Η ιταλική Fincantieri ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμβόλαιο ύψους € 1,35 δισεκατομμυρίων με την OCCAR (Organization for Joint Armament Cooperation) για τη ναυπήγηση δύο υποβρυχίων U-212NFS (Near Future Submarine) με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα δύο υποβρύχια του ίδιου τύπου. Το ποσό των € 1,35 δισεκατομμυρίων περιλαμβάνει και σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης. Το σχετικό αίτημα είχε εκδοθεί στις αρχές Δεκεμβρίου του 2020. Τα U-212 NFS θα ανήκουν στην κλάση «Todaro» και θα αντικαταστήσουν ισάριθμα κλάσης «Sauro». Τα U-212 NFS είναι εξέλιξη των γερμανικών U-212A και ενσωματώνουν σύστημα AIP (Air Independent Propulsion) και μπαταρίες Ιόντων Λιθίου ιταλικής προέλευσης. Σε σχέση με τα τέσσερα ιταλικά U-212 της πρώτης παρτίδας, τα U-212 NFS θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερα σε μήκος, λόγω του συστήματος νέων κεραιών, το οποίο θα ενσωματώνει. Επίσης θα ενσωματώνει και νέο, ολοκληρωμένο σύστημα συλλογής πληροφοριών, ιταλικής προέλευσης.
Σήμερα, το Ιταλικό Ναυτικό διατηρεί σε υπηρεσία τέσσερα U-212, τα οποία αντικατέστησαν ισάριθμα «Sauro» και εντάχθηκαν σε υπηρεσία, ανά δυάδες, το 2006-2007 και το 2016-2017 αντίστοιχα. Η ένταξη σε υπηρεσία των νέων υποβρυχίων έχει προγραμματιστεί για το 2027 και το 2029 αντίστοιχα. Τα τέσσερα εναπομείναντα υποβρύχια κλάσης «Sauro» (S-522 «Salvatore Pelosi», S-523 «Giuliano Prini», S-524 «Primo Longobardo» και S-525 «Gianfranco Gazzana Priaroggia») εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1988, το 1989, το 1993 και το 1995 αντίστοιχα, ενώ υπέστησαν πρόγραμμα αναβάθμισης μέσης ζωής το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 2010, αρχής γενομένης από το 2005.
Η αναβάθμιση τους αφορούσε στην εγκατάσταση νέων ακουστικών αισθητήρων, νέου συστήματος ελέγχου όπλων, νέων συστημάτων επικοινωνιών και γενική επιθεώρηση και επισκευή του σκάφους για επέκταση του ορίου επιχειρησιακής ζωής του μέχρι το 2030. Σήμερα, τα «Sauro» ενσωματώνουν το ραντάρ MM/BPS 704-V2, το σύστημα μάχης ISUS 90-20, περισκόπια Mod.324 και σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης BLD-727. Φέρουν έξι τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών με αναχορηγία 12 τορπιλών A-184 Mod.3 ή 24 ναρκών. Το εκτόπισμα τους είναι (στην επιφάνεια και σε βύθιση αντίστοιχα) 1.476 και 1.662 τόνοι, για τα S-522 και S-523, και 1.653 και 1.862 τόνοι για τα S-524 και S-525.