki, Πότε άρχισαν οι εργασίες σε κάθε μία και πότε τελείωσαν, δείχνει εύγλωτα το τι συμβαίνει στην χώρα μας…

            Η 4η SV ξεκίνησε το 2005 και τελείωσε το 2010 (…..), η 5η ξεκίνησε το 2006 και τελείωσε το 2015 (?), και η 6η ξεκίνησε το 2018 και αναμένεται το 2020. Περίεργο βέβαια που λέει ότι η 7η δεν ξεκίνησε αλλά ότι θα είναι έτοιμη το 2020, ενώ αν θυμάμαι καλά είχα διαβάσει κάπου ότι έχει ξεκινήσει και έχει προχωρήσει αρκετά, δεν ξέρω αν θυμάμαι λάθος. Για την ώρα για να χτίσουμε έξι, μας πήρε από το 2002 (που ξεκίνησε το χτίσιμο της πρώτης, δεν λέω καν για διαγωνισμούς κτλ γιατί θα φανεί πόσο παλιό design είναι) μέχρι το 2020 (18 χρόνια) για να χτίσουμε 6 ΤΠΚ… Δεν μπορώ να φανταστώ πόσο θα πάρει για μερικές φρεγάτες…

  21. Πολεμικό Ναυτικό
    Οι Τ/Λ βαρέος τύπου χάθηκαν στον δρόμο…?
    Τα ΑΦΝΣ (τώρα ΑΦΝΕ) πότε θα τελειώσουν (το πρόγραμμα εκίνησε το 2016) και τι προδιαγραφές θα έχουν?
    Οι πεζοναύτες θα επιχειρούν για πόσα ακόμη χρόνια με τα ΑΒΑΚ του Β’ ΠΠ…?
    Δύο γαλλικές φρεγάτες σώζουν την κατάσταση και πότε θα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμες..?

  22. Οι ΜΕΚΟ δεν εκσυχρονιζονται,απλά αντικαθίστανται.Όσα θα κάνουν για τον εκσυχρονισμό είναι ασκοπες δαπάνες.Δεν θα αποκτησουμε ισχυρότερα πλοία.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *